Nová generace vozů Transporter, Multivan, Caravelle a Califo

Co se děje kolem VW.

Moderátoři: LukaSHek, Moderátoři

Odpovědět
Uživatelský avatar
T4
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 1467
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Decin
Kontaktovat uživatele:

Nová generace vozů Transporter, Multivan, Caravelle a Califo

Příspěvek od T4 »

Transporter, Caravelle, Multivan a California - to jsou čtyři základní verze celosvětově nejprodávanějšího užitkového vozu Volkswagen, jehož se prodaly již miliony kusů. Ať již pro fanoušky, poskytovatele služeb, obchodníky, rodiny, byznysmeny či cestovatele se tyto vozy staly symbolem mobility a všestranné využitelnosti Nová generace užitkových vozů vstoupí na trh krátce po zářijové světové premiéře modelů Multivan a California na autosalonu IAA ve Frankfurtu. Inovované vozy poskytnou zákazníkům nižší spotřebu a emise, a to v elegantním, pohodlném, důmyslném a bezpečném balení. Prodej nové generace úspěšných modelů Multivan, Transporter, Caravelle a Californie v České republice bude zahájen v říjnu tohoto roku.

Designově vytříbený a technologiemi nabitý bestseller Design exteriéru u nových modelů koresponduje se současnou designovou DNA Volkswagen. Nové přední partie ukazují vůz v ještě elegantnějším světle než dříve a také pod kapotou série označované T5 došlo k radikálním inovacím. Například nové vznětové motory TDI s technologií vstřikování paliva common rail jsou hospodárnější a výjimečně tiché. Spotřeba paliva klesla u motorů TDI až o 1,9 litru na 100 km a emise CO2 se podařilo snížit až o 52 g/km. Díky tomu všechny nové motory splňují emisní normu EU5. To však zdaleka není vše - jako v prvním voze ve své třídě bude do řady T5 na přání možno objednat 7stupňovou dvouspojkovou převodovku DSG. Již samozřejmou verzí pak bude provedení s pohonem všech kol 4Motion, které využívá služeb nejnovější spojky Haldex čtvrté generace. Od počátku příštího roku pak budou obě technologie DSG a 4Motion dostupné i ve vzájemné kombinaci. Také bezpečnostní prvky novinky byly vylepšeny - všechny vozy budou již v sériovém provedení vybaveny ESP s asistentem pro rozjezd do kopce, nouzovými brzdovými světly a dalšími pomocnými systémy na přání. Interiér řady T5 je dále vybaven inovovanými sdruženými přístroji, volanty, radionavigačními systémy a novými interiérovými dekory.

Čtyři nové motory TDI a nové dvouspojkové převodovky Díky novým čtyřválcovým motorům TDI s technologií vstřikování paliva common rail stanovuje nastupující generace modelů řady T5 nová měřítka co se hospodárnosti a ekologické šetrností týče. Motory TDI přicházejí ve výkonových variantách 62 kW
(84 k), 75 kW (102 k), 103 kW (140 k) a 132 kW (180 k). Dvoulitr o výkonu 140 koňských sil je vybaven turbodmychadlem s proměnlivou geometrií lopatek, verze s výkonem 180 koní využívá dvojitého přeplňování bi-turbo. Díky downsizingu je tak poprvé u užitkového vozu Volkswagen použita technologie dvojitého přeplňování turbodmychadlem.

Samostatnou kapitolou je hospodárnost nových modelů. Poprvé v historii může být dodávkový vůz na přání vybaven 7rychlostní dvouspojkovou převodovkou DSG, což u vrcholné verze motoru TDI snižuje spotřebu o 1,9 litru na 100 km při srovnání s dřívějším šestistupňovým automatem s hydrodynamickým měničem točivého momentu. Zážehový motor 2.0 FSI s výkonem 85 kW (115 k) byl upraven, aby splňoval emisní normu EU5.

V porovnání s předchozí generací dokázal Volkswagen snížit emise CO2 a spotřebu paliva o 10 % napříč celou řadou. Ve verzích s manuální převodovkou a s pohonem předních kol se emise CO2 a spotřeba pohybují mezi hodnotami 7,2 l/100 km / 190 g/km CO2 (2.0 TDI s výkonem 84 a 102 k) a 7,5 l/100 km / 190 g/km CO2 (2.0 TDI s výkonem 180 k): to je až o 0,9 litru méně paliva na 100 km jízdy než dříve*.

Všechny čtyři vznětové agregáty reagují velmi rychle na povely plynovým pedálem. I základní provedení s 84 koňskými silami se pyšní maximálním točivým momentem 220 Nm od 1250 min-1. Provedení s výkonem 102 koní disponuje 250 Nm od 1500 min-1, verze se 140 koňmi dosahuje maximálního točivého momentu 340 Nm od 1750 min-1 a vrcholné provedení (180 k) pak poskytuje maximální točivý moment 400 Nm od 1500 min-1. Všechny motory jsou sériově vybaveny filtrem pevných částic DPF.

Nová generace řady T5 ve stylu designové DNA Volkswagen Nejzásadnější změnou na exteriéru nových modelů je zcela přepracovaná příď. Čisté horizontálně orientované linie propůjčují vozům nadčasový a elegantní vzhled. Žebra v přední masce jsou v černém provedení (pro Transporter, Caravelle Trendline a California Beach v matně černém), ve verzích Caravelle Comfortline, Multivan a California Comfortline je pak zdobí vodorovné chromované lišty. Horní chromovaná lišta je viditelně rozšířena a rozpíná se až k nově navrženým světlometům. Také nově provedená zadní mlhová světla slouží jako statická obrysová světla. Zádě Caravelle, Multivanu a Transporteru se od předchozí generace liší novým provedením koncových světel, které také korespondují s designovou DNA Volkswagen.

Nové asistenční systémy a volitelná výbava V závislosti na výbavě obdrží zákazník vůz se 17- či 18palcovými koly z lehkých slitin a novými vnějšími zpětnými zrcátky s lepší aerodynamikou, do kterých byl poprvé zakomponován kompletní anténový systém. Přelomovou inovací je také možnost vybavit si novinku systémem Side Assist. Stejně jako v Touaregu využívá systém LED diod ve zpětných zrcátkách, které upozorňují řidiče na výskyt jiného vozu v tzv. mrtvém úhlu. Vozy nové řady T5 mohou být na přání vybaveny také systémem kontroly poklesu tlaku v pneumatikách.

Interiér nové řady překračuje most k osobním vozům Interiér nových modelů byl kompletně přepracován. Například sdružený přístroj je v novém provedení s bílým podsvícením a chromovanými rámečky, přičemž všechny modely budou na multifunkčním displeji řidiči ukazovat doporučení zařazené rychlosti. Aktualizována byla také paleta rádií a radionavigačních systémů. Novým top modelem bude systém RNS 510 s dotykovým displejem a 30 GB harddiskem. Na přání dodávaný audiosystém Dynaudio pak z vozu udělá doslova koncertní síň. Samozřejmostí je možnost vybavení multimediálními zásuvkami USB a Media-In pro připojení přenosných MP3 přehrávačů. Nové jsou také ovladače ventilace a klimatizace a tříramenné volanty.

Nový Transporter bude navíc možné objednat s dvoumístnou přední lavicí pro spolujezdce, která v sobě obsahuje dodatečný skladovací prostor.

* = Spotřeby a emise platné pro Transpoter s krátkým rozvorem a standardní střechou

zdroj: IVG
Přílohy
LI20090708007s.jpg
LI20090708019xs.jpg
LI20090708078s.jpg
VR20090707201xs.jpg
VR20090707231s.jpg
Obrázek

Planeta
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 24
Registrován: 12.04.2008 22:10
Bydliště: Prostějovsko

Re: Nová generace vozů Transporter, Multivan, Caravelle a Califo

Příspěvek od Planeta »

Vyber motoru teda nic moc - neskutecna skoda vyrazeni motoru 2,5TDI a 3.2 V6 :( - toto bude chybet hodne.Hlavne ze mame 2.0 / 85 kw :(

Uživatelský avatar
multa
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 4
Registrován: 23.08.2009 12:19

Re: Nová generace vozů Transporter, Multivan, Caravelle a Califo

Příspěvek od multa »

Planeta píše:Vyber motoru teda nic moc - neskutecna skoda vyrazeni motoru 2,5TDI a 3.2 V6 :( - toto bude chybet hodne.Hlavne ze mame 2.0 / 85 kw :(
3.2 V6 mně určitě chybět nebude.
Očekával jsem že bude v nabídce 3.0 TDI, ted mám 2.5 TDI 128kW a nějaký ten koník by se ještě hodil.
Obávám se že přeplňování bi-turbo bude poruchové.
Jinak předek mně připomíná něco jako T4, designově to převratné moc není.
Mně se líbí asi více současná T5 :-)

Planeta
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 24
Registrován: 12.04.2008 22:10
Bydliště: Prostějovsko

Re: Nová generace vozů Transporter, Multivan, Caravelle a Califo

Příspěvek od Planeta »

No me jako zastancovi benzinu to teda chybet bude :-) - ale kazdeho nazor nebudem tu rozvirovat nekonecnou diskuzi benzin * nafta
Jinak souhlasim stim ze to trochu pripomina T4 a s obavami o poruchovosti bi-turba

dejvid18
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 6
Registrován: 03.04.2009 21:02

Re: Nová generace vozů Transporter, Multivan, Caravelle a Califo

Příspěvek od dejvid18 »

tak si pitomej ne??? to není auto aby se stim litalo 300 si kup ferari vole


multa píše:
Planeta píše:Vyber motoru teda nic moc - neskutecna skoda vyrazeni motoru 2,5TDI a 3.2 V6 :( - toto bude chybet hodne.Hlavne ze mame 2.0 / 85 kw :(
3.2 V6 mně určitě chybět nebude.
Očekával jsem že bude v nabídce 3.0 TDI, ted mám 2.5 TDI 128kW a nějaký ten koník by se ještě hodil.
Obávám se že přeplňování bi-turbo bude poruchové.
Jinak předek mně připomíná něco jako T4, designově to převratné moc není.
Mně se líbí asi více současná T5 :-)

Uživatelský avatar
multa
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 4
Registrován: 23.08.2009 12:19

Re: Nová generace vozů Transporter, Multivan, Caravelle a Califo

Příspěvek od multa »

Ferrari nechci, nevejde se nám tam kočárek, ale červená ferrari barva se mně líbí.

300kou nejezdím, řeč je o výkonu, v kopci vadne 2,5 TDI 128kW někdy více než bych si přál.
dejvid18 píše:tak si pitomej ne??? to není auto aby se stim litalo 300 si kup ferari vole


multa píše: 3.2 V6 mně určitě chybět nebude.
Očekával jsem že bude v nabídce 3.0 TDI, ted mám 2.5 TDI 128kW a nějaký ten koník by se ještě hodil.
Obávám se že přeplňování bi-turbo bude poruchové.
Jinak předek mně připomíná něco jako T4, designově to převratné moc není.
Mně se líbí asi více současná T5 :-)

Odpovědět

Zpět na „Novinky & Tiskové zprávy“