Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 5 ] 
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: 1litr / 100 km - realita v sériové výrobě VW XL1
PříspěvekNapsal: 07.04.2013 16:34 
Offline
Administrator
Administrator
Uživatelský avatar

Hodnost:

Administrator

Registrován:

24.02.2006

Příspěvky:

611

Bydliště:

Serverovna

A je to tady prototyp litrového vozu se mění v sériově vyráběný vůz. Nejedná se však o žádnou horkou novinky, protože tento projekt
litrového Volkswagenu, tedy modelu se spotřebou jednoho litru paliva na 100 km, má již více než desetiletou historii. Po třech fázích
zpočátku neúspěšného vývoje dospěl konečně do stádia, kdy německý koncern spustí sériovou výrobu, i když jen limitovanou.
Volkswagen XL1 se představil na autosalonu v Ženevě.


Produkční verze se příliš neodlišuje od prototypu XL1 představeného v roce 2011 na autosalonu v Kataru. Sériově vyráběná verze bude mít
extrémně aerodynamickou karoserii se součinitelem odporu vzduchu Cx 0,189. Karoserie na délku měří 3,8, na šířku 1,66 a výšku jen 1,15
metru.

Obrázek

O pohon se zde stará vzadu umístěný přeplňovaný dieselový 2-válec 0.8 TDI (35 kW) spojený s elektromotorem (20 kW) a 7-stupňovou
převodovkou DSG. Ano TDI s dvěma válci. Elektrickou energii XL1 skladuje v akumulátorech li-ion s kapacitou 5,5 kWh. V čistě
elektrickém režimu ujede krásných 55km. Na zbytek cesty bude potřebovat 0,9 litru paliva. Volkswagen svůj slib tedy dodržel, i když
si vypomohl plugin hybridní technologií. Průměrná spotřeba v běžném hybridním režimu by se mohla podle prvních odhadů pohybovat
na úrovni 2,2 litru na 100 km
. I proto má palivová nádrž jen 10 litrů.

Obrázek

Klíčem ke snížení spotřeby byla kromě unikátní aerodynamiky a úsporné pohonné jednotky i radikální "liposukce". U XL1 odsáli opravdu
co se dalo, váží jen 795 kg, z toho 230 kg připadá na karoserii, 227 kg na pohon i s akumulátory, 153 na převodovku, 105 na
elektroinstalaci a zbývajících osmdesát na vybavení interiéru. Šetřilo se, kde se dá. Karoserie je vyrobena z kompozitních panelů
širokých pouze 1,2 mm. Podvozek je kompletně vyrobený z hliníku, až na kola, která jsou vyrobena z ještě lehčího hořčíku a ukrývají
keramické brzdy. Ultralehká kola obouvají úzké pneumatiky s extrémně nízkým valivým odporem.

VW XL1 díky všem těmto specialitám potřebuje na udržení rychlosti jen 6,2 kW výkonu. Jen pro srovnání, Golf potřebuje přibližně 13 kW.
Netřeba se divit, že navzdory malému výkonu dosahuje XL1 maximální rychlost 160 km / ha na stovku zrychluje za 12,7 sekundy.

Výroba se rozběhne ještě letos v bývalé karosárně Karmann v Osnabrücku. První plán hovoří zatím jen o 50 - kusové sérii.
Ještě před dvěma lety se však mluvilo o rovné stovce, ale krize úřaduje i mezi auty, které jezdí skoro jen na vzduch. Tak či
tak je jisté, že i kdyby byli zákazníci ochotni zaplatit vysoké částky, náklady na vývoj se v tomto případě určitě nevrátí.


Přílohy:
3.png
3.png (117.73 KiB) Zobrazeno 6067 krát

Nahoru
 Zobrazit autorovy stránky   Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: 1litr / 100 km - realita v sériové výrobě VW XL1
PříspěvekNapsal: 21.04.2013 15:32 
Offline
VWmaniak
VWmaniak

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

10.07.2012

Příspěvky:

20

Podle mě, je jít cestou elektriky nesmysl, kdyby správně dotěsnili Vodík aby zamezili případnému výbuchu jako u LPG tak je to nejlepší řešení, ale je to jen můj názor a nikomu ho nevnucuji.

_________________
Plastidip maker


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: 1litr / 100 km - realita v sériové výrobě VW XL1
PříspěvekNapsal: 22.04.2013 20:05 
Offline
Člen klubu
Uživatelský avatar

Hodnost:

Člen klubu

Registrován:

24.08.2012

Příspěvky:

208

Bydliště:

Praha <-> Přerov

Suglasim ze elektrika nicemu nepomuze. Na vyrobu elektriny je stejne potreba bud spalit uhli nebo uran. Kdyz nepocitame vodni. Vetrny elektrarny kterych je mizivy procento. Tak jako tak vypoustime do prirody bordel at jsou to CO2 a dalsi splodiny do ovzdusi nebo je to toxickej odpad v barelexh pod zemi. Je to fuk.

_________________
Peugeot 306 2.0 HDi , VW Golf mk1 2.8 VR6


Nahoru
 
 
 Předmět příspěvku: Re: 1litr / 100 km - realita v sériové výrobě VW XL1
PříspěvekNapsal: 03.07.2013 23:42 
Offline
VWmaniak
VWmaniak
Uživatelský avatar

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

29.02.2008

Příspěvky:

285

Bydliště:

Černčice

Na vodík jezdit nemůžem. Stát by přišel o prachy :-)

_________________
Alhambra TDi 81/112kw, Stadion S22 1,5/4kw ve stavbě, Uno Turbo 1300/1600cm3 - 73/2xxkw ve stavbě, Fiat 126 (bambino = made in italia)
diagnostika, plaťák atd.

_________________
Automechanik - Provádíme veškeré mechanické a elektrické práce: diagnostika, klimatizace, přestavby E85, výměny autoskel, montáž tažného zařízení, opravy příhřevu D3W, D5W atd. Možnost odtahu na plaťáku.


Nahoru
 Zobrazit autorovy stránky  ICQ   Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: 1litr / 100 km - realita v sériové výrobě VW XL1
PříspěvekNapsal: 22.08.2016 09:28 
Offline
VWagenista
VWagenista

Hodnost:

VWagenista

Registrován:

29.09.2015

Příspěvky:

4

Klíčem ke snížení spotřeby byla kromě unikátní aerodynamiky,

ทดลองเล่น royal1688


Nahoru
  Profil
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 5 ] 

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  





Sháníte levné povinné ručení? - povinné ručení kalkulačka Vám pomůže.
Skvělé ceny a přístup najdete v autopůjčovně Automoc v centru Prahy.
E-regaly.cz - Dodáváme profesionální regály a regálové systémy, zajišťujeme dopravu a montáž. Policové regály skladem.

Powered by phpBB © 2007 phpBB Group