Sjednocujeme fanoušky VW od roku 1996. Přijeď oslavit dvacetiny klubu na celorepublikový sraz.

20 LET Klubu


Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 2 ] 
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Náhled do dějin motorsportu značky Volkswagen
PříspěvekNapsal: 16.05.2016 19:33 
Offline
Administrator
Administrator
Uživatelský avatar

Hodnost:

Administrator

Registrován:

24.02.2006

Příspěvky:

543

Bydliště:

Serverovna

Náhled do dějin motorsportu značky Volkswagen



Zdá se až neuvěřitelné, že před pětačtyřiceti lety zněl pokyn od vedení Volkswagenu rezolutně, žádné oficiální sportovní
práce neměly být spojovány s VW. Obliba lidového vozítka však soukromým majitelům nedala a upravovali si k obrazu
svému nejeden stroj, třeba na první pohled nesportovního brouka.
Byl to právě Beetle, který s upraveným karburátorem, sníženým šasi a aerodynamickými prvky dokázal zrychlit
natolik, že se jako první vůz Volkswagenu zapsal nesmazatelným perem do dějin. Tam se nejvíce vyjímal červený brouk
Billa Begryho, nebo nezapomenutelný „salzburský brouk“ kombinující mohutné úpravy s pár přídavky od Porsche. Až na
neuvěřitelných sedm litrů se vyšplhal objem oleje pro masivně upravené motory tohoto exempláře, který se stal ikonou
rallye v sedmdesátých letech. Úpravy však pod pokličkou byly výraznější, zejména upravená vačková hřídel s výrazně
zvětšenými ventily, oproti základní verzi se vyjímal také karburátor, jehož původním schránkou bylo Porsche 912. Stříbrná
metalíza s matnými černými prvky doplněnými o decentní červenobílé pruhy pro reprezentaci Rakouska se tak dostaly do
popředí, kde se udržely až do krize spojeného se zánikem produkce v německém Wolfsburgu a uzavřením sportovní divize v
Porsche Salzburg.

Obrázek
Zdroj: https://upload.wikimedia.org/wikipedia/ ... 892%29.jpg

Úspěchy otevřely cestu ke hvězdám


Netrvalo dlouho, aby si úspěchu s vozy Volkswagen nevšimli i jiní zástupci týmů. Nejprve na předchůdci dakarské rallye
dokázal premiérově zvítězit závodní Iltis. Následně závodní pole osedlal také Golf, který na německé půdě v osmdesátých0
letech vládl téměř bez výjimky. Díky velkému zájmu sjela z pásů ve Wolfsburgu i nová verze s nyní již známým označením GTI.
První vůz byl se svými 110 koňskými silami pod kapotou na svou dobu doslova okřídlený. Premiérovým zástupcem v závodním
světě byl výtvor Pierburg, který se v roce 1980 poprvé zúčastnil známé rallye Monte Carlo. Tento upravený model se
vstřikováním paliva do 1,6 litrového motoru dokázal vyvinout až 185 koňských sil při 8 a půl tisíci otáčkách, což s pouhými
860 kilogramy váhy dělalo z modelu opravdový trhák. Závodní technologii doplnily také kotoučové brzdy na všech kolech,
speciální šasi nebo upravená pětistupňová manuální převodovka se zvláštním diferenciálem. Tím byl odstartován nepřetržitý
trend rallye závodů s účastí modelů s logem VW na přídi.

Obrázek
Zdroj: https://upload.wikimedia.org/wikipedia/ ... i_-_38.jpg

Nebyl to však jen Golf, ale pro pouštní závody speciálně vyšlechtěný Touareg, který si tuhle disciplínu postupně přivlastňoval,
až rallye Dakar v letech 2009, 2010 a 2011 díky parádnímu hattricku po přesunu do jižní Ameriky také ovládl. Přesně po
pětadvaceti letech navázala na Iltis první generace neobvyklého závodního monopostu, který se silničním standardem měl jen
pramálo společného. Tělo z uhlíkových vláken optimalizující proud vzduchu skrýval obzvlášť stabilní závodní klec. S dvou a půl
litrovým motorem TDI a výfukovým turbodmychadlem získal pouštní model 260 koní pod svou kapotu. Následné roky přinesly do
třetí generace pětiválec schopný vytáhnout výkon až na úctyhodných 310 koňských sil, což už dává sílu, jakou mají vozy
formule 1, kterou spolu s rallye můžete sledovat na bet365.

Obrázek
Zdroj: https://upload.wikimedia.org/wikipedia/ ... 22_001.jpg

Novodobou historii píše Polo


Konečně tak k úspěchům přihlédla také sama továrna, která se v posledních letech intenzivně pustila do vývoje vlastního
závodního speciálu. Polo R WRC je od roku 2013 stabilním účastníkem a nejedním vítězem závodů světové rallye. Mezi
aktuální a dlouhodobě nejúspěšnější závodníky s tímto vozem se řadí trojice Sébastien Ogier, Jari-Matti Latvala a Adreas
Mikkelsen, kteří si se svými spolujezdci loňskou sezonu vychutnali až ke sladké příchuti vítězství.

Obrázek
Zdroj: https://upload.wikimedia.org/wikipedia/ ... 15_001.jpg


Přílohy:
brouk.jpg
brouk.jpg (343.32 KiB) Zobrazeno 2055 krát

Nahoru
 Zobrazit autorovy stránky   Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: Náhled do dějin motorsportu značky Volkswagen
PříspěvekNapsal: 16.05.2016 21:31 
Offline
Moderátor
Moderátor
Uživatelský avatar

Hodnost:

Moderátor

Registrován:

24.02.2006

Příspěvky:

4540

Bydliště:

Gross Maispitz

golfy jezdili rally už v době kdy iltis nevěděl co je afrika :wink:
http://www.volkswagen-motorsport.com/in ... id=128&L=1

_________________
lister ví hodně o MegaSquirtu a nebojí se zeptat.

Golf MK1 16V ITB COP MegaSquirt2 189HP Tramont TY2


Nahoru
  Profil
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 2 ] 

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  





Sháníte levné povinné ručení? - povinné ručení kalkulačka Vám pomůže.
Skvělé ceny a přístup najdete v autopůjčovně Automoc v centru Prahy.
E-regaly.cz - Dodáváme profesionální regály a regálové systémy, zajišťujeme dopravu a montáž. Policové regály skladem.

Powered by phpBB © 2007 phpBB Group