Modelová řada Volkswagen Golf – nejúspěšnější vůz
všech dob – je i ve své šesté generaci zcela kompletní. Na Ženevském
autosalonu Volkswagen v světové premiéře představí nové provedení
modelu CrossGolf s inovovaným designem, novými motory TDI a TSI a
novou výbavou.
Po modelech Golf, Golf Plus, Golf Variant, Golf GTI, Golf GTD a teprve před
několika týdny uvedené verzi Golf R přichází nyní na řadu další verze bestselleru
značky Volkswagen. Všechny uvedené modely se vzájemně zřetelně odlišují,
přestože využívají inovativní společnou stavebnici technicky vyspělých
komponentů. Nový CrossGolf vychází stejně jako předchůdce z karosářské verze
Golf Plus. V roli všestranného vozu přitom Cross překlenuje rozdíly mezi vozy
kategorií MPV (Multi Purpose Vehicle) a SUV (Sport Utility Vehicle). Spojuje tedy
variabilitu velkoprostorového vozu s prvky modelů SUV a zachovává přitom
výhodu vysoko umístěných sedadel, která jsou ze strany zákazníků preferována
stále častěji.
Mimořádně hospodárné motory TDI a TSI plní normu Euro 5
Nový CrossGolf bude na trh uveden s novou generací pohonných jednotek, mezi
jejichž výhody patří kombinace vynikajících výkonových parametrů s výrazně
sníženou spotřebou paliva. K dispozici budou výhradně přeplňované zážehové
(TSI) a vznětové motory common rail (TDI) s přímým vstřikováním paliva.
Příkladem jedinečného spojení dynamiky s hospodárností je model Golf Cross 1.4
TSI o výkonu 118 kW (160 k). Zážehový čtyřválec Twincharger přeplňovaný
turbodmychadlem a kompresorem nabízí již od 1500 min-1 maximální točivý
moment 240 N.m. V kombinaci s šestistupňovou mechanickou převodovkou
umožňuje posádce cestovat rychlostí až 207 km/h při průměrné spotřebě pouhých
6,8 l/100 km (159 g CO2 na kilometr). Dokonce i v porovnání s první generací
motoru TSI, která dosahovala o 15 kW (20 k) nižšího výkonu, to znamená snížení
spotřeby o 0,5 litru. Alternativně je možné tento motor TSI objednat se
sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou DSG. Také v tomto případě
spotřebuje CrossGolf jen 6,8 l/100 km. Další varianty motorů TSI poskytují výkon
77 kW (105 k) a 90 kW (122 k).
Vrozená hospodárnost je vlastní samozřejmě také novým motorům TDI s přímým
vstřikováním common rail. Ve vozech CrossGolf dosahují výkonu 77 kW (105 k),
resp. 103 kW (140 k), a sériově jsou vybaveny filtrem pevných částic. Výkonnější
dvoulitrový turbodiesel s šestistupňovou mechanickou převodovkou spotřebuje
například jen 5,3 l/100 km (emise CO2 138 g/km). Točivý moment tohoto motoru
dosahuje impozantního maxima 320 N.m již od 1750 min-1.
Moderní samočinné řazení: DSG pro čtyři z pěti nabízených motorů
Kromě motoru 1.2 TSI o výkonu 77 kW (105 k) lze všechny motory kombinovat
s automatizovanou dvouspojkovou převodovkou DSG. Zážehové motory a
vznětová varianta 1.6 TDI o výkonu 77 kW (105 k) používají sedmistupňovou verzi
převodovky DSG. V případě jednotky 2.0 TDI vyladěné na 103 kW (140 k) se
jedná o šestistupňovou převodovku DSG upravenou pro přenos velkých točivých
momentů. Veškeré motory nabízené pro nový CrossGolf splňují navíc přísnou
emisní normu Euro 5.
Vnější design s novou DNA v podání modelu Cross
Stejně jako všechny ostatní nové modely byl i vnější design druhé generace vozů
CrossGolf navržen podle nové designové DNA Volkswagen. Tento přístup je
nejlépe patrný v horizontálním pásu masky chladiče mezi předními světlomety, na
který opticky navazuje rovněž horizontálně zvýrazněný nárazník. Charakteristická
tvář nové generace vozů Volkswagen je doplněna typickými prvky modelů Cross.
V porovnání s první generací vozů CrossGolf se nové robustní ochranné plastové
prvky po celém obvodu karoserie vyznačují větší elegancí, přičemž jejich tvarování
bylo přizpůsobeno nové designové DNA Volkswagen. Podobně jako u nového
modelu CrossPolo vznikl tímto způsobem výrazně modifikovaný vzhled zejména
v oblasti přídě, jejímuž vyhraněně horizontálnímu členění bylo stylisticky
přizpůsobeno antracitové ochranné obložení v horní části předního nárazníku. Do
něj jsou po stranách zapuštěné sériově montované mlhové světlomety. Zespodu je
příď ohraničena stříbrnou příčkou, jejíž vzhled připomíná ochranné kryty terénních
vozidel. Z profilu jsou u nového modelu CrossGolf nápadná typická rozšíření
podběhů kol včetně nástavců prahů a dveří. Styl předního nárazníku přebírá také
zadní nárazník včetně stříbrně lakovaného stylizovaného ochranného krytu.
Tmavé ochranné prvky zabraňují poškození karoserie nejen v lehkém terénu, ale i
v každodenním provozu v městských ulicích. CrossGolf má karoserii zvýšenou o
20 mm a sériově se dodává s podvozkem pro špatné cesty.
Jak je u modelů Cross zvykem, jsou pouzdra vnějších zpětných zrcátek lakována
stejným stříbrným odstínem jako spodní kryty nárazníků. S oběma prvky je opticky
sladěn rovněž sériově dodávaný stříbrný podélný střešní nosič. Vnější design
završují chromované doplňky, nápisy „CrossGolf“ na bočních lištách a nová
sedmnáctipalcová kola z lehké slitiny „Budapest“.
Co se týče barev karoserie, nabízí Volkswagen pro nový CrossGolf šest laků – od
trendové barvy „bílá Candy“ přes „šedou United“, „stříbrnou metalízu Reflex“,
„modrou metalízu Shadow“ a „hnědou metalízu Kashmir“ až po klasický „černý
perleťový lak Deep Black“.
Individualizovaný interiér s velkorysou nabídkou místa
Interiér nového CrossGolfu se vyznačuje nezaměnitelným stylem a svěží,
sympatickou atmosférou. Sériově je vybaven sportovními předními sedadly, která
jsou čalouněna atraktivní dvoubarevnou látkou s dvojitým stehováním. Na vnitřních
plochách sedáků a opěradel je světle šedý vzorek „Cellular“ doplněný barevným
ozdobným stehováním, zatímco boční polštáře a zadní části sedadel jsou odlišeny
černým odstínem „Titan“. Na zadní straně předních opěradel mají cestující na
zadních sedadlech k dispozici výklopné stolky a úložné kapsy. Designéři
pamatovali i na takové detaily, jako jsou koberečky zušlechtěné barevným
stehováním.
CrossGolf se dále vyznačuje rámečky kolem výdechů ventilační soustavy v optice
ušlechtilé oceli. Součástí sériové výbavy je také tzv. „malý kožený paket“ s kůží
obšitým tříramenným volantem a hlavicí řadicí páky a koženou manžetou řadicí
páky. Výčet individuálních úprav završují ozdobné ochranné fólie s nápisem
„CrossGolf“ na prazích předních dveří a kryty pedálů v ušlechtilé úpravě se
vzhledem hliníku.
Podobně jako Golf Plus se i nový CrossGolf může pochlubit velkou variabilitou
interiéru a vysoko umístěnými sedadly. CrossGolf kromě toho nabízí velkorysý
prostor pro nohy jak vpředu, tak i vzadu. A nejen to. V závislosti na poloze
asymeticky dělené, podélně posuvné a sklopné zadní lavice lze měnit základní
objem zavazadlového prostoru v rozmezí od 395 do 540 litrů. Sklopením opěradel
zadních sedadel vznikne nákladový prostor o objemu 1450 litrů.
Sériová výbava: Cross znamená také exkluzivní
CrossGolf je sériově vybaven například elektricky nastavitelnými a vyhřívanými
vnějšími zpětnými zrcátky, zadními světlomety LED, zeleně tónovanými
determálními skly, denními světlomety a centrálním zamykáním s dálkovým
ovládáním. Sériová výbava interiéru zahrnuje například poloautomatickou
klimatizaci „Climatic“, výškově nastavitelné sedadlo řidiče, elektricky ovládaná
okna v bočních dveřích vpředu a vzadu, výškově a podélně nastavitelný volant,
palubní počítač, dálkové odjišťování víčka palivové nádrže, uzamykatelnou a
chlazenou odkládací přihrádku před sedadlem spolujezdce, čtecí lampičky vpředu
a úložné schránky ve stropní konzole a ve všech dveřích (vpředu včetně držáku na
lahve o objemu 1,5 litru).
Na přání dodává Volkswagen pro modely CrossGolf mimo jiné kožené čalounění
„Vienna“, adaptivní bi-xenonové světlomety s natáčením do zatáček a zadní
parkovací kameru. Kdo by si chtěl usnadnit parkování, ten si může CrossGolf
objednat s funkcí Park Assist a přenechat řízení na svém vozu.
zdroj: IVG
Volkswagen CrossGolf – maximální styl
Co se děje kolem VW.
Moderátoři: LukaSHek, Moderátoři
- T4
- Moderátor
- Příspěvky: 1467
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Decin
- Kontaktovat uživatele:
Zpět na „Novinky & Tiskové zprávy“
Přejít na
- VW CLUB CZECH REP.
- ↳ Pokec & Zábava
- ↳ Klubová poradna
- ↳ non VW
- ↳ Hobby - zájmy - koníčky
- ↳ FAQ - počítače - mobily - elektronika
- ↳ Akce & Srazy
- ↳ Motorsport
- Poradna
- ↳ Povinné ručení & pojištění & úřady & Policie
- ↳ Povinná ručení - POV
- ↳ Havarijní pojištění - KASKO (HAV)
- ↳ Policie (pokuty/havárky) - trestní právo
- Členská sekce
- ↳ Přehled partnerů a výhod
- Volkswagen
- ↳ Elektromobilita
- ↳ Golf I / Jetta I
- ↳ Motor
- ↳ Mechanika
- ↳ Karosérie
- ↳ Golf II / Jetta II
- ↳ Motory - diesel
- ↳ Interiér + Elektro
- ↳ Motory - benzin
- ↳ Podvozek a kola
- ↳ Exteriér + Styling
- ↳ Ostatní
- ↳ Encyklopedie
- ↳ Golf III / Vento
- ↳ Motory - diesel
- ↳ Interiér + Elektro
- ↳ Motory - benzin
- ↳ Převodovka-spojka-řazení
- ↳ Podvozek a kola
- ↳ Exteriér + Styling
- ↳ Ostatní
- ↳ DIY - Do It Yourself
- ↳ Encyklopedie
- ↳ Golf IV / Bora
- ↳ Motory - benzin
- ↳ Motory - diesel
- ↳ Podvozek a kola
- ↳ Interiér + Elektro
- ↳ Exteriér + Styling
- ↳ Zabezpečení
- ↳ Ostatní
- ↳ Bazar
- ↳ Nabídka
- ↳ Poptávka
- ↳ Encyklopedie
- ↳ Golf V / Jetta
- ↳ Ostatní
- ↳ Zabezpečení + hudba
- ↳ Motory - benzin
- ↳ Motory - diesel
- ↳ Podvozek a kola
- ↳ Interiér + Elektro
- ↳ Exteriér + Styling + Tuning
- ↳ Bazar
- ↳ Encyklopedie
- ↳ Golf VI / Jetta
- ↳ Srazy a setkání
- ↳ Zabezpečení a pojištění
- ↳ Závady a servisní služby
- ↳ Interiér + Elektro
- ↳ Ostatní
- ↳ Exterier + Styling + Tuning
- ↳ Podvozek a kola
- ↳ Motory benzín
- ↳ Motory diesel
- ↳ Bazar
- ↳ Golf VII
- ↳ Motory - benzín
- ↳ Motory - diesel
- ↳ Motory - elektro # hybrid
- ↳ Závady a servis
- ↳ Podvozek a kola
- ↳ Interiér + Elektronika
- ↳ Exteriér + Styling
- ↳ Ostatní
- ↳ Bazar
- ↳ Golf VIII
- ↳ Motory - benzin
- ↳ Motory - diesel
- ↳ Závady a servis
- ↳ Podvozek, kola a brzdy
- ↳ Interiér + Elektronika
- ↳ Exteriér + Styling
- ↳ Bazar
- ↳ Passat B1 - B4
- ↳ Motory
- ↳ Interiér + Elektro
- ↳ Exteriér + Styling
- ↳ Podvozek a kola
- ↳ Ostatní
- ↳ Bazar
- ↳ Passat B5 / B5.5
- ↳ Podvozek a kola
- ↳ Motory - benzin
- ↳ Motory - diesel
- ↳ Interiér + Elektro
- ↳ Exteriér + Styling
- ↳ Zabezpečení
- ↳ Ostatní
- ↳ Archiv
- ↳ Bazar
- ↳ Passat 3C / CC
- ↳ Navigace
- ↳ Denní svícení
- ↳ Bazar (pouze 3C/CC)
- ↳ Poruchy čerpadel
- ↳ Chiptuning
- ↳ BlueTooth
- ↳ Passat B8
- ↳ Podvozek a kola
- ↳ Interiér + Elektro
- ↳ Exteriér + Styling
- ↳ Motory - diesel
- ↳ Motory - benzin
- ↳ Ostatní
- ↳ (ne)Jen můj Passat B8
- ↳ Bazar
- ↳ Corrado
- ↳ Zábava
- ↳ Bazar
- ↳ Technika
- ↳ Scirocco
- ↳ Technika
- ↳ Scirocca členù
- ↳ SAG - Sharan Alhambra Galaxy
- ↳ SRAZY & SETKÁNÍ
- ↳ BAZAR-NABÍDKA A POPTÁVKA ohledně vozů Sharan Alhambra Galaxy
- ↳ Nabídka služeb
- ↳ (ne) Jen můj SAG - Sharan Alhambra Galaxy
- ↳ SAIII Sharan 7N + Alhambra
- ↳ (Ne)jen můj Sharan
- ↳ Podvozek + kola
- ↳ Interiér
- ↳ Exteriér
- ↳ Elektro + hudba + navi
- ↳ Motor
- ↳ Bazar
- ↳ Polo
- ↳ (ne)Jen moje Polo
- ↳ Polo 86/86 C
- ↳ Polo 6N1/6N2
- ↳ Polo 9N/9N3
- ↳ Polo 6R / 6C
- ↳ Polo AW
- ↳ Jak na To
- ↳ Bazar
- ↳ Transporter / Multivan / Caravelle
- ↳ Podvozek a kola
- ↳ Motory - diesel
- ↳ Motory - benzin
- ↳ Interiér + Elektro
- ↳ Exteriér + Styling
- ↳ Zabezpečení
- ↳ Ostatní
- ↳ New Beetle
- ↳ Touran
- ↳ Motor
- ↳ Interier
- ↳ Exterier
- ↳ Elektro
- ↳ Podvozek
- ↳ Ostatní
- ↳ Touareg
- ↳ Bazar
- ↳ Tiguan
- ↳ Ostatní
- ↳ Brouk (Käfer)
- ↳ Lupo
- ↳ Caddy
- ↳ Phaeton
- ↳ Derby
- ↳ UP!
- ↳ EOS
- ↳ FOX
- ↳ Amarok
- ↳ LT a Crafter
- ↳ Arteon
- ↳ Allspace
- ↳ T-Roc
- ↳ T-Cross
- Lidi od fochu
- ↳ Servis & Pomoc & Tuning
- ↳ VAG & ETKA & ChipTuning
- ↳ Dodavatelé & Sortiment & Školení
- ↳ Vercajk a vybavení dílny
- Bazar
- ↳ Nabídka
- ↳ Náhradní díly a doplňky
- ↳ AutoBazar
- ↳ Kola & Pneu
- ↳ 13"+14"
- ↳ 15"+16"
- ↳ 17"+18"
- ↳ 19"+20"
- ↳ 21" a více
- ↳ Příslušenství kol & pneu
- ↳ Auto-Hifi
- ↳ Služby
- ↳ Ostatní díly a bazar
- ↳ Zdarma / Práce
- ↳ Poptávka
- ↳ Náhradní díly / doplňky
- ↳ Automobily
- ↳ Auto-Hifi
- ↳ Ukradené
- Ostatní
- ↳ Virtual Tuning & Modely VW
- ↳ Audi
- ↳ SEAT
- ↳ Leon
- ↳ Cordoba
- ↳ Alhambra
- ↳ Ibiza
- ↳ Toledo
- ↳ Altea
- ↳ Ostatní modely
- ↳ Novinky & Tiskové zprávy
- ↳ Tiguan
- ↳ Motory ze sekce GVI
- ODKAZY
- ↳ VW CLUB SLOVAKIA
- ↳ ŠKODA FORUM
- ↳ SEAT CLUB
- ↳ Obecné
- ↳ Zkratky & značky & označení
- ↳ Postupy & Úpravy & Technologie
- ↳ Pneumatiky & kola
- ↳ Maziva & oleje & kapaliny & náplně
- ↳ Pravidla
- ↳ Modely Volkswagen
- ↳ Amarok
- ↳ Brouk
- ↳ Caddy
- ↳ Caddy I
- ↳ Caddy II
- ↳ Caddy III
- ↳ Caddy IV
- ↳ Corrado
- ↳ Derby
- ↳ Golf
- ↳ Golf I / Jetta I
- ↳ Golf II / Jetta II
- ↳ Golf III / Vento
- ↳ Golf IV / Bora
- ↳ Golf V / Jetta
- ↳ Golf VI
- ↳ Golf VII
- ↳ Lupo
- ↳ New Beetle
- ↳ Passat
- ↳ Passat B1
- ↳ Passat B2
- ↳ Passat B4
- ↳ Passat B3
- ↳ Passat B5 / B5.5
- ↳ Passat B6
- ↳ Passat B7
- ↳ Passat CC
- ↳ Polo
- ↳ Polo I ( Typ 86 )
- ↳ Polo II ( Typ 86C )
- ↳ Polo III ( 6N a 6N2 facelift )
- ↳ Polo IV ( Typ 9N a 9N3 )
- ↳ Polo V ( Typ 6R )
- ↳ Scirocco
- ↳ Scirocco I
- ↳ Scirocco II
- ↳ Scirocco III
- ↳ Tiguan
- ↳ Touran
- ↳ Transporter
- ↳ Trasporter T1
- ↳ Trasporter T2
- ↳ Trasporter T3
- ↳ Trasporter T4
- ↳ Trasporter T5
- ↳ Touareg
- ↳ Phaeton
- ↳ UP
- ↳ Koncepty