Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 10 ] 
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: VW Golf 4 – problémy při snižování (do extrému) a jejich řešení
PříspěvekNapsal: 24.04.2018 14:14 
Offline
Administrator
Administrator
Uživatelský avatar

Hodnost:

Administrator

Registrován:

24.02.2006

Příspěvky:

671

Bydliště:

Serverovna

VW Golf 4 – problémy při snižování (do extrému) a jejich řešení


Koupím stavík vyházím helpery a matky. A je to….. Tak to říkal Pat a Mat nebo ne? Teď vážně. Budeme se problematikou
zabývat seriózně. Při snižování pod 4cm narazíte na problémy, které mají dobrá řešení. Vyhazování matek a pružin
je to špatné řešení. Více jsme se mu věnovali v dříve publikovaném článku: viewtopic.php?f=110&t=326606.





Snížení 0 – 40mm


Snížení 0-40mm je nejčastěji dosahováno za použití sportovních pevných podvozků a nebo sportovních pružin. Preferujte vždy
kompletní sportovní podvozky. Prémiové sportovní pružiny v kombinaci se sériovým tlumičem nikdy nenabídnou tak dobré jízdní
vlastnosti jako nejlevnější komplety s TÜV.

Nutné úpravy: Toto snížení nevyžaduje další úpravy vozidla. Předpokládá se, že silentbloky a ramena jsou při výměně povolená.
Geometrie: Lze nastavit bez problému.

Obrázek


Snížení 40 - 75mm


Při tomto snížení dochází k několika zásadním věcem. Tyčky stabilizátoru ( pokud nemáte velký stabík v předu ) se
nebezpečně blíží k poloose. Pokud máte velký stabík již vám přestávají stačit úchyty. Vzniká pnutí na ramenou, které
ovlivňuje geometrii na hranu nastavitelnosti.

Doporučené úpravy:
- Řešením dotyku tyček a poloosy je výměna tyček za sportovní: http://tatechnix.cz/19214-tycky-stabili ... redni.html

- Řešením nemožnosti uchytit velký stabík do tlumiče je použití sportovního. Sportovní stabilizátor má opravdu dlouhá "oka"
díky, kterým lze stabilizátor posunout dle potřeby: http://tatechnix.cz/46744-tyc-stabiliza ... 28739.html .
Sportovní stabilizátor je levnější než klasický sériový a tak se používá i jako náhradní díl.

Geometrie:
Při snížení 70mm dochází ke vzniku pnutí na spodních čepech ramene. Snížení geometrii posouvá do vzniku „áček“.
Sériový rozsah i při posunu do maxima je na hraně dostatečnosti ( lehce za limitem ). Vzniklá situace má dvě řešení.


:arrow: Uniball - řešení č. 1
Uniball vozidlo sníží o dalších 15mm poklesem v uložení pružiny / tlumiče a umožní regulaci odklonu o 1,5°.
Uniball nevyřeší pnutí v ramenou.
Uniball: http://tatechnix.cz/51953-unibally-vw-g ... 92427.html

:arrow: Sada umožňující pohyb a nastavení v ramenou - řešení č. 2
Sada umožní změnu nastavení geometrie až o 2°. Uvolněním pnutí ramene na čep auto lehne o cca 1 další cm.
Sada na ramena: http://tatechnix.cz/84314-klouby-pro-na ... 15044.html

Obrázek


Totální břichoplaz a vzduchy


Při snižování pod 75mm zpravidla dochází k velkému namáhání sériových ramen. Auto na ramenou vyloženě visí a nelze
spustit níže. Tyčka řízení se opře o část karoserie. Dále je nutné počítat se všemi výše uvedenými problémy. Geometrie je
nenastavitelná. Při snižování na doraz se řeší opravdu každý milimetr.

Řešení stavu:
:arrow: Vše výše uvedené.
:arrow: Je nutné otočit jakýmkoliv způsobem tyčku řízení. Prodávají se sady, které tento problém řeší. Také se tento problém
řeší svépomocí. Vařením a řezáním, což je dost nebezpečné.
Sada: http://tatechnix.cz/79640-kulovy-cep-pr ... 92984.html

Obrázek

Nakonec pár tipů a triků ohledně Geometrie


Když připravujete auto pro geometrii vždy vybíráte přesný typ vozidla. Doporučujeme vybírat nejostřejší verzi vozidla. Zde se
jedná o VW Golf 4 R32. Geometrie je značně odlišná od jiných motorizací a je přizpůsobena na ostřejší motor / komponenty /
kola i jízdní styl.


Za profesionální montážní centrum
http://www.servisdecin.cz
Martin Hajna
martin.hajna@autokluby.cz


Přílohy:
110G4.jpg
110G4.jpg (69.05 KiB) Zobrazeno 7425 krát

Nahoru
 Zobrazit autorovy stránky   Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: VW Golf 4 – problémy při snižování (do extrému) a jejich řešení
PříspěvekNapsal: 28.04.2018 12:46 
Offline
VWmaniak
VWmaniak
Uživatelský avatar

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

14.10.2012

Příspěvky:

506

Bydliště:

Jevíčko

Máte někdo konkrétní zkušenosti s tím nastavováním geometrie na R32?

_________________
Golf Mk3 TD 1997 55kw
Golf Mk4 2001 TDi ASV 150Hp by TDIfun Indigoblau perleffekt viewtopic.php?f=78&t=319415


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: VW Golf 4 – problémy při snižování (do extrému) a jejich řešení
PříspěvekNapsal: 28.04.2018 13:25 
Offline
VWjunior
VWjunior
Uživatelský avatar

Hodnost:

VWjunior

Registrován:

28.06.2016

Příspěvky:

455

Bydliště:

Týn nad VWltavou (Kameňákov)

Já bych se zeptal když už to téma je :) jde mi o zadní nápravu...mám pod kolama 5mm podložku...jen je mi divný že jedno kolo se mi tlačí jakoby dopředu a leze ven normálně tak jak bych si představoval....ovšem druhý kolo mi dělá jakoby áčko a místo aby lezlo ven a tlačilo se dopředu tak mi zalejzá do blatníku. Po čem jít? Silenty? Geometrie?

_________________
Chudej student
Ex Golfína MKIV 1.4 16V
VW Jetta 1.8T


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: VW Golf 4 – problémy při snižování (do extrému) a jejich řešení
PříspěvekNapsal: 28.04.2018 17:11 
Offline
VWmaniak
VWmaniak
Uživatelský avatar

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

30.08.2010

Příspěvky:

499

V servisu škoda, kde nechávám dělat geometrii mi hodnoty volí podle verze se sportovním podvozkem a pak jim to prý sedí.
Takže ve značkovým servisu potřebná data pro snížená auta mají.

_________________
felicia 1.4 (1.3) MPi
Golf IV 1.9 TDi ASZ Highline


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: VW Golf 4 – problémy při snižování (do extrému) a jejich řešení
PříspěvekNapsal: 03.05.2018 10:43 
Offline
Moderátor
Moderátor
Uživatelský avatar

Hodnost:

Moderátor

Registrován:

24.02.2006

Příspěvky:

1702

Bydliště:

Sevwerní Čechy

skacel55 píše:
Máte někdo konkrétní zkušenosti s tím nastavováním geometrie na R32?



Kazdy lepsi servis co ma 3D geometrii ma nahrane data vsech automobilek a jejich modelu, staci tam jen kliknout parametry R32 a nastavit to na ty parametry. Zadny problem.

_________________
NÁHRADNÍ DÍLY A TUNING DÍLY, DOPLŇKY:

WEB: VWSHOP.CZ, TATECHNIX.CZ, SERVISDECIN.CZ - http://www.vwshop.cz, http://www.tatechnix.cz, http://www.servisdecin.cz
MAIL: servis@autokluby.cz
TEL: 735 09 09 79


Nahoru
 Zobrazit autorovy stránky  ICQ   Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: VW Golf 4 – problémy při snižování (do extrému) a jejich řešení
PříspěvekNapsal: 03.05.2018 10:55 
Offline
Moderátor
Moderátor
Uživatelský avatar

Hodnost:

Moderátor

Registrován:

24.02.2006

Příspěvky:

1702

Bydliště:

Sevwerní Čechy

EgoBurian píše:
Já bych se zeptal když už to téma je :) jde mi o zadní nápravu...mám pod kolama 5mm podložku...jen je mi divný že jedno kolo se mi tlačí jakoby dopředu a leze ven normálně tak jak bych si představoval....ovšem druhý kolo mi dělá jakoby áčko a místo aby lezlo ven a tlačilo se dopředu tak mi zalejzá do blatníku. Po čem jít? Silenty? Geometrie?

'

Pokud to neni 4x4, tak se zadni naprava serizovat neda, bude je tam neco hnuteho a nebo utrzeneho, utrhnuta zadni naprava v silentblocich, ale ta spis dela zavleky, ono zalezi jak moc to skrta, ale resili jsme xkrat pokud je male et nebo se jde cestou podlozek vzdy jedno kolo lehce skrtalo a druhe bylo akorat, po cetnosti stejneho problemu jsme usoudili, ze ty auta nejsou tak presna, zadni naprava ma vzdy diry na srouby vetsi je tam cca 1 cm vule a da se s tou napravu o malinko na to vuli hnout, ale ne nejak extra. ale mm k mm a staci to, ale pokud jsou kola na hrane blatniku tak se to vyresit naklonenejma podlozkama pod trny, dela tacko, ale vznikne maly odklon na zadnich kolech. Nebo stahnout jednu podlozku o par mm na soustruhu.

_________________
NÁHRADNÍ DÍLY A TUNING DÍLY, DOPLŇKY:

WEB: VWSHOP.CZ, TATECHNIX.CZ, SERVISDECIN.CZ - http://www.vwshop.cz, http://www.tatechnix.cz, http://www.servisdecin.cz
MAIL: servis@autokluby.cz
TEL: 735 09 09 79


Nahoru
 Zobrazit autorovy stránky  ICQ   Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: VW Golf 4 – problémy při snižování (do extrému) a jejich řešení
PříspěvekNapsal: 03.05.2018 10:55 
Offline
Moderátor
Moderátor
Uživatelský avatar

Hodnost:

Moderátor

Registrován:

24.02.2006

Příspěvky:

1702

Bydliště:

Sevwerní Čechy

favo píše:
V servisu škoda, kde nechávám dělat geometrii mi hodnoty volí podle verze se sportovním podvozkem a pak jim to prý sedí.
Takže ve značkovým servisu potřebná data pro snížená auta mají.


je to presne tak

_________________
NÁHRADNÍ DÍLY A TUNING DÍLY, DOPLŇKY:

WEB: VWSHOP.CZ, TATECHNIX.CZ, SERVISDECIN.CZ - http://www.vwshop.cz, http://www.tatechnix.cz, http://www.servisdecin.cz
MAIL: servis@autokluby.cz
TEL: 735 09 09 79


Nahoru
 Zobrazit autorovy stránky  ICQ   Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: VW Golf 4 – problémy při snižování (do extrému) a jejich řešení
PříspěvekNapsal: 03.05.2018 12:20 
Offline
VWmaniak
VWmaniak
Uživatelský avatar

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

14.10.2012

Příspěvky:

506

Bydliště:

Jevíčko

pajice píše:
Kazdy lepsi servis co ma 3D geometrii ma nahrane data vsech automobilek a jejich modelu, staci tam jen kliknout parametry R32 a nastavit to na ty parametry. Zadny problem.


Tomu rozumím, ale jaký je potom rozdíl v jízdních vlastnostech?

_________________
Golf Mk3 TD 1997 55kw
Golf Mk4 2001 TDi ASV 150Hp by TDIfun Indigoblau perleffekt viewtopic.php?f=78&t=319415


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: VW Golf 4 – problémy při snižování (do extrému) a jejich řešení
PříspěvekNapsal: 05.05.2018 11:13 
Offline
VWjunior
VWjunior
Uživatelský avatar

Hodnost:

VWjunior

Registrován:

28.06.2016

Příspěvky:

455

Bydliště:

Týn nad VWltavou (Kameňákov)

pajice píše:
EgoBurian píše:
Já bych se zeptal když už to téma je :) jde mi o zadní nápravu...mám pod kolama 5mm podložku...jen je mi divný že jedno kolo se mi tlačí jakoby dopředu a leze ven normálně tak jak bych si představoval....ovšem druhý kolo mi dělá jakoby áčko a místo aby lezlo ven a tlačilo se dopředu tak mi zalejzá do blatníku. Po čem jít? Silenty? Geometrie?

'

Pokud to neni 4x4, tak se zadni naprava serizovat neda, bude je tam neco hnuteho a nebo utrzeneho, utrhnuta zadni naprava v silentblocich, ale ta spis dela zavleky, ono zalezi jak moc to skrta, ale resili jsme xkrat pokud je male et nebo se jde cestou podlozek vzdy jedno kolo lehce skrtalo a druhe bylo akorat, po cetnosti stejneho problemu jsme usoudili, ze ty auta nejsou tak presna, zadni naprava ma vzdy diry na srouby vetsi je tam cca 1 cm vule a da se s tou napravu o malinko na to vuli hnout, ale ne nejak extra. ale mm k mm a staci to, ale pokud jsou kola na hrane blatniku tak se to vyresit naklonenejma podlozkama pod trny, dela tacko, ale vznikne maly odklon na zadnich kolech. Nebo stahnout jednu podlozku o par mm na soustruhu.


Je to předokolka a kolo mi nijak neškrtá je to snížený o 5 cm. kola mají ET 30 a na zadních je 5mm podložka takže to se víc stáhnout nedá :D ty podložky mě napadly taky ale zkusím znova tu geometrii ve škodovce :) díky

_________________
Chudej student
Ex Golfína MKIV 1.4 16V
VW Jetta 1.8T


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: VW Golf 4 – problémy při snižování (do extrému) a jejich řešení
PříspěvekNapsal: 13.06.2018 12:43 
Offline
Člen klubu
Uživatelský avatar

Hodnost:

Člen klubu

Registrován:

13.04.2010

Příspěvky:

413

Bydliště:

OlomouCity

R32 má ale jiné těhlice, čepy, ramena, čepy řízení, řízení apod ne? Tyto komponenty dovolují větší snížení, aniž by ramena byly v nepřirozené poloze..Nevím jestli pomůže když budu běžné podvozky nastavovat jako R, když mi chybí stejné komponenty...Samozřejmě to myslím teoreticky..prakticky s tím má určitě někdo zkušenost...Asi bych radši nastavoval podle 25Jahre. To má aspoň stejnou konstrukci podvozku, jen má jiné pružiny, tlumiče a výšku.

Jinak článek supr. Vůbec jsem nevěděl, že se takové věci dají koupit.. :good:

_________________
mk4 25Jahre GTi


Nahoru
 
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 10 ] 

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  





Originál a repas turbo Volkswagen
Sháníte levné povinné ručení? - povinné ručení kalkulačka Vám pomůže.
Skvělé ceny a přístup najdete v autopůjčovně Automoc v centru Prahy.
E-regaly.cz - Dodáváme profesionální regály a regálové systémy, zajišťujeme dopravu a montáž. Policové regály skladem.

Powered by phpBB © 2007 phpBB Group