Ženevský autosalon 2011: Dvě světové premiéry v Ženevě

Co se děje kolem VW.

Moderátoři: LukaSHek, Moderátoři

Odpovědět
Uživatelský avatar
T4
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 1467
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Decin
Kontaktovat uživatele:

Ženevský autosalon 2011: Dvě světové premiéry v Ženevě

Příspěvek od T4 »

Po veleúspěšném roce 2010, v němž značka Volkswagen překonala hranici 4,5 milionu prodaných osobních vozů a představila 15 nových sériově vyráběných modelů, pokračuje německá automobilka ve svém dalším růstu a inovaci produktové palety i v roce 2011. Hned v lednu debutoval v Detroitu americký Passat a v katarském Doha „jednolitrový“ automobil XL1. Další dvě světové premiéry se nyní konají v Evropě. Volkswagen vystavuje na Ženevském autosalonu (3. až 13. března) nový Golf Cabriolet a po technické i estetické stránce zdokonalený model Tiguan. Obě novinky nabízejí automobilovou fascinaci v kombinaci s ekologickými technologiemi pohonu a zároveň mají potenciál navázat na úspěšnou kariéru svých předchůdců.



• Golf Cabriolet: Nový Golf Cabriolet představený na Ženevském autosalonu je první předzvěstí léta. Čtyřmístný kabriolet má stylovou plátěnou střechu, která je sériově vybavena elektrohydraulickým ovládáním. Golf se otevře za pouhých 9,5 s a celý proces funguje i za jízdy rychlostí až 30 km/h. V uzavřeném stavu patří nový Volkswagen mezi nejtišší kabriolety, a to dokonce i v porovnání s modely vybavenými ocelovou skládací střechou. Jak je u Golfu obvyklé, vyniká nový kabriolet také vynikající kvalitou zpracování a nejvyšší úrovní bezpečnosti. Všechny modely jsou sériově vybaveny ochrannými prvky s automatickou aktivací v případě převrácení, čelními airbagy, bočními airbagy pro hlavu a hrudník, kolenním airbagem pro řidiče a stabilizačním systémem ESP. Golf Cabriolet nabízí díky své plátěné střeše velmi prostorný interiér a zavazadlový prostor o objemu 250 litrů, který je plně využitelný i při otevřené střeše.



• Jakýkoli z šesti nabízených přeplňovaných motorů TSI a TDI s přímým vstřikováním paliva a rozpětím výkonů od 77 kW / 105 k do 155 kW / 210 k je ideální volbou pro jízdu s větrem ve vlasech. U čtyř motorů lze potěšení z jízdy dále zvýšit na přání dodávanou dvouspojkovou automatickou převodovkou DSG, která se vyznačuje rychlým řazením a hospodárným provozem. Pro tři nabízené motory bude k dispozici paket úsporných technologií BlueMotion Technology (rekuperace a systém Start-Stop). Jak efektivně dokáže otevřená novinka zacházet s palivem, ukazuje názorně vznětový model Golf Cabriolet 1.6 TDI s výkonem 77 kW (105 k) a paketem BlueMotion Technology, který průměrně spotřebuje pouhých 4,4 l/100 km (emise CO2: 117 g/km). Dosud bylo prodáno více než 684 000 modelů Golf Cabriolet a s novou generací se toto číslo začne zase rychle zvyšovat.



• Tiguan: V Německu se stal Tiguan prakticky přes noc králem prodejních statistik v segmentu terénních vozů a svou neohroženou pozici si udržuje dodnes. Během pouhých tří a půl roku se pro toto SUV rozhodlo po celém světě více než 572 000 řidičů. Nyní přichází Tiguan s novými asistenčními systémy a motory, které spotřebují na každých 100 km až o 0,7 litru paliva méně. A také s designem ve stylu Touarega, většího bratra modelu Tiguan.



• Zcela nově interpretován byl design přídě. Tiguan je i nadále jediným terénním vozem ve své třídě, který lze objednat ve dvou verzích vyladěných přednostně buď pro jízdu na silnici, nebo v terénu. Terénní verze je nyní k dispozici pouze s nejvyšší výbavou dodávanou dosud pouze pro silniční verzi. Nový stupeň výbavy se nazývá „Track & Style“ (silniční verze: „Sport & Style“). Všechny stupně výbavy byly přepracovány. Nabídku obohatily nové asistenční systémy, mezi něž patří například systém sledování únavy řidiče představený poprvé v novém evropském modelu Passat, kamerové asistenční systémy automatického ovládání dálkových světlometů Light Assist (světlomety s žárovkami H7) a Dynamic Light Assist (bi-xenonové světlomety) a asistent sledování jízdy v jízdním pruhu Lane Assist. Další novinkou pro modely Tiguan je elektronická uzávěrka diferenciálu XDS.



• Poháněcí ústrojí pracuje s ještě vyšší účinností. Tři z celkem sedmi v Evropě nabízených přeplňovaných čtyřválců s přímým vstřikováním paliva se objevují v modelové řadě Tiguan poprvé. Výkony čtyř zážehových motorů TSI sahají od 90 kW / 122 k do 155 kW / 210 k, zatímco vznětové motory TDI jsou k dispozici s rozpětím výkonů od 81 kW / 110 k do 125 kW / 170 k. Také pro nový Tiguan si mohou zákazníci zvolit sedmistupňovou dvouspojkovou automatickou převodovku DSG, která patří mezi nejúčinnější převodovky se samočinným řazením na světě. Všechny modely Tiguan s paketem BlueMotion Technology jsou navíc vybaveny systémem Start-Stop a režimem rekuperace kinetické energie. Díky tomu bylo možné u novinky dosáhnout výrazného snížení spotřeby paliva. Robustní Volkswagen nabízený s pohonem předních nebo všech kol (4MOTION) si tak ještě více upevnil své postavení mezi nejúspornějšími vozy kategorie SUV na světě.



• Passat BlueMotion: Nový Passat BlueMotion je poháněn tichým a čistým turbodieselem 1,6 litru (TDI) o výkonu 77 kW / 105 k. Díky vrozené hospodárnosti tohoto motoru, standardním technologiím, jako je systém Start-Stop a re-kuperace, pneumatikám s nízkým valivým odporem a ae-rodynamicky zdokonalenému designu spotřebuje nový Passat BlueMotion už jen 4,2 l/100 km (Limuzína), což odpovídá emisím CO2 109 g/km (Variant: 4,4 l/100 km a 114 g/km). Passat 1.6 TDI BlueMotion dokáže jet rychlostí až 195 km/h a zrychlit z 0 na 100 km/h za 12,2 sekundy. Příslušné hodnoty pro Passat Variant jsou 193 km/h a 12,5 sekundy. Passat BlueMotion je vybaven šestistupňovou mechanickou převodovkou.



Volkswagen zahajuje kabrioletovou sezónu 2011:



V Ženevě slaví světovou premiéru nový Golf Cabriolet

Elektricky ovládaná plátěná střecha se otevře za pouhých 9,5 s Golf Cabriolet spotřebuje s motorem 1.6 TDI jen 4,4 litru nafty



Wolfsburg / Ženeva, březen 2011. Volkswagen na Ženevském autosalonu představuje první předzvěst léta v podobě nového modelu Golf Cabriolet. Čtyřmístný kabriolet má stylovou plátěnou skládací střechu s elektrohydraulickým ovládáním v sériové výbavě. Střecha Golfu se otevře za pouhých 9,5 s, a to i za jízdy rychlostí až 30 km/h. V uzavřeném stavu patří nový Golf Cabriolet mezi nejtišší kabriolety. Jak je u Golfu obvyklé, dosahuje kvalita a bezpečnost nejvyšší úrovně. Všechny varianty jsou vybaveny automaticky ovlá-danými ochrannými prvky pro případ převrácení, čelními airbagy, bočními airbagy pro hlavu a hrudník, kolenním airbagem na straně řidiče a stabilizačním systémem ESP. Kromě toho nabízí Golf Cabriolet nejprostornější interiér ve své třídě a díky plátěné střeše plně využitelný objem zavazadlového prostoru (250 litrů) i při jejím otevření.



Jízda s větrem ve vlasech se spotřebou 4,4 litru



Jakýkoli z šesti nabízených přeplňovaných motorů TSI a TDI s přímým vstřikováním paliva a rozpětím výkonů od 77 kW / 105 k do 155 kW / 210 k je ideální volbou pro jízdu s větrem ve vlasech. U čtyř motorů lze potěšení z jízdy dále zvýšit na přání dodávanou dvouspojkovou automatickou převodovkou DSG, která se vyznačuje rychlým řazením a hospodárným provozem. Pro tři nabízené motory bude k dispozici paket úsporných technologií BlueMotion Technology (rekuperace a systém Start-Stop). Jak efektivně dokáže otevřená novinka zacházet s palivem, ukazuje názorně vznětový model Golf Cabriolet 1.6 TDI s výkonem 77 kW (105 k) a paketem BlueMotion Technology, který průměrně spotřebuje pouhých 4,4 l/100 km (emise CO2: 117 g/km).



Při uvedení na trh budou k dispozici následující motory a převodovky:

• 1.2 TSI – 77 kW / 105 k (6stupňová)

• 1,2 TSI – 77kW / 105 k BlueMotion Technology (6st.)

• 1.4 TSI – 118 kW / 160 k (6st. manuální / 6st. DSG)

• 1.6 TDI – 77 kW / 105 k (5st.)

• 1,6 TDI – 77 kW / 105 k BlueMotion Technology (5st.)



Během roku 2011 bude Golf Cabriolet možné objednávat i s dalšími motory a převodovkami:

• 1,4 TSI 90kW / 122k (6st. / 7st. DSG) • 2,0 TSI 155kW / 210k (6st. DSG)

• 2,0 TDI 103 kW / 140k BMT (6st. manuální/ 6st. DSG)



Jeden z nejúspěšnějších kabrioletů na světě



Otevřené automobily Volkswagen se vždy těšily velké popularitě. Již Brouk Cabriolet, zřejmě první automobil na světě, který se vymykal klasickému rozdělování do tříd, byl více než 330 000 zákazníky pasován na kultovní objekt. Pro jeho nástupce, Golf Cabriolet, se rozhodlo dokonce přes 684 000 řidičů. Pak debutovaly modely New Beetle Cabriolet a Eos, z nichž se rovněž staly bestsellery, které již dávno překonaly hranice sta tisíců prodaných vozů. Faktem je, že s počtem 1,42 milionu prodaných kabrioletů patří Volkswagen mezi nejúspěšnější výrobce kabrioletů na světě. Po světové premiéře nového modelu Golf Cabriolet bude tato úspěšná story pokračovat ještě razantnějším tempem, neboť větší model Eos zůstává i nadále v nabídce a pro rok 2012 plánuje Volkswagen ještě jeden kabriolet.



Kabriolet s inovativní karoserií



Všechny generace modelu Golf Cabriolet měly dosud pevný ochranný oblouk, protože automatické ochranné systémy pro případ převrácení nebyly ještě v době prvních generací kabrioletu Golf vynalezeny. První systémy tohoto druhu se objevily na trhu koncem 80. let, avšak tehdy se ještě nehodily pro cenově dostupné automobily, jakým byl Golf Cabriolet. Změna přišla až v roce 2003, kdy Volkswagen představil v modelu New Beetle Cabriolet výsuvné ochranné prvky uložené za zadními sedadly. Tento systém byl posléze adaptován pro model Eos a jeho nejnovější vývojový stupeň bude chránit cestující také v modelu Golf Cabriolet.



Karoserie novinky nabízí své posádce maximální bezpečnost ve všech myslitelných druzích nárazu díky ochranným prvkům pro případ převrácení, v němž se vysunou do „pracovní“ polohy během několika milisekund, vyztuženému rámu čelního okna a mnoha dalším strukturálním úpravám (vyztužená podlaha, boční díly, příčné nosníky, dveře). Golf Cabriolet s vnějšími rozměry 4,25 x 1,78 x 1,42 metru vděčí mnoha důkladným výztuhám také za svou extrémně vysokou torzní tuhost.



Část uvedených výztuh je viditelná, pokud postavíme na zdvihací plošiny vedle sebe kabriolet a „normální“ provedení modelu Golf. Rozdíly ve spodní části karoserie jsou patrné na první pohled. Kabriolet má vpředu spodní kryt motoru z hliníku, který společně s příslušnými montážními úchyty zvyšuje tuhost této části. Uložení motoru navíc pohlcuje vibrace v přední části vozu. Dvě boční výztuhy v oblasti prahů a po dvou diagonálních výztuhách vpředu a vzadu zvyšují společně s vyztuženým uchycením zadního pomocného rámu celkovou tuhost a výrazně potlačují vlastní kmitání karoserie.



Tzv. statická torzní tuhost karoserie přesahuje hodnotu 13 500 N.m/° a první torzní vlastní frekvence je více než 17,5 Hz, což jsou pro kabriolet prvotřídní hodnoty. Vysoká tuhost karoserie přispívá rovněž k optimální úrovni jízdní stability a jízdního komfortu.



Plátěná skládací střecha s vynikajícími akustickými vlastnostmi



Kromě toho je Golf Cabriolet velmi tichý. Uklidňující klid v interiéru má svůj původ ve zdokonalené plátěné střeše a nových těsněních dveří a oken. Jako velmi nepříjemné jsou vnímány vysokofrekvenční zvuky nad 5000 Hz vytvářené proudícím vzduchem, protože ztěžují konverzaci během jízdy (tzv. artikulační index). Volkswagen se proto cíleně zaměřil na optimalizaci artikulačního indexu a vyhodnotil také zkušenosti s jinými vozy. Výsledkem je Golf Cabriolet, který stanovuje nová měřítka pro akustické vlastnosti interiéru otevřeného automobilu.



Samotná plátěná skládací střecha je tvořena systémem nosníků potažených izolující vnější vrstvou. Vývojový tým se zaměřil na dokonalé řešení každého detailu. Například podélné švy spojující prostřední část s oběma bočními díly vnější vrstvy slouží jako další kanál pro odvod dešťové vody. Prostřednictvím vysokofrekvenčního sváření je do plátěné střechy integrováno vyhřívané zadní skleněné okno. Při složené střeše zakrývá vrchní část předního segmentu střechy navazujícího přímo na rám předního okna úložnou schránku, čímž byla eliminována potřeba zvláštního krytu schránky pro složenou střechu. Sériově elektrohydraulicky ovládaná střecha se díky tomu otvírá rychleji (za 9,5 s) a nezabírá tolik místa v zavazadlovém prostoru.





Střecha se ovládá podobně jako v modelu Eos prostřednictvím centrálního spínače ve středové konzoli. Otvírání a zavírání funguje i za jízdy rychlostí až 30 km/h.



Golf Cabriolet – moderní design



Design nového modelu Golf Cabriolet vychází stejně jako dřívější verze otevřeného bestselleru dalekosáhle z uzavřeného třídveřového hatchbacku, od něhož se však výrazně odlišuje novou zádí, nižší linií střechy a silněji skloněným rámem předního okna.



Čelní partie: Při pohledu zpředu vypadá nový kabriolet samozřejmě jako typický Golf. Kabriolet působí z této perspektivy ovšem ještě sportovnějším dojmem díky nižšímu přednímu oknu. Ještě dynamičtější charakter získá vůz s bi-xenonovými světlomety dodávanými na přání, které se v této podobě poprvé uplatnily v modelu Golf GTI.



Zadní partie: Z modelu Golf GTI pocházejí také zadní světlomety LED. Samotnou záď vyvinuli designéři a inženýři samozřejmě nově. Víko zavazadlového prostoru kabrioletu sahá hluboko do nárazníku a zakrývá rozměrný a snadno přístupný otvor do zavazadlového prostoru, jímž lze pohodlně nakládat velké kufry nebo nákup. V bočních stěnách zavazadlového prostoru o objemu 250 litrů jsou praktické háčky na tašky a hned vedle nich se nalézají páčky pro dálkové odjištění opěradel zadních sedadel dělených v poměru 50:50 %. Sklopením zadních sedadel vznikne velmi velký průchod do interiéru široký 52 cm a vysoký 38 cm, který lze využívat k přepravě méně skladných předmětů. Optický kontrast mezi spodní hranou střechy a víkem zavazadlového prostoru vytváří ušlechtilá chromovaná ozdobná lišta, která sahá až ke střešním sloupkům A.



Silueta: Při pohledu z profilu jsou mimořádně nápadné tři stylistické rysy nového kabrioletu: silně skloněné přední okno, opticky velmi krátké víko zavazadlového prostoru a skládací střecha integrovaná do těchto linií. Elegance modelu Golf Cabriolet nejlépe vynikne samozřejmě s otevřenou střechou, zatímco v uzavřeném stavu připomínají ostře definované kompaktní tvary v oblasti sloupku C a zavazadlového prostoru nezaměnitelný charakter předchůdce v moderním podání, které tvoří spojnici s minulostí vzdálenou celé desetiletí.



Interiér s atmosférou výrazně dražších kabrioletů



V interiéru je ihned zřejmé, že se otevřený Golf od klasických uzavřených variant bestselleru nijak neliší svou vysokou úrovní kvality designu a materiálů, s níž se lze setkat jen u výrazně dražších kabrioletů. Co se týče vlastností interiéru kabrioletu, odlišuje se Golf – stejně jako již dříve New Beetle a Eos – od mnoha jiných otevřených vozů v kompaktní třídě rovněž neobvykle nízkým rámem předního okna, díky němuž jsou zážitky z jízdy s otevřenou střechou mnohem intenzivnější. Golf Cabriolet nabízí navíc nejdelší délku interiéru ve své třídě, což potěší zejména cestující na zadních sedadlech, kteří mají k dispozici prostor pro nohy o délce 833 mm.



Nově koncipováno bylo ovládání střechy integrované do středové konzoly mezi sedadla řidiče a spolujezdce, nová jsou i zadní sedadla a materiály jejich potahů. Golf Cabriolet je navíc sériově vybaven praktickou funkcí Easy Entry pro přední sedadla, která usnadňuje cestujícím vzadu nastupování a vystupování.



Sériová a volitelná výbava podle přání zákazníka



Nový Golf Cabriolet je k dispozici v jedné výbavové linii s možností individualizace různými pakety a samostatně volitelnými prvky výbavy na přání. Již základní výbava je přitom velmi bohatá. Golf Cabriolet se může pochlubit kompletní bezpečnostní výbavou, která sériově zahrnuje aktivní ochranný systém pro případ převrácení, světlomety pro denní svícení, speciálně pro kabriolet optimalizované airbagy a nejnovější generaci ESP. V oblasti exteriéru patří k výbavě zadní světlomety LED s tmavými krycími skly, 16“ kola s pneumatikami širokými 205 mm, chromované lišty v masce chladiče a kryty vnějších zpětných zrcátek v barvě karoserie. Vysokou úroveň vnitřní a funkční výbavy podtrhuje plně automatické ovládání skládací střechy, nechybí ani klimatizace, rádio s CD přehrávačem, výškově nastavitelná komfortní sedadla vpředu, elektrické ovládání všech oken a ozdobné prvky s povrchovou úpravou „matný chrom“.



Zájemci o individualizaci si mohou v dalším kroku konfigurace svého vozu vybírat mezi pakety „Performance“ a „Design & Style“. Oba pakety se dodávají ve spojení s koly z lehké slitiny.



„Design & Style“: Kdo se rozhodne pro paket „Design & Style“, získá sportovní sedadla čalouněná kombinací Alcantary s novým vzorkem a látky na bočních polštářích, kůží obšitý volant, pedály z ušlechtilé oceli, ozdobné prvky z černého hliníku s chromovanými okraji a spínače světlometů a ovladače seřizování polohy vnějších zpětných zrcátek zušlechtěné chromovanými prvky.



„Performance“: Paket „Performance“ obsahuje s výjimkou sportovních sedadel veškeré výše uvedené prvky paketu „Design & Style“ a navíc obohatí výbavu modelu Golf Cabriolet o kožené čalounění „Vienna“, textilní rohože, „paket Světlo a výhled“ (mimo jiné s dešťovým senzorem a samostmívacím vnitřním zpětným zrcátkem), další chromované ozdoby exteriéru a bi-xenonové světlomety s denními světlomety LED.



„Pakety Komfort a Technika“: Navíc lze pro všechny varianty objednat pakety „Komfort“ a „Technika“. Paket „Komfort“ zahrnuje větrolam, tempomat, středovou loketní opěrku vpředu a 12V zásuvku v zavazadlovém prostoru. Paket „Technika“ rozšíří výbavu o parkovacího asistenta Parkpilot, asistenta dálkových světlometů Light Assist, multifunkční ukazatel Plus a „paket Světlo a výhled“.



Zájemci o nový Golf Cabriolet mají v podstatě na výběr z celé škály prvků výbavy na přání nabízených také pro klasické uzavřené varianty Golfu. Společnost Volkswagen R GmbH navíc připravuje mimořádně ušlechtilé „výbavy Exclusive“ nabízené rovněž pro ostatní modely značky. Jen jednu věc nový Golf Cabriolet definitivně mít nemůže: posuvné střešní okno...





Zdokonalené nejúspěšnější německé SUV:



Tiguan s novým designem, novými technologiemi a vyšší hospodárností



Silniční Tiguan: až o 0,7 litru úspornější a sportovnější



Terénní Tiguan: poprvé také s nejvyšší výbavou



Wolfsburg / Ženeva, březen 2011. Volkswagen na Ženevském auto-salonu vystavuje ve světové premiéře nový model Tiguan, který je ještě komfortnější, bezpečnější a úspornější než dosud. Zcela nově interpretován byl design přídě. Tiguan je i nadále jediným terénním vozem ve své třídě, který lze objednat ve dvou verzích vyladěných přednostně buď pro jízdu na silnici, nebo v terénu. Terénní verze je nyní k dispozici pouze s nejvyšší výbavou dodávanou dosud pouze pro silniční verzi. Nový stupeň výbavy se nazývá „Track & Style“ (silniční verze: „Sport & Style“). Všechny stupně výbavy byly pře-pracovány a nabídku obohatily nové asistenční systémy, mezi něž patří například systém sledování únavy řidiče představený poprvé v novém evropském modelu Passat, kamerové asistenční systémy automatického ovládání dálkových světlometů Light Assist (svět-lomety s žárovkami H7) a Dynamic Light Assist (bi-xenonové svět-lomety) a asistent sledování jízdy v jízdním pruhu Lane Assist. Další novinkou pro modely Tiguan je elektronická uzávěrka diferenciálu XDS. V České republice bude zdokonalený vícebojař uveden na trh v srpnu.



Až o 0,7 litru nižší spotřeba – motory pro nový Tiguan



Tři z celkem sedmi v Evropě nabízených přeplňovaných čtyřválců s přímým vstřikováním paliva se objevují v modelové řadě Tiguan poprvé. Výkony čtyř zážehových motorů TSI sahají od 90 kW / 122 k do 155 kW / 210 k, zatímco vznětové motory TDI jsou k dispozici s rozpětím výkonů od 81 kW / 110 k do 125 kW / 170 k. Také pro nový Tiguan si mohou zákazníci zvolit sedmistupňovou dvouspojkovou převodovku DSG, která patří mezi nejúčinnější a nejsportovnější převodovky se samočinným řazením na světě. Všechny modely Tigu-an s paketem BlueMotion Technology jsou navíc vybaveny systémem Start-Stop a režimem rekuperace kinetické energie. Díky tomu bylo možné u novinky dosáhnout výrazného snížení spotřeby paliva. Robustní Volkswagen nabízený s pohonem předních nebo všech kol (4MOTION) si tak ještě více upevnil své postavení mezi nejúspornějšími vozy kategorie SUV na světě. V průběhu roku 2011 budou na trh uvedeny následující motory a převodovky:



Pohon předních kol

• 1.4 TSI – 90 kW / 122 k (6stupňová) / BMT

• 1.4 TSI – 118 kW / 160 k (6stupňová) / BMT

• 2.0 TDI – 81 kW / 110 k (6stupňová) / BMT

• 2.0 TDI – 103 kW / 140 k (6stupňová) / BMT



Pohon všech kol / 4MOTION

• 1.4 TSI – 118 kW / 160 k (6stupňová)

• 2.0 TSI – 132 kW / 180 k (6stupňová, resp. 7stupňová DSG)

• 2.0 TSI – 155 kW / 210 k (6stupňová, resp. 7stupňová DSG)

• 2.0 TDI – 103 kW / 140 k (6stupňová, resp. 7stupňová DSG)

• 2.0 TDI – 103 kW / 140 k (6stupňová, resp. 7stupňová DSG) / BMT

• 2.0 TDI – 125 kW / 170 k (6stupňová)



Jasný a precizní – design nového Tiguanu



Tiguan je jedním z nejúspěšnějších automobilů svého druhu. Od debutu bestselleru na podzim 2007 bylo zákazníkům na pěti konti-nentech dodáno více než 572 000 těchto vozů. Volkswagen Tiguan se stal trefou do černého po celém světě nejen díky svým technickým přednostem a hospodárnosti, ale také díky svému markantnímu, nadčasovému a sympatickému designu. Kvalitu designu podtrhuje také skutečnost, že Tiguan dominuje dodnes statistikám registrací v kategorii SUV na náročném německém trhu, a to dokonce i nyní před modelovou obměnou. Volkswagen se i přesto rozhodl pro další evoluci tvarového řešení modelu Tiguan, jehož příď a záď získala nové rysy podle aktuální DNA designu značky Volkswagen.



Čelní partie: Jak již bylo uvedeno, dodává se nový Tiguan opět ve dvou verzích s různými nájezdovými úhly. Zatímco klasická varianta s nájezdovým úhlem 18 stupňů míří spíše do městské džungle, osloví Tiguan s větším nájezdovým úhlem 28 stupňů všechny řidiče, kteří chtějí se svým SUV vyrazit také do těžkého terénu. Nový design oba modely ještě výrazněji odlišuje.



V souladu s DNA designu značky Volkswagen dominují přední partii Tiguanu vodorovné linie spojující světlomety a masku chladiče v jednotný celek. Maska chladiče je jako u Touaregu zušlechtěna dvěma dvojitými chromovanými lamelami. Obzvlášť osobitým designem se vyznačují dvojité světlomety, pro které se nyní dodává asistent dálkových světlometů (světlomety H7: Light Assist / bi-xenonové světlomety: Dynamic Light Assist). U xenonových svět-lometů jsou sériové světlomety pro denní svícení tvořeny integro-vaným pásem ze 14 diod LED. Kompletně nový tvar má také ná-razník lakovaný v barvě karoserie.



Verze 18°: Volkswagen nabízí sportovní silniční variantu ve dvou výbavách „Trend & Fun“ (základní verze) a „Sport & Style“. Pod lakovanou plochou nárazníku má přední partie 18° varianty uprostřed široký vstup vzduchu a po stranách dva menší otvory se zapuštěnými mlhovými světlomety. Dole je nárazník ukončen robustním černým předním spoilerem.



Verze 28°: Statná terénní verze bude v ČR nabízena s vý-bavou „Track & Style“. Tiguan s nájezdovým úhlem 28° se může v terénu postavit větším výzvám, neboť jeho poháněcí ústrojí je chráněno před poškozením odolným krytem pod masivnějším a rovněž zcela nově tvarovaným nárazníkem. Centrální přívod vzduchu je opticky velmi nízký, čímž vystupuje do popředí ochranný kryt spodní části vozidla. Nárazník je i v tomto případě po stranách ohraničen integrovanými mlhovými světlomety. Okraje šedého ochranného panelu se třemi nápadnými otvory jsou lemovány černými aerodynamickými prvky.



Zadní partie: Všechny modely Volkswagen dávají najevo svou příslušnost k nejúspěšnější automobilové značce v Evropě na první pohled výraznými zadními světlomety. To samé platí také s dvojitými elementy ve tvaru písmene L připomíná zadní světlomety Touaregu. Důsledně horizontálně vedené spodní linie zadních světlometů se podílejí na novém, ještě čistějším designu oblasti střešních sloupků C, který dodává zadní partii vznešenější charakter.



Silueta: Také bočnímu profilu dominují jasné tvary, z nichž vyzařuje síla. Design je v této oblasti charakterizován robustními podběhy kol, směrem k zádi stoupající linií bočních oken, markantními plochami dveří a blatníků a nezaměnitelnými střešními sloupky C, které patří k typickým rysům značky Volkswagen. Každý detail je přitom harmonicky začleněn do celkových tvarů. Nově tvarovaná kola z lehkých slitin dále rozvíjejí odlišné pojetí designu nového Tiguanu. Verze „Sport & Style“ a „Track & Style“ se od základních modelů odlišují chromovanou lištou na bočních ochranných pane-lech.



Podle přání zákazníka – výbavové linie pro nový Tiguan



Volkswagen nově uspořádal také výbavové linie a paletu motorů modelu Tiguan. Jednička v evropském segmentu SUV vychází při-tom vstříc přání mnoha zákazníků a zavádí bohatší výbavu také pro terénní verzi, která se odlišuje především přední částí vozu přizpů-sobenou k provozu v náročném terénu. Kromě dvou výbav pro sil-niční varianty „Trend & Fun“ (základní verze) a „Sport & Style“ bude v ČR v nabídce terénní linie s názvem „Track & Style“.



Tiguan Trend & Fun: Označení „základní model“ už vlastně ne-odpovídá skutečnosti, protože výbava verze „Trend & Fun“ má mno-hem větší ambice, než je pouhé uspokojení základních automobi-lových potřeb. Bezpečnostní výbava zahrnující elektronický stabi-lizační systém ESP, šest airbagů, signalizaci nepřipnutých bezpeč-nostních pásů a úchyty dětských sedaček Isofix je u značky Volkswagen naprostou samozřejmostí. Pro SUV schopné tahat pří-věsy o hmotnosti až 2500 kg je důležitá funkce stabilizace přívěsu, která je sériově součástí systému ESP u vozidel vybavených na přání dodávaným tažným zařízením. Pro modely Tiguan Trend & Fun jsou novinkou světlomety pro denní svícení. A jak již bylo uvedeno, jsou všechny modely s paketem BlueMotion Technology vybaveny systémem Start-Stop a režimem rekuperace.



Vysoká úroveň výbavy základní verze je patrná i v oblasti komfortu a zařízení interiéru. Mezi sériové prvky patří totiž klimatizace Climatic, nové potahové látky se vzorkem „Pakata“, výškově na-stavitelná přední sedadla, nově navržené ozdobné kryty výdechů ventilační soustavy (v barevném odstínu „Dark Rhodium“), elektrická parkovací brzda s funkcí Auto Hold, elektrické ovládání oken všech dveří a elektricky nastavitelná vnější zpětná zrcátka, multifunkční ukazatel Plus (mj. s funkcí palubního počítače) nebo audiosystém RCD 310 se čtyřmi reproduktory a přehrávačem CD/MP3.



Tiguan Sport & Style a Track & Style: Rovněž obě nejvyšší verze nového Tiguanu vzájemně sdílejí téměř všechny prvky výbavy s výjimkou jízdního programu Offroad verze „Track & Style“ a rozdílného vzhledu přídě. V porovnání s předchůdcem je nyní vý-bava modelů Tiguan Sport & Style výrazně bohatší (veškeré změny obsahuje samozřejmě také nová výbava „Track & Style“).



Nad rámec výbavy základní verze zahrnuje standardní výbava napří-klad mlhové světlomety v chromovaných rámečcích s funkcí odbo-čovacích světel, prahy s chromovanými lištami, nové látky pro přední sportovní sedadla a zadní sedadla, ozdobné lišty ve dveřích, multifunkční ukazatel „Premium“, automatické ovládání světlometů (včetně funkcí „Coming Home / Leaving Home“), dešťový senzor a samostmívací vnitřní zpětné zrcátko, osvětlení prostoru pro nohy a systém sledování únavy řidiče použitý poprvé v novém Passatu. K tomu se řadí také 17“ kola „Philadelphia“ v novém designu.



Z výbavy předchůdce byla převzata mimo jiné přední středová kon-zola se sklopnou a výškově nastavitelnou loketní opěrkou, dále sklopné opěradlo sedadla spolujezdce, odkládací přihrádky pod předními sedadly, odkládací kapsy a sklopné stolky na zadní straně opěradel předních sedadel a kůží obšitý věnec volantu a hlavice řadicí páky.



Inteligentní jízda – asistenční systémy nového Tiguanu



V uplynulých desetiletích udělala aktivní a pasivní bezpečnost automobilů obrovské pokroky. V současnosti umožňují další zlep-šování bezpečnosti, resp. komfortu, „inteligentní“ asistenční sys-témy. Ve výbavě Tiguanu se proto objevuje celá armáda dalších asistenčních systémů známých z ostatních nových vozů značky Volkswagen, jako je například Passat, Touran nebo Sharan. Patří mezi ně systémy automatického ovládání dálkových světlometů Light Assist a Dynamic Light Assist, asistent sledování jízdy v jízdním pruhu Lane Assist a nejnovější generace parkovacího asistentu Park Assist.



Vzhledem k tomu, že je žádoucí, aby si zákazníci vybírali jednotlivé systémy v rámci stanoveného rozpočtu na základě vlastních priorit, je většina těchto systémů nabízena jako výbava na přání. Jak již bylo uvedeno, modely Tiguan Sport & Style a Tiguan Track & Style jsou ovšem sériově vybaveny novým systémem sledování únavy řidiče. Z vyšší třídy vozů SUV zavítaly do nabídky nejmodernější komfortní systémy jako například zdokonalený bezklíčový přístupový systém Keyless Access včetně spouštění motoru tlačítkem.





Extrémně úsporný a čistý:

Volkswagen představuje nový Passat BlueMotion



Limuzína: nejúspornější Passat všech dob spotřebuje 4,2 l/100 km



Variant: jedno z nejekologičtějších kombi na světě vystačí se 4,4 l/100 km



Wolfsburg / Ženeva, březen 2011. Další výstavní premiérou v expozici značky Volkswagen na Ženevském autosalonu je nový Passat BlueMotion. Novinka dodávaná v provedení Limuzína a Vari-ant je nejúspornějším Passatem všech dob. Passat BlueMotion je poháněn tichým a čistým turbodieselem 1,6 litru (TDI) o výkonu 77 kW / 105 k. Díky vrozené hospodárnosti tohoto motoru, sériově dodávaným technologiím, jako je systém Start-Stop a rekuperace, pneumatikám s nízkým valivým odporem a aerodynamicky zdo-konalenému designu spotřebuje nový Passat BlueMotion jen 4,2 l/100 km (Limuzína), což odpovídá emisím CO2 109 g/km (Variant: 4,4 l/100 km a 114 g/km). Passat 1.6 TDI BlueMotion dokáže jet rychlostí až 195 km/h a zrychlit z 0 na 100 km/h za 12,2 sekundy. Příslušné hodnoty pro Passat Variant jsou 193 km/h a 12,5 sekundy. Passat BlueMotion je vybaven šestistupňovou mechanickou převo-dovkou.



Vzhledem k hodnotám spotřeby je sotva uvěřitelné, že se v případě modelu Passat BlueMotion jedná o velký, bezpečný, pohodlný a vý-konný cestovní vůz. A k tomu ještě velmi úsporný a s extrémním dojezdem na jednu náplň palivové nádrže. Při jejím objemu 70 litrů a spotřebě 4,2 l/100 km to je přesně 1666 kilometrů, které lze teoreticky ujet mezi dvěma zastávkami na čerpací stanici.



Jeden z nejúspěšnějších vozů na světě



S více než 15 miliony prodanými vozy patří Volkswagen Passat mezi nejúspěšnější automobily na světě. Na podzim minulého roku byla představena nejnovější generace této modelové řady. Suverénní design přední partie bestselleru od té doby připomíná svými tvary luxusní limuzínu Phaeton. Passat byl vždy výkladní skříní technic-kého pokroku, a to platí bez omezení i pro sedmou generaci Passatu. Rozmanitost celého spektra inovativních technologií používaných v modelech Passat Trendline (základ), Passat Comfortline (střed) a Passat Highline (vrcholný model) byla dosud běžná pouze ve světě luxusních automobilů.



Nabídka technologií z vyšší třídy



Passat je jako první vůz své třídy na světě nabízen se systémem sledování únavy řidiče, a to standardně od výbavové linie Com-fortline. Passat se navíc jako vůbec první Volkswagen může poch-lubit funkcí City pro nouzové brzdění. Tento asistenční systém je součástí zdokonaleného adaptivního tempomatu ACC plus Front Assist. Funkce City pro nouzové brzdění je aktivní do rychlosti 30 km/h a reaguje i na stojící vozidla. V případě potřeby začne auto-maticky brzdit, čímž může přispět k úplnému odvrácení nárazu do překážky, nebo tím alespoň zmírní rozsah způsobených škod.



Passat ovšem nabízí ještě další důmyslné systémy. Na povel cíleného pohybu nohy za vozem otevře funkce Easy Open automaticky víko zavazadlového prostoru. Po stisknutí příslušného tlačítka vyhledá Passat vhodnou mezeru pro zaparkování, ať je orientovaná napříč nebo podélně k vozovce, a během parkovacího manévru převezme místo řidiče řízení s přesností na centimetry (Park Assist II).



Při jízdě za tmy se už řidič Passatu nemusí starat o dálkové svět-lomety. Ty zůstávají zapnuté po celou dobu, kdy to provoz dovolí. Standardní světlomety H7 mohou být totiž na přání vybaveny asi-stentem dálkových světlometů Light Assist, který automaticky pře-píná mezi dálkovými a potkávacími světlomety v závislosti na provozu před vozidlem. U modelů vybavených adaptivními bi-xenonovými světlomety s natáčením do zatáček svítí dálkové světlomety trvale a asistenční systém Dynamic Light Assist odcloňuje pouze tu část světelných paprsků, která by způsobovala oslnění ostatních účastníků silničního provozu. Oba systémy jsou aktivní po překročení rychlosti 60 km/h. Stejně jako Phaeton nebo Touareg varuje Passat svého řidiče před vozidly ve slepém úhlu (Side Assist). Pomocí přední kamery umí Volkswagen Passat roz-poznávat dopravní značky omezující rychlost jízdy a zobrazovat je na přístrojové desce. Systém sledování dopravních značek „vidí“ navíc v rámci technických možností také značky zákazu předjíždění a řidiče o nich informuje.



Kvalita a bezpečnost na nejvyšší úrovni



Passat se ještě důsledněji vymezuje od svých konkurentů znovu vy-lepšenou kvalitou zpracování a použitých materiálů. Passat BlueMo-tion je navíc velmi tichý. Většina hluku pocházejícího z vnějšího okolí a motorového prostoru je totiž pohlcována akusticky izolačními materiály, které jsou cíleně rozmístěny v oblasti přístrojové desky a dveří. Ještě účinnějšího odhlučnění bylo dosa-ženo pomocí nové akustické fólie nanesené na čelní okno a na přání i na boční okna předních dveří.



Passat se může pochlubit nově dosaženým pokrokem také v oblasti bezpečnosti a navázat tak na vynikající výsledky předchůdce, který si z nárazových testů Euro NCAP odnesl pět hvězdiček. Novinkou je například upozornění na nepřipnutý bezpečnostní pás na zadních sedadlech nebo možnost nastavení opěrek hlavy na předních sedadlech také v horizontální rovině (standardně od Comfortline). Nové opěrky hlavy pro řidiče a spolujezdce snižují výrazně riziko poranění krční páteře při nárazu zezadu. Nový Passat BlueMotion je proto nejen nejúspornějším, ale i nejbezpečnějším Passatem všech dob.

zdroj: IVG
Přílohy
VW_Geneve2011_01.jpg
VW_maraton_02.jpg
Obrázek

Odpovědět

Zpět na „Novinky & Tiskové zprávy“