5 věcí, které jste o pneumatikách nevěděli

Co se děje kolem VW.

Moderátoři: LukaSHek, Moderátoři

Odpovědět
Uživatelský avatar
admin
Administrator
Administrator
Příspěvky: 822
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Serverovna
Kontaktovat uživatele:

5 věcí, které jste o pneumatikách nevěděli

Příspěvek od admin »

5 věcí, které jste o pneumatikách nevěděli

Pneumatiky jsou na první pohled jednoduchá a nudná věc. Kus gumy, na kterém se jezdí.
Dalo by se říct s trochou nadsázky. Přesto se jedná o důležitý bezpečnostní prvek vašeho
vozu a ukrývá v sobě řadu tajemství. Některá jsou technologického charakteru a jiná naopak
velmi jednoduchá, která vám usnadní život.


Pneumatika má v dezénu ukazatele opotřebení

Pro změření hloubky vzorku tak nic nepotřebujete. Výrobce pneumatiky umístil do dezénu po
celém obvodu a šířce pneumatiky měřící body. Jsou to malé výstupky v drážkách dezénu,
které mají výšku 1,6 mm (resp. 4 mm). Pokud už je běhoun pneumatiky na jejich úrovni a začínají se
sjíždět i kontrolní body, pak je načase ji vyměnit.

Výšku dezénu pneumatik můžete změřit i mincí

Pokud zabudované ukazatele nemůžete na pneumatice najít nebo se k nim dostat, existuje i jiné
řešení. Ke změření vám postačí mince. U zimní pneumatiky 1 euro. Zlatá obruba po jeho obvodu
má tloušťku právě 4 mm, a když tedy vložíte minci do drážky a obrubu nevidíte, je vzorek v pořádku.
Jakmile půjde vidět část obruby, je čas na výměnu.

Obě tyto metody jsou však pouze orientační. Jednou za čas je potřeba změřit pneumatiku přesně.

Zimní pneumatiky nejsou určeny jen na sníh a led

Řada řidičů si myslí, že zimní pneumatiky jsou určeny jen pro jízdu na sněhu, ledu nebo břečce.
Už při teplotě pod 7°C však letní gumy ztrácí své jízdní vlastnosti. Pokud tedy budete pravidelně
vyjíždět v době, kdy je již teplota pod touto hranicí, je dobré mít zimní pneumatiky.

Můžete používat i pneumatiky s nižším rychlostním indexem

Pokud však chcete na auto obout pneumatiky s nižším rychlostním indexem, než máte předepsáno v
technickém průkaze, musíte splnit několik podmínek:
- Musí to být pneumatiky zimní (příp. celoroční). Pro letní gumy tato výjimka neplatí.
- Maximální rychlost dána indexem musí být vyznačena formou nálepky v zorném poli řidiče. Nálepka
může být nahrazena zařízením, které bude trvale nainstalované ve vozidle (např. palubní počítač, který
vám zobrazí upozornění s max. rychlostí).
- Řidič nesmí tuto rychlost překročit.

Na elektromobily se vyrábí zvláštní pneumatiky

U elektromobilů je kladen velký důraz na snížení spotřeby vozů. Proto se vývoj těchto pneumatik ubírá
směrem co nejnižšího valivého odporu. Pneumatiky bývají úzké o velkém průměru.

Elektrické automobily nedosahují takových maximálních rychlostí jako klasické vozy. Proto nemusí být jejich
pneumatiky konstruované pro jízdu ve vysokých rychlostech. V současné době vyrábí obutí pro
elektromobily a hybridy pouze dvě společnosti. Německý koncern Continental a japonský Bridgestone.
Přílohy
VW club - 5 věcí, které jste o pneumatikách nevěděli(1).jpg

Odpovědět

Zpět na „Novinky & Tiskové zprávy“