1litr / 100 km - realita v sériové výrobě VW XL1

Co se děje kolem VW.

Moderátoři: LukaSHek, Moderátoři

Odpovědět
Uživatelský avatar
admin
Administrator
Administrator
Příspěvky: 821
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Serverovna
Kontaktovat uživatele:

1litr / 100 km - realita v sériové výrobě VW XL1

Příspěvek od admin »

A je to tady prototyp litrového vozu se mění v sériově vyráběný vůz. Nejedná se však o žádnou horkou novinky, protože tento projekt
litrového Volkswagenu, tedy modelu se spotřebou jednoho litru paliva na 100 km, má již více než desetiletou historii. Po třech fázích
zpočátku neúspěšného vývoje dospěl konečně do stádia, kdy německý koncern spustí sériovou výrobu, i když jen limitovanou.
Volkswagen XL1 se představil na autosalonu v Ženevě.


Produkční verze se příliš neodlišuje od prototypu XL1 představeného v roce 2011 na autosalonu v Kataru. Sériově vyráběná verze bude mít
extrémně aerodynamickou karoserii se součinitelem odporu vzduchu Cx 0,189. Karoserie na délku měří 3,8, na šířku 1,66 a výšku jen 1,15
metru.

Obrázek

O pohon se zde stará vzadu umístěný přeplňovaný dieselový 2-válec 0.8 TDI (35 kW) spojený s elektromotorem (20 kW) a 7-stupňovou
převodovkou DSG. Ano TDI s dvěma válci. Elektrickou energii XL1 skladuje v akumulátorech li-ion s kapacitou 5,5 kWh. V čistě
elektrickém režimu ujede krásných 55km. Na zbytek cesty bude potřebovat 0,9 litru paliva. Volkswagen svůj slib tedy dodržel, i když
si vypomohl plugin hybridní technologií. Průměrná spotřeba v běžném hybridním režimu by se mohla podle prvních odhadů pohybovat
na úrovni 2,2 litru na 100 km
. I proto má palivová nádrž jen 10 litrů.

Obrázek

Klíčem ke snížení spotřeby byla kromě unikátní aerodynamiky a úsporné pohonné jednotky i radikální "liposukce". U XL1 odsáli opravdu
co se dalo, váží jen 795 kg, z toho 230 kg připadá na karoserii, 227 kg na pohon i s akumulátory, 153 na převodovku, 105 na
elektroinstalaci a zbývajících osmdesát na vybavení interiéru. Šetřilo se, kde se dá. Karoserie je vyrobena z kompozitních panelů
širokých pouze 1,2 mm. Podvozek je kompletně vyrobený z hliníku, až na kola, která jsou vyrobena z ještě lehčího hořčíku a ukrývají
keramické brzdy. Ultralehká kola obouvají úzké pneumatiky s extrémně nízkým valivým odporem.

VW XL1 díky všem těmto specialitám potřebuje na udržení rychlosti jen 6,2 kW výkonu. Jen pro srovnání, Golf potřebuje přibližně 13 kW.
Netřeba se divit, že navzdory malému výkonu dosahuje XL1 maximální rychlost 160 km / ha na stovku zrychluje za 12,7 sekundy.

Výroba se rozběhne ještě letos v bývalé karosárně Karmann v Osnabrücku. První plán hovoří zatím jen o 50 - kusové sérii.
Ještě před dvěma lety se však mluvilo o rovné stovce, ale krize úřaduje i mezi auty, které jezdí skoro jen na vzduch. Tak či
tak je jisté, že i kdyby byli zákazníci ochotni zaplatit vysoké částky, náklady na vývoj se v tomto případě určitě nevrátí.
Přílohy
3.png

Golius
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 20
Registrován: 10.07.2012 21:56

Re: 1litr / 100 km - realita v sériové výrobě VW XL1

Příspěvek od Golius »

Podle mě, je jít cestou elektriky nesmysl, kdyby správně dotěsnili Vodík aby zamezili případnému výbuchu jako u LPG tak je to nejlepší řešení, ale je to jen můj názor a nikomu ho nevnucuji.

Uživatelský avatar
philiph
Člen klubu
Příspěvky: 211
Registrován: 24.08.2012 12:48
Bydliště: Brno <-> Přerov
Kontaktovat uživatele:

Re: 1litr / 100 km - realita v sériové výrobě VW XL1

Příspěvek od philiph »

Suglasim ze elektrika nicemu nepomuze. Na vyrobu elektriny je stejne potreba bud spalit uhli nebo uran. Kdyz nepocitame vodni. Vetrny elektrarny kterych je mizivy procento. Tak jako tak vypoustime do prirody bordel at jsou to CO2 a dalsi splodiny do ovzdusi nebo je to toxickej odpad v barelexh pod zemi. Je to fuk.
VW Golf mk1 2.8VR6 | VW Scirocco III 1.4TSI 118kW

www.pulchert.finance | www.baconking.cz

Uživatelský avatar
Brady7
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 286
Registrován: 29.02.2008 09:34
Bydliště: Černčice
Kontaktovat uživatele:

Re: 1litr / 100 km - realita v sériové výrobě VW XL1

Příspěvek od Brady7 »

Na vodík jezdit nemůžem. Stát by přišel o prachy :-)
Alhambra TDi 81/112kw, Stadion S22 1,5/11kw ve stavbě, Uno Turbo 1300/1600cm3 - 73/2xxkw ve stavbě, Fiat 126 (bambino = made in italia)
diagnostika, plaťák atd.

uhtomanov
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 4
Registrován: 29.09.2015 14:14

Re: 1litr / 100 km - realita v sériové výrobě VW XL1

Příspěvek od uhtomanov »

Klíčem ke snížení spotřeby byla kromě unikátní aerodynamiky,

ทดลองเล่น royal1688

Odpovědět

Zpět na „Novinky & Tiskové zprávy“