Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvek: 1 ] 
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: 2 roky s VW Golf 7 na CNG - ono to fakt jezdí za polovinu !
PříspěvekNapsal: 02.08.2019 23:40 
Offline
Administrator
Administrator
Uživatelský avatar

Hodnost:

Administrator

Registrován:

24.02.2006

Příspěvky:

697

Bydliště:

Serverovna

Internet se nám plní PR články o spasení světa elektromobily. Na trhu neexistuje žádný konkurenceschopný elektromobil, který by za cenu běžného vozidla nabídl dojezd alespoň vysněných 400 km dle WLTP. Perlička v celé té ekologické komedii je to, že běžný elektromobil VW E-Golf při nabíjení v ČR vygeneruje více emisí než benzínový Golf s motorem 1.0 TSI. EU nějak přehlédla komíny elektráren chrlící spaliny. Oproti tomu vozidla s továrním CNG pohonem prokazatelně dosahují 95g CO2 / km a negenerují žádné pevné částice. Pro porovnání E-Golf při spotřebě 17kWh generuje skrze elektrárny cca 120g CO2 / km. Kladu si otázku zda je cílem ekologie a nebo jiné zájmy.

Zpátky k tématu. Jsou to dva roky co jsem na internetu viděl reklamu, kde skoro rozdávali VW Golf 7 TGI. S modrým bonusem a všemi bonusy z bonusů Golf 7 1,4 TGI CNG vycházel na 350 000 s DPH. Nečekal jsem, neptal jsem se a objednával. Až po té jsem se zamyslel nad tím, že vlastně vůbec nevím co jsem koupil. Auto na plyn jsem nikdy neměl, nikdy jsem ho netankoval ani s ním nikdy nejezdil. Přečetl jsem pár článků o vybouchnutých nádržích, lidech otrávených plynem a vesele vyrazil pro nové auto. Po roce s motorem 1,4 TGI 81kW jsem byl tak nadšený, že jsem si objednal novou verzi 1,5 TGI 96kW. Od té doby co mám 96kW vlastně nechápu, že v tom nejezdíte všichni.

Motory jsou vytvořené na stálou jízdu v módu CNG. Jediný čas, kdy motor sosá benzín je po naplnění nádrže plynem. Jednotka diagnostikuje kvalitu plynu a upravuje nastavení vozidla. V té chvíli ujedete 2-3km na benzín. Jako řidič vůbec nic neřešíte a nepřepínáte. Na palubce svítí kontrolka CNG a z nádrží pomalu ubývá plyn.

Verze 1,4 TGI měla plnohodnotnou benzínovou nádrž a k tomu cca 14kg plynovou nádrž. 14kg při normální jízdě vystačilo na cca 360 - 400 km dojezdu s tím, že plnění trvá cca 2 minuty. Ano počítáte správně spotřeba 3,5kg / km není nějaký sen 70 letého kloboukáře ale realita všedního dne. Přesněji mojí klasickou cestu Trutnov - Děčín ( 170 km ) jsem absolvoval za 3,2 kg/km tam a 3,4kg/km zpět a vzhledem k délce po okreskách jde lehká noha stranou. Jízda po městě znamená 3,8 - 4,2kg. Jeden kg CNG vychází na 27 Kč. Jinak řečeno jezdí to skoro za polovinu a plnou nádrž naplníte za 330 Kč. Nejdříve jsem si myslel, že je to nějaká chyba, ale pomalu si mě CNG pohon začínal zaháčkovávat.

Verze 1,5 TGI má již místo benzínové nádrže jen cosi malého na 5 litrů a velkou cca 17kg nádrž na plyn. Za letních slunných dní se tam vejde méně a v zimě se tam vejde víc. Na nádrž je možné najet 450 - 550 km. Novou verzi motoru jsem z výroby vyfasoval s 16 palcovými koly, které mohou trošku upravit spotřebu. Spotřeba na dálkové cesty je lepší a to někdy až překvapivě o 0,2 kg / km oproti staré verzi a to při nesrovnatelné dynamice. Po městě je tento motor žravější 4 - 4,5 kg. Je úsměvné říkat žravější, protože se tady stále bavíme o 1,2 Kč / km při jízdě po městě v porovnání s 2 Kč / km s benzínovým agregátem.

Dovolte mi trošku matematiky. Trasa Trutnov - Děčín - Truntov = 340 km.
Golf 7 TSI -> 5,4 litru = 5,4*32*3,4 = 590 Kč
Golf 7 TGI -> 3,3 kg = 305 Kč
Za jeden den ušetřeno 285 Kč při téměř srovnatelné pořizovací ceně.

Příloha:
panel.jpg
panel.jpg (339.06 KiB) Zobrazeno 1034 krát



Dynamika 1,5 TGI je skvělá. Motor má dostatek síly na předjíždění. Ochotně se vytáčí a vzhledem ke spotřebě těžká noha neznamená vůbec nic. Nejsem žádný útrpník co se táhne 20km za traktorem, takže naměřené spotřeby obsahují předjíždění na 2 a třetí rychlostní stupeň s řazením v 5,5 tis ot. a 110km/h mimo obec.

Rád bych zopakoval slova v úvodu. Naprosto nechápu, že v tom nejezdíte všichni. Děsím se doby, kdy budu nucen obměnit auto a v nabídce nebude žádné CNG. Taky bych rád využil tohoto prostoru a požádal úředníky, kteří přes bezemisní elektromobil nevidí ekologičtější, cenově smysluplnější a okamžitě dostupnou alternativu.. Nebojte se CNG aut a opravdu je dobře zvažte ! Já zarytý TDIčkách přeučený na TSI už nic jiného nechci!


Nahoru
 Zobrazit autorovy stránky   Profil
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvek: 1 ] 

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  





Originál a repas turbo Volkswagen
Sháníte levné povinné ručení? - povinné ručení kalkulačka Vám pomůže.
Skvělé ceny a přístup najdete v autopůjčovně Automoc v centru Prahy.
E-regaly.cz - Dodáváme profesionální regály a regálové systémy, zajišťujeme dopravu a montáž. Policové regály skladem.

Powered by phpBB © 2007 phpBB Group