Největší evropská automobilka Volkswagen určuje díky svým úsporným motorů TDI a TSI trendy ve snižování spotřeby. Nejnovějším důkazem této skutečnosti je právě představovaný koncept Volkswagen Up! Lite, který je poprvé k vidění na Los Angeles Auto Show. Up! Lite je promyšlený, moderní a úsporný čtyřmístný vůz s hybridním pohonem, jehož kombinovaná spotřeba činí pouhých 2,44 l/100 km - žádný jiný srovnatelný vůz není takto ekologicky šetrný. Díky hnacímu ústrojí tvořenému ze vznětového motoru TDI, E-motoru a 7rychlostní dvouspojkové převodovky DSG a také díky špičkové aerodynamice (hodnota Cd: 0,237) se podařilo snížit emise CO2 na senzačních 65 g/km. Tím se třídveřový Up! Lite stává nejúspornějším a k životnímu prostředí nejšetrnějším čtyřmístným vozem na světě. Technologicky i vizuálně ukazuje Up! Lite budoucnost - čisté linie karoserie podtrhují, jak fascinující může být vůz, který je doveden k aerodynamické dokonalosti.
Ideální vůz pro každodenní dojíždění do práce Technologicky odvážný vůz s dvoulitrovou spotřebou se pravděpodobně dočká celosvětového uvedení na trh. Řada komponent 695 kilogramů vážícího konceptu vychází z připravovaných vozů "New Small Family", zcela nové modelové řady, která se na trhu objeví koncem roku 2011. Koncept Up! Lite je dalším dílkem strategie značky Volkswagen, jejímž cílem je nabízet nejlepší technologie a nejlepší kvalitu ve všech modelových řadách a pro všechny zákazníky. Up! Lite je koncipován jako všestranný vůz pro levnější, ekologicky šetrnější a hospodárnější dojíždění do práce, či pro krátké víkendové výlety.
Hybridní pohon umožňující jízdu čistě na elektřinu Základem hnacího ústrojí konceptu Up! Lite je nově vyvinutý vznětový dvouválec 0.8 TDI s výkonem 38 kW (51 k). S ním spolupracuje elektrický motor a výkonu 10 kW, který je navržen jako pulsní startovací modul s úkolem snižovat zátěž vznětového motoru při rozjezdech a obnovovat energii vzniklou při brzdění. Během rozjezdů vozu, či při předjížděcích manévrech dává E-motor a TDI dohromady výkon 48 kW (65 k).
Hybridní pohon konceptu Up! Lite je pro dva ze svých provozních režimů nastaven tak, aby mohl fungovat i zcela bez pomoci vznětového motoru. První režim: Během jízdy na volnoběh, když řidič sundá nohu z plynového pedálu (vůz jede setrvačností, TDI motor je vypnut). Druhý režim: Během jízdy na kratší vzdálenosti, např. v městském provozu, může Up! Lite být poháněn pouze E-motorem, který získává energii z lithium-iontové baterie. Pro řazení rychlostí využívá Up! Lite 7rychlostní dvouspojkovou převodovku DSG známou z nového Pola. Koncept je navíc vybaven systémem Start-Stop.
Komfort a bezpečnost bez kompromisů
Konceptu Volkswagen Up! Lite nepostrádá samozřejmě nic z komfortních či bezpečnostních prvků výbavy. Na jeho palubě nechybí stabilizační systém ESP, kompletní sada airbagů, prostorný interiér, pokročilý informační systém s intuitivním ovládáním a cestující chrání nový rám z hliníku, oceli a karbonových vláken. Koncept vyvine maximální rychlost až 160 km/h a z nuly na 100 km/h zrychlí za 12,5 vteřiny.
"Made in Germany"
Volkswagen Up! Lite je perfektním příkladem inovativní inženýrské práce s nálepkou "Made in Germany", a to nejen kvůli úspornému pohonu či ultralehké konstrukci karoserie. Další příklady zahrnují například mřížku chladiče, která se zavírá a otevírá automaticky podle potřeby chlazení motoru ("active thermal management"), tři kamery, které nahrazují klasická zpětná zrcátka a zlepšují aerodynamiku vozu, ventilaci horkého vzduchu ven z vozu v případě, že je Up! Lite zaparkován na slunci ("passive park ventilation"), či automatické nastavení výšky sedadla řidiče a spolujezdce při jejich podélném posunu. Dalšími novinkami je možnost sklopení zadních sedadel pouhým zatáhnutím za hlavovou opěrku na opěradle ("Easy switch") a ovládání dalšího vybavení vozu (klimatizace, internet, telefon, MP3 přehrávač, video, palubní počítač, rádio) přes intuitivní dotykovou obrazovku se senzory pro pohyb rukou.
Design ze světa budoucnosti
I ten nejinovativnější vůz na světě musí pěkně vypadat, aby si jízdu s ním zákazník patřičně užil. A Up! Lite v modrém odstínu "Liquid Blue Metallic" pěkně vypadá. Koncept Up! Lite se při délce 3,84 metru, výšce 1,40 metru a šířce 1,60 metru může pochlubit futuristickým a nezávislým vzhledem. Celý vůz působí, jako by byl vytesán z jednoho kusu kamene. V porovnání s konceptem E-Up!, který se představil na autosalonu IAA ve Frankfurtu je Up! Lite nižší a pro lepší aerodynamickou účinnost také delší, přibližující se k délce Pola (3,98 m).
Ze zadního pohledu působí Up! Lite jako výrazný sportovní hatchback. Široké partie "ramen" vozu připomínají ty, které jsou k vidění u Scirocca, spodku zadní části konceptu dominuje skleněný povrch a zadní lampy a mlhovky ve tvaru písmene C, které využívají technologie LED a jsou integrovány do nárazníku ve stylu typickém pro rodinu modelů Up! Z profilu se Up! Lite může pochlubit čistými tvary bez hran a zlomů kromě tzv. "tornádo linie" a oblouků kol. Boční kamery, které nahrazují zpětná zrcátka vypadají jako koncovky na křídlech letadla. Neotřelá technická záležitost na konec: 18palcová kola konceptu jsou vyrobena z kombinace hliníku a karbonu, protože sportovní vzhled a hospodárnost se nemusí nutně vylučovat.
zdroj:IVG
Up! Lite - nejúspornější čtyřmístný vůz na světě
Co se děje kolem VW.
Moderátoři: LukaSHek, Moderátoři
- T4
- Moderátor
- Příspěvky: 1467
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Decin
- Kontaktovat uživatele:
Zpět na „Novinky & Tiskové zprávy“
Přejít na
- VW CLUB CZECH REP.
- ↳ Pokec & Zábava
- ↳ Klubová poradna
- ↳ non VW
- ↳ Hobby - zájmy - koníčky
- ↳ FAQ - počítače - mobily - elektronika
- ↳ Akce & Srazy
- ↳ Motorsport
- Poradna
- ↳ Povinné ručení & pojištění & úřady & Policie
- ↳ Povinná ručení - POV
- ↳ Havarijní pojištění - KASKO (HAV)
- ↳ Policie (pokuty/havárky) - trestní právo
- Členská sekce
- ↳ Přehled partnerů a výhod
- Volkswagen
- ↳ Elektromobilita
- ↳ Golf I / Jetta I
- ↳ Motor
- ↳ Mechanika
- ↳ Karosérie
- ↳ Golf II / Jetta II
- ↳ Motory - diesel
- ↳ Interiér + Elektro
- ↳ Motory - benzin
- ↳ Podvozek a kola
- ↳ Exteriér + Styling
- ↳ Ostatní
- ↳ Encyklopedie
- ↳ Golf III / Vento
- ↳ Motory - diesel
- ↳ Interiér + Elektro
- ↳ Motory - benzin
- ↳ Převodovka-spojka-řazení
- ↳ Podvozek a kola
- ↳ Exteriér + Styling
- ↳ Ostatní
- ↳ DIY - Do It Yourself
- ↳ Encyklopedie
- ↳ Golf IV / Bora
- ↳ Motory - benzin
- ↳ Motory - diesel
- ↳ Podvozek a kola
- ↳ Interiér + Elektro
- ↳ Exteriér + Styling
- ↳ Zabezpečení
- ↳ Ostatní
- ↳ Bazar
- ↳ Nabídka
- ↳ Poptávka
- ↳ Encyklopedie
- ↳ Golf V / Jetta
- ↳ Ostatní
- ↳ Zabezpečení + hudba
- ↳ Motory - benzin
- ↳ Motory - diesel
- ↳ Podvozek a kola
- ↳ Interiér + Elektro
- ↳ Exteriér + Styling + Tuning
- ↳ Bazar
- ↳ Encyklopedie
- ↳ Golf VI / Jetta
- ↳ Srazy a setkání
- ↳ Zabezpečení a pojištění
- ↳ Závady a servisní služby
- ↳ Interiér + Elektro
- ↳ Ostatní
- ↳ Exterier + Styling + Tuning
- ↳ Podvozek a kola
- ↳ Motory benzín
- ↳ Motory diesel
- ↳ Bazar
- ↳ Golf VII
- ↳ Motory - benzín
- ↳ Motory - diesel
- ↳ Motory - elektro # hybrid
- ↳ Závady a servis
- ↳ Podvozek a kola
- ↳ Interiér + Elektronika
- ↳ Exteriér + Styling
- ↳ Ostatní
- ↳ Bazar
- ↳ Golf VIII
- ↳ Motory - benzin
- ↳ Motory - diesel
- ↳ Závady a servis
- ↳ Podvozek, kola a brzdy
- ↳ Interiér + Elektronika
- ↳ Exteriér + Styling
- ↳ Bazar
- ↳ Passat B1 - B4
- ↳ Motory
- ↳ Interiér + Elektro
- ↳ Exteriér + Styling
- ↳ Podvozek a kola
- ↳ Ostatní
- ↳ Bazar
- ↳ Passat B5 / B5.5
- ↳ Podvozek a kola
- ↳ Motory - benzin
- ↳ Motory - diesel
- ↳ Interiér + Elektro
- ↳ Exteriér + Styling
- ↳ Zabezpečení
- ↳ Ostatní
- ↳ Archiv
- ↳ Bazar
- ↳ Passat 3C / CC
- ↳ Navigace
- ↳ Denní svícení
- ↳ Bazar (pouze 3C/CC)
- ↳ Poruchy čerpadel
- ↳ Chiptuning
- ↳ BlueTooth
- ↳ Passat B8
- ↳ Podvozek a kola
- ↳ Interiér + Elektro
- ↳ Exteriér + Styling
- ↳ Motory - diesel
- ↳ Motory - benzin
- ↳ Ostatní
- ↳ (ne)Jen můj Passat B8
- ↳ Bazar
- ↳ Corrado
- ↳ Zábava
- ↳ Bazar
- ↳ Technika
- ↳ Scirocco
- ↳ Technika
- ↳ Scirocca členù
- ↳ SAG - Sharan Alhambra Galaxy
- ↳ SRAZY & SETKÁNÍ
- ↳ BAZAR-NABÍDKA A POPTÁVKA ohledně vozů Sharan Alhambra Galaxy
- ↳ Nabídka služeb
- ↳ (ne) Jen můj SAG - Sharan Alhambra Galaxy
- ↳ SAIII Sharan 7N + Alhambra
- ↳ (Ne)jen můj Sharan
- ↳ Podvozek + kola
- ↳ Interiér
- ↳ Exteriér
- ↳ Elektro + hudba + navi
- ↳ Motor
- ↳ Bazar
- ↳ Polo
- ↳ (ne)Jen moje Polo
- ↳ Polo 86/86 C
- ↳ Polo 6N1/6N2
- ↳ Polo 9N/9N3
- ↳ Polo 6R / 6C
- ↳ Polo AW
- ↳ Jak na To
- ↳ Bazar
- ↳ Transporter / Multivan / Caravelle
- ↳ Podvozek a kola
- ↳ Motory - diesel
- ↳ Motory - benzin
- ↳ Interiér + Elektro
- ↳ Exteriér + Styling
- ↳ Zabezpečení
- ↳ Ostatní
- ↳ New Beetle
- ↳ Touran
- ↳ Motor
- ↳ Interier
- ↳ Exterier
- ↳ Elektro
- ↳ Podvozek
- ↳ Ostatní
- ↳ Touareg
- ↳ Bazar
- ↳ Tiguan
- ↳ Ostatní
- ↳ Brouk (Käfer)
- ↳ Lupo
- ↳ Caddy
- ↳ Phaeton
- ↳ Derby
- ↳ UP!
- ↳ EOS
- ↳ FOX
- ↳ Amarok
- ↳ LT a Crafter
- ↳ Arteon
- ↳ Allspace
- ↳ T-Roc
- ↳ T-Cross
- Lidi od fochu
- ↳ Servis & Pomoc & Tuning
- ↳ VAG & ETKA & ChipTuning
- ↳ Dodavatelé & Sortiment & Školení
- ↳ Vercajk a vybavení dílny
- Bazar
- ↳ Nabídka
- ↳ Náhradní díly a doplňky
- ↳ AutoBazar
- ↳ Kola & Pneu
- ↳ 13"+14"
- ↳ 15"+16"
- ↳ 17"+18"
- ↳ 19"+20"
- ↳ 21" a více
- ↳ Příslušenství kol & pneu
- ↳ Auto-Hifi
- ↳ Služby
- ↳ Ostatní díly a bazar
- ↳ Zdarma / Práce
- ↳ Poptávka
- ↳ Náhradní díly / doplňky
- ↳ Automobily
- ↳ Auto-Hifi
- ↳ Ukradené
- Ostatní
- ↳ Virtual Tuning & Modely VW
- ↳ Audi
- ↳ SEAT
- ↳ Leon
- ↳ Cordoba
- ↳ Alhambra
- ↳ Ibiza
- ↳ Toledo
- ↳ Altea
- ↳ Ostatní modely
- ↳ Novinky & Tiskové zprávy
- ↳ Tiguan
- ↳ Motory ze sekce GVI
- ODKAZY
- ↳ VW CLUB SLOVAKIA
- ↳ ŠKODA FORUM
- ↳ SEAT CLUB
- ↳ Obecné
- ↳ Zkratky & značky & označení
- ↳ Postupy & Úpravy & Technologie
- ↳ Pneumatiky & kola
- ↳ Maziva & oleje & kapaliny & náplně
- ↳ Pravidla
- ↳ Modely Volkswagen
- ↳ Amarok
- ↳ Brouk
- ↳ Caddy
- ↳ Caddy I
- ↳ Caddy II
- ↳ Caddy III
- ↳ Caddy IV
- ↳ Corrado
- ↳ Derby
- ↳ Golf
- ↳ Golf I / Jetta I
- ↳ Golf II / Jetta II
- ↳ Golf III / Vento
- ↳ Golf IV / Bora
- ↳ Golf V / Jetta
- ↳ Golf VI
- ↳ Golf VII
- ↳ Lupo
- ↳ New Beetle
- ↳ Passat
- ↳ Passat B1
- ↳ Passat B2
- ↳ Passat B4
- ↳ Passat B3
- ↳ Passat B5 / B5.5
- ↳ Passat B6
- ↳ Passat B7
- ↳ Passat CC
- ↳ Polo
- ↳ Polo I ( Typ 86 )
- ↳ Polo II ( Typ 86C )
- ↳ Polo III ( 6N a 6N2 facelift )
- ↳ Polo IV ( Typ 9N a 9N3 )
- ↳ Polo V ( Typ 6R )
- ↳ Scirocco
- ↳ Scirocco I
- ↳ Scirocco II
- ↳ Scirocco III
- ↳ Tiguan
- ↳ Touran
- ↳ Transporter
- ↳ Trasporter T1
- ↳ Trasporter T2
- ↳ Trasporter T3
- ↳ Trasporter T4
- ↳ Trasporter T5
- ↳ Touareg
- ↳ Phaeton
- ↳ UP
- ↳ Koncepty