Stránka 1 z 1

VW Golf 4 – problémy při snižování (do extrému) a jejich řešení

Napsal: 24.04.2018 14:14
od admin

VW Golf 4 – problémy při snižování (do extrému) a jejich řešení

Koupím stavík vyházím helpery a matky. A je to….. Tak to říkal Pat a Mat nebo ne? Teď vážně. Budeme se problematikou
zabývat seriózně. Při snižování pod 4cm narazíte na problémy, které mají dobrá řešení. Vyhazování matek a pružin
je to špatné řešení. Více jsme se mu věnovali v dříve publikovaném článku: http://www.vw-club.cz/viewtopic.php?f=110&t=326606" onclick="window.open(this.href);return false;.




Snížení 0 – 40mm

Snížení 0-40mm je nejčastěji dosahováno za použití sportovních pevných podvozků a nebo sportovních pružin. Preferujte vždy
kompletní sportovní podvozky. Prémiové sportovní pružiny v kombinaci se sériovým tlumičem nikdy nenabídnou tak dobré jízdní
vlastnosti jako nejlevnější komplety s TÜV.

Nutné úpravy: Toto snížení nevyžaduje další úpravy vozidla. Předpokládá se, že silentbloky a ramena jsou při výměně povolená.
Geometrie: Lze nastavit bez problému.

Obrázek

Snížení 40 - 75mm

Při tomto snížení dochází k několika zásadním věcem. Tyčky stabilizátoru ( pokud nemáte velký stabík v předu ) se
nebezpečně blíží k poloose. Pokud máte velký stabík již vám přestávají stačit úchyty. Vzniká pnutí na ramenou, které
ovlivňuje geometrii na hranu nastavitelnosti.

Doporučené úpravy:
- Řešením dotyku tyček a poloosy je výměna tyček za sportovní: http://tatechnix.cz/19214-tycky-stabili ... redni.html" onclick="window.open(this.href);return false;

- Řešením nemožnosti uchytit velký stabík do tlumiče je použití sportovního. Sportovní stabilizátor má opravdu dlouhá "oka"
díky, kterým lze stabilizátor posunout dle potřeby: http://tatechnix.cz/46744-tyc-stabiliza ... 28739.html" onclick="window.open(this.href);return false; .
Sportovní stabilizátor je levnější než klasický sériový a tak se používá i jako náhradní díl.

Geometrie:
Při snížení 70mm dochází ke vzniku pnutí na spodních čepech ramene. Snížení geometrii posouvá do vzniku „áček“.
Sériový rozsah i při posunu do maxima je na hraně dostatečnosti ( lehce za limitem ). Vzniklá situace má dvě řešení.


:arrow: Uniball - řešení č. 1
Uniball vozidlo sníží o dalších 15mm poklesem v uložení pružiny / tlumiče a umožní regulaci odklonu o 1,5°.
Uniball nevyřeší pnutí v ramenou.
Uniball: http://tatechnix.cz/51953-unibally-vw-g ... 92427.html" onclick="window.open(this.href);return false;

:arrow: Sada umožňující pohyb a nastavení v ramenou - řešení č. 2
Sada umožní změnu nastavení geometrie až o 2°. Uvolněním pnutí ramene na čep auto lehne o cca 1 další cm.
Sada na ramena: http://tatechnix.cz/84314-klouby-pro-na ... 15044.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Obrázek

Totální břichoplaz a vzduchy

Při snižování pod 75mm zpravidla dochází k velkému namáhání sériových ramen. Auto na ramenou vyloženě visí a nelze
spustit níže. Tyčka řízení se opře o část karoserie. Dále je nutné počítat se všemi výše uvedenými problémy. Geometrie je
nenastavitelná. Při snižování na doraz se řeší opravdu každý milimetr.

Řešení stavu:
:arrow: Vše výše uvedené.
:arrow: Je nutné otočit jakýmkoliv způsobem tyčku řízení. Prodávají se sady, které tento problém řeší. Také se tento problém
řeší svépomocí. Vařením a řezáním, což je dost nebezpečné.
Sada: http://tatechnix.cz/79640-kulovy-cep-pr ... 92984.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Obrázek

Nakonec pár tipů a triků ohledně Geometrie

Když připravujete auto pro geometrii vždy vybíráte přesný typ vozidla. Doporučujeme vybírat nejostřejší verzi vozidla. Zde se
jedná o VW Golf 4 R32. Geometrie je značně odlišná od jiných motorizací a je přizpůsobena na ostřejší motor / komponenty /
kola i jízdní styl.


Za profesionální montážní centrum
http://www.servisdecin.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
Martin Hajna
martin.hajna@autokluby.cz

Re: VW Golf 4 – problémy při snižování (do extrému) a jejich řešení

Napsal: 28.04.2018 12:46
od skacel55
Máte někdo konkrétní zkušenosti s tím nastavováním geometrie na R32?

Re: VW Golf 4 – problémy při snižování (do extrému) a jejich řešení

Napsal: 28.04.2018 13:25
od EgoBurian
Já bych se zeptal když už to téma je :) jde mi o zadní nápravu...mám pod kolama 5mm podložku...jen je mi divný že jedno kolo se mi tlačí jakoby dopředu a leze ven normálně tak jak bych si představoval....ovšem druhý kolo mi dělá jakoby áčko a místo aby lezlo ven a tlačilo se dopředu tak mi zalejzá do blatníku. Po čem jít? Silenty? Geometrie?

Re: VW Golf 4 – problémy při snižování (do extrému) a jejich řešení

Napsal: 28.04.2018 17:11
od favo
V servisu škoda, kde nechávám dělat geometrii mi hodnoty volí podle verze se sportovním podvozkem a pak jim to prý sedí.
Takže ve značkovým servisu potřebná data pro snížená auta mají.

Re: VW Golf 4 – problémy při snižování (do extrému) a jejich řešení

Napsal: 03.05.2018 10:43
od pajice
skacel55 píše:Máte někdo konkrétní zkušenosti s tím nastavováním geometrie na R32?

Kazdy lepsi servis co ma 3D geometrii ma nahrane data vsech automobilek a jejich modelu, staci tam jen kliknout parametry R32 a nastavit to na ty parametry. Zadny problem.

Re: VW Golf 4 – problémy při snižování (do extrému) a jejich řešení

Napsal: 03.05.2018 10:55
od pajice
EgoBurian píše:Já bych se zeptal když už to téma je :) jde mi o zadní nápravu...mám pod kolama 5mm podložku...jen je mi divný že jedno kolo se mi tlačí jakoby dopředu a leze ven normálně tak jak bych si představoval....ovšem druhý kolo mi dělá jakoby áčko a místo aby lezlo ven a tlačilo se dopředu tak mi zalejzá do blatníku. Po čem jít? Silenty? Geometrie?
'

Pokud to neni 4x4, tak se zadni naprava serizovat neda, bude je tam neco hnuteho a nebo utrzeneho, utrhnuta zadni naprava v silentblocich, ale ta spis dela zavleky, ono zalezi jak moc to skrta, ale resili jsme xkrat pokud je male et nebo se jde cestou podlozek vzdy jedno kolo lehce skrtalo a druhe bylo akorat, po cetnosti stejneho problemu jsme usoudili, ze ty auta nejsou tak presna, zadni naprava ma vzdy diry na srouby vetsi je tam cca 1 cm vule a da se s tou napravu o malinko na to vuli hnout, ale ne nejak extra. ale mm k mm a staci to, ale pokud jsou kola na hrane blatniku tak se to vyresit naklonenejma podlozkama pod trny, dela tacko, ale vznikne maly odklon na zadnich kolech. Nebo stahnout jednu podlozku o par mm na soustruhu.

Re: VW Golf 4 – problémy při snižování (do extrému) a jejich řešení

Napsal: 03.05.2018 10:55
od pajice
favo píše:V servisu škoda, kde nechávám dělat geometrii mi hodnoty volí podle verze se sportovním podvozkem a pak jim to prý sedí.
Takže ve značkovým servisu potřebná data pro snížená auta mají.
je to presne tak

Re: VW Golf 4 – problémy při snižování (do extrému) a jejich řešení

Napsal: 03.05.2018 12:20
od skacel55
pajice píše:Kazdy lepsi servis co ma 3D geometrii ma nahrane data vsech automobilek a jejich modelu, staci tam jen kliknout parametry R32 a nastavit to na ty parametry. Zadny problem.
Tomu rozumím, ale jaký je potom rozdíl v jízdních vlastnostech?

Re: VW Golf 4 – problémy při snižování (do extrému) a jejich řešení

Napsal: 05.05.2018 11:13
od EgoBurian
pajice píše:
EgoBurian píše:Já bych se zeptal když už to téma je :) jde mi o zadní nápravu...mám pod kolama 5mm podložku...jen je mi divný že jedno kolo se mi tlačí jakoby dopředu a leze ven normálně tak jak bych si představoval....ovšem druhý kolo mi dělá jakoby áčko a místo aby lezlo ven a tlačilo se dopředu tak mi zalejzá do blatníku. Po čem jít? Silenty? Geometrie?
'

Pokud to neni 4x4, tak se zadni naprava serizovat neda, bude je tam neco hnuteho a nebo utrzeneho, utrhnuta zadni naprava v silentblocich, ale ta spis dela zavleky, ono zalezi jak moc to skrta, ale resili jsme xkrat pokud je male et nebo se jde cestou podlozek vzdy jedno kolo lehce skrtalo a druhe bylo akorat, po cetnosti stejneho problemu jsme usoudili, ze ty auta nejsou tak presna, zadni naprava ma vzdy diry na srouby vetsi je tam cca 1 cm vule a da se s tou napravu o malinko na to vuli hnout, ale ne nejak extra. ale mm k mm a staci to, ale pokud jsou kola na hrane blatniku tak se to vyresit naklonenejma podlozkama pod trny, dela tacko, ale vznikne maly odklon na zadnich kolech. Nebo stahnout jednu podlozku o par mm na soustruhu.
Je to předokolka a kolo mi nijak neškrtá je to snížený o 5 cm. kola mají ET 30 a na zadních je 5mm podložka takže to se víc stáhnout nedá :D ty podložky mě napadly taky ale zkusím znova tu geometrii ve škodovce :) díky

Re: VW Golf 4 – problémy při snižování (do extrému) a jejich řešení

Napsal: 13.06.2018 12:43
od Eitn
R32 má ale jiné těhlice, čepy, ramena, čepy řízení, řízení apod ne? Tyto komponenty dovolují větší snížení, aniž by ramena byly v nepřirozené poloze..Nevím jestli pomůže když budu běžné podvozky nastavovat jako R, když mi chybí stejné komponenty...Samozřejmě to myslím teoreticky..prakticky s tím má určitě někdo zkušenost...Asi bych radši nastavoval podle 25Jahre. To má aspoň stejnou konstrukci podvozku, jen má jiné pružiny, tlumiče a výšku.

Jinak článek supr. Vůbec jsem nevěděl, že se takové věci dají koupit.. :good: