Volkswagen podruhé v řadě vyhrál legendární Rallye Dakar na jihoamerickém kontinentu. Posádky modrých speciálů Race Touareg poháněných vznětovými motory TDI obsadily všechna tři místa na stupních vítězů. Čtvrtý Race Touareg skončil v celkovém hodnocení na sedmé pozici. Včetně vítězství z roku 1980 má německá automobilka na svém kontě již tři triumfy z nejnáročnějšího podniku ve světě motoristického sportu.
Španělská posádka Carlos Sainz/Lucas Cruz přitom zvítězila po dvou týdnech zdolávání nejobtížnějších překážek s náskokem pouhé 2 minuty 12 sekund před svými týmovými kolegy Nasserem Al-Attiyahem a Timo Gottschalkem (Katar/Německo) po strhujícím finále v závěrečném sprintu o délce 202 kilometrů. Na třetí pozici za nimi dojela do cíle dvojice Mark Miller/Ralph Pitchford (USA/JAR) a loňští vítězové Giniel de Villiers/Dirk von Zitzewitz (JAR/Německo) dokončili letošní ročník legendární rallye na sedmém místě.
"Jsem neuvěřitelně pyšný na náš tým. Je fantastické, čeho jezdci, spolujezdci a celý tým každý den na Rallye Dakar dosáhli. Obsazením všech tří míst na stupních vítězů překonal Volkswagen Motorsport dokonce i své velmi vysoké cíle," prohlásil Francisco Javier Garcia Sanz, člen představenstva koncernu Volkswagen, v cíli poslední etapy.
Kris Nissen, ředitel oddělení Volkswagen Motorsport, vysvětluje: "Před třemi týdny sem přijel náš vysoce motivovaný tým s cílem úspěšně obhájit loňský dakarský titul. Obsazením prvních tří míst pak dosáhl Volkswagen historického úspěchu. Jednak nás v Jižní Americe dosud nikdo neporazil, a také jsme jediným výrobcem, který vyhrál nejnáročnější rallye na světě se vznětovým motorem. Naši jezdci bojovali o vítězství po celou dobu závodu jen mezi sebou - někdy tvrdě, ale vždy čestně. Přesně tak si představujeme motoristický sport. Gratuluji všem našim továrním posádkám, z nichž každá se mohla stát vítězem."
Wolfsburgská značka zůstává jedinou automobilkou, která vyhrála Rallye Dakar v kategorii osobních vozů se vznětovým motorem, a to nejen v letošním, ale i v loňském ročníku slavné rallye. Kromě účinnosti systému přímého vstřikování nafty používaného koncernem Volkswagen byla klíčem k úspěchu v Rallye Dakar 2010 rovněž spolehlivost Race Touaregů. Navzdory extrémním podmínkám se Race Touareg s výkonem 300 koní osvědčil nejen jako nejrobustnější, ale i jako nejrychlejší vozidlo. Tyto závodní stroje s pohonem všech kol získaly sedm ze 14 možných etapových vítězství a po jedenáct dní byly ve vedení dakarské rallye.
Průběh rallye udržoval všechny diváky a fanoušky ve velkém napětí. Carlos Sainz/Lucas Cruz, Nasser Al-Attiyah/Timo Gottschalk a Mark Miller/Ralph Pitchford vedli v tomto pořadí od 5. etapy, avšak vedoucí posádce se nikdy nepodařilo vypracovat si nedostižný náskok. Ve strhujícím finiši se posádka Al-Attiyah/Gottschalk dotahovala stále blíž na vedoucí dvojici Sainz/Cruz a diváci se tak stali svědky úchvatně tvrdého a zároveň čestného souboje o celkové vítězství. Katarsko-německá dvojice získávala cenný čas zejména v úsecích s dunami, které byly opět jedním z nejvýraznějších elementů dakarské rallye, zatímco španělské posádce Sainz/Cruz se lépe dařilo na rychlých šotolinových cestách plných zatáček.
Obtížná trasa 32. ročníku Rallye Dakar, v němž dvě etapy vyhrála posádka Sainz/Cruz, čtyři etapová vítězství vybojovali Al-Attiyah/Gottschalk a jedno dvojice Miller/Pitchford, vedla sypkým pískem a přes nekonečné a vysoké duny, které střídaly šotolinové cesty a rozsáhlé oblasti plné obrovských balvanů a skal. Charakter terénu se často měnil několikrát za den. Volkswagen Race Touareg zvládl veškeré zkoušky ohněm bez ztráty květinky, a to i přes to, že trasa rallye zahrnovala dva přejezdy And a dále úseky procházející Atacamou, nejsušší pouští na světě, a legendární pampou. V cíli každé etapy byl mezi nejlepší trojicí ve výsledcích příslušného dne vždy alespoň jeden Race Touareg. Ze 42 možných míst na stupních vítězů ve 14 etapách jich tým Volkswagen Motorsport obsadil 27.
A jaké měl pocity v cíli celkový vítěz letošní Rallye Dakar, Carlos Sainz? "Splnil jsem si sen vyhrát Dakar. Spadla ze mě obrovská tíha, neboť boj o vítězství byl extrémně tvrdý a vyčerpávající jak po tělesné, tak i po duševní stránce. Jsem neuvěřitelně šťastný, že jsem dosáhl tohoto cíle, neboť dakarské vítězství mi už několikrát uniklo o vlásek. Všechno fungovalo dokonale. Můj spolujezdec Lucas Cruz odvedl vynikající práci, Race Touareg šlapal jako hodinky a celý náš tým pracoval neúnavně na vítězství. Jsem jim za to vděčný."
zdroj: IVG
Volkswagen triumfálně obhájil titul na Rallye Dakar
Co se děje kolem VW.
Moderátoři: LukaSHek, Moderátoři
- T4
- Moderátor
- Příspěvky: 1467
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Decin
- Kontaktovat uživatele:
- R3ynolds11cze
- Profík
- Příspěvky: 925
- Registrován: 17.10.2008 19:01
- Bydliště: Praha-Zapad-Smer Slapy
- Kontaktovat uživatele:
Re: Volkswagen triumfálně obhájil titul na Rallye Dakar
Příspěvek od R3ynolds11cze »
Gratuluji ... ale nikde sem nevidel fotky tech VW Amarok...
http://www.galvenn.cz-Zlacení,Chromovaní..
ceník->Budu se snažit ho sehnat co nejdřív
My Car-http://www.vw-club.cz/viewtopic.php?f=128&t=80730
ceník->Budu se snažit ho sehnat co nejdřív
My Car-http://www.vw-club.cz/viewtopic.php?f=128&t=80730
Zpět na „Novinky & Tiskové zprávy“
Přejít na
- VW CLUB CZECH REP.
- ↳ Pokec & Zábava
- ↳ Klubová poradna
- ↳ non VW
- ↳ Hobby - zájmy - koníčky
- ↳ FAQ - počítače - mobily - elektronika
- ↳ Akce & Srazy
- ↳ Motorsport
- Poradna
- ↳ Povinné ručení & pojištění & úřady & Policie
- ↳ Povinná ručení - POV
- ↳ Havarijní pojištění - KASKO (HAV)
- ↳ Policie (pokuty/havárky) - trestní právo
- Členská sekce
- ↳ Přehled partnerů a výhod
- Volkswagen
- ↳ Elektromobilita
- ↳ Golf I / Jetta I
- ↳ Motor
- ↳ Mechanika
- ↳ Karosérie
- ↳ Golf II / Jetta II
- ↳ Motory - diesel
- ↳ Interiér + Elektro
- ↳ Motory - benzin
- ↳ Podvozek a kola
- ↳ Exteriér + Styling
- ↳ Ostatní
- ↳ Encyklopedie
- ↳ Golf III / Vento
- ↳ Motory - diesel
- ↳ Interiér + Elektro
- ↳ Motory - benzin
- ↳ Převodovka-spojka-řazení
- ↳ Podvozek a kola
- ↳ Exteriér + Styling
- ↳ Ostatní
- ↳ DIY - Do It Yourself
- ↳ Encyklopedie
- ↳ Golf IV / Bora
- ↳ Motory - benzin
- ↳ Motory - diesel
- ↳ Podvozek a kola
- ↳ Interiér + Elektro
- ↳ Exteriér + Styling
- ↳ Zabezpečení
- ↳ Ostatní
- ↳ Bazar
- ↳ Nabídka
- ↳ Poptávka
- ↳ Encyklopedie
- ↳ Golf V / Jetta
- ↳ Ostatní
- ↳ Zabezpečení + hudba
- ↳ Motory - benzin
- ↳ Motory - diesel
- ↳ Podvozek a kola
- ↳ Interiér + Elektro
- ↳ Exteriér + Styling + Tuning
- ↳ Bazar
- ↳ Encyklopedie
- ↳ Golf VI / Jetta
- ↳ Srazy a setkání
- ↳ Zabezpečení a pojištění
- ↳ Závady a servisní služby
- ↳ Interiér + Elektro
- ↳ Ostatní
- ↳ Exterier + Styling + Tuning
- ↳ Podvozek a kola
- ↳ Motory benzín
- ↳ Motory diesel
- ↳ Bazar
- ↳ Golf VII
- ↳ Motory - benzín
- ↳ Motory - diesel
- ↳ Motory - elektro # hybrid
- ↳ Závady a servis
- ↳ Podvozek a kola
- ↳ Interiér + Elektronika
- ↳ Exteriér + Styling
- ↳ Ostatní
- ↳ Bazar
- ↳ Golf VIII
- ↳ Motory - benzin
- ↳ Motory - diesel
- ↳ Závady a servis
- ↳ Podvozek, kola a brzdy
- ↳ Interiér + Elektronika
- ↳ Exteriér + Styling
- ↳ Bazar
- ↳ Passat B1 - B4
- ↳ Motory
- ↳ Interiér + Elektro
- ↳ Exteriér + Styling
- ↳ Podvozek a kola
- ↳ Ostatní
- ↳ Bazar
- ↳ Passat B5 / B5.5
- ↳ Podvozek a kola
- ↳ Motory - benzin
- ↳ Motory - diesel
- ↳ Interiér + Elektro
- ↳ Exteriér + Styling
- ↳ Zabezpečení
- ↳ Ostatní
- ↳ Archiv
- ↳ Bazar
- ↳ Passat 3C / CC
- ↳ Navigace
- ↳ Denní svícení
- ↳ Bazar (pouze 3C/CC)
- ↳ Poruchy čerpadel
- ↳ Chiptuning
- ↳ BlueTooth
- ↳ Passat B8
- ↳ Podvozek a kola
- ↳ Interiér + Elektro
- ↳ Exteriér + Styling
- ↳ Motory - diesel
- ↳ Motory - benzin
- ↳ Ostatní
- ↳ (ne)Jen můj Passat B8
- ↳ Bazar
- ↳ Corrado
- ↳ Zábava
- ↳ Bazar
- ↳ Technika
- ↳ Scirocco
- ↳ Technika
- ↳ Scirocca členù
- ↳ SAG - Sharan Alhambra Galaxy
- ↳ SRAZY & SETKÁNÍ
- ↳ BAZAR-NABÍDKA A POPTÁVKA ohledně vozů Sharan Alhambra Galaxy
- ↳ Nabídka služeb
- ↳ (ne) Jen můj SAG - Sharan Alhambra Galaxy
- ↳ SAIII Sharan 7N + Alhambra
- ↳ (Ne)jen můj Sharan
- ↳ Podvozek + kola
- ↳ Interiér
- ↳ Exteriér
- ↳ Elektro + hudba + navi
- ↳ Motor
- ↳ Bazar
- ↳ Polo
- ↳ (ne)Jen moje Polo
- ↳ Polo 86/86 C
- ↳ Polo 6N1/6N2
- ↳ Polo 9N/9N3
- ↳ Polo 6R / 6C
- ↳ Polo AW
- ↳ Jak na To
- ↳ Bazar
- ↳ Transporter / Multivan / Caravelle
- ↳ Podvozek a kola
- ↳ Motory - diesel
- ↳ Motory - benzin
- ↳ Interiér + Elektro
- ↳ Exteriér + Styling
- ↳ Zabezpečení
- ↳ Ostatní
- ↳ New Beetle
- ↳ Touran
- ↳ Motor
- ↳ Interier
- ↳ Exterier
- ↳ Elektro
- ↳ Podvozek
- ↳ Ostatní
- ↳ Touareg
- ↳ Bazar
- ↳ Tiguan
- ↳ Ostatní
- ↳ Brouk (Käfer)
- ↳ Lupo
- ↳ Caddy
- ↳ Phaeton
- ↳ Derby
- ↳ UP!
- ↳ EOS
- ↳ FOX
- ↳ Amarok
- ↳ LT a Crafter
- ↳ Arteon
- ↳ Allspace
- ↳ T-Roc
- ↳ T-Cross
- Lidi od fochu
- ↳ Servis & Pomoc & Tuning
- ↳ VAG & ETKA & ChipTuning
- ↳ Dodavatelé & Sortiment & Školení
- ↳ Vercajk a vybavení dílny
- Bazar
- ↳ Nabídka
- ↳ Náhradní díly a doplňky
- ↳ AutoBazar
- ↳ Kola & Pneu
- ↳ 13"+14"
- ↳ 15"+16"
- ↳ 17"+18"
- ↳ 19"+20"
- ↳ 21" a více
- ↳ Příslušenství kol & pneu
- ↳ Auto-Hifi
- ↳ Služby
- ↳ Ostatní díly a bazar
- ↳ Zdarma / Práce
- ↳ Poptávka
- ↳ Náhradní díly / doplňky
- ↳ Automobily
- ↳ Auto-Hifi
- ↳ Ukradené
- Ostatní
- ↳ Virtual Tuning & Modely VW
- ↳ Audi
- ↳ SEAT
- ↳ Leon
- ↳ Cordoba
- ↳ Alhambra
- ↳ Ibiza
- ↳ Toledo
- ↳ Altea
- ↳ Ostatní modely
- ↳ Novinky & Tiskové zprávy
- ↳ Tiguan
- ↳ Motory ze sekce GVI
- ODKAZY
- ↳ VW CLUB SLOVAKIA
- ↳ ŠKODA FORUM
- ↳ SEAT CLUB
- ↳ Obecné
- ↳ Zkratky & značky & označení
- ↳ Postupy & Úpravy & Technologie
- ↳ Pneumatiky & kola
- ↳ Maziva & oleje & kapaliny & náplně
- ↳ Pravidla
- ↳ Modely Volkswagen
- ↳ Amarok
- ↳ Brouk
- ↳ Caddy
- ↳ Caddy I
- ↳ Caddy II
- ↳ Caddy III
- ↳ Caddy IV
- ↳ Corrado
- ↳ Derby
- ↳ Golf
- ↳ Golf I / Jetta I
- ↳ Golf II / Jetta II
- ↳ Golf III / Vento
- ↳ Golf IV / Bora
- ↳ Golf V / Jetta
- ↳ Golf VI
- ↳ Golf VII
- ↳ Lupo
- ↳ New Beetle
- ↳ Passat
- ↳ Passat B1
- ↳ Passat B2
- ↳ Passat B4
- ↳ Passat B3
- ↳ Passat B5 / B5.5
- ↳ Passat B6
- ↳ Passat B7
- ↳ Passat CC
- ↳ Polo
- ↳ Polo I ( Typ 86 )
- ↳ Polo II ( Typ 86C )
- ↳ Polo III ( 6N a 6N2 facelift )
- ↳ Polo IV ( Typ 9N a 9N3 )
- ↳ Polo V ( Typ 6R )
- ↳ Scirocco
- ↳ Scirocco I
- ↳ Scirocco II
- ↳ Scirocco III
- ↳ Tiguan
- ↳ Touran
- ↳ Transporter
- ↳ Trasporter T1
- ↳ Trasporter T2
- ↳ Trasporter T3
- ↳ Trasporter T4
- ↳ Trasporter T5
- ↳ Touareg
- ↳ Phaeton
- ↳ UP
- ↳ Koncepty