Model: VW Golf II
Motor: TDI PD
Majitel: CatDavid
VW-CLUB představuje závodní projekt VW Golf II TDI PD
Známá a u nás velice oblíbená slova, že nafta patří do kamen, asi rychle zapomenete. Vždyť iAudi v závodech LeMans ukázalo, že nafta rozhodně do kamen nepatří.
David si se svým Golfem II opravdu vyhrál do posledního šroubku. Základem je Golf II vyrobený roku 1991
– jedná se o jeden z posledních golfů druhé generace. Pod kapotu se po usilovné práci napasoval naftový
agregát o objemu 1.9 litru s označením TDI PD, který byl původně určen pro Octavie, a jeho výroba
začala o celých 13 let později, než spatřil světlo světa jeho Golf. Pro znalé je asi jasné, že to nebyla žádná
legrace. Už jen samotná úprava a výroba nových držáků motoru dala Davidovi zabrat. Navíc Golf
dostal novou přední výztuhu motoru domácí výroby. Po úspěšném zapasování motoru přišly na řadu závodní
úpravy.
---------------------------------
Davidovo téma na klubu
---------------------------------
Závodní úpravy motoru
pro zvyšování výkonu. Vstřiky byly nahrazeny závodními Fratelli Bosio Race 783, závodní filtrbox
CDA byl napojen na sací potrubí vlastní výroby, které je postavené na základu z Volva. Intercooler je
kompletně předělaný a základ má ve Volkswagenu LT. Původní převodovku nahradila nová, šestistupňová
se zkráceným řazením a diferenciálem s omezenou svorností QUAIFE. Původní spojka by nebyla
schopna dlouhodobě přenášet ani polovinu hnací síly, takže jí bylo nutné ji kompletně celou překopat.
Spojková lamela je tedy kovokeramická. Přítlačák možná překvapivě zůstal sériový, jen notně upravený. U
setrvačníku šel David také cestou vlastní výroby, takže se mu ho podařilo i očesat o nějaká ta
deka. Ten současný má pouhých 6.5 kg. A proč zmiňuji úsporu váhy? Protože v závodních vozech nejde jenom o
výkon, ale také jde o váhu a každé deko se projeví na výsledných časech. Proto je například i výfuk vozu
vyveden kapotou. Výfuk tak kratší a tudíž i lehčí. Ve voze pak najdeme dva chladiče nafty – jeden sériový
a jeden náporový, chladič vody je použit ze SEATu Toledo a ventilátor je od společnosti SPAL.
Teď se konečně dostáváme k tomu, co vás asi zajímá nejvíc a to je výkon motoru. Po
vyladění software řídící jednotky se David dostal na neskutečných 280 koní a 511 Nm točivého momentu.
Při úpravách na motoru byl kladen důraz na spolehlivost a kvalitu všech komponentů, což se již třetí
závodní sezónu vyplácí. V současné době se navíc na motoru chystají další úpravy a finální výkon by
se měl pohybovat kolem 300 koní. Slušná to čísla na Golfa II.
Exteriérové úpravy
šroubky, různé výplně a podobně. Několik důležitých kovových nebo skleněných dílů bylo vyměněno
za laminátové a makrolonové. Konkrétně jde o přední blatníky, dveře spolujezdce, kapotu, víko
kufru, palubní desku a o zadní podběhy.
Interiérové úpravy
pro zbytečné nesmysly tu rozhodně není místo. První co každého zaujme je rám NC POWER
opatřený samozřejmě homologací. Jinak v interiéru panuje klasický závodní minimalismus. David zde
má závodní sedačky Liko Junior, pásy a volant OMP a vše doplňují karbonové výplně dveří. Budíky
umístěné na zbytku palubní desky jsou původně z také z Volkswagenu Golf, ale ze čtvrté generace.
Uvnitř vozu pak najdeme dokonce i baterku, tu David přesunul do kufru.
Podvozek & brzdy & kola
podvozek, padl jeho výběr na Weitec GT se stavitelnou výškou a tuhostí. Horní uložení tlumičů je
vlastní výroby z hliníku osazené unibaly. Sériová přední náprava byla vyměněna za pevnější kus
z modelu Golf III VR6, zadní kotoučová náprava je z Golfu II, ale je samozřejmě upravená na extrémní
zatížení a také vyztužena, aby nedocházelo ke kroucení. Z Golfu IV jsou pak ložiska, náboje a třmeny.
Ještě jeden model automobilky Volkswagen našel v téhle naftové bestii své uplatnění. Kompletní
pedálové ústrojí je totiž použito z modelu Passat B4. Tím se také dostáváme k brzdové soustavě,
na které také nezůstal kámen na kameni. Jako v každém pořádném závodním voze ani zde nechybí
hydraulická ruční brzda značky Speedpro. Omezovač brzdného účinku je od společnosti TILTON
a brzdový válec je pak z Octavie první generace. Vpředu najdeme 4 pístkové brzdy českého výrobce
MD Components. Kotouče mají pěkných 304 mm a doplňují je závodní destičky. Zadní třmeny
jsou sériové s kotouči o průměru 220 mm. A ještě malá zajímavost – veškeré brzdové hadičky jsou
pancéřové.
Váha Davidova Golfa se zastavila na pouhých 820 kg, což jsou skoro 3 kg na jednoho koně!
Pokud byste se s Davidem a jeho Golfem chtěli potkat na nějakém tom závodu, šanci máte například
příští rok na RallyShow.
David by aktivně shání sponzory a bude rád za každou i drobnou nabídku.