Evropská premiéra v Ženevě - Volkswagen Amarok

Co se děje kolem VW.

Moderátoři: LukaSHek, Moderátoři

Odpovědět
Uživatelský avatar
T4
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 1467
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Decin
Kontaktovat uživatele:

Evropská premiéra v Ženevě - Volkswagen Amarok

Příspěvek od T4 »

Volkswagen Užitkové vozy vstupuje s novým Amarokem do třídy pickupů střední velikosti. Tato kategorie představuje roční objem dvou milionů prodaných vozů na celém světě. Amarok není pouhou čtvrtou modelovou řadou značky Volkswagen Užitkové vozy, ale také prvním v Německu vyvinutým pickupem jednotunové třídy. Novinka v sobě spojuje robustnost, která je od pickupu vyžadována, s inovativními technologiemi, s vysokými bezpečnostními standardy, se špičkovými hodnotami spotřeby paliva, s komfortem a s prvotřídní ergonomií. Výroba vozu probíhá v továrně Pacheco v Buenos Aires v Argentině.

Amarok vstupuje na trh ve čtyřdveřové verzi s dvojitou kabinou - provedení s jednoduchou kabinou si svou premiéru odbude v první polovině roku 2011. Koncepčně a stylisticky vypadá 5,25 metru dlouhý Amarok, jako kdyby právě sjel z rýsovacího prkna. Karoserie uložená na žebřinovém rámu jasně ukazuje typické rysy designové DNA Volkswagen. Jako obvykle převažují horizontální linie v čisté souhře s přesně vymezenými plochami.

Sjednocení horizontálně orientovaných světlometů a masky chladiče do jediného designového prvku je charakteristickým rysem pro nový designový jazyk vozů Volkswagen. Lišty mřížky chladiče jsou vyvedeny s maximálním citem pro detail, z boku se od předního nárazníku táhne plocha, která přechází přes blatníky až k bočním oknům a uzavírá je do oblouku. To propůjčuje Amaroku vzhled robustního nákladního vozu, který navíc umocňují masivní podběhy kol.

Vnější design pak korunuje logo Volkswagen na rovném povrchu zadní části vozu, která je orámována zadními světly s charakteristickým nočním vzhledem. Také styl a forma zadního nárazníku ukazuje vysoký standard zpracování a preciznost, čímž Amarok vyčnívá nad konkurencí.

Kultivované, silné a úsporné:
Robustní vznětové motory TDI s inovativními technologiemi Při vstupu na trh budou v Amaroku pracovat dva spolehlivé a úsporné vznětové agregáty TDI. Motor 2.0 TDI (120 kW / 163 k) se vstřikováním paliva systémem common rail s dvoustupňovým přeplňováním pomocí turbodmychadel disponuje točivým momentem 400 Nm již od 1500 min-1. Druhý čtyřválec 2.0 TDI s výkonem 90 kW (122 k) bude následovat v polovině roku a díky variabilní geometrii lopatek turbodmychadla vyvine maximální točivý moment 340 Nm od 2000 min-1. Oba motory budou spojeny s 6stupňovou manuální převodovkou.

Agilní projev obou motorů doplňují oslnivé - a pro daný segment průkopnické - hodnoty spotřeby paliva. Pro příklad poslouží Amarok se zapínatelným pohonem všech kol. I v této verzi 4x4 spotřebuje 122 koní silný motor TDI pouhých
7,6 l/100km (emise CO2 199 g/km). V případě silnějšího motoru se 163 koňskými silami je spotřeba paliva také velmi nízká: pouhých 7,8 l/100 km (CO2 206 g/km). Poprvé se tak na trhu objevuje pickup s pohonem všech kol, jehož emise oxidu uhličitého jsou nižší, než 200 gramů na kilometr jízdy. Díky 80litrové nádrži je Amarok schopný ujet na jedno natankování více než 1000 km. Všechny verze novinky jsou vybaveny indikátorem správného zařazeného rychlostního stupně, který pomáhá řidiči šetřit palivo.

Tři varianty pohonu:
Dynamický a bezpečný na všech cestách
Pro přenos hnací síly na povrch pod svými koly nabídne nový Amarok tři varianty pohonu - každý na míru upravený pro specifický trh: stálý pohon všech kol, zapínatelný pohon všech kol a pohon zadní nápravy. Základní verze Amaroku je vybavena pohonem zadních kol a je určena převážně těm zákazníkům, kteří si vybírají pickup zejména kvůli jeho typu karoserie a všestrannému využití.

Dvě varianty Amaroku s pohonem všech kol jsou jako doma na všech površích. Ideální volbou pro cesty do kopců je Amarok 4MOTION se zapínatelným pohonem všech kol, který je označen červenou číslicí "4" v názvu. Verze se stálým pohonem všech kol je označena také Amarok 4MOTION, číslice "4" je však vyvedena v černé barvě.

Amarok se zapínatelným pohonem všech kol využívá ozubenou spojku, která je ověřeným řešením v segmentu pickupů. Když je zapnuta pomocí příslušného spínače na palubní desce, vytváří stálý přenos síly mezi oběma nápravami. Pro ty nejtěžší úkoly lze využít i terénní redukce pro nízkou rychlost a maximální sílu hnacího řetězce, se kterým lze zdolat i ty nejobtížnější cesty. Progresivně naladěné odpružení pro provoz v těžkém terénu garantuje bezpečnost i při extrémním zatížení vozu díky třem hlavním a dvěma pomocným listovým pružinám.

Stálý pohon všech kol je ve třídě pickupů raritou. Mezinápravový diferenciál Torsen dělí výkon motoru v poměru 40:60 mezi přední a zadní nápravu, čímž zajišťuje jak excelentní dynamiku vozu, tak perfektní trakci. Při jízdě těžkým terénem pak tento systém zajišťuje, aby na kolo, které má nejlepší přilnavost, bylo distribuováno nejvíce výkonu. Tato varianta pohonu nového Amaroku je spojena s podvozkem speciálně upraveným pro komfortní jízdu.

Jako volitelná výbava bude k dispozici i uzávěrka zadního diferenciálu, a to pro všechny tři varianty.

Z užitkového nákladního vozu k lifestylovému pickupu:
Tři stupně výbav pro širokou škálu požadavků Pro nový Amarok budou k dispozici tři stupně výbav. Základní verze se spoléhá na čistě mechanická a robustní řešení - ruční stahování oken, zámků dveří a nastavování zpětných zrcátek. Přední nárazník, kliky dveří a zpětná zrcátka nejsou lakována a jsou tak připravena pro extrémní zátěž. Celek pak doplňují 16palcová ocelová kola. Mezi další sériovou výbavu patří výškově nastavitelná přední sedadla, sklápěcí zadní lavice, uzamykatelná přihrádka na rukavice a osvětlení korby vozu. Specialitou jsou antény integrované do zpětných zrcátek.

O třídu luxusnější je Amarok Trendline. Jeho přední nárazník, kliky dveří a kryty zpětných zrcátek jsou lakovány v barvě vozu, stahování oken, zámky a zpětná zrcátka jsou ovládána elektronicky. Výbava dále obsahuje rádio s CD přehrávačem, manuální klimatizaci Climatic, multifunkční displej, tempomat a přední mlhová světla. Elegantní vzhled vozu pak doplňují 16palcová kola z lehkých slitin.

Exkluzivní Amarok Highline skýtá výbavu pro maximální komfort. Vychází z provedení Trendline, od kterého se odlišuje prvky, jako jsou částečně chromované kryty zpětných zrcátek, různé chromové doplňky vně i uvnitř vozu a rozšířené podběhy kol v barvě karoserie, do kterých se vejdou i 17palcová kola z lehkých slitin. Vrcholná výbava je navíc vybavena kontrastně barevnou přístrojovou deskou a na seznamu volitelné výbavy nechybí automatická klimatizace Climatronic, kožené doplňky, špičkový audiosystém či elegantní látkové vzory sedadel.

Kromě celé řady prvků volitelné výbavy bude pro nový Amarok k dispozici i řada doplňků originálního příslušenství Volkswagen.

Více než dostatek prostoru pro cestující i náklad:
Velkoryse prostorný interiér a nejširší prostor pro náklad ve své třídě
Interiér: Prostorný a ergonomicky precizní interiér, největší ve své třídě, připomíná ostatní modely Volkswagen. Jednoduchý vstup, dostatek prostoru a mnoho místa nad hlavou - tak by se dalo charakterizovat "pracoviště" za volantem. Tato velikost a dostatek místa pro nohy cestujících na zadních sedadlech činí z Amaroku plnohodnotný pětimístný vůz. Pokud vozem cestují pouze dva lidé, prostor pro zavazadla v interiéru novinky může být po sklopení zadní lavice nadále rozšířen.

Exteriér: Nákladový prostor Amaroku poskytuje největší rozměry ve své třídě. Podlaha korby se nachází ve výšce pouhých 525 milimetrů a její celková plocha činí 2,52 m2 (1555 mm na délku a 1620 mm na šířku). To však není vše: Další nejlepší rozměr ve své třídě je vzdálenost 1222 milimetrů mezi podběhy kol. Poprvé tak lze na pickup střední třídy nakládat euro palety na šířku, čímž lze ušetřit místo. Díky velkým rozměrům a užitečnému zatížení vozu až 1,15 tuny lze Amarokem převážet například terénní čtyřkolky, objemné stroje a další. Čtyři oka pro ukotvení nákladu v rozích korby poskytují jeho ochranu během jízdy. Amarok lze navíc vybavit i tažným zařízením, na které lze připojit přívěs o hmotnosti až 2,8 tuny.
Čtyři airbagy, ESP, ASR, ABS a asistenční systémy:
Amarok určuje měřítka bezpečnosti ve své třídě Nový Amarok je samozřejmě vybaven výškově nastavitelnými opěrkami hlavy a bezpečnostními pásy pro všech pět cestujících. Pásy na předních sedadlech jsou vybaveny předpínači pro případ nárazu a indikátorem jejich odepnutí během jízdy. Cestující na předních sedadlech v případě nehody ochrání boční airbagy s ochranou hlavy. V sériové výbavě novinky lze nalézt systémy ABS, ASR a také elektronickou uzávěrku diferenciálu EDL. Dalším prvkem sériové výbavy je tzv. Offroad ABS, které lze aktivovat stiskem tlačítka a které znatelně zkracuje brzdnou dráhu na nezpevněném povrchu. Pokud je vůz vybaven speciálním systémem ESP, aktivuje se po stlačení tlačítka Offroad ABS v rychlosti do 30 km/h také asistent pro jízdu z kopce HDA. Ten udržuje konstantní rychlost automatickým přibrzďováním a umožňuje tak bezpečné sjíždění terénních klesání. Poprvé ve své třídě tak může řidič ovlivňovat automatickou rychlost sjíždění kopce přibrzďováním či akcelerací.

Všechny Amaroky jsou sériově vybaveny ESP s asistentem pro rozjezd do kopce, který "přidrží" vůz ve stoupání, dokud řidič nezmáčkne plynový pedál.

Začátek prodejů v Jižní Americe; následovat bude Austrálie, Jižní Afrika a Evropa Klíčovými trhy pro nový Amarok jsou Jižní Amerika, Jižní Afrika a Austrálie. Na těchto trzích patří pickupy díky své všestrannosti k nejžádanějším vozům. Díky svým jízdním vlastnostem, úsporným motorům, kvalitě zpracování a právě všestrannosti bude Amarok jistě patřit k vozům, které budou udávat trend ve třídě pickupů. Prodej v Jižní Americe započal v únoru letošního roku, počátek prodejů v Evropě je očekáván v jeho druhé polovině.

zdroj: IVG
Přílohy
AB20100130004_resize.jpg
AB20100130007_resize.jpg
AB20100130019_resize.jpg
Obrázek

Odpovědět

Zpět na „Novinky & Tiskové zprávy“