Audi přináší novou generaci luxusních limuzín A8, které se vyznačují fascinujícími sportovními vlastnostmi, inovativní technikou a suverénním komfortem. Nová vlajková loď je názornou ukázkou náskoku díky technice. Její karoserie je vyrobena z lehkého hliníku, motory kombinují vysoký výkon s mimořádnou hospodárností a v elegantním interiéru, jehož pečlivé zpracování je na úrovni manufakturní výroby, má řidič k dispozici zdokonalený ovládací systém MMI. Další součástí výbavy jsou nové asistenční systémy a inovativní světlomety s diodami LED pro všechny osvětlovací funkce.
Díky komplexnímu souboru nejmodernějších technologií nabízí nové Audi A8 perfektní syntézu dynamiky, dokonalého designu, pečlivého řemeslného zpracování a vynikající účinnosti. Model Audi A8 3.0 TDI s předním pohonem, který doplní nabídku později, se může pochlubit emisemi CO2 jen 159 g/km - tomu odpovídá spotřeba paliva 6,0 l/100 km, což je nejnižší hodnota v luxusním segmentu.
Elegantní karoserie je díky prostorovému rámu Audi Space Frame (ASF) z hliníku přibližně o 40 procent lehčí než srovnatelná karoserie z oceli. Interiér fascinuje posádku novým designem, prosvětleným prostorem a vysoce kvalitním zpracováním bez kompromisu, které prozrazuje maximální pozornost věnovanou každému detailu. K prvotřídnímu komfortu v interiéru přispívá například nové emocionálně laděné osvětlení vnitřního prostoru nebo luxusní elektricky nastavitelná zadní sedadla.
Audi A8 spojuje nový stupeň inteligence s příkladně jednoduchým ovládáním. Ovládací systém MMI (Multi Media Interface) přináší průkopnickou inovaci:
v kombinaci s navigačním systémem může být vybaven touchpadem. Prostřednictvím funkce MMI touch může řidič intuitivně ovládat mnoho funkcí - například může zadat cíl navigační soustavě psaním písmen na touchpad.
Systém MMI Navigation plus je novým způsobem propojen se zdokonalenými asistenčními a bezpečnostními systémy. Navigační soustava dopředu sleduje průběh trasy a poskytuje tato data řídicím jednotkám samočinné převodovky, světlometů a adaptivního tempomatu Stop&Go. Zvýšená inteligence těchto systémů umožňuje rozpoznávat komplexní situace a předvídavým způsobem poskytovat podporu řidiči. Z nových technologií se v novém Audi A8 dále představují asistent nočního vidění s označováním rozpoznaných chodců, bezpečnostní systém Audi pre sense a - v průběhu roku 2010 - ukazatel nejvyšší povolené rychlosti.
Dalším řešením ze světa špičkové techniky pro nové Audi A8 jsou inovativní LED světlomety, u nichž jsou veškeré osvětlovací funkce zajištěny světelnými diodami LED. Světlomety LED propůjčují luxusní limuzíně nezaměnitelný vzhled již za dne a především pak za tmy. Jejich revoluční optika se rozloučila s dnes běžnými tubusovitými světelnými moduly. I to je jasným důkazem, že světlomety LED začínají psát novou kapitolu světelné techniky pro automobily.
Nové Audi A8 se začne prodávat se dvěma osmiválcovými motory. Zážehová jednotka 4.2 FSI poskytuje největší výkon 273 kW (372 k), turbodiesel 4.2 TDI nabízí 258 kW (350 k). Nabídku následně doplní vznětový šestiválec 3.0 TDI s největším výkonem 184 kW (250 k). Přestože u všech agregátů došlo ke zvýšení výkonu a točivého momentu, snížila se jejich spotřeba o 13 až 22 procent díky inteligentním technologiím pro zvyšování účinnosti, mezi něž patří například rekuperační systém a inovativní tepelný management.
Později bude následovat druhá varianta motoru 3.0 TDI s největším výkonem 150 kW (204 k), která bude pohánět přední kola a v kombinovaném režimu EU spotřebuje pouhých 6,0 l/100 km. To odpovídá emisím CO2 ve výši 159 g/km, což je absolutně nejnižší hodnota v luxusním segmentu.
Na zvýšení účinnosti má velký podíl také nová osmistupňová samočinná převodovka tiptronic s velmi komfortním řazením těsně za sebou odstupňovaných převodových stupňů. Ovládání převodovky probíhá čistě elektronicky prostřednictvím elegantní páky voliče nebo pádel na volantu. Trvalý pohon všech kol quattro se vyznačuje sportovní charakteristikou, která upřednostňuje při rozdělování točivého momentu zadní nápravu. Sportovní diferenciál, který je součástí sériové výbavy modelu A8 4.2 TDI a pro ostatní modely s pohonem všech kol se dodává na přání, rozděluje dynamicky hnací sílu mezi obě zadní kola.
Také konstrukce podvozku potvrzuje ambice nové generace A8 zaujmout pozici nejsportovnější luxusní limuzíny na trhu. Rozdělení hmotnosti mezi nápravy je vyvážené a veškerá závěsná ramena kol jsou vyrobena z hliníku. Všechny modely jsou sériově vybaveny vzduchovým odpružením .
Audi nabízí mnoho atraktivních systémů také v oblasti multimediální výbavy, která sahá až k audiosystému Bang & Olufsen, jehož zesilovač s výkonem přes 1400 W probouzí k životu 19 reproduktorů. Nové Audi A8 získalo na dynamice, komfortu, prestiži a inteligenci. Ve všech oblastech stanovuje nová měřítka.
Jako první budou na český trh uvedeny tyto motorizace:
4.2 FSI tiptronic quattro (372 k) s cenou od 1 962 083 Kč bez DPH / 2 354 500 Kč s DPH
4.2 TDI tiptronic quattro (340 k) s cenou od 2 055 750 Kč bez DPH / 2 466 900 Kč s DPH
zdroj: IVG
Nová vlajková loď Audi A8 na českém trhu
Co se děje kolem VW.
Moderátoři: LukaSHek, Moderátoři
- T4
- Moderátor
- Příspěvky: 1467
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Decin
- Kontaktovat uživatele:
Zpět na „Novinky & Tiskové zprávy“
Přejít na
- VW CLUB CZECH REP.
- ↳ Pokec & Zábava
- ↳ Klubová poradna
- ↳ non VW
- ↳ Hobby - zájmy - koníčky
- ↳ FAQ - počítače - mobily - elektronika
- ↳ Akce & Srazy
- ↳ Motorsport
- Poradna
- ↳ Povinné ručení & pojištění & úřady & Policie
- ↳ Povinná ručení - POV
- ↳ Havarijní pojištění - KASKO (HAV)
- ↳ Policie (pokuty/havárky) - trestní právo
- Členská sekce
- ↳ Přehled partnerů a výhod
- Volkswagen
- ↳ Elektromobilita
- ↳ Golf I / Jetta I
- ↳ Motor
- ↳ Mechanika
- ↳ Karosérie
- ↳ Golf II / Jetta II
- ↳ Motory - diesel
- ↳ Interiér + Elektro
- ↳ Motory - benzin
- ↳ Podvozek a kola
- ↳ Exteriér + Styling
- ↳ Ostatní
- ↳ Encyklopedie
- ↳ Golf III / Vento
- ↳ Motory - diesel
- ↳ Interiér + Elektro
- ↳ Motory - benzin
- ↳ Převodovka-spojka-řazení
- ↳ Podvozek a kola
- ↳ Exteriér + Styling
- ↳ Ostatní
- ↳ DIY - Do It Yourself
- ↳ Encyklopedie
- ↳ Golf IV / Bora
- ↳ Motory - benzin
- ↳ Motory - diesel
- ↳ Podvozek a kola
- ↳ Interiér + Elektro
- ↳ Exteriér + Styling
- ↳ Zabezpečení
- ↳ Ostatní
- ↳ Bazar
- ↳ Nabídka
- ↳ Poptávka
- ↳ Encyklopedie
- ↳ Golf V / Jetta
- ↳ Ostatní
- ↳ Zabezpečení + hudba
- ↳ Motory - benzin
- ↳ Motory - diesel
- ↳ Podvozek a kola
- ↳ Interiér + Elektro
- ↳ Exteriér + Styling + Tuning
- ↳ Bazar
- ↳ Encyklopedie
- ↳ Golf VI / Jetta
- ↳ Srazy a setkání
- ↳ Zabezpečení a pojištění
- ↳ Závady a servisní služby
- ↳ Interiér + Elektro
- ↳ Ostatní
- ↳ Exterier + Styling + Tuning
- ↳ Podvozek a kola
- ↳ Motory benzín
- ↳ Motory diesel
- ↳ Bazar
- ↳ Golf VII
- ↳ Motory - benzín
- ↳ Motory - diesel
- ↳ Motory - elektro # hybrid
- ↳ Závady a servis
- ↳ Podvozek a kola
- ↳ Interiér + Elektronika
- ↳ Exteriér + Styling
- ↳ Ostatní
- ↳ Bazar
- ↳ Golf VIII
- ↳ Motory - benzin
- ↳ Motory - diesel
- ↳ Závady a servis
- ↳ Podvozek, kola a brzdy
- ↳ Interiér + Elektronika
- ↳ Exteriér + Styling
- ↳ Bazar
- ↳ Passat B1 - B4
- ↳ Motory
- ↳ Interiér + Elektro
- ↳ Exteriér + Styling
- ↳ Podvozek a kola
- ↳ Ostatní
- ↳ Bazar
- ↳ Passat B5 / B5.5
- ↳ Podvozek a kola
- ↳ Motory - benzin
- ↳ Motory - diesel
- ↳ Interiér + Elektro
- ↳ Exteriér + Styling
- ↳ Zabezpečení
- ↳ Ostatní
- ↳ Archiv
- ↳ Bazar
- ↳ Passat 3C / CC
- ↳ Navigace
- ↳ Denní svícení
- ↳ Bazar (pouze 3C/CC)
- ↳ Poruchy čerpadel
- ↳ Chiptuning
- ↳ BlueTooth
- ↳ Passat B8
- ↳ Podvozek a kola
- ↳ Interiér + Elektro
- ↳ Exteriér + Styling
- ↳ Motory - diesel
- ↳ Motory - benzin
- ↳ Ostatní
- ↳ (ne)Jen můj Passat B8
- ↳ Bazar
- ↳ Corrado
- ↳ Zábava
- ↳ Bazar
- ↳ Technika
- ↳ Scirocco
- ↳ Technika
- ↳ Scirocca členù
- ↳ SAG - Sharan Alhambra Galaxy
- ↳ SRAZY & SETKÁNÍ
- ↳ BAZAR-NABÍDKA A POPTÁVKA ohledně vozů Sharan Alhambra Galaxy
- ↳ Nabídka služeb
- ↳ (ne) Jen můj SAG - Sharan Alhambra Galaxy
- ↳ SAIII Sharan 7N + Alhambra
- ↳ (Ne)jen můj Sharan
- ↳ Podvozek + kola
- ↳ Interiér
- ↳ Exteriér
- ↳ Elektro + hudba + navi
- ↳ Motor
- ↳ Bazar
- ↳ Polo
- ↳ (ne)Jen moje Polo
- ↳ Polo 86/86 C
- ↳ Polo 6N1/6N2
- ↳ Polo 9N/9N3
- ↳ Polo 6R / 6C
- ↳ Polo AW
- ↳ Jak na To
- ↳ Bazar
- ↳ Transporter / Multivan / Caravelle
- ↳ Podvozek a kola
- ↳ Motory - diesel
- ↳ Motory - benzin
- ↳ Interiér + Elektro
- ↳ Exteriér + Styling
- ↳ Zabezpečení
- ↳ Ostatní
- ↳ New Beetle
- ↳ Touran
- ↳ Motor
- ↳ Interier
- ↳ Exterier
- ↳ Elektro
- ↳ Podvozek
- ↳ Ostatní
- ↳ Touareg
- ↳ Bazar
- ↳ Tiguan
- ↳ Ostatní
- ↳ Brouk (Käfer)
- ↳ Lupo
- ↳ Caddy
- ↳ Phaeton
- ↳ Derby
- ↳ UP!
- ↳ EOS
- ↳ FOX
- ↳ Amarok
- ↳ LT a Crafter
- ↳ Arteon
- ↳ Allspace
- ↳ T-Roc
- ↳ T-Cross
- Lidi od fochu
- ↳ Servis & Pomoc & Tuning
- ↳ VAG & ETKA & ChipTuning
- ↳ Dodavatelé & Sortiment & Školení
- ↳ Vercajk a vybavení dílny
- Bazar
- ↳ Nabídka
- ↳ Náhradní díly a doplňky
- ↳ AutoBazar
- ↳ Kola & Pneu
- ↳ 13"+14"
- ↳ 15"+16"
- ↳ 17"+18"
- ↳ 19"+20"
- ↳ 21" a více
- ↳ Příslušenství kol & pneu
- ↳ Auto-Hifi
- ↳ Služby
- ↳ Ostatní díly a bazar
- ↳ Zdarma / Práce
- ↳ Poptávka
- ↳ Náhradní díly / doplňky
- ↳ Automobily
- ↳ Auto-Hifi
- ↳ Ukradené
- Ostatní
- ↳ Virtual Tuning & Modely VW
- ↳ Audi
- ↳ SEAT
- ↳ Leon
- ↳ Cordoba
- ↳ Alhambra
- ↳ Ibiza
- ↳ Toledo
- ↳ Altea
- ↳ Ostatní modely
- ↳ Novinky & Tiskové zprávy
- ↳ Tiguan
- ↳ Motory ze sekce GVI
- ODKAZY
- ↳ VW CLUB SLOVAKIA
- ↳ ŠKODA FORUM
- ↳ SEAT CLUB
- ↳ Obecné
- ↳ Zkratky & značky & označení
- ↳ Postupy & Úpravy & Technologie
- ↳ Pneumatiky & kola
- ↳ Maziva & oleje & kapaliny & náplně
- ↳ Pravidla
- ↳ Modely Volkswagen
- ↳ Amarok
- ↳ Brouk
- ↳ Caddy
- ↳ Caddy I
- ↳ Caddy II
- ↳ Caddy III
- ↳ Caddy IV
- ↳ Corrado
- ↳ Derby
- ↳ Golf
- ↳ Golf I / Jetta I
- ↳ Golf II / Jetta II
- ↳ Golf III / Vento
- ↳ Golf IV / Bora
- ↳ Golf V / Jetta
- ↳ Golf VI
- ↳ Golf VII
- ↳ Lupo
- ↳ New Beetle
- ↳ Passat
- ↳ Passat B1
- ↳ Passat B2
- ↳ Passat B4
- ↳ Passat B3
- ↳ Passat B5 / B5.5
- ↳ Passat B6
- ↳ Passat B7
- ↳ Passat CC
- ↳ Polo
- ↳ Polo I ( Typ 86 )
- ↳ Polo II ( Typ 86C )
- ↳ Polo III ( 6N a 6N2 facelift )
- ↳ Polo IV ( Typ 9N a 9N3 )
- ↳ Polo V ( Typ 6R )
- ↳ Scirocco
- ↳ Scirocco I
- ↳ Scirocco II
- ↳ Scirocco III
- ↳ Tiguan
- ↳ Touran
- ↳ Transporter
- ↳ Trasporter T1
- ↳ Trasporter T2
- ↳ Trasporter T3
- ↳ Trasporter T4
- ↳ Trasporter T5
- ↳ Touareg
- ↳ Phaeton
- ↳ UP
- ↳ Koncepty