Světová premiéra studie Beetle Dune [Detroit, leden 2014]

Co se děje kolem VW.

Moderátoři: LukaSHek, Moderátoři

Odpovědět
Uživatelský avatar
admin
Administrator
Administrator
Příspěvky: 822
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Serverovna
Kontaktovat uživatele:

Světová premiéra studie Beetle Dune [Detroit, leden 2014]

Příspěvek od admin »

Světová premiéra studie Beetle Dune

Beetle Dune – Koncept Dune skýtá potenciál pro novou sériovou variantu nejsportovnějšího modelu Beetle všech dob.
Jeho karoserie je lakována žlutooranžovým metalickým odstínem „Arizona“. Tato teplá barva zvedá okamžitě náladu. Černou
barvou jsou odlišena dvoudílná rozšíření podběhů kol. Základ tvoří matné robustní doplňkové prvky, které nalézají uplatnění
také v modelech Volkswagen Cross. Rozdíl je v tom, že nad matnými hlavními díly jsou integrovány lišty s tloušťkou pouhých
1,5 mm. Tyto prvky budí dojem, že se vznášejí nad masivními podběhy kol, protože lesklé a matné díly se přímo nedotýkají.
Podběhy kol – nahoře vždy s výřezem ve tvaru poloviny šestiúhelníku – rozšiřují karoserii na každé straně o značných 24
mm. Celková šířka tak vzrostla o 48 mm na 1856 mm. Beetle Dune je 4290 mm (+12 mm) dlouhý a 1536 mm (+50 mm) vysoký.

Obrázek

Větší šířce karoserie odpovídá rozšířený rozchod kol, vpředu o 29 mm na 1607 mm, vzadu o 29 mm na 1573 mm. Díky této
skutečnosti a menšímu zálisu kola 33 mm (místo 44 mm) vyplňují 19“ kola s pneumatikami 255/45 (průměr: 723 mm)
perfektně podběhy kol. Kola vizuálně navazují svými pěti hliníkovými paprsky, černě lakovanými meziprostory a leštěným
hliníkovým prstencem na design 18“ kol „Twister“ pro model Beetle; logo VW uprostřed kola je neseno 3D modulem,
lakovaným v barvě karoserie.

Obrázek

Rozšíření podběhů kol přechází do krytů bočních prahů, do nichž je integrována chromovaná ochrana spodní části vozu.
Horní části, jimiž prahy navazují na karoserii, jsou leskle černé. Nad bočními prahy se nacházejí pro Beetle typické boční
lišty ve stylizované podobě legendárních stupátek Brouka. I tyto prvky jsou leskle černé. Ještě výš, v oblasti před zadními
blatníky, je umístěno výrazné logo Dune. Kryty vnějších zpětných zrcátek jsou ozdobeny napařenou vrstvou světlého hliníku.
Pata zrcátka, integrovaná v rohu u střešního sloupku A, je černá.

Obrázek

Beetle Dune – přední partie. Designéři navrhli přední část vozu z velké části nově. Zachován byl ikonický základní
design s kruhovými bi-xenonovými světlomety. Nový je však design ještě charismatičtější kapoty motoru. Střední část kapoty
je nyní o trochu výš. Snížené postranní části velké kapoty, vymezené precizními hranami, nesou v horní oblasti výrazné otvory
pro odvod vzduchu z motorového prostoru. Černé ventilační mřížky mají voštinovou strukturu s lamelami. Uprostřed těchto
mřížek je v podélném směru uložena vždy jedna chromovaná lišta.

Stejně jako kapota se extrémně dynamicky prezentuje rovněž nově koncipovaný přední nárazník. Hlavním stylistickým prvkem
je v něm velký centrální otvor pro přívod vzduchu s černou voštinovou mřížkou (typický stylistický prvek modelů Volkswagen
Cross). Mřížka ve tvaru písmene A se směrem dolů rozšiřuje, a umocňuje tak suverénní a sportovní vzhled čelní partie. Mřížka
je vložena do chromovaného rámečku, který zároveň slouží jako ochranný panel spodní části vozu.

Obrázek

Vlevo a vpravo od centrálního otvoru pro přívod vzduchu a hliníkového krytu spodní části vozu se nacházejí dva ozdobné
prvky ve tvaru lichoběžníku, který se směrem k prostředku zužuje. Jejich rámeček je stejně jako šikmé plochy podběhů kol
lakován leskle černou barvou. Tyto prvky ztělesňují nejinovativnější světelný design. Zde uložené mlhové světlomety LED
mají půlkruhový tvar a zevnitř jsou tyto prstence diod LED matované, aby vznikl homogenní pás světla. Stylizovaná tryska
uprostřed prstence diod LED podtrhuje trojrozměrnou grafiku celého modulu mlhového světlometu. Nad ním probíhají tři jemné
příčky a úzká chromovaná lišta, která navzdory své výšce pouhých 9 mm slouží jako ukazatel směru s diodami LED. Jakmile
řidič zapne ukazatel směru, stane se z chromované lišty svítící pás diod LED.

Obrázek

Beetle Dune – zadní partie. Designérskou filozofii „tvarů podřízených funkci“ lze i obrátit, jak pozoruhodným způsobem
ukazuje multifunkční zadní partie studie Beetle Dune. Komu je líto trávit zimu na severní polokouli pouze ve sněhové břečce
velkoměsta, ten může v novém Volkswagenu jednoduše vyrazit do nejbližšího lyžařského střediska. Je přitom lhostejné, zda
právě dává – při pohledu Američana – větší smysl sandboarding v oregonském Florence nebo sjezdové lyžování v coloradském
Aspenu. Beetle Dune cestu perfektně zvládne díky svému zážehovému motoru (155 kW/210 k) s přímým vstřikováním benzinu
a přeplňováním turbodmychadlem, který v kombinaci s šestistupňovou dvouspojkovou převodovkou DSG spotřebuje podle
americké metodiky EPA 23 mpg (10,2 l/100 km) ve městě a 29 mpg (8,1 l/100 km) na dálnici.

Jak již bylo uvedeno, poháněcí ústrojí studie Dune vytváří pomyslné spojení se sériově vyráběnými modely. A k tomu
existují dobré důvody, protože Beetle ještě nikdy nebyl tak dynamický. Dokládá to například motor, zážehový čtyřválec,
přeplňovaný turbodmychadlem, s výkonem 210 k, s nímž Beetle Dune, vybavený šestistupňovou převodovkou DSG, zrychlí
z 0 na 100 km/h za pouhých 7,5 sekundy. V případě potřeby je možné dosáhnout nejvyšší rychlosti 227 km/h

v Americe je to rychlost pro závodní okruhy, v Německu pro volnou dálnici. Pozoruhodnější a důležitější je ovšem suverénní
způsob, s nímž tento Volkswagen přenáší hnací sílu na vozovku. Vůz s pohonem předních kol v této oblasti využívá mimo
jiné výhod svého prvotřídního uspořádání podvozku (precizně vedená přední kola na vzpěrách MacPherson a inovativní
čtyřprvková zadní náprava). V případě výkonnějších modelů Beetle s přeplňovanými zážehovými motory – a tím i studie
Dune – je součástí výbavy navíc elektronická uzávěrka diferenciálu XDS.

Obrázek

Obrázek
Přílohy
1.JPG

Odpovědět

Zpět na „Novinky & Tiskové zprávy“