VW Golf 4 – problémy při snižování (do extrému) a jejich řešení

Co se děje kolem VW.

Moderátoři: LukaSHek, Moderátoři

Odpovědět
Uživatelský avatar
admin
Administrator
Administrator
Příspěvky: 821
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Serverovna
Kontaktovat uživatele:

VW Golf 4 – problémy při snižování (do extrému) a jejich řešení

Příspěvek od admin »

VW Golf 4 – problémy při snižování (do extrému) a jejich řešení

Koupím stavík vyházím helpery a matky. A je to….. Tak to říkal Pat a Mat nebo ne? Teď vážně. Budeme se problematikou
zabývat seriózně. Při snižování pod 4cm narazíte na problémy, které mají dobrá řešení. Vyhazování matek a pružin
je to špatné řešení. Více jsme se mu věnovali v dříve publikovaném článku: http://www.vw-club.cz/viewtopic.php?f=110&t=326606" onclick="window.open(this.href);return false;.




Snížení 0 – 40mm

Snížení 0-40mm je nejčastěji dosahováno za použití sportovních pevných podvozků a nebo sportovních pružin. Preferujte vždy
kompletní sportovní podvozky. Prémiové sportovní pružiny v kombinaci se sériovým tlumičem nikdy nenabídnou tak dobré jízdní
vlastnosti jako nejlevnější komplety s TÜV.

Nutné úpravy: Toto snížení nevyžaduje další úpravy vozidla. Předpokládá se, že silentbloky a ramena jsou při výměně povolená.
Geometrie: Lze nastavit bez problému.

Obrázek

Snížení 40 - 75mm

Při tomto snížení dochází k několika zásadním věcem. Tyčky stabilizátoru ( pokud nemáte velký stabík v předu ) se
nebezpečně blíží k poloose. Pokud máte velký stabík již vám přestávají stačit úchyty. Vzniká pnutí na ramenou, které
ovlivňuje geometrii na hranu nastavitelnosti.

Doporučené úpravy:
- Řešením dotyku tyček a poloosy je výměna tyček za sportovní: http://tatechnix.cz/19214-tycky-stabili ... redni.html" onclick="window.open(this.href);return false;

- Řešením nemožnosti uchytit velký stabík do tlumiče je použití sportovního. Sportovní stabilizátor má opravdu dlouhá "oka"
díky, kterým lze stabilizátor posunout dle potřeby: http://tatechnix.cz/46744-tyc-stabiliza ... 28739.html" onclick="window.open(this.href);return false; .
Sportovní stabilizátor je levnější než klasický sériový a tak se používá i jako náhradní díl.

Geometrie:
Při snížení 70mm dochází ke vzniku pnutí na spodních čepech ramene. Snížení geometrii posouvá do vzniku „áček“.
Sériový rozsah i při posunu do maxima je na hraně dostatečnosti ( lehce za limitem ). Vzniklá situace má dvě řešení.


:arrow: Uniball - řešení č. 1
Uniball vozidlo sníží o dalších 15mm poklesem v uložení pružiny / tlumiče a umožní regulaci odklonu o 1,5°.
Uniball nevyřeší pnutí v ramenou.
Uniball: http://tatechnix.cz/51953-unibally-vw-g ... 92427.html" onclick="window.open(this.href);return false;

:arrow: Sada umožňující pohyb a nastavení v ramenou - řešení č. 2
Sada umožní změnu nastavení geometrie až o 2°. Uvolněním pnutí ramene na čep auto lehne o cca 1 další cm.
Sada na ramena: http://tatechnix.cz/84314-klouby-pro-na ... 15044.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Obrázek

Totální břichoplaz a vzduchy

Při snižování pod 75mm zpravidla dochází k velkému namáhání sériových ramen. Auto na ramenou vyloženě visí a nelze
spustit níže. Tyčka řízení se opře o část karoserie. Dále je nutné počítat se všemi výše uvedenými problémy. Geometrie je
nenastavitelná. Při snižování na doraz se řeší opravdu každý milimetr.

Řešení stavu:
:arrow: Vše výše uvedené.
:arrow: Je nutné otočit jakýmkoliv způsobem tyčku řízení. Prodávají se sady, které tento problém řeší. Také se tento problém
řeší svépomocí. Vařením a řezáním, což je dost nebezpečné.
Sada: http://tatechnix.cz/79640-kulovy-cep-pr ... 92984.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Obrázek

Nakonec pár tipů a triků ohledně Geometrie

Když připravujete auto pro geometrii vždy vybíráte přesný typ vozidla. Doporučujeme vybírat nejostřejší verzi vozidla. Zde se
jedná o VW Golf 4 R32. Geometrie je značně odlišná od jiných motorizací a je přizpůsobena na ostřejší motor / komponenty /
kola i jízdní styl.


Za profesionální montážní centrum
http://www.servisdecin.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
Martin Hajna
martin.hajna@autokluby.cz
Přílohy
110G4.jpg

Uživatelský avatar
skacel55
Závodník
Závodník
Příspěvky: 625
Registrován: 14.10.2012 15:40
Bydliště: Jevíčko

Re: VW Golf 4 – problémy při snižování (do extrému) a jejich řešení

Příspěvek od skacel55 »

Máte někdo konkrétní zkušenosti s tím nastavováním geometrie na R32?
Golf Mk3 TD 1997 55kw
Golf Mk4 2001 TDi ASV 180Hp by TDIfun Indigoblau perleffekt http://www.vw-club.cz/viewtopic.php?f=78&t=319415" onclick="window.open(this.href);return false;

Uživatelský avatar
EgoBurian
Závodník
Závodník
Příspěvky: 653
Registrován: 28.06.2016 17:03
Bydliště: Týn nad VWltavou (Kameňákov)

Re: VW Golf 4 – problémy při snižování (do extrému) a jejich řešení

Příspěvek od EgoBurian »

Já bych se zeptal když už to téma je :) jde mi o zadní nápravu...mám pod kolama 5mm podložku...jen je mi divný že jedno kolo se mi tlačí jakoby dopředu a leze ven normálně tak jak bych si představoval....ovšem druhý kolo mi dělá jakoby áčko a místo aby lezlo ven a tlačilo se dopředu tak mi zalejzá do blatníku. Po čem jít? Silenty? Geometrie?
Chudej pracující
Ex Golfína MKIV 1.4 16V
Ex VW Jetta 1.8T
Audi S4 B5 2.7 biT
VW Lupo 1.4 TDI
Ex VW Polo 6N 1.4 mpi Open Air
https://www.instagram.com/lukeeno_s4b5/

Uživatelský avatar
favo
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 499
Registrován: 30.08.2010 15:55

Re: VW Golf 4 – problémy při snižování (do extrému) a jejich řešení

Příspěvek od favo »

V servisu škoda, kde nechávám dělat geometrii mi hodnoty volí podle verze se sportovním podvozkem a pak jim to prý sedí.
Takže ve značkovým servisu potřebná data pro snížená auta mají.
felicia 1.4 (1.3) MPi
Golf IV 1.9 TDi ASZ Highline

Uživatelský avatar
pajice
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 1702
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Sevwerní Čechy
Kontaktovat uživatele:

Re: VW Golf 4 – problémy při snižování (do extrému) a jejich řešení

Příspěvek od pajice »

skacel55 píše:Máte někdo konkrétní zkušenosti s tím nastavováním geometrie na R32?

Kazdy lepsi servis co ma 3D geometrii ma nahrane data vsech automobilek a jejich modelu, staci tam jen kliknout parametry R32 a nastavit to na ty parametry. Zadny problem.
NÁHRADNÍ DÍLY A TUNING DÍLY, DOPLŇKY:

WEB: VWSHOP.CZ, TATECHNIX.CZ, SERVISDECIN.CZ - http://www.vwshop.cz, http://www.tatechnix.cz, http://www.servisdecin.cz
MAIL: servis@autokluby.cz
TEL: 735 09 09 79

Uživatelský avatar
pajice
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 1702
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Sevwerní Čechy
Kontaktovat uživatele:

Re: VW Golf 4 – problémy při snižování (do extrému) a jejich řešení

Příspěvek od pajice »

EgoBurian píše:Já bych se zeptal když už to téma je :) jde mi o zadní nápravu...mám pod kolama 5mm podložku...jen je mi divný že jedno kolo se mi tlačí jakoby dopředu a leze ven normálně tak jak bych si představoval....ovšem druhý kolo mi dělá jakoby áčko a místo aby lezlo ven a tlačilo se dopředu tak mi zalejzá do blatníku. Po čem jít? Silenty? Geometrie?
'

Pokud to neni 4x4, tak se zadni naprava serizovat neda, bude je tam neco hnuteho a nebo utrzeneho, utrhnuta zadni naprava v silentblocich, ale ta spis dela zavleky, ono zalezi jak moc to skrta, ale resili jsme xkrat pokud je male et nebo se jde cestou podlozek vzdy jedno kolo lehce skrtalo a druhe bylo akorat, po cetnosti stejneho problemu jsme usoudili, ze ty auta nejsou tak presna, zadni naprava ma vzdy diry na srouby vetsi je tam cca 1 cm vule a da se s tou napravu o malinko na to vuli hnout, ale ne nejak extra. ale mm k mm a staci to, ale pokud jsou kola na hrane blatniku tak se to vyresit naklonenejma podlozkama pod trny, dela tacko, ale vznikne maly odklon na zadnich kolech. Nebo stahnout jednu podlozku o par mm na soustruhu.
NÁHRADNÍ DÍLY A TUNING DÍLY, DOPLŇKY:

WEB: VWSHOP.CZ, TATECHNIX.CZ, SERVISDECIN.CZ - http://www.vwshop.cz, http://www.tatechnix.cz, http://www.servisdecin.cz
MAIL: servis@autokluby.cz
TEL: 735 09 09 79

Uživatelský avatar
pajice
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 1702
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Sevwerní Čechy
Kontaktovat uživatele:

Re: VW Golf 4 – problémy při snižování (do extrému) a jejich řešení

Příspěvek od pajice »

favo píše:V servisu škoda, kde nechávám dělat geometrii mi hodnoty volí podle verze se sportovním podvozkem a pak jim to prý sedí.
Takže ve značkovým servisu potřebná data pro snížená auta mají.
je to presne tak
NÁHRADNÍ DÍLY A TUNING DÍLY, DOPLŇKY:

WEB: VWSHOP.CZ, TATECHNIX.CZ, SERVISDECIN.CZ - http://www.vwshop.cz, http://www.tatechnix.cz, http://www.servisdecin.cz
MAIL: servis@autokluby.cz
TEL: 735 09 09 79

Uživatelský avatar
skacel55
Závodník
Závodník
Příspěvky: 625
Registrován: 14.10.2012 15:40
Bydliště: Jevíčko

Re: VW Golf 4 – problémy při snižování (do extrému) a jejich řešení

Příspěvek od skacel55 »

pajice píše:Kazdy lepsi servis co ma 3D geometrii ma nahrane data vsech automobilek a jejich modelu, staci tam jen kliknout parametry R32 a nastavit to na ty parametry. Zadny problem.
Tomu rozumím, ale jaký je potom rozdíl v jízdních vlastnostech?
Golf Mk3 TD 1997 55kw
Golf Mk4 2001 TDi ASV 180Hp by TDIfun Indigoblau perleffekt http://www.vw-club.cz/viewtopic.php?f=78&t=319415" onclick="window.open(this.href);return false;

Uživatelský avatar
EgoBurian
Závodník
Závodník
Příspěvky: 653
Registrován: 28.06.2016 17:03
Bydliště: Týn nad VWltavou (Kameňákov)

Re: VW Golf 4 – problémy při snižování (do extrému) a jejich řešení

Příspěvek od EgoBurian »

pajice píše:
EgoBurian píše:Já bych se zeptal když už to téma je :) jde mi o zadní nápravu...mám pod kolama 5mm podložku...jen je mi divný že jedno kolo se mi tlačí jakoby dopředu a leze ven normálně tak jak bych si představoval....ovšem druhý kolo mi dělá jakoby áčko a místo aby lezlo ven a tlačilo se dopředu tak mi zalejzá do blatníku. Po čem jít? Silenty? Geometrie?
'

Pokud to neni 4x4, tak se zadni naprava serizovat neda, bude je tam neco hnuteho a nebo utrzeneho, utrhnuta zadni naprava v silentblocich, ale ta spis dela zavleky, ono zalezi jak moc to skrta, ale resili jsme xkrat pokud je male et nebo se jde cestou podlozek vzdy jedno kolo lehce skrtalo a druhe bylo akorat, po cetnosti stejneho problemu jsme usoudili, ze ty auta nejsou tak presna, zadni naprava ma vzdy diry na srouby vetsi je tam cca 1 cm vule a da se s tou napravu o malinko na to vuli hnout, ale ne nejak extra. ale mm k mm a staci to, ale pokud jsou kola na hrane blatniku tak se to vyresit naklonenejma podlozkama pod trny, dela tacko, ale vznikne maly odklon na zadnich kolech. Nebo stahnout jednu podlozku o par mm na soustruhu.
Je to předokolka a kolo mi nijak neškrtá je to snížený o 5 cm. kola mají ET 30 a na zadních je 5mm podložka takže to se víc stáhnout nedá :D ty podložky mě napadly taky ale zkusím znova tu geometrii ve škodovce :) díky
Chudej pracující
Ex Golfína MKIV 1.4 16V
Ex VW Jetta 1.8T
Audi S4 B5 2.7 biT
VW Lupo 1.4 TDI
Ex VW Polo 6N 1.4 mpi Open Air
https://www.instagram.com/lukeeno_s4b5/

Uživatelský avatar
Eitn
Člen klubu
Příspěvky: 414
Registrován: 13.04.2010 22:00
Bydliště: OlomouCity

Re: VW Golf 4 – problémy při snižování (do extrému) a jejich řešení

Příspěvek od Eitn »

R32 má ale jiné těhlice, čepy, ramena, čepy řízení, řízení apod ne? Tyto komponenty dovolují větší snížení, aniž by ramena byly v nepřirozené poloze..Nevím jestli pomůže když budu běžné podvozky nastavovat jako R, když mi chybí stejné komponenty...Samozřejmě to myslím teoreticky..prakticky s tím má určitě někdo zkušenost...Asi bych radši nastavoval podle 25Jahre. To má aspoň stejnou konstrukci podvozku, jen má jiné pružiny, tlumiče a výšku.

Jinak článek supr. Vůbec jsem nevěděl, že se takové věci dají koupit.. :good:

Odpovědět

Zpět na „Novinky & Tiskové zprávy“