Nový Touran na Českém trhu

Co se děje kolem VW.

Moderátoři: LukaSHek, Moderátoři

Odpovědět
Uživatelský avatar
admin
Administrator
Administrator
Příspěvky: 822
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Serverovna
Kontaktovat uživatele:

Nový Touran na Českém trhu

Příspěvek od admin »

Nový Touran na Českém trhu

Nový Touran je prvním všestranně variabilním MPV, vyvinutým na základě modulární platformy MQB koncernu Volkswagen. Z toho plynou četné konstrukční a koncepční přednosti. Například mnohem působivější proporce exteriéru s nápadně dlouhým rozvorem, velmi krátkými převisy karoserie a příkladně dobrým využitím obestavěného prostoru. V porovnání s předchůdcem byla snížena hmotnost až o 62 kg. Snižení hmotnosti bylo dosaženo díky inovativní lehké konstrukci pohonného ústrojí a karoserie. Součinitel aerodynamického odporu vzduchu cx 0,296 je na rodinné MPV neobvykle dobrá hodnota. Nový Touran zároveň nabízí největší objem zavazadlového prostoru. Rozvor 2791 mm je o 113 mm delší než u předchůdce. Delší rozvor má bezprostředně pozitivní vliv na délku využitelného vnitřního prostoru. Karoserie nového modelu Touran má šířku 1814 mm (+41 mm; bez vnějších zpětných zrcátek) a výšku 1628 mm (-6 mm; bez podélných střešních nosičů).

Základem úspěchu modelu Touran je interiér, který je maximálně přizpůsoben potřebám řidiče a až šesti spolucestujících. Žádný prvek předchůdce přitom neušel pozornosti designérů a konstruktérů. Klíčovou funkci plní nová sklopná sedadla. Až pět samostatných sedadel ve druhé a třetí řadě, jakož i opěradlo sedadla spolujezdce vpředu (od „Comfortline“), lze během několika sekund sklopit, a vytvořit tak rovnou ložnou plochu. Je-li zapotřebí maximální objem zavazadlového prostoru až 1857 litrů (až po střechu a k opěradlům předních sedadel sedmimístné verze). Důležitým rysem nového modelu Touran je délka interiéru, která byla prodloužena o 63 mm na 1779 mm. Zde se plně projevují konstrukční výhody modulární platformy MQB. V porovnání s předchůdcem realizované prodloužení karoserie (o 130 mm) se z velké části promítlo do zvětšení interiéru díky téměř stejně velkému prodloužení rozvoru (o 113 mm).

Nové motory a převodovky

Nový Touran je uveden na trh s celkem čtyřmi motory:
- 1.2 TSI 81 kW/110 k
- 1.4 TSI 110 kW/150 k,
- 1.6 TDI 81 kW/110 k
- 2.0 TDI 110 kW/150 k.

V průběhu životního cyklu nového Touranu budou doplňeny jednotky:
- 1.8 TSI 132 kW/180 k
- 2.0 TDI 140 kW/190 k.

S výjimkou jednotky 1.4 TSI, dodávané výhradně ve spojení se sedmistupňovou převodovkou DSG, jsou všechny motory kombinovány s šestistupňovou manuální nebo automatickou převodovkou. Touran je sériově vybaven systémem start-stop a funkcí rekuperace kinetické energie. Přestože jsou nové motory až o 19 procent úspornější, poskytují ještě vyšší výkon a jízdní dynamiku.

Výbava a komfortní systémy

V segmentu kompaktních MPV je příkladný rovněž široký výběr nových asistenčních, informačních a zábavních systémů. Standardní výbavu nového Touranu s multikolizní brzdou a systémem Front Assist s funkcí nouzového brzdění City si mohou zákazníci na přání rozšířit o adaptivní tempomat ACC (pro Highline standardně), asistenta pro jízdu v dopravní koloně, preventivní systém pro ochranu cestujících, Side Assist s asistentem pro sledování vozidel přijíždějících ze strany při couvání a Trailer Assist pro jízdu s přívěsem. Novinkou v Touranu je také funkce automatického otvírání zadního výklopného víka „Easy Open“ na povel pohybu nohy, dále volič jízdních režimů a výkonné LED světlomety. Technika LED nahrazuje xenonové světlomety. Na přání dodávané světlomety LED nahradí v novém Touranu xenonové systémy. V nabídce jsou hned dvě varianty. V základní verzi vytváří technika LED světlo pro tlumená a dálková světla, přičemž tyto světlomety mohou být rozšířeny o asistenta dálkových světel Light Assist. Vrcholná verze světlometů LED disponuje kromě toho adaptivním natáčením světelného kuželu do zatáček, světlomety LED pro denní svícení a (na přání) dynamickým asistentem dálkových světel Dynamic Light Assist.

Řidič má k dispozici celkem čtyři a ve spojení s DCC pět jízdních režimů: „Eco“, „Sport“, „Normal“, „Individual“ a v kombinaci s DCC navíc „Comfort“. V profilu „Eco“ je řízení motoru, klimatizace a dalších vedlejších agregátů optimalizováno z hlediska spotřeby paliva. Kromě toho může být u vozidel s DSG v režimu Eco využívána funkce pro setrvačnou jízdu. Uvolní-li řidič pedál plynu, například při jízdě ze svahu, otevře se spojka převodovky DSG a motor běží na volnoběh. Tímto způsobem lze optimálně využívat kinetickou energii Touranu. Naproti tomu v režimu „Sport“ se zvýší mimo jiné tlumicí síly, které potlačí nežádoucí pohyby karoserie, zrychlí se reakce motoru a převodovka DSG řadí dynamičtěji.

Místo páky ruční brzdy jako u předchůdce má nový Touran na středové konzole ovládací prvek elektrické parkovací brzdy s tlačítkem funkce Auto Hold. Elektrická parkovací brzda nabízí četné přednosti: Eliminací konvenční ruční brzdy vznikl na středové konzole dodatečný prostor. Brzda je navíc při rozjezdu automaticky uvolňována. A to usnadňuje rozjezd ve svahu. V neposlední řadě zabraňuje funkce Auto Hold nežádoucímu rozjetí stojícího vozu.

Pro nový Touran jsou na výběr nejmodernější audiosystémy a audiosystémy s navigačním systémem. Součástí druhé generace modulárních informačních a zábavních systémů MIB je celkem pět rádií a rádií s navigačním systémem. K jejich výbavě patří ve všech případech dotykový displej (úhlopříčka 5,0 až 8,0 palce). Nabídku tvoří 5“ systémy „Composition Touch“ a „Composition Colour“, 6,5“ systémy „Composition Media“ a „Discover Media“ (včetně navigační funkce) a rádio s navigačním systémem „Discover Pro“ s 8,0“ displejem. Pro všechny systémy je k dispozici digitální rádio DAB+. Tři vrcholné přístroje lze navíc objednat ve spojení se zvukovou aparaturou „Dynaudio“.

Nový VW Touran je již v předprodeji.
Přílohy
DB2015AU00180.JPG
DB2015AU00186.JPG

Odpovědět

Zpět na „Novinky & Tiskové zprávy“