León Cupra R na Frankfurtském autosalonu

Co se děje kolem VW.

Moderátoři: LukaSHek, Moderátoři

Odpovědět
Uživatelský avatar
T4
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 1467
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Decin
Kontaktovat uživatele:

León Cupra R na Frankfurtském autosalonu

Příspěvek od T4 »

SEAT zahajuje druhou polovinu roku se stejnou razancí s jakou končila ta první -
pokračuje uvádění novinek v rychlém sledu, což dělá z modelové palety španělské
značky tu nejmladší a nejsvěžejší na trhu.

Na letošním autosalonu ve Frankfurtu nad Mohanem, který se koná od 17. do 27. září
2009, představí SEAT nový León CUPRA R. Nejsportovnější a nejvýkonnější sériově
vyráběný model v historii firmy je vybavený motorem 2.0 TSI s 265 k pod kapotou a
dlouhým seznamem exkluzivních prvků interiéru a exteriéru, které novému vrcholu řady
Léon dodávají unikátní vzhled a dokonale dotvářejí jeho charakter.

Špičková technika a špičkový výkon pro vysoké rychlosti

Nová CUPRA R píše zvláštní kapitolu v historii značky SEAT. S motorem o výkonu 265 koní
jde o nejvýkonnější sériově vyráběný model v její historii, který současně dosahuje
výkonu úspěšného závodního speciálu SEAT León TDI, jenž reprezentuje SEAT v
šampionátu WTCC. Tyto vlastnosti říkají mnohé o mimořádných výkonech nového vozu.

Středem zájmu u nového Leónu CUPRA R je motor 2.0 TSI s přímým vstřikováním paliva.
Jeho hlavními charakteristikami je fantastický maximální výkon, vysoký kroutící moment
a excelentní pružnost. Nový motor dostal mj. nové vysokotlaké čerpadlo paliva, které
přispívá ke splnění vysokých nároků na dodávku paliva a přitom motor jako celek plní
přísné emisní standardy EUV.

Nový motor Leónu CUPRA R umožňuje vozu jízdní výkony hodné speciálu WTCC - nejvyšší
rychlost činí 250 km/h, zrychlení z 0 na 100 km/h trvá jen 6,1 s a kilometr s pevným
startem je otázkou 25,4 s. To vše je dosaženo s hnací jednotkou, která v kombinovaném
cyklu spotřebuje pouze 8,1 l/100 km.

Vysoká míra exkluzivity nového SEATu je snadno identifikovatelná v interiéru i na
exteriéru díky charakteristickému písmenu R, které je umístěno na masce chladiče, pravé
spodní části zadních dveří, v pravé výseči přístrojové desky a na dálkovém ovladači
centrálního zamykání. Exkluzivní logo CUPRA zdobí přední nárazník vlevo dole, střed víka
kufru, volant a opěradla sedadel.

Dalším významným prvkem Léonu CUPRA R podtrhujícím sportovního ducha modelu jsou
atraktivní 19palcová kola z lehkých slitin s pěti dvojitými paprsky a pneumatikami
235/35 R19. Rozměr kol umožnil použití velkoryse dimenzované brzdové soustavy:
vpředu jsou 17palcové kotouče 345 x 30 mm a vzadu 16palcové brzdové kotouče 286 x
12 mm.

Interiér láká skořepinovými sedadly čalouněnými šedou alcantarou, připomínajícími
tvarem závodní sedadla. Sportovní styling podtrhuje bílé podsvícení přístrojové desky
diodami, multifunkční volant obšitý kůží a sportovními hliníkovými pedály. Interiér, kde
převládají tmavé odstíny černé barvy, poskytuje tolik pohodlí posádce, kolik se jej
očekává od vozu této kategorie. Pohled z místa řidiče je přitom skoro tak působivý jako v
kokpitu závodního vozu.

Verze CUPRA R obsahuje bohatou sériovou výbavu. Nechybí ABS + TCS, ESP + EBA,
elektronicky řízená uzávěrka diferenciálu XDS, čelní, boční a hlavové airbagy, možnost
vypnout čelní airbag spolujezdce, úchyty dětských sedaček ISOFIX na zadních vnějších
sedadlech, varování při ztrátě tlaku v pneumatikách, automatické rozsvěcení světlometů,
deštový senzor, zadní parkovací senzory, palubní počítač, tempomat, přední mlhovky
s integrovanou funkcí odbočovacích světel, klimatizace Climatronic nebo rádio s CD
/MP3 přehrávačem a 8 reproduktory.


zdroj: IVG
Přílohy
001a.jpg
006a.jpg
007a.jpg
Obrázek

Odpovědět

Zpět na „Novinky & Tiskové zprávy“