Model: VW Caddy mk1
Motor: 1,9 TD 55kW
Majitel: čajo
VW-CLUB představuje projekt polodřevěného VW Caddy mk1
Jedničkový Volkswagen Caddy s datem výroby 1991, nemusí být nutně prorezlý „vrak“,který čeká na sešrotování v rohu zahrady. Na druhou stranu, kdo by čekal, že to bude do
detailu vyladěný pracant?
------------------------------
Čajovo téma na klubu
------------------------------
Milan si Caddyho přivezl s nástavbou, takže auto vypadalo opravdu směšně. Nástavba musela
okamžitě pryč. Stačila k tomu dvě kladiva a kamarád. "Člověk se u toho docela nasměje."
Udělat z pracanta krásku na čtyřech kolech je závazek na celý život. Když vůz vyjel v roce
1991 z výrobní linky, byl to ještě poctivý kus plechu připravený pro tvrdou práci. A právě
ta těžká práce a zub času udělaly své. Co nebylo zrezlé nebo pomačkané, bylo alespoň
odřené. Caddy potřeboval kompletní renovaci, jejíž součástí byl samozřejmě i zbrusu nový
celolak. Spousta vadných dílů, na které se při renovaci narazilo, čekala výměna za nové
originály. Nicméně všechno originální nezůstalo. Zadní čelo korby totiž bylo vyřezáno ze
smrkového dřeva, na kterém je vyfrézován nápis Volkswagen. Neskutečné a stylové.
Čelem toto dřevěné šílenství neskončilo. Dřevěná je pak i podlaha korby. Samozřejmě byl
na všechny dřevěné plochy v několika vrstvách nanesen speciální lak, který zamezí tomu,
aby nasáklo vodou.
Při renovaci bylo odstraněno pár zbytečných plastů. Blatníky dostaly lehké rozšíření,
aby se vešla široká retro kola. Byly použity převařené plechy o šířce 7,5 palce pro zadek
a 9 palců pro předek, osazené nízkoprofilovými pneumatikami v rozměru 195/45 R14. A
protože doba velí snižovat, i Caddy putoval trochu k zemi. Nikdo z techniků ve VW jistě
nepředpokládal, že bude mít někdo zájem snižovat vůz určený pro tahání těžkých nákladů,
kde je každý centimetr vítaný. Na zadní nápravě jsou listová péra a i ti nejlevnější výrobci
sportovních podvozků nenabízí levnější řešení, než to v řádu desítek tisíc. Milan se rozhodl
zadní nápravu řešit tzv. “samodomo”. Nějaký ten centimetr se podařilo ubrat, ale Milan ještě
stále není spokojen. Přední tlumiče a pružiny vyměnil za dobře dostupné a stavitelné, které
jsou původně určeny na VW Golf Mk1.
Na výrobní lince byl Caddy osazen naftovým motorem o objemu 1,6 litru o tenhdy „závratném“
výkonu 40kW. V den bylo na motoru natočeno neskutečných 585 000 km. Zřejmě by se motor
k miliónu s lehkostí doválel, ale chtělo to změnu nebo aspoň turbo. Ideálně kombinaci obojího.
Výběr padl na konstrukčně novější 1,9TD s výkonem 55kW, který se montoval do vozů
Volkswagen Golf III. Motor samozřejmě nepasoval, takže s ním bylo opravdu hodně práce a
detailního ladění v garáži. Pár hodin se protáhlo na dny a dny na týdny, až motor konečně
padnul na své místo.
Hifi zástavbu bychom hledali marně. Obyčejné rádio na kazety musí postačit. V interiéru je
vše původní až na koberce a stropnice původní.
Plán na sezónu 2014
je prý stále strašně vysoko.