Legenda pokračuje: Nový Volkswagen Polo GTI

Co se děje kolem VW.

Moderátoři: LukaSHek, Moderátoři

Odpovědět
Uživatelský avatar
T4
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 1467
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Decin
Kontaktovat uživatele:

Legenda pokračuje: Nový Volkswagen Polo GTI

Příspěvek od T4 »

Polo GTI se vrací na scénu! Stejně jako větší
sourozenec Golf GTI, dostojí i „baby“ GTI všem příslibům ztělesněným v
těchto třech legendárních písmenech. Vášniví řidiči, kteří milují řízení, se tak
mohou těšit na suverénní jízdní vlastnosti v kombinaci s nekompromisním
výkonem motoru a nejvyšší mírou bezpečnosti.
Nové Polo GTI sází ve všech oblastech na špičkovou techniku. Jako příklad může
posloužit motor. Sportovní Polo je poháněno motorem 1.4 TSI s přímým
vstřikováním benzinu a přeplňováním kombinací turbodmychadla a kompresoru,
jenž je učebnicovým příkladem úspěšné strategie downsizingu. Výkon je přenášen
na přední kola sériově montovanou sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou
DSG. Elektronická uzávěrka diferenciálu XDS přitom zajišťuje dokonalý přenos
výkonu na vozovku dokonce i v úzkých serpentinách.
Polo GTI dodávané ve třídveřové i pětidveřové verzi se může díky vyspělé
technice poháněcího ústrojí pochlubit extrémní dynamikou a vynikající
hospodárností. Sportovní hatchback o hmotnosti 1184 kilogramů dokáže zrychlit
z 0 na 100 km/h za pouhých 6,9 sekundy a dosáhnout nejvyšší rychlosti 229 km/h.
Zároveň je to nejúspornější a nejčistější GTI všech dob. Průměrná spotřeba je jen
6,0 litru benzinu na 100 kilometrů. To odpovídá emisím CO2 pouhých 139 g/km.
V porovnání s přímým předchůdcem, jehož motor 1.8 Turbo vyladěný rovněž na
výkon 132 kW (180 k) spotřeboval 7,9 l/100 km (to odpovídá emisím CO2 ve výši
188 g/km), je nová generace o 25 % hospodárnější.
Motor TSI: větší výkon díky přeplňování
Tradice sportovních modelů Polo sahá téměř čtvrt století nazpět a začíná u
legendárního modelu Polo Coupé G40 z roku 1986, který jako vůbec první
automobil vybavený mechanickým spirálovým dmychadlem (tzv. G-dmychadlo)
nově definoval hranice jízdní dynamiky v tomto segmentu. Motor modelu Polo
G40, jenž patří již dlouho mezi vyhledávané sběratelské kousky, dosahoval
nejvyššího výkonu 83 kW (113 k) a uděloval malému vozu nejvyšší rychlost téměř
200 km/h. Naopak přímý předchůdce nového modelu Polo GTI vsadil v roce 2006
na přeplňování klasickým výfukovým turbodmychadlem, díky němuž se v základní
verzi pyšnil nejvyšším výkonem 110 kW (150 k), zatímco legendárnímu provedení
Cup Edition propůjčovalo křídla již uvedených 180 koňských sil.
Kombinace přímého vstřikování, kompresoru a výfukového turbodmychadla pod
jednou kapotou zajišťuje pozoruhodné parametry: Čtyřválec se čtyřventilovým
rozvodem homologovaný podle emisní normy Euro 5 dosahuje nejvyššího výkonu
132 kW (180 k) při 6200 min-1. U motoru této velikosti je vynikající rovněž hodnota
maximálního točivého momentu 250 N.m, která je k dispozici již od 2000 min-1 a na
této úrovni setrvává až do 4500 min-1. Z těchto čísel je zřejmé, že výkonný motor
1.4 TSI dychtící po vysokých otáčkách bude mít s modelem Polo GTI snadnou
práci. Rychlému vozu s pohonem předních kol propůjčuje ve všech situacích a
otáčkách neobvykle vysokou úroveň dynamiky.
Převodovka DSG: extremně efektivní, extrémně sportovní
Pozitivním přínosem z hlediska dynamiky je rovněž sériově dodávaná
sedmistupňová převodovka DSG. Tato dvouspojková převodovka kombinuje
sportovní charakter a hospodárnost mechanické převodovky s manuálním řazením
a vysoký komfort samočinné převodovky. Alternativou režimu s plně
automatizovaným řazením je možnost manuálního řazení převodovky DSG, a to
buď prostřednictvím páky voliče, nebo tlačítky pod volantem.
Sportovní podvozek: se 17“ pneumatikami a 15 mm snížený
Nejvýkonnější model z rodiny Polo je vozem s důsledným zaměřením na sportovní
vlastnosti doprovázené vysokou úrovní bezpečnosti. K dosažení tohoto cíle
přispívá mimo jiné sportovní podvozek vybavený vyspělým stabilizačním
systémem ESP a elektronickou uzávěrkou diferenciálu XDS. Základem podvozku
je přední náprava typu McPherson a zavěšení zadních kol na vlečených ramenech
spojených torzně poddajnou příčkou v kombinaci s mimořádně dynamickým
vyladěním, které kromě tlumičů s tužší charakteristikou zahrnuje také
odpovídajícím způsobem přizpůsobené pružiny snižující podvozek oproti
„normálním verzím“ o 15 milimetrů. Výsledkem je menší naklánění karoserie a
nižší těžiště, což má obojí pozitivní vliv na příčnou dynamiku při projíždění
zatáček. Stejnému účelu slouží nízkoprofilové pneumatiky (215/40 R17) na kolech
„Denver“ (7Jx17) z lehké slitiny v typickém designu GTI s pěti otvory, jejichž vzhled
si nové špičkové Polo vypůjčilo od Golfu GTI.
Dokonalá regulace: ESP a XDS určují směr
Také v oblasti bezpečnosti se může Polo GTI pochlubit kompletní sériovou
výbavou, v níž nechybí například velkoryse dimenzovaná brzdová soustava a
stabilizační systém ESP, jehož součástí jsou četné další elektronické moduly
v podobě protiblokovacího systému ABS, asistenta rozjezdu do kopce,
protiprokluzového systému ASR, regulace brzdného momentu motoru MSR a
elektronické uzávěrky diferenciálu EDS. Rovněž sériově dodávaný ukazatel tlaku
vzduchu v pneumatikách sleduje tlak vzduchu v pneumatikách a v případě jeho
poklesu upozorní řidiče.
Známé funkce systému ESP nově doplnila elektronická uzávěrka diferenciálu
XDS, kterou Volkswagen poprvé představil pro Golf GTI. Systém XDS zlepšuje
ovladatelnost při rychlém průjezdu zatáčkou a díky této funkci, jež aktivními
brzdnými zásahy znemožňuje protáčení odlehčeného vnitřního kola a zlepšuje tak
trakci, se vůz chová v mezních situacích neutrálněji. Systém XDS využívá k
tomuto účelu data ze senzorů , zejména úhel natočení volantu, míru stáčení vozu
kolem svislé osy a otáčky kol. Pro řidiče to znamená ještě více bezpečnosti a
potěšení z řízení, neboť Polo GTI díky systému XDS reaguje na natočení volantu
ještě precizněji.
Výbava GTI: sportovní a legendární
Nový špičkový model řady Polo je na první pohled rozpoznatelný jako GTI díky
typickým optickým úpravám karoserie a interiéru.
Co se vnějšího designu týče, nevyčnívá nejsportovnější Polo z davu pouze dvěma
klasickými červenými ozdobnými lištami na masce chladiče, ale také originálně
tvarovaným nárazníkem s voštinovou strukturou vsazenou do vstupů vzduchu ve
stylu svého většího sourozence Golfu GTI. Specifickými prvky GTI jsou také
rozšířené prahy a zadní spoiler lakovaný v barvě vozu. Mezi další přitažlivé detaily
zevnějšku Pola GTI patří již zmíněná sedmnáctipalcová kola z lehkých slitin
„Denver“, která umožňují pohled na červeně lakované brzdové třmeny, a originální
zadní nárazník s náznakem difuzoru ve spodní části. Na levé straně je do
nárazníku integrována dvojitá chromovaná koncovka výfuku. Rovněž nová je
střešní anténa pro rádio, navigační systém a telefon.
Polo GTI se kromě toho může jako první reprezentant této modelové řady
pochlubit elektricky ovládaným panoramatickým posuvným střešním oknem
sahajícím až ke střešnímu sloupku B a kompletně novými bi-xenonovými
světlomety, které zahrnují denní a obrysové světlomety LED, jakož i adaptivní
funkci natáčení do zatáček. Oba dva prvky jsou k dispozici jako součást volitelné
výbavy.
Také v interiéru je Polo o výkonu 132 kW (180 k) přesvědčivé svým nefalšovaným
stylem GTI. Zásluhu na tom mají například sériově dodávaná sportovní sedadla
s klasickými kostkovanými textilními potahy, které jsou stylovou vzpomínkou na
první model GTI ze 70. let. Čalounění stropu, obložení střešních sloupků, madel a
slunečních clon je černé a také povrch panelů ve středové konzole se leskne
ušlechtilou úpravou v černém odstínu, který koresponduje se záměrně zvolenými
kontrasty barev a materiálů, například s matným chromem rámečků kolem
výdechů vzduchu a chromovanými ozdobami na otočných ovladačích.
Vzhledem matného chromu přitahují pozornost také kliky dveří, aretační tlačítka na
páce ruční brzdy, ozdobné prvky na kulise páky voliče převodovky DSG a obložení
tří ramen sportovního volantu s kůží obšitým věncem. Klasickou červenou barvu
mají výrazné ozdobné stehy na manžetě páky voliče, páce ruční brzdy a volantu.
Rozsáhlá sériová výbava podtrhuje skutečnost, že sportovní vlastnosti a komfort
se v novém Polu GTI nevylučují. Kromě již zmíněných prvků obsahuje sériová
výbava Pola GTI například také hliníkové pedály, elektrické ovládání bočních oken
vpředu a vzadu (pětidveřová varianta), elektricky nastavitelná a vyhřívaná vnější
zpětná zrcátka, klimatizaci, centrální zamykání s dálkovým ovládáním a mlhové
světlomety. K tomu se samozřejmě řadí paket bezpečnostní výbavy, který
zahrnuje airbagy pro řidiče a spolujezdce, boční airbagy Thorax chránící hlavu a
hrudník, předpínače bezpečnostních pásů vpředu a úchyty Isofix na zadních
sedadlech pro příslušný druh dětských sedaček. Již z tohoto krátkého výčtu je
patrné, že tento Volkswagen není pouze nejlepším a nejhospodárnějším modelem
Polo GTI v historii této modelové řady, ale také nejbezpečnějším.
Volkswagen Polo GTI bude v České republice možné objednat od května tohoto
roku. Cena zatím nebyla stanovena.

zdroj: IVG
Přílohy
DB2010AU00150_small.jpg
DB2010AU00151_small.jpg
DB2010AU00164_small.jpg
Obrázek

Odpovědět

Zpět na „Novinky & Tiskové zprávy“