Audi R8 V12 TDI concept
Moderátoři: LukaSHek, Moderátoři
- bechy
- VWexpert
- Příspěvky: 2545
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Audi R8 V12 TDI concept
Audi představuje na Detroit Auto Show 2008 revoluci v nejvyšší třídě - první dvanáctiválcový vznětový motor ve vysokovýkonném sportovním automobilu pro běžné silnice. Studie postavená na základě sériového Audi R8 dostala motor V12 TDI se zdvihovým objemem 6,0 l, který generuje výkon 500 k a točivý moment 1000 Nm. Závodní zkušenosti získané v minulých letech na těch nejslavnějších tratích světa nyní Audi promítlo do matně stříbrného R8 V12 TDI, které ztělesňuje špičkové chování na silnici, průkopnickou techniku a
fascinující design.
Motor V12 TDI je blízkým příbuzným motoru závodního Audi R10, dvojnásobného vítěze 24h Le Mans, což katapultuje Audi R8 do oblastí momentálně vymezených supersportovním vozům. Audi R8 V12 TDI zrychluje z 0 na 100 km/h v čase 4,2 s a nejvyšší rychlost přesahuje 300 km/h. Maximální točivý moment, který je k dispozici už od 1750 min-1, umožňuje akcelerovat způsobem, který nemá ani v této třídě konkurenci.
Nový motor V12 TDI patří do nové rodiny vidlicových motorů Audi s roztečí válců 90 mm, ale má pro tento typ uspořádání optimální 60° úhel dvou řad válců, zaručující dokonalé vyvážení setrvačných sil a momentů. Kompaktní stavba 684 mm dlouhého motoru byla klíčovou vlastností pro úspěšnou zástavbu do sportovního vozu s motorem uprostřed.
O dodávku paliva do válců pod tlakem až 2000 bar se starají dvě vysokotlaká čerpadla. Do válců ústí osmiotvorové vstřikovače s piezoelektricky ovládanými jehlami.
Motor má dvě turbodmychadla, z nichž každé obsluhuje jednu řadu válců, má proměnnou geometrii rozváděcích lopatek statoru, takže turbínou stále prochází veškerý objem výfukových plynů nezbytný pro rychlou odezvu při potřebě akcelerovat. Plnicí tlak až 2,6 bar hraje klíčovou roli při vytváření obrovského točivého momentu motoru 1000 Nm v rozmezí 1750 min-1 až 3000 min-1. Ze zdvihového objemu 5934 cm3 a nejvyššího výkonu 368 kW vyplývá měrný výkon 62 kW/l resp. 84,3 k/l.
Zvuk motoru je vzrušující právě tak, jak se od sportovního automobilu tohoto kalibru očekává.
Ke sportovnímu automobilu je nezbytný nejen výkonný motor, ale také patřičná převodovka. Tou je v Audi R8 V12 TDI šestistupňové ručně řazené ústrojí kompaktních vnějších rozměrů, které je připraveno spolehlivě přenášet mimořádně vysoké momenty.
K rychlým Audi, stejně jako k R8, patří pohon všech kol quattro. V případě studie jsou hnací sily rozděleny v poměru 40:60 mezi přední a zadní nápravu, ale v závislosti na aktuální trakci kol se může velmi variabilně měnit.
Audi R8 V12 TDI concept již dnes plní připravovanou emisní normu Euro 6, která by měla vstoupit v platnost v roce 2014.
fascinující design.
Motor V12 TDI je blízkým příbuzným motoru závodního Audi R10, dvojnásobného vítěze 24h Le Mans, což katapultuje Audi R8 do oblastí momentálně vymezených supersportovním vozům. Audi R8 V12 TDI zrychluje z 0 na 100 km/h v čase 4,2 s a nejvyšší rychlost přesahuje 300 km/h. Maximální točivý moment, který je k dispozici už od 1750 min-1, umožňuje akcelerovat způsobem, který nemá ani v této třídě konkurenci.
Nový motor V12 TDI patří do nové rodiny vidlicových motorů Audi s roztečí válců 90 mm, ale má pro tento typ uspořádání optimální 60° úhel dvou řad válců, zaručující dokonalé vyvážení setrvačných sil a momentů. Kompaktní stavba 684 mm dlouhého motoru byla klíčovou vlastností pro úspěšnou zástavbu do sportovního vozu s motorem uprostřed.
O dodávku paliva do válců pod tlakem až 2000 bar se starají dvě vysokotlaká čerpadla. Do válců ústí osmiotvorové vstřikovače s piezoelektricky ovládanými jehlami.
Motor má dvě turbodmychadla, z nichž každé obsluhuje jednu řadu válců, má proměnnou geometrii rozváděcích lopatek statoru, takže turbínou stále prochází veškerý objem výfukových plynů nezbytný pro rychlou odezvu při potřebě akcelerovat. Plnicí tlak až 2,6 bar hraje klíčovou roli při vytváření obrovského točivého momentu motoru 1000 Nm v rozmezí 1750 min-1 až 3000 min-1. Ze zdvihového objemu 5934 cm3 a nejvyššího výkonu 368 kW vyplývá měrný výkon 62 kW/l resp. 84,3 k/l.
Zvuk motoru je vzrušující právě tak, jak se od sportovního automobilu tohoto kalibru očekává.
Ke sportovnímu automobilu je nezbytný nejen výkonný motor, ale také patřičná převodovka. Tou je v Audi R8 V12 TDI šestistupňové ručně řazené ústrojí kompaktních vnějších rozměrů, které je připraveno spolehlivě přenášet mimořádně vysoké momenty.
K rychlým Audi, stejně jako k R8, patří pohon všech kol quattro. V případě studie jsou hnací sily rozděleny v poměru 40:60 mezi přední a zadní nápravu, ale v závislosti na aktuální trakci kol se může velmi variabilně měnit.
Audi R8 V12 TDI concept již dnes plní připravovanou emisní normu Euro 6, která by měla vstoupit v platnost v roce 2014.
˙˙˙ɐɯɐɥou nɹnɥzʌ ouɥɔǝsʌ ǝɾ ǝz 'ǝpɾıɹd ıɯ noqop ıupǝlsod
- Skrat-G4
- VWexpert
- Příspěvky: 3525
- Registrován: 24.02.2006 21:02
Re: Audi R8 V12 TDI concept
wow nice car
- Oník
- VWexpert
- Příspěvky: 2588
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Audi R8 V12 TDI concept
to je dělo 12 válec TDI zajímavá motorizace,ale kabát má luxusníSkrat-G4 píše: wow nice car
- thoomass
- Profík
- Příspěvky: 909
- Registrován: 25.09.2007 14:42
- Bydliště: Brno-venkov
- Kontaktovat uživatele:
Re: Audi R8 V12 TDI concept
to je sen
- PepekCZ
- Profík
- Příspěvky: 961
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Praha to je raj..
- Kontaktovat uživatele:
Re: Audi R8 V12 TDI concept
moc povedene a ve spojeni s naftou to muze bejt slusnej kopanec do zad
- Me2d
- Profík
- Příspěvky: 1173
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Ostrava
- zviratko
- VWmaniak
- Příspěvky: 10523
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Moje zlatá Praha .........
- Kontaktovat uživatele:
Re: Audi R8 V12 TDI concept
to bude krásná cena
*
®
*
VW, Audi shop & zubehör : http://www.vwaudishop.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
♀♂
14. VW Golf meeting Podroužek 2o19
*
®
*
VW, Audi shop & zubehör : http://www.vwaudishop.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
♀♂
14. VW Golf meeting Podroužek 2o19
*
- Pardous
- Jezdec
- Příspěvky: 347
- Registrován: 26.09.2007 11:05
- Bydliště: Hořovice/Beroun
- Davidd
- VWsenior
- Příspěvky: 2018
- Registrován: 06.03.2008 13:45
- Bydliště: Sewerní Čechy
Re: Audi R8 V12 TDI concept
SLINTÁM NA VÝKENDY IDEÁLNÍbechy píše:Audi představuje na Detroit Auto Show 2008 revoluci v nejvyšší třídě - první dvanáctiválcový vznětový motor ve vysokovýkonném sportovním automobilu pro běžné silnice. Studie postavená na základě sériového Audi R8 dostala motor V12 TDI se zdvihovým objemem 6,0 l, který generuje výkon 500 k a točivý moment 1000 Nm. Závodní zkušenosti získané v minulých letech na těch nejslavnějších tratích světa nyní Audi promítlo do matně stříbrného R8 V12 TDI, které ztělesňuje špičkové chování na silnici, průkopnickou techniku a
fascinující design.
Motor V12 TDI je blízkým příbuzným motoru závodního Audi R10, dvojnásobného vítěze 24h Le Mans, což katapultuje Audi R8 do oblastí momentálně vymezených supersportovním vozům. Audi R8 V12 TDI zrychluje z 0 na 100 km/h v čase 4,2 s a nejvyšší rychlost přesahuje 300 km/h. Maximální točivý moment, který je k dispozici už od 1750 min-1, umožňuje akcelerovat způsobem, který nemá ani v této třídě konkurenci.
Nový motor V12 TDI patří do nové rodiny vidlicových motorů Audi s roztečí válců 90 mm, ale má pro tento typ uspořádání optimální 60° úhel dvou řad válců, zaručující dokonalé vyvážení setrvačných sil a momentů. Kompaktní stavba 684 mm dlouhého motoru byla klíčovou vlastností pro úspěšnou zástavbu do sportovního vozu s motorem uprostřed.
O dodávku paliva do válců pod tlakem až 2000 bar se starají dvě vysokotlaká čerpadla. Do válců ústí osmiotvorové vstřikovače s piezoelektricky ovládanými jehlami.
Motor má dvě turbodmychadla, z nichž každé obsluhuje jednu řadu válců, má proměnnou geometrii rozváděcích lopatek statoru, takže turbínou stále prochází veškerý objem výfukových plynů nezbytný pro rychlou odezvu při potřebě akcelerovat. Plnicí tlak až 2,6 bar hraje klíčovou roli při vytváření obrovského točivého momentu motoru 1000 Nm v rozmezí 1750 min-1 až 3000 min-1. Ze zdvihového objemu 5934 cm3 a nejvyššího výkonu 368 kW vyplývá měrný výkon 62 kW/l resp. 84,3 k/l.
Zvuk motoru je vzrušující právě tak, jak se od sportovního automobilu tohoto kalibru očekává.
Ke sportovnímu automobilu je nezbytný nejen výkonný motor, ale také patřičná převodovka. Tou je v Audi R8 V12 TDI šestistupňové ručně řazené ústrojí kompaktních vnějších rozměrů, které je připraveno spolehlivě přenášet mimořádně vysoké momenty.
K rychlým Audi, stejně jako k R8, patří pohon všech kol quattro. V případě studie jsou hnací sily rozděleny v poměru 40:60 mezi přední a zadní nápravu, ale v závislosti na aktuální trakci kol se může velmi variabilně měnit.
Audi R8 V12 TDI concept již dnes plní připravovanou emisní normu Euro 6, která by měla vstoupit v platnost v roce 2014.
VW Sharan 1.9 Tdi 85 kw
Audi A6 C4 2.5 TDi Avant
Audi A6 C4 2.5 TDi Avant
-
- Jezdec
- Příspěvky: 204
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: CZ Liberecky Kraj
- Kontaktovat uživatele:
Re: Audi R8 V12 TDI concept
trochu našetřím a půjdu do ní nádherný kousek
- rombo
- VWjunior
- Příspěvky: 1947
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Olomouc
- Kontaktovat uživatele:
Re: Audi R8 V12 TDI concept
nadhera, i ty barvy dobre sladeny.. neni co vytknout, snad jen tu ropu .. (to zas bude )