SEAT IBE – sportovní vůz pro mladé motoristy v éře elektromobilů
Kompaktní sportovní kupé španělské značky SEAT přesvědčivě dokazuje, že fascinující
design a velké potěšení z jízdy nás čeká i v éře elektrické mobility. Studie SEAT IBE je
sportovním a dynamickým konceptem pro městskou dopravu, který využívá ekologicky
čistý pohon budoucnosti. Esteticky vytříbené tvary a atletické proporce konceptu IBE jsou
zároveň vzrušujícím výhledem na další vývoj designu značky SEAT pro novou generaci
vozů.
SEAT IBE ukazuje na první pohled přitažlivé proporce klasického sportovního vozu
s krátkou, nízkou a širokou karoserií, která má extrémně nízkou příď a široká ramena.
Zároveň jde o inovativní a jedinečnou interpretaci osvědčených stylistických prvků
aplikovaných v kompaktním automobilu a optimalizovaných pro mladé uživatele žijící ve
městech.
„Studií IBE chceme ukázat, že elektromobily SEAT budou vždy spojeny s vynikajícím
designem a velkým potěšením z jízdy,“ říká James Muir, prezident společnosti SEAT, S.A.
„IBE pokračuje v nejlepší tradici značky SEAT, která nabízí vždy nejatraktivnější vůz
v příslušném segmentu. Náš první koncept elektromobilu navíc znamená důsledné
pokračování v naší strategii budoucího rozvoje. Po velkém úspěchu mimořádně
hospodárných modelů ECOMOTIVE nyní intenzivně pracujeme na elektrickém pohonu, a
to v různých provedeních od hybridního pohonu s možností vnějšího dobíjení až po čistě
elektrický pohon.“
Design
Koncept IBE je slibným výhledem na další rozvoj designu značky SEAT. Puristické tvary,
precizní linie a přesně vymezené plochy se vyznačují jedinečným stylem, který při
veškeré modernosti vyjadřuje zcela konkrétně identitu značky SEAT. „IBE je něco na
způsob koncentrované genetické databanky pro příští generace našich vozů. Tento
koncept jednoznačně ovlivní všechny naše modely,“ říká šéfdesignér značky SEAT
Luc Donckerwolke. „Současně je příslibem pro budoucnost automobilu: také
s elektrickým pohonem nás bude přitahovat svůdný design a řízení nám bude i nadále
přinášet nefalšovanou radost – toto bude platit alespoň pro elektromobily značky SEAT.“
SEAT IBE je dlouhý 3,78 metru, to je o více než 25 centimetrů méně než je Ibiza. Avšak
neobvyklá šířka 1,80 metru a malá výška jen 122 centimetrů mu propůjčují klasické
proporce sportovního vozu. Sportovní je také uspořádání dvoudveřového vozu
s extrémně plochou kapotou a daleko dozadu protaženou střechou. Krátký převis vzadu
a mohutná záď, která je téměř bez převisu, podtrhují společně s devatenáctipalcovými
koly kompaktní vzhled překypující energií.
Přední části vozu propůjčují osobitý výraz sofistikované světlomety LED s
charakteristickým šípovým motivem designérského stylu „Arrow Design“ značky SEAT.
Celá přední partie je silně zašpičatělá a motiv písmene V přebírá také kapota motoru.
Oba vstupy vzduchu ve spodní části nárazníku jsou pro elektrický pohon s malými nároky
na chlazení naprosto dostačující. Logo SEAT je umístěno na lichoběžníkové funkční
ploše. Alternativní pohon otevřel možnosti pro mnohem radikálnější design. Vzhledem
k tomu, že elektromotor včetně výkonové elektroniky zabírá jen málo místa, mohli
designéři navrhnout výrazně nižší kapotu než u vozu se spalovacím motorem.
Statná postava konceptu IBE je zdůrazněna bočním profilem. Široká ramena, výrazně
modelované boky se zřetelnými výřezy za předními koly a velká kola s aerodynamicky
optimalizovaným pětipaprskovým designem podtrhují dynamický vzhled. Pneumatiky s
šířkou 175 mm přitom vypadají poměrně skromně, avšak jejich nízký valivý odpor
přispívá k velké energetické účinnosti elektromobilu. Střecha sahá daleko dozadu a
boční prosklení je nízké.
Záď přebírá a nově interpretuje motiv charakteristicky tvarované přídě. Zadní svítilny
s diodami LED a světlovody znovu opakují tvar šípu a naznačený difuzor pod nárazníkem
odráží tvarové řešení předních vstupů vzduchu. Celý vůz se obejde bez jakýchkoli ozdob,
což je známka dobrého designu. Každá křivka má svůj účel ve strukturování ploch na
povrchu karoserie a každý tvarem naznačený sval zdůrazňuje sportovní postavu.
Redukce tvarů, jejich důsledná realizace a preciznost každého detailu jsou pevnými
součástmi filozofie designu značky SEAT – a v budoucnosti to bude platit o to víc.
Koncepce
SEAT IBE je jako stvořený pro ulice velkých měst díky svým kompaktním rozměrům a
dynamickému charakteru. Malé kupé s uspořádáním sedadel 2+2 je koncipováno pro
životní styl mladých lidí. Nabízí velkorysý prostor párům, ale zároveň umožňuje
podniknout výlet i ve čtyřech. Daleko dozadu protažená střecha zajišťuje dostatečnou
výšku interiéru a k dispozici je i úložný prostor pro zavazadla a výstroj pro volnočasové
aktivity.
„SEAT přijal výzvu současné doby a pustil se do vývoje nových konceptů mobility ve
velkých městech,“ říká Frank Bekemeier, výkonný viceprezident společnosti SEAT
zodpovědný za výzkum a vývoj. „Koncept IBE jezdí bez emisí, což nabývá v mnoha
oblastech stále více na důležitosti, a je optimalizován pro budoucí informační systémy.
Svými kompaktními rozměry, extrémně snadnou ovladatelností a vysokou užitnou
hodnotou dokonale vyhoví mnohostranným požadavkům mladé cílové skupiny.“
SEAT IBE je poháněn čistě elektricky, takže nezpůsobuje žádné lokální emise.
Elektromotor je společně s výkonovou elektronikou uložen pod extrémně nízkou
kapotou, zatímco sada akumulátorů Li-Ion je umístěna ve velmi krátké zádi. S nejvyšším
výkonem 75 kW a točivým momentem 200 N.m poskytuje elektrický pohon dynamiku
jízdy, která rozhodně nezklame očekávání vyvolaná vnějším designem. Ve městě
rozhodující sprint z 0 na 50 km/h je otázkou pouhých 3,4 s, během 6,3 s jede IBE
rychlostí 80 km/h a již po 9,4 s dosáhne hranice 100 km/h. Na této dynamice se podílí
nejen schopnost elektromotoru poskytovat maximální točivý moment už při nulových
otáčkách, ale také nízká hmotnost konceptu SEAT IBE, který váží jen 1000 kilogramů.
Dlouhodobý jmenovitý výkon je snížen na 50 kW a největší rychlost je omezena
na 160 km/h, což však bohatě postačuje i pro jízdu po dálnicích v okolí velkoměst.
Kapacita akumulátorů je 18 kW.h, čímž lze pokrýt každodenní potřeby mobility v rámci
velkoměsta. SEAT IBE je samozřejmě vybaven nejmodernějšími bezpečnostními a
komunikačními systémy a rovněž je připraven pro komunikaci s okolím prostřednictvím
technologie „Car-to-X“. V této budoucí informační síti si bude SEAT IBE vyměňovat data
týkající se dopravní situace nebo bezpečnostních výstrah přímo s ostatními vozidly nebo
dopravní strukturou.
Know-how
SEAT patří mezi automobilové výrobce s vynikajícím know-how v oblasti ekologických
technologií. V uplynulých letech dokázal SEAT důsledně snižovat spotřebu paliva ve
všech modelových řadách a SEAT ECOMOTIVE se vyvinul v samostatnou značku
mimořádně hospodárných vozů, které zaznamenaly velký úspěch na trhu. Na vrcholu
stojí Ibiza ECOMOTIVE, která se navzdory úctyhodnému výkonu 59 kW (80 k) spokojí
s normovanou spotřebou 3,7 l/100 km a vypouští přitom jen 98 gramů CO2 na kilometr.
SEAT důsledně rozšířil nabídku modelů ECOMOTIVE do dalších modelových řad, a tak
mají zákazníci k dispozici tyto velmi úsporné varianty poháněné motory TDI také v řadách
Leon, Altea, Altea XL a Alhambra.
Další etapou ve strategii ekologického rozvoje značky SEAT je Leon Twin Drive
ECOMOTIVE, jehož pohon využívá vzájemně se doplňující souhru spalovacího motoru a
elektromotoru. Nejedná se však o běžný hybridní automobil, nýbrž o vůz s možností
vnějšího dobíjení akumulátorů Li-Ion (tzv. Plug-In Hybrid), jímž lze zajistit dojezd v čistě
elektrickém režimu přibližně 50 kilometrů. Na delších trasách zabezpečuje mobilitu
spalovací motor. První sériově vyráběné vozy Leon Twin Drive ECOMOTIVE jsou plánovány
pro rok 2014.
Cílem vývoje je elektromobil, jakým je například koncept SEAT IBE. Ten je zároveň i
signálem pro zahájení projektu intenzivní podpory zavádění a vývoje elektrického
pohonu ve Španělsku. Na iniciativě Cenit VERDE se podílí 16 předních technologických
společností společně s 16 univerzitami a výzkumnými institucemi.
SEAT převzal průmyslové vedení tohoto projektu díky svému know-how v oblasti
výzkumu, vývoje a výroby automobilů. S podporou španělského ministerstva pro vědu a
inovace (CDTI) bude automobilka SEAT provádět výzkum a vývoj elektricky poháněných
vozidel s cílem získat technologie pro výrobu elektromobilů ve Španělsku a pro výstavbu
odpovídající infrastruktury.
„Tento projekt má obrovský význam pro celé Španělsko, pro jeho technologický vývoj a
pro budoucí perspektivy průmyslového sektoru,“ říká Frank Bekemeier, výkonný
viceprezident společnosti SEAT zodpovědný za výzkum a vývoj. „Tato iniciativa je jednou
z nejambicióznějších výzev pro tuto zemi. Náš koncept SEAT IBE je jasným impulzem pro
zdárný vývoj tímto směrem.“
zdroj: IVG
SEAT IBE – sportovní vůz pro mladé motoristy v éře elektromo
Co se děje kolem VW.
Moderátoři: LukaSHek, Moderátoři
- T4
- Moderátor
- Příspěvky: 1467
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Decin
- Kontaktovat uživatele:
Zpět na „Novinky & Tiskové zprávy“
Přejít na
- VW CLUB CZECH REP.
- ↳ Pokec & Zábava
- ↳ Klubová poradna
- ↳ non VW
- ↳ Hobby - zájmy - koníčky
- ↳ FAQ - počítače - mobily - elektronika
- ↳ Akce & Srazy
- ↳ Motorsport
- Poradna
- ↳ Povinné ručení & pojištění & úřady & Policie
- ↳ Povinná ručení - POV
- ↳ Havarijní pojištění - KASKO (HAV)
- ↳ Policie (pokuty/havárky) - trestní právo
- Členská sekce
- ↳ Přehled partnerů a výhod
- Volkswagen
- ↳ Elektromobilita
- ↳ Golf I / Jetta I
- ↳ Motor
- ↳ Mechanika
- ↳ Karosérie
- ↳ Golf II / Jetta II
- ↳ Motory - diesel
- ↳ Interiér + Elektro
- ↳ Motory - benzin
- ↳ Podvozek a kola
- ↳ Exteriér + Styling
- ↳ Ostatní
- ↳ Encyklopedie
- ↳ Golf III / Vento
- ↳ Motory - diesel
- ↳ Interiér + Elektro
- ↳ Motory - benzin
- ↳ Převodovka-spojka-řazení
- ↳ Podvozek a kola
- ↳ Exteriér + Styling
- ↳ Ostatní
- ↳ DIY - Do It Yourself
- ↳ Encyklopedie
- ↳ Golf IV / Bora
- ↳ Motory - benzin
- ↳ Motory - diesel
- ↳ Podvozek a kola
- ↳ Interiér + Elektro
- ↳ Exteriér + Styling
- ↳ Zabezpečení
- ↳ Ostatní
- ↳ Bazar
- ↳ Nabídka
- ↳ Poptávka
- ↳ Encyklopedie
- ↳ Golf V / Jetta
- ↳ Ostatní
- ↳ Zabezpečení + hudba
- ↳ Motory - benzin
- ↳ Motory - diesel
- ↳ Podvozek a kola
- ↳ Interiér + Elektro
- ↳ Exteriér + Styling + Tuning
- ↳ Bazar
- ↳ Encyklopedie
- ↳ Golf VI / Jetta
- ↳ Srazy a setkání
- ↳ Zabezpečení a pojištění
- ↳ Závady a servisní služby
- ↳ Interiér + Elektro
- ↳ Ostatní
- ↳ Exterier + Styling + Tuning
- ↳ Podvozek a kola
- ↳ Motory benzín
- ↳ Motory diesel
- ↳ Bazar
- ↳ Golf VII
- ↳ Motory - benzín
- ↳ Motory - diesel
- ↳ Motory - elektro # hybrid
- ↳ Závady a servis
- ↳ Podvozek a kola
- ↳ Interiér + Elektronika
- ↳ Exteriér + Styling
- ↳ Ostatní
- ↳ Bazar
- ↳ Golf VIII
- ↳ Motory - benzin
- ↳ Motory - diesel
- ↳ Závady a servis
- ↳ Podvozek, kola a brzdy
- ↳ Interiér + Elektronika
- ↳ Exteriér + Styling
- ↳ Bazar
- ↳ Passat B1 - B4
- ↳ Motory
- ↳ Interiér + Elektro
- ↳ Exteriér + Styling
- ↳ Podvozek a kola
- ↳ Ostatní
- ↳ Bazar
- ↳ Passat B5 / B5.5
- ↳ Podvozek a kola
- ↳ Motory - benzin
- ↳ Motory - diesel
- ↳ Interiér + Elektro
- ↳ Exteriér + Styling
- ↳ Zabezpečení
- ↳ Ostatní
- ↳ Archiv
- ↳ Bazar
- ↳ Passat 3C / CC
- ↳ Navigace
- ↳ Denní svícení
- ↳ Bazar (pouze 3C/CC)
- ↳ Poruchy čerpadel
- ↳ Chiptuning
- ↳ BlueTooth
- ↳ Passat B8
- ↳ Podvozek a kola
- ↳ Interiér + Elektro
- ↳ Exteriér + Styling
- ↳ Motory - diesel
- ↳ Motory - benzin
- ↳ Ostatní
- ↳ (ne)Jen můj Passat B8
- ↳ Bazar
- ↳ Corrado
- ↳ Zábava
- ↳ Bazar
- ↳ Technika
- ↳ Scirocco
- ↳ Technika
- ↳ Scirocca členù
- ↳ SAG - Sharan Alhambra Galaxy
- ↳ SRAZY & SETKÁNÍ
- ↳ BAZAR-NABÍDKA A POPTÁVKA ohledně vozů Sharan Alhambra Galaxy
- ↳ Nabídka služeb
- ↳ (ne) Jen můj SAG - Sharan Alhambra Galaxy
- ↳ SAIII Sharan 7N + Alhambra
- ↳ (Ne)jen můj Sharan
- ↳ Podvozek + kola
- ↳ Interiér
- ↳ Exteriér
- ↳ Elektro + hudba + navi
- ↳ Motor
- ↳ Bazar
- ↳ Polo
- ↳ (ne)Jen moje Polo
- ↳ Polo 86/86 C
- ↳ Polo 6N1/6N2
- ↳ Polo 9N/9N3
- ↳ Polo 6R / 6C
- ↳ Polo AW
- ↳ Jak na To
- ↳ Bazar
- ↳ Transporter / Multivan / Caravelle
- ↳ Podvozek a kola
- ↳ Motory - diesel
- ↳ Motory - benzin
- ↳ Interiér + Elektro
- ↳ Exteriér + Styling
- ↳ Zabezpečení
- ↳ Ostatní
- ↳ New Beetle
- ↳ Touran
- ↳ Motor
- ↳ Interier
- ↳ Exterier
- ↳ Elektro
- ↳ Podvozek
- ↳ Ostatní
- ↳ Touareg
- ↳ Bazar
- ↳ Tiguan
- ↳ Ostatní
- ↳ Brouk (Käfer)
- ↳ Lupo
- ↳ Caddy
- ↳ Phaeton
- ↳ Derby
- ↳ UP!
- ↳ EOS
- ↳ FOX
- ↳ Amarok
- ↳ LT a Crafter
- ↳ Arteon
- ↳ Allspace
- ↳ T-Roc
- ↳ T-Cross
- Lidi od fochu
- ↳ Servis & Pomoc & Tuning
- ↳ VAG & ETKA & ChipTuning
- ↳ Dodavatelé & Sortiment & Školení
- ↳ Vercajk a vybavení dílny
- Bazar
- ↳ Nabídka
- ↳ Náhradní díly a doplňky
- ↳ AutoBazar
- ↳ Kola & Pneu
- ↳ 13"+14"
- ↳ 15"+16"
- ↳ 17"+18"
- ↳ 19"+20"
- ↳ 21" a více
- ↳ Příslušenství kol & pneu
- ↳ Auto-Hifi
- ↳ Služby
- ↳ Ostatní díly a bazar
- ↳ Zdarma / Práce
- ↳ Poptávka
- ↳ Náhradní díly / doplňky
- ↳ Automobily
- ↳ Auto-Hifi
- ↳ Ukradené
- Ostatní
- ↳ Virtual Tuning & Modely VW
- ↳ Audi
- ↳ SEAT
- ↳ Leon
- ↳ Cordoba
- ↳ Alhambra
- ↳ Ibiza
- ↳ Toledo
- ↳ Altea
- ↳ Ostatní modely
- ↳ Novinky & Tiskové zprávy
- ↳ Tiguan
- ↳ Motory ze sekce GVI
- ODKAZY
- ↳ VW CLUB SLOVAKIA
- ↳ ŠKODA FORUM
- ↳ SEAT CLUB
- ↳ Obecné
- ↳ Zkratky & značky & označení
- ↳ Postupy & Úpravy & Technologie
- ↳ Pneumatiky & kola
- ↳ Maziva & oleje & kapaliny & náplně
- ↳ Pravidla
- ↳ Modely Volkswagen
- ↳ Amarok
- ↳ Brouk
- ↳ Caddy
- ↳ Caddy I
- ↳ Caddy II
- ↳ Caddy III
- ↳ Caddy IV
- ↳ Corrado
- ↳ Derby
- ↳ Golf
- ↳ Golf I / Jetta I
- ↳ Golf II / Jetta II
- ↳ Golf III / Vento
- ↳ Golf IV / Bora
- ↳ Golf V / Jetta
- ↳ Golf VI
- ↳ Golf VII
- ↳ Lupo
- ↳ New Beetle
- ↳ Passat
- ↳ Passat B1
- ↳ Passat B2
- ↳ Passat B4
- ↳ Passat B3
- ↳ Passat B5 / B5.5
- ↳ Passat B6
- ↳ Passat B7
- ↳ Passat CC
- ↳ Polo
- ↳ Polo I ( Typ 86 )
- ↳ Polo II ( Typ 86C )
- ↳ Polo III ( 6N a 6N2 facelift )
- ↳ Polo IV ( Typ 9N a 9N3 )
- ↳ Polo V ( Typ 6R )
- ↳ Scirocco
- ↳ Scirocco I
- ↳ Scirocco II
- ↳ Scirocco III
- ↳ Tiguan
- ↳ Touran
- ↳ Transporter
- ↳ Trasporter T1
- ↳ Trasporter T2
- ↳ Trasporter T3
- ↳ Trasporter T4
- ↳ Trasporter T5
- ↳ Touareg
- ↳ Phaeton
- ↳ UP
- ↳ Koncepty