Novinky Audi na 80. ženevském autosalonu 2010

Co se děje kolem VW.

Moderátoři: LukaSHek, Moderátoři

Odpovědět
Uživatelský avatar
T4
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 1467
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Decin
Kontaktovat uživatele:

Novinky Audi na 80. ženevském autosalonu 2010

Příspěvek od T4 »

Nové Audi A1 – sportovní vlastnosti a individualita
Značka Audi na konci léta rozšíří segment malých vozů o zcela novou
dimenzi, která vyniká dynamikou, vysokou kvalitou, emocemi a
individualitou. Veškeré přednosti značky jsou koncentrovány na délce
necelých čtyř metrů – charakteristický design, nekompromisní kvalita a
inovativní technika snižující spotřebu paliva.
Audi A1 osloví mladé řidiče, kteří žijí ve městech a hledají proto vozidlo
koncipované do městského prostředí. Nejmenší Audi je v městských ulicích
velmi obratné díky svým kompaktním rozměrům a nabízí přitom vysokou
úroveň praktické využitelnosti v každodenním životě.
Interiér modelu A1 je velmi kvalitní a sportovní. Zákazníci si mohou mnoho
detailů přizpůsobit svým individuálním představám a osobnímu vkusu.
Nejmladší přírůstek do rodiny Audi dostal do vínku širokou škálu vysoce
moderních technologií a jeho informační a zábavní systémy stanovují nová
měřítka v tomto segmentu.
A1 je díky svému vynikajícímu podvozku a výkonným motorům velmi
dynamickým vozem, a to dává najevo už svým vzhledem. Jeho design je
originální a moderní. Svým profilem s markantním obloukem střechy, střešním
sloupkem C ve stylu kupé a velkými podběhy kol se A1 zařazuje jednoznačně
do rodiny Audi, stejně jako příď s typickou maskou chladiče Singleframe.
Kapota motoru a zadní výklopné víko zasahují do boků karoserie, zadní svítilny
mají prostorový design s nezaměnitelným vzezřením za světla i za tmy.
Vzdušný a dynamický interiér
Interiér Audi A1 působí prostorným a vzdušným dojmem. Přístrojová deska
náznakem připomíná křídlo letadla a čtyři kruhové výdechy vzduchu se
podobají turbínám proudového motoru. K typickým prvkům značky Audi patří
jak srozumitelná ergonomie, tak nekompromisní kvalita zpracování. Prémiový
charakter nového Audi A1 dokumentují četné pečlivě propracované detaily v
interiéru.
Charakter Audi A1 podtrhují inovativní materiály a moderní barvy. Důležité jsou
možnosti individualizace, které zahrnují barevně odlišené výdechy vzduchu,
vnitřní osvětlení LED nebo čalounění výraznými barvami.
Nabízená výbava skýtá zákazníkům bezpočet příležitostí pro přizpůsobení
modelu A1 vlastnímu stylu. Dokonce i pro střešní oblouky jsou k dispozici různé
barevné odstíny. Zákazníci si budou moci mnohé z těchto prvků objednávat
také dodatečně v závislosti na aktuálních trendech, či podle nálady.
Nabídka informačních, zábavních a multimediálních systémů přichází z vyšší
střední třídy. Na vrcholu stojí mediální centrála MMI Navigation plus, která
stanovuje v segmentu malých vozů nová měřítka. Tento systém vychází z
obdobných zařízení nabízených v modelech Audi vyšších segmentů, což je
patrné jak u displeje, který se vyklápí z přístrojové desky, tak u ovládací
jednotky MMI. V kombinaci s rádiem concert nabízí paket connectivity v
automobilovém oboru jedinečnou možnost dodatečné montáže navigačního
systému Audi se zobrazováním map. Nabídku dále doplňují různé moduly, z
nichž jmenujme alespoň audiosoustavu Bose Surround Sound System o
výkonu 465 W.
Koncentrované potěšení z řízení
Vynikající sportovní podvozek vynáší nové Audi A1 na vrchol své třídy i z
hlediska jízdních vlastností. Sportovní charakteristika odpružení,
optimalizované rozložení hmotnosti a velmi bezprostřední řízení přináší řidiči
nebývalé potěšení z řízení ve městě, mimo město i na dálnici.
Nové Audi A1 stanovuje nová měřítka rovněž z hlediska efektivity. Nová
modelová řada Audi přichází na start se čtyřmi čtyřválcovými motory. Dva
vznětové motory TDI a dva zážehové motory TFSI jsou k dispozici s výkony od
63 kW (86 k) do 90 kW (122 k). Všechny motory jsou výsledkem účinné
strategie downsizingu, která nahrazuje velký zdvihový objem přeplňováním
turbodmychadlem v kombinaci s přímým vstřikováním paliva.
Všechny varianty Audi A1 jsou přesvědčivé nízkými hodnotami kombinované
spotřeby paliva v rozsahu od 3,8 do 5,4 litru na 100 kilometrů (předběžné
hodnoty). Model 1.6 TDI o výkonu 66 kW (90 k) vybavený manuální
převodovkou vypouští na kilometr jízdy jen 99 gramů CO2 (předběžná
hodnota). Všechny motory jsou vybaveny rekuperačním systémem pro zpětné
získávání kinetické energie při zpomalování a systémem Start-Stop. U motoru
1.2 TFSI přispívá k nízké spotřebě také nový systém regulace teploty chladicí
kapaliny s adaptivně řízeným vodním čerpadlem.

Vyspělá technika a skvělá účinnost: sedmistupňová převodovka S tronic
V zájmu dosažení maximální hospodárnosti provozu se Audi ve všech
oblastech automobilové konstrukce soustřeďuje na pokroková technická řešení.
To platí i u převodovek, kde si mohou zájemci o A1 zvolit sedmistupňovou
převodovku S tronic. Tato dvouspojková převodovka řadí extrémně rychle,
komfortně a bez citelného přerušení toku hnací síly. Řidič se může rozhodnout
pro režim samočinného řazení nebo může převodovku ovládat manuálně, na
přání dokonce prostřednictvím pádel na volantu. V praxi to znamená velké
potěšení z jízdy a zároveň další snížení spotřeby – je to zkrátka typické Audi.
Audi A1 je sportovní, výkonné a atraktivní. Tato novinka v segmentu malých
vozů osloví lifestylově orientované mladé lidi žijící ve městech. S uvedením na
český trh se počítá koncem léta, přičemž cena dosud nebyla stanovena.

Nové Audi RS 5 – síla a elegance
V expozici značky Audi na Ženevském autosalonu se ve světové premiéře
představuje sportovní kupé RS 5, které nabídne náročným řidičům
strhující výkony v klasicky elegantním balení. Vynikající výkonová
charakteristika vysokootáčkového motoru V8 4,2 litru vyladěného na
nejvyšší výkon 331 kW (450 k) se pojí s mimořádnou hospodárností.
Mohutná hnací síla je přenášena na všechna čtyři kola prostřednictvím
sedmistupňové převodovky S tronic a nově vyvinutého mezinápravového
diferenciálu poháněcího ústrojí quattro.
Modely RS vyvíjené společností quattro GmbH tvoří dynamický vrchol
modelové nabídky značky Audi. Nové kupé RS 5 navazuje na tradice započaté
před více než 15 lety nekompromisním vozem RS 2 Avant, který přinesl do
střední třídy novou koncepci suverénní dynamiky.
Vysokootáčkový atmosférický motor V8 se zdvihovým objemem 4163 cm3 je
úzce příbuzný s agregátem V10 z vysokovýkonného sportovního vozu R8. Jako
téměř všechny zážehové motory Audi spoléhá na přímé vstřikování benzinu
FSI, což je technika, která dopomohla závodním vozům Audi R8 ke čtyřem
triumfům v legendárním vytrvalostním závodě 24 h Le Mans. Motor 4.2 FSI
s náročnou konstrukcí sacího a výfukového traktu připomíná svým vyladěním
závodní motor. Nejvyššího výkonu 331 kW (450 k) dosahuje při 8250 min-1 a
maximum točivého momentu 430 N.m poskytuje v širokém pásmu otáček od
4000 do 6000 min-1.
Ručně vyráběný motor se spontánními reakcemi na pohyb pedálu plynu se
s chutí vytáčí až do nejvyšších otáček za úchvatného zvukového doprovodu,
který přispívá k fascinujícímu zážitku z jízdy. Kupé o hmotnosti 1725 kg zrychlí
z 0 na 100 km/h za 4,6 s a při rychlosti 250 km/h zabrání dalšímu rozletu
elektronický omezovač. Na přání může být hranice zásahu omezovače
posunuta na 280 km/h. Silný osmiválec si přitom v průměru řekne o 10,8 l
benzinu na 100 km, což je mnohem méně než u hlavních konkurentů. Zásluhu
na tomto vynikajícím výsledku má minimalizace tření v motoru a v celém
poháněcím ústrojí, použití elektronicky řízeného olejového čerpadla a aplikace
rekuperačního systému pro dobíjení akumulátoru během zpomalování.
Další účinnou zbraní ve snaze o zvyšování účinnosti je sedmistupňová
převodovka S tronic, která byla pro RS 5 patřičně zesílena. Dvouspojková
převodovka řadí extrémně rychle, hladce a téměř nepozorovatelně. Kromě
automatizovaného řazení je k dispozici manuální režim ovládaný nově
tvarovanou pákou voliče nebo pádly na volantu. Maximální zrychlení
s minimálním prokluzem kol zajistí program „Launch Control“.
Jak je u modelů RS zvykem, přenáší hnací sílu na vozovku trvalý pohon všech
kol quattro. Audi vyvinulo pro kupé RS 5 nový samosvorný mezinápravový
diferenciál s talířovými koly, který se vyznačuje kompaktní a lehkou konstrukcí
a vysokou účinností. Sady lamelových spojek umožňují rozdělovat točivý
moment mezi přední a zadní nápravu v širokém rozpětí. Sportovně zaměřené
standardní rozdělení v poměru 40:60 % se může v případě potřeby změnit až
na 70:30 % nebo 15:85 % ve prospěch přední, resp. zadní nápravy.
Elektronicky řízený systém pracuje v zájmu ještě vyšší příčné dynamiky také
s přibrzďováním odlehčených vnitřních kol v zatáčkách. Na přání se dodává
sportovní diferenciál pro zadní nápravu.
Sportovní podvozek modelu RS 5 dostal upravené pružiny, tlumiče
a stabilizátory a v porovnání s Audi A5 byla karoserie snížena o 20 mm.
Devatenáctipalcová kola z lehkých slitin disponují pneumatikami 265/35, na
přání jsou k dispozici 20“ kola s pneumatikami 275/30. Mohutné kotoučové
brzdy s vnitřním chlazením mají na přední nápravě průměr 365 mm, na přání je
mohou nahradit keramické kotouče vyztužené uhlíkovými vlákny o průměru 380
mm. Stabilizační systém ESP je vybaven sportovním režimem a lze jej zcela
vypnout. Se speciální tuhou charakteristikou pracuje rovněž řízení
s posilovačem servotronic. Standardní systém regulace jízdní dynamiky Audi
drive select umožňuje zvolit jeden ze tří programů comfort, auto a dynamic pro
činnost řízení (na přání dynamické řízení), převodovky S tronic, sportovního
diferenciálu, motoru a výfukové soustavy. V kombinaci s navigačním systémem
si může řidič sestavit vlastní čtvrtý režim.
Klasický design kupé RS 5 získal decentními stylistickými úpravami ještě
ostřejší charakter. Změny zahrnují zvýrazněnou masku chladiče Singleframe,
světlomety xenon plus s denními světlomety LED a nový nárazník s většími
vstupy pro přívod vzduchu do motorového prostoru a k brzdám. Na klasické
Audi quattro, které mělo premiéru na autosalonu v Ženevě přesně před 30 lety,
odkazují rozšířené blatníky s ostrými horizontálními horními hranami doplněné
hranatými nástavci bočních prahů. Zádi s rozměrným difuzorem dominují dvě
oválné koncovky výfuku integrované do nového nárazníku, zatímco spoiler
v zadním víku vyjíždí automaticky z klidové polohy po překročení rychlosti 120
km/h a zpět se do ní vrací, jakmile rychlost klesne pod 80 km/h.
Atmosféra dynamické elegance vládne také v interiéru. Součástí sériové
výbavy jsou elektricky nastavitelná sportovní sedadla s výraznými bočními
polštáři a integrovanými opěrkami hlavy čalouněná kombinací kůže a Alcantary.
Silný věnec sportovního volantu je obšitý perforovanou kůží. Přístroje mají bílé
stupnice na černém podkladu. Po zapnutí zapalování oběhnou červené ručičky
celou stupnici a vrátí se zase zpátky do klidové polohy. Do palubního počítače
jsou integrovány stopky pro měření času na kolo při jízdě na závodním okruhu
a teploměr oleje.
Dodávky vozů Audi RS 5 zákazníkům budou zahájeny na začátku léta. Cena
pro český trh zatím nebyla stanovena.

Náskok díky technice
Před přesně 30 lety, 3. března 1980, byl na Ženevském autosalonu
představen veřejnosti vůz, který přinesl revoluci do světa techniky: Audi
Quattro. Vítězný charakter se čtyřmi kruhy ve znaku stál u zrodu úspěchu,
který trvá dodnes.
První Audi Quattro (zpočátku se psalo ještě s velkým písmenem Q) vděčí
svému zrození jízdním zkouškám na sněhu a jednomu průkopnickému nápadu
v podobě dutého hřídele v převodovce, který přenáší hnací sílu motoru k přední
a zadní nápravě. Prodej prvního modelu Audi Quattro vylepšeného
mezinápravovým diferenciálem byl zahájen koncem roku 1980. Hranaté kupé
se stalo okamžitě bestsellerem. Díky trvalému pohonu všech kol a
pětiválcovému turbomotoru o výkonu 200 koňských sil nabízel tento vůz dosud
nevídanou dynamiku a potěšení z jízdy.
V soutěžích vybojovaly vozy Audi Quattro v období od roku 1982 do roku 1984
po dvou mistrovských titulech v hodnocení jezdců a značek. Ingolstadtská
značka se poté zaměřila na okruhové závody. A trvalý pohon všech kol v nich
znovu potvrdil svou převahu. Jezdci v barvách Audi získali nejcennější trofeje
udělované v Evropě a USA.
Pohon všech kol quattro je již dlouho klíčovou technologií značky Audi. Po
prvním modelu Audi Quattro následovala postupem času celá rodina silničních
vozů s trvalým pohonem všech kol, která se i v dnešní době stále rozrůstá o
nové modely. Do konce roku 2009 bylo vyrobeno přesně 3 296 917 vozů Audi
s pohonem všech kol quattro. V aktuální modelové nabídce lze napočítat 126
variant s pohonem všech kol.
Tato vyspělá technika je v současnosti dokonalejší a temperamentnější než
kdykoli předtím. Trvalý pohon všech kol quattro je symbolem stability a trakce,
jízdní bezpečnosti a dynamiky. Audi zvětšuje svůj náskok díky technice také u
trvalého pohonu všech kol quattro. Na Ženevském autosalonu 2010 slaví totiž
premiéru nová generace quattro ve vysokovýkonném kupé Audi RS 5, v němž
stanovuje nová měřítka v oblasti výkonnosti, flexibility a účinnosti.

zdroj:IVG
Přílohy
A1100001_small.jpg
A1100002_small.jpg
HI100004_small.jpg
RS5100002_small.jpg
RS5100007_small.jpg
RS5100012_small.jpg
Obrázek

Uživatelský avatar
don Tourismo
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 24
Registrován: 09.02.2010 19:08

Re: Novinky Audi na 80. ženevském autosalonu 2010

Příspěvek od don Tourismo »

Já nevím jak Vám, ale mě se audi začíná líbit čím dál víc a pak navíc když udělají další "lahůdku" v podobě A1...
Opravdu z ní slintám, je krásná, úžasná a nemá konkurenci.... ted už jenom počkat na cenovku..
Je to opravdu krasavec!

Uživatelský avatar
skacel99
VWmaniak
VWmaniak
Příspěvky: 9993
Registrován: 30.10.2008 15:25
Bydliště: Jevíčko

Re: Novinky Audi na 80. ženevském autosalonu 2010

Příspěvek od skacel99 »

to starý coupe quattro je nejlepší

Uživatelský avatar
don Tourismo
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 24
Registrován: 09.02.2010 19:08

Re: Novinky Audi na 80. ženevském autosalonu 2010

Příspěvek od don Tourismo »

To je pravda, to je nádhera, jenom škoda , že takový asi nikdy mít nebudu..

Odpovědět

Zpět na „Novinky & Tiskové zprávy“