Audi R8 V12 TDI concept

Co se děje kolem VW.

Moderátoři: LukaSHek, Moderátoři

Odpovědět
Uživatelský avatar
bechy
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 2545
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Audi R8 V12 TDI concept

Příspěvek od bechy »

Audi představuje na Detroit Auto Show 2008 revoluci v nejvyšší třídě - první dvanáctiválcový vznětový motor ve vysokovýkonném sportovním automobilu pro běžné silnice. Studie postavená na základě sériového Audi R8 dostala motor V12 TDI se zdvihovým objemem 6,0 l, který generuje výkon 500 k a točivý moment 1000 Nm. Závodní zkušenosti získané v minulých letech na těch nejslavnějších tratích světa nyní Audi promítlo do matně stříbrného R8 V12 TDI, které ztělesňuje špičkové chování na silnici, průkopnickou techniku a
fascinující design.

Motor V12 TDI je blízkým příbuzným motoru závodního Audi R10, dvojnásobného vítěze 24h Le Mans, což katapultuje Audi R8 do oblastí momentálně vymezených supersportovním vozům. Audi R8 V12 TDI zrychluje z 0 na 100 km/h v čase 4,2 s a nejvyšší rychlost přesahuje 300 km/h. Maximální točivý moment, který je k dispozici už od 1750 min-1, umožňuje akcelerovat způsobem, který nemá ani v této třídě konkurenci.

Nový motor V12 TDI patří do nové rodiny vidlicových motorů Audi s roztečí válců 90 mm, ale má pro tento typ uspořádání optimální 60° úhel dvou řad válců, zaručující dokonalé vyvážení setrvačných sil a momentů. Kompaktní stavba 684 mm dlouhého motoru byla klíčovou vlastností pro úspěšnou zástavbu do sportovního vozu s motorem uprostřed.

O dodávku paliva do válců pod tlakem až 2000 bar se starají dvě vysokotlaká čerpadla. Do válců ústí osmiotvorové vstřikovače s piezoelektricky ovládanými jehlami.

Motor má dvě turbodmychadla, z nichž každé obsluhuje jednu řadu válců, má proměnnou geometrii rozváděcích lopatek statoru, takže turbínou stále prochází veškerý objem výfukových plynů nezbytný pro rychlou odezvu při potřebě akcelerovat. Plnicí tlak až 2,6 bar hraje klíčovou roli při vytváření obrovského točivého momentu motoru 1000 Nm v rozmezí 1750 min-1 až 3000 min-1. Ze zdvihového objemu 5934 cm3 a nejvyššího výkonu 368 kW vyplývá měrný výkon 62 kW/l resp. 84,3 k/l.

Zvuk motoru je vzrušující právě tak, jak se od sportovního automobilu tohoto kalibru očekává.

Ke sportovnímu automobilu je nezbytný nejen výkonný motor, ale také patřičná převodovka. Tou je v Audi R8 V12 TDI šestistupňové ručně řazené ústrojí kompaktních vnějších rozměrů, které je připraveno spolehlivě přenášet mimořádně vysoké momenty.

K rychlým Audi, stejně jako k R8, patří pohon všech kol quattro. V případě studie jsou hnací sily rozděleny v poměru 40:60 mezi přední a zadní nápravu, ale v závislosti na aktuální trakci kol se může velmi variabilně měnit.

Audi R8 V12 TDI concept již dnes plní připravovanou emisní normu Euro 6, která by měla vstoupit v platnost v roce 2014.
˙˙˙ɐɯɐɥou nɹnɥzʌ ouɥɔǝsʌ ǝɾ ǝz 'ǝpɾıɹd ıɯ noqop ıupǝlsod

Uživatelský avatar
Skrat-G4
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 3525
Registrován: 24.02.2006 21:02

Re: Audi R8 V12 TDI concept

Příspěvek od Skrat-G4 »

8O wow 8O nice car :P

Uživatelský avatar
Oník
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 2588
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Audi R8 V12 TDI concept

Příspěvek od Oník »

Skrat-G4 píše:8O wow 8O nice car :P
8O 8O 8O to je dělo 12 válec TDI zajímavá motorizace,ale kabát má luxusní 8)

Uživatelský avatar
thoomass
Profík
Profík
Příspěvky: 909
Registrován: 25.09.2007 14:42
Bydliště: Brno-venkov
Kontaktovat uživatele:

Re: Audi R8 V12 TDI concept

Příspěvek od thoomass »

8O 8O 8O 8O to je sen 8O 8O 8O 8O

Uživatelský avatar
PepekCZ
Profík
Profík
Příspěvky: 961
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Praha to je raj..
Kontaktovat uživatele:

Re: Audi R8 V12 TDI concept

Příspěvek od PepekCZ »

moc povedene a ve spojeni s naftou to muze bejt slusnej kopanec do zad :mrgreen: :mrgreen:

Uživatelský avatar
Me2d
Profík
Profík
Příspěvky: 1173
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Ostrava

Re: Audi R8 V12 TDI concept

Příspěvek od Me2d »

slint 8O

Uživatelský avatar
zviratko
VWmaniak
VWmaniak
Příspěvky: 10523
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Moje zlatá Praha .........
Kontaktovat uživatele:

Re: Audi R8 V12 TDI concept

Příspěvek od zviratko »

to bude krásná cena :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
*
®
*
VW, Audi shop & zubehör : http://www.vwaudishop.cz" onclick="window.open(this.href);return false;

♀♂

14. VW Golf meeting Podroužek 2o19
*

Uživatelský avatar
Pardous
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 347
Registrován: 26.09.2007 11:05
Bydliště: Hořovice/Beroun

Re: Audi R8 V12 TDI concept

Příspěvek od Pardous »

ty v 8O le hroznej masakr. :ura1:
MK VII GTI white PERFOFRRR

Uživatelský avatar
Davidd
VWsenior
VWsenior
Příspěvky: 2018
Registrován: 06.03.2008 13:45
Bydliště: Sewerní Čechy

Re: Audi R8 V12 TDI concept

Příspěvek od Davidd »

bechy píše:Audi představuje na Detroit Auto Show 2008 revoluci v nejvyšší třídě - první dvanáctiválcový vznětový motor ve vysokovýkonném sportovním automobilu pro běžné silnice. Studie postavená na základě sériového Audi R8 dostala motor V12 TDI se zdvihovým objemem 6,0 l, který generuje výkon 500 k a točivý moment 1000 Nm. Závodní zkušenosti získané v minulých letech na těch nejslavnějších tratích světa nyní Audi promítlo do matně stříbrného R8 V12 TDI, které ztělesňuje špičkové chování na silnici, průkopnickou techniku a
fascinující design.

Motor V12 TDI je blízkým příbuzným motoru závodního Audi R10, dvojnásobného vítěze 24h Le Mans, což katapultuje Audi R8 do oblastí momentálně vymezených supersportovním vozům. Audi R8 V12 TDI zrychluje z 0 na 100 km/h v čase 4,2 s a nejvyšší rychlost přesahuje 300 km/h. Maximální točivý moment, který je k dispozici už od 1750 min-1, umožňuje akcelerovat způsobem, který nemá ani v této třídě konkurenci.

Nový motor V12 TDI patří do nové rodiny vidlicových motorů Audi s roztečí válců 90 mm, ale má pro tento typ uspořádání optimální 60° úhel dvou řad válců, zaručující dokonalé vyvážení setrvačných sil a momentů. Kompaktní stavba 684 mm dlouhého motoru byla klíčovou vlastností pro úspěšnou zástavbu do sportovního vozu s motorem uprostřed.

O dodávku paliva do válců pod tlakem až 2000 bar se starají dvě vysokotlaká čerpadla. Do válců ústí osmiotvorové vstřikovače s piezoelektricky ovládanými jehlami.

Motor má dvě turbodmychadla, z nichž každé obsluhuje jednu řadu válců, má proměnnou geometrii rozváděcích lopatek statoru, takže turbínou stále prochází veškerý objem výfukových plynů nezbytný pro rychlou odezvu při potřebě akcelerovat. Plnicí tlak až 2,6 bar hraje klíčovou roli při vytváření obrovského točivého momentu motoru 1000 Nm v rozmezí 1750 min-1 až 3000 min-1. Ze zdvihového objemu 5934 cm3 a nejvyššího výkonu 368 kW vyplývá měrný výkon 62 kW/l resp. 84,3 k/l.

Zvuk motoru je vzrušující právě tak, jak se od sportovního automobilu tohoto kalibru očekává.

Ke sportovnímu automobilu je nezbytný nejen výkonný motor, ale také patřičná převodovka. Tou je v Audi R8 V12 TDI šestistupňové ručně řazené ústrojí kompaktních vnějších rozměrů, které je připraveno spolehlivě přenášet mimořádně vysoké momenty.

K rychlým Audi, stejně jako k R8, patří pohon všech kol quattro. V případě studie jsou hnací sily rozděleny v poměru 40:60 mezi přední a zadní nápravu, ale v závislosti na aktuální trakci kol se může velmi variabilně měnit.

Audi R8 V12 TDI concept již dnes plní připravovanou emisní normu Euro 6, která by měla vstoupit v platnost v roce 2014.
SLINTÁM 8O 8O NA VÝKENDY IDEÁLNÍ
VW Sharan 1.9 Tdi 85 kw
Audi A6 C4 2.5 TDi Avant

Butan
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 204
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: CZ Liberecky Kraj
Kontaktovat uživatele:

Re: Audi R8 V12 TDI concept

Příspěvek od Butan »

trochu našetřím a půjdu do ní :mrgreen: nádherný kousek

Uživatelský avatar
rombo
VWjunior
VWjunior
Příspěvky: 1947
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Olomouc
Kontaktovat uživatele:

Re: Audi R8 V12 TDI concept

Příspěvek od rombo »

nadhera, i ty barvy dobre sladeny.. neni co vytknout, snad jen tu ropu :lol: .. (to zas bude :lol: )

Odpovědět

Zpět na „Novinky & Tiskové zprávy“