Volkswagen představuje na 63. Mezinárodním autosalonu (IAA) ve Frankfurtu svůj pohled do budoucnosti automobilismu. Celkem je na stánku wolfsburské automobilky k vidění 9 světových premiér: plně elektrický E-Up!, studie předprodukčního litrového vozu L1, nové třídveřové Polo, superúsporné verze BlueMotion Pola, Golfu a Passatu, nekompromisní Golf R a nová generace Multivanu a Californie. Paletu novinek pak doplňují speciální upravené modely R-Line (Golf, Scirocco a Passat CC) a první vůz vyrobený pod novou značkou Volkswagen Exclusive - Golf Variant.
Společným jmenovatelem všech představovaných novinek je maximální úspornost. Tento jasný cíl se vztahuje také na Golf R s pohonem všech kol a novinky modelové řady T5 - i na těchto modelech se podařilo oproti předchůdcům snížit spotřebu paliva o více než 20 procent. Všechny nové modely - včetně pětimístného Touranu TSI EcoFuel, který si ve Frankfurtu také odbývá svou premiéru - reprezentují trvale udržitelné a cenově dostupné technologie dneška. Výhled do budoucnosti pak poskytují studie E-Up! a L1.
Světová premiéra I: Studie E-Up!
Studie E-Up! s nulovými emisemi je inspirována novou malou rodinou vozů (New Small Family), jejíž příchod je plánován na rok 2011. S délkou 3,19 metru je nicméně studie kompaktnější a ukazuje vizi automobilky o elektrickém městském vozítku v roce 2013. Stylisticky jasné a čisté křivky karoserie konceptu vycházejí z designové DNA Volkswagen a ukazují její potenciál. Jedná o první "ultrakompaktní" vůz, který je jak designově přitažlivý, tak natolik kvalitně zpracovaný, že se může poměřovat i s vozy o třídu výše. Novinka se nespoléhá na retro prvky, ale místo nich ukazuje nové směry a možnosti. Nejmenší Volkswagen uvnitř ohromí maximálním využitím prostoru - do studie E-Up! se pohodlně vejdou tři dospělí a jedno dítě, kteří na jedno nabití jeho lithium-iontových baterií mohou ujet až 130 kilometrů v městském terénu bez toho aniž by vůz vypustil gram emisí.
Světová premiéra II: Studie L1
Studie L1 je v dnešním světě zcela unikátní. Díky karoserii z karbonových vláken (CFRP - Carbon Fibre Reinforced Plastic) váží pouhých 380 kilogramů. Dvousedadlový vůz je poháněn zbrusu novým dvouválcovým vznětovým motorem, který využívá technologie vstřikování paliva common rail, a elektromotorem. S průměrnou spotřebou 1,49 litru nafty na 100kilometrů jízdy je maximálně aerodynamický koncept L1 (Cd 0,195!) jedním z nejúspornějších hybridních automobilů světa. Pokud se studie L1 dostane v roce 2013 do sériové výroby, bude to zcela jistě začátek zcela nové éry automobilismu.
Světová premiéra III: Třídveřové Polo
Nový vstupní model bestselleru značky Volkswagen je na světě: na autosalonu IAA ve Frankfurtu se představuje nejnovější třídveřový přírůstek do rodiny Polo. Díky delším předním dveřím, novému designu bočních oken a dynamickým linkám sportovního C-sloupku působí novinka z bočního pohledu téměř jako kupé. Při uvedení na český trh začátkem příštího roku bude elegantní a bezpečné Polo nabízeno v šesti motorizacích (od 44 kW / 60 k až po 77 kW / 105 k) a ve dvou výbavách Trendline a Comfortline. Cena modelu Volkswagen Polo se třemi dveřmi a zážehovým motorem o objemu 1,2 l (44 kW / 60 k) v provedení Trendline je stanovena na 244 500 Kč. Široká nabídka provedení, motorizací a výbav nového Pola má za cíl jediné - napodobit úspěch bestselleru Golf.
Světová premiéra IV: Nové Polo BlueMotion Nové Polo BlueMotion (55 kW / 75 k) - s průměrnou spotřebou 3,3 litru nafty na 100 kilometrů (87 g/km CO2) - se stává "3litrovým vozem" moderní doby a nejúspornějším pětisedadlovým autem na světě. V porovnání s klasickým Polem TDI s 75 koňskými silami byly emise oxidu uhličitého sníženy o 20 % a spotřeba o 0,9 litru na 100 km - to vše díky technologiím BlueMotion a použití nového moderního vznětového agregátu 1.2 TDI. Spojení nejnovějších technologií činí opět cestování na dovolené, dopravu do zaměstnání a dlouhé víkendové výlety dostupnými. Tankování paliva se pak díky 45litrové nádrži stává poměrně řídkým úkonem - na jedno natankování dokáže Polo BlueMotion urazit až 1363 kilometrů.
Světová premiéra V: Nový Golf BlueMotion Provozem téměř se stejnými náklady jako u Pola se může pochlubit nový Golf BlueMotion (77 kW / 105 k). Díky spotřebě 3,8 l/100 km (99 g/km CO2) se Golf stává nejúspornějším vozem na světě ve své třídě a jeho teoretický dojezd na jedno natankování činí 1447 kilometrů. Nejúspornější Golf všech dob je poháněn novým vznětovým motorem 1.6 TDI s technologií vstřikování paliva common rail. Podobně jako ostatní motory TDI ani tento nepostrádá agilitu a výkon. Stopětikoňový čtyřválec se šestnácti ventily dodává maximum točivého momentu 250 Nm od 2000 otáček. Díky těmto excelentním parametrům dokáže Golf BlueMotion zrychlit na 100 km/h za 11,3 sekundy a jeho maximální rychlost činí 190 km/h.
Světová premiéra VI: Nový Passat BlueMotion Dojezd nového Passatu BlueMotion nabyl téměř neuvěřitelných hodnot. Díky své průměrné spotřebě, která činí pouhých 4,4 litrů nafty na 100 kilometrů (114 g/km CO2), dokáže novinka urazit až 1591 kilometrů! Při průměrně ujeté vzdálenosti 11 tisíc km za rok tak majitele čeká pouhých 7 zastávek u čerpacích stanic. V současné době na trhu neexistuje úspornější vůz srovnatelné velikosti. Nový Passat BlueMotion, který sdílí stejný motor jako Golf, tj. 1.6 TDI (77 kW / 105 k), bude dostupný jak v provedení Limousine, tak jako kombi Variant.
Technologie BlueMotion, které jsou na palubě všech tří novinek, dávají dohromady technologicky vyspělý balíček ekologicky šetrných řešení. Základním kamenem úsporných modelů BlueMotion jsou nové vznětové motory TDI se vstřikováním paliva common rail, upravenou řídicí jednotkou a sníženými volnoběžnými otáčkami. Přenos síly zprostředkovávají pětistupňové manuální převodovky s prodlouženými rychlostními stupni, o jejichž správně zařazení se stará ukazatel ideálního rychlostního stupně pro minimální spotřebu.
Dalšími doplňky BlueMotion, kterými se Polo, Golf a Passat mohou pochlubit, jsou systém obnovy energie (regenerativní brzdění), Start-Stop systém (automatické vypínání motoru při zastavení vozu), pneumatiky s nízkým valivým odporem, vylepšená aerodynamika vozu a u Pola a Golfu také snížený podvozek. Nové modely BlueMotion jsou od konvenčních modelů navíc odlišeny i stylistickými úpravami exteriéru a upraveným interiérem. Poprvé v historii dává Volkswagen zároveň svým modelům BlueMotion dynamický a sportovní vzhled, který přemosťuje propast mezi klasickými a ekologicky šetrnými vozy. Na Golfu a Passatu tak zaujmou například nárazníky a boční prahy z modelů R-Line, zatímco Polo se chlubí zcela novou přední maskou a speciálními koly z lehkých slitin. Polo a Passat Variant navíc disponují zcela novým zadním spoilerem.
Světová premiéra VII: Golf R jakožto nejsilnější Golf všech dob Automobilová vášeň má vždy něco společného s výkonem. S novým Golfem R (199 kW / 270 k) Volkswagen dokazuje, že i u sportovních vozů se dá pečlivým vývojem snižovat spotřeba paliva. Zatímco Golf R32 (184 kW / 250 k) spotřeboval v průměru na každých 100 kilometrů 10,7 litru paliva, nový Golf R spotřebuje díky přeplňovanému motoru TSI na 100 km pouhých 8,5 litru benzinu, což je o 2,2 litru či 21 procent méně! Golf R s pohonem všech kol dosáhne stokilometrové rychlosti za 5,7 sekundy (Golf R DSG: 5,5 sekundy) a zrychlování zastaví až elektronický omezovač na 250 km/h. Exteriér vozu je od ostatních verzí Golfu odlišný použitím technologie LED na zadní světla a na denní svícení.
Světové premiéry VIII a IX: Multivan a California Transporter, Caravelle, Multivan a California - čtyři základní verze bestselleru, jehož se prodalo již miliony kusů. Ve světové premiéře představuje Volkswagen Užitkové vozy ve Frankfurtu osobní verze Multivan a Caravelle. Inovované modely jsou úspornější, mohou se pochlubit nižšími emisemi, jsou pohodlnější, bezpečnější, vyspělejší a elegantnější než kdy dříve. Design karoserie novinek nyní následuje "designovou DNA" Volkswagen a k inovacím došlo i pod kapotou: Nové úsporné vznětové motory plnící emisní normu EU-5 disponují technologií vstřikování paliva common rail, přičemž se podařilo snížit spotřebu až o 1,9 litru a 52 g CO2. Poprvé v této třídě si mohou zákazníci objednat 7stupňovou dvouspojkovou převodovku DSG, samozřejmostí jsou i verze s pohonem všech kol 4Motion 4. generace.
zdroj: IVG
Devět světových premiér na IAA ve Frankfurtu
Co se děje kolem VW.
Moderátoři: LukaSHek, Moderátoři
- T4
- Moderátor
- Příspěvky: 1467
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Decin
- Kontaktovat uživatele:
Zpět na „Novinky & Tiskové zprávy“
Přejít na
- VW CLUB CZECH REP.
- ↳ Pokec & Zábava
- ↳ Klubová poradna
- ↳ non VW
- ↳ Hobby - zájmy - koníčky
- ↳ FAQ - počítače - mobily - elektronika
- ↳ Akce & Srazy
- ↳ Motorsport
- Poradna
- ↳ Povinné ručení & pojištění & úřady & Policie
- ↳ Povinná ručení - POV
- ↳ Havarijní pojištění - KASKO (HAV)
- ↳ Policie (pokuty/havárky) - trestní právo
- Členská sekce
- ↳ Přehled partnerů a výhod
- Volkswagen
- ↳ Elektromobilita
- ↳ Golf I / Jetta I
- ↳ Motor
- ↳ Mechanika
- ↳ Karosérie
- ↳ Golf II / Jetta II
- ↳ Motory - diesel
- ↳ Interiér + Elektro
- ↳ Motory - benzin
- ↳ Podvozek a kola
- ↳ Exteriér + Styling
- ↳ Ostatní
- ↳ Encyklopedie
- ↳ Golf III / Vento
- ↳ Motory - diesel
- ↳ Interiér + Elektro
- ↳ Motory - benzin
- ↳ Převodovka-spojka-řazení
- ↳ Podvozek a kola
- ↳ Exteriér + Styling
- ↳ Ostatní
- ↳ DIY - Do It Yourself
- ↳ Encyklopedie
- ↳ Golf IV / Bora
- ↳ Motory - benzin
- ↳ Motory - diesel
- ↳ Podvozek a kola
- ↳ Interiér + Elektro
- ↳ Exteriér + Styling
- ↳ Zabezpečení
- ↳ Ostatní
- ↳ Bazar
- ↳ Nabídka
- ↳ Poptávka
- ↳ Encyklopedie
- ↳ Golf V / Jetta
- ↳ Ostatní
- ↳ Zabezpečení + hudba
- ↳ Motory - benzin
- ↳ Motory - diesel
- ↳ Podvozek a kola
- ↳ Interiér + Elektro
- ↳ Exteriér + Styling + Tuning
- ↳ Bazar
- ↳ Encyklopedie
- ↳ Golf VI / Jetta
- ↳ Srazy a setkání
- ↳ Zabezpečení a pojištění
- ↳ Závady a servisní služby
- ↳ Interiér + Elektro
- ↳ Ostatní
- ↳ Exterier + Styling + Tuning
- ↳ Podvozek a kola
- ↳ Motory benzín
- ↳ Motory diesel
- ↳ Bazar
- ↳ Golf VII
- ↳ Motory - benzín
- ↳ Motory - diesel
- ↳ Motory - elektro # hybrid
- ↳ Závady a servis
- ↳ Podvozek a kola
- ↳ Interiér + Elektronika
- ↳ Exteriér + Styling
- ↳ Ostatní
- ↳ Bazar
- ↳ Golf VIII
- ↳ Motory - benzin
- ↳ Motory - diesel
- ↳ Závady a servis
- ↳ Podvozek, kola a brzdy
- ↳ Interiér + Elektronika
- ↳ Exteriér + Styling
- ↳ Bazar
- ↳ Passat B1 - B4
- ↳ Motory
- ↳ Interiér + Elektro
- ↳ Exteriér + Styling
- ↳ Podvozek a kola
- ↳ Ostatní
- ↳ Bazar
- ↳ Passat B5 / B5.5
- ↳ Podvozek a kola
- ↳ Motory - benzin
- ↳ Motory - diesel
- ↳ Interiér + Elektro
- ↳ Exteriér + Styling
- ↳ Zabezpečení
- ↳ Ostatní
- ↳ Archiv
- ↳ Bazar
- ↳ Passat 3C / CC
- ↳ Navigace
- ↳ Denní svícení
- ↳ Bazar (pouze 3C/CC)
- ↳ Poruchy čerpadel
- ↳ Chiptuning
- ↳ BlueTooth
- ↳ Passat B8
- ↳ Podvozek a kola
- ↳ Interiér + Elektro
- ↳ Exteriér + Styling
- ↳ Motory - diesel
- ↳ Motory - benzin
- ↳ Ostatní
- ↳ (ne)Jen můj Passat B8
- ↳ Bazar
- ↳ Corrado
- ↳ Zábava
- ↳ Bazar
- ↳ Technika
- ↳ Scirocco
- ↳ Technika
- ↳ Scirocca členù
- ↳ SAG - Sharan Alhambra Galaxy
- ↳ SRAZY & SETKÁNÍ
- ↳ BAZAR-NABÍDKA A POPTÁVKA ohledně vozů Sharan Alhambra Galaxy
- ↳ Nabídka služeb
- ↳ (ne) Jen můj SAG - Sharan Alhambra Galaxy
- ↳ SAIII Sharan 7N + Alhambra
- ↳ (Ne)jen můj Sharan
- ↳ Podvozek + kola
- ↳ Interiér
- ↳ Exteriér
- ↳ Elektro + hudba + navi
- ↳ Motor
- ↳ Bazar
- ↳ Polo
- ↳ (ne)Jen moje Polo
- ↳ Polo 86/86 C
- ↳ Polo 6N1/6N2
- ↳ Polo 9N/9N3
- ↳ Polo 6R / 6C
- ↳ Polo AW
- ↳ Jak na To
- ↳ Bazar
- ↳ Transporter / Multivan / Caravelle
- ↳ Podvozek a kola
- ↳ Motory - diesel
- ↳ Motory - benzin
- ↳ Interiér + Elektro
- ↳ Exteriér + Styling
- ↳ Zabezpečení
- ↳ Ostatní
- ↳ New Beetle
- ↳ Touran
- ↳ Motor
- ↳ Interier
- ↳ Exterier
- ↳ Elektro
- ↳ Podvozek
- ↳ Ostatní
- ↳ Touareg
- ↳ Bazar
- ↳ Tiguan
- ↳ Ostatní
- ↳ Brouk (Käfer)
- ↳ Lupo
- ↳ Caddy
- ↳ Phaeton
- ↳ Derby
- ↳ UP!
- ↳ EOS
- ↳ FOX
- ↳ Amarok
- ↳ LT a Crafter
- ↳ Arteon
- ↳ Allspace
- ↳ T-Roc
- ↳ T-Cross
- Lidi od fochu
- ↳ Servis & Pomoc & Tuning
- ↳ VAG & ETKA & ChipTuning
- ↳ Dodavatelé & Sortiment & Školení
- ↳ Vercajk a vybavení dílny
- Bazar
- ↳ Nabídka
- ↳ Náhradní díly a doplňky
- ↳ AutoBazar
- ↳ Kola & Pneu
- ↳ 13"+14"
- ↳ 15"+16"
- ↳ 17"+18"
- ↳ 19"+20"
- ↳ 21" a více
- ↳ Příslušenství kol & pneu
- ↳ Auto-Hifi
- ↳ Služby
- ↳ Ostatní díly a bazar
- ↳ Zdarma / Práce
- ↳ Poptávka
- ↳ Náhradní díly / doplňky
- ↳ Automobily
- ↳ Auto-Hifi
- ↳ Ukradené
- Ostatní
- ↳ Virtual Tuning & Modely VW
- ↳ Audi
- ↳ SEAT
- ↳ Leon
- ↳ Cordoba
- ↳ Alhambra
- ↳ Ibiza
- ↳ Toledo
- ↳ Altea
- ↳ Ostatní modely
- ↳ Novinky & Tiskové zprávy
- ↳ Tiguan
- ↳ Motory ze sekce GVI
- ODKAZY
- ↳ VW CLUB SLOVAKIA
- ↳ ŠKODA FORUM
- ↳ SEAT CLUB
- ↳ Obecné
- ↳ Zkratky & značky & označení
- ↳ Postupy & Úpravy & Technologie
- ↳ Pneumatiky & kola
- ↳ Maziva & oleje & kapaliny & náplně
- ↳ Pravidla
- ↳ Modely Volkswagen
- ↳ Amarok
- ↳ Brouk
- ↳ Caddy
- ↳ Caddy I
- ↳ Caddy II
- ↳ Caddy III
- ↳ Caddy IV
- ↳ Corrado
- ↳ Derby
- ↳ Golf
- ↳ Golf I / Jetta I
- ↳ Golf II / Jetta II
- ↳ Golf III / Vento
- ↳ Golf IV / Bora
- ↳ Golf V / Jetta
- ↳ Golf VI
- ↳ Golf VII
- ↳ Lupo
- ↳ New Beetle
- ↳ Passat
- ↳ Passat B1
- ↳ Passat B2
- ↳ Passat B4
- ↳ Passat B3
- ↳ Passat B5 / B5.5
- ↳ Passat B6
- ↳ Passat B7
- ↳ Passat CC
- ↳ Polo
- ↳ Polo I ( Typ 86 )
- ↳ Polo II ( Typ 86C )
- ↳ Polo III ( 6N a 6N2 facelift )
- ↳ Polo IV ( Typ 9N a 9N3 )
- ↳ Polo V ( Typ 6R )
- ↳ Scirocco
- ↳ Scirocco I
- ↳ Scirocco II
- ↳ Scirocco III
- ↳ Tiguan
- ↳ Touran
- ↳ Transporter
- ↳ Trasporter T1
- ↳ Trasporter T2
- ↳ Trasporter T3
- ↳ Trasporter T4
- ↳ Trasporter T5
- ↳ Touareg
- ↳ Phaeton
- ↳ UP
- ↳ Koncepty