Nové Audi Q5: sportovní a všestranné

Co se děje kolem VW.

Moderátoři: LukaSHek, Moderátoři

Odpovědět
Uživatelský avatar
bechy
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 2545
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Nové Audi Q5: sportovní a všestranné

Příspěvek od bechy »

Nové Audi Q5 kombinuje dynamiku sportovního sedanu s mimořádně variabilním interiérem a mnohostranným využitím pro volný čas a rodinu. Výkonné a úsporné motory, stálý pohon všech kol quattro(r) a agilní podvozek tvoří suverénní kombinaci pro silnici a terén. Dokladem "Náskoku díky technice" jsou inovace v podobě systému Audi drive select a sedmistupňové dvojspojkové převodovky S tronic. Nejsportovnější SUV své třídy je dynamické, víceúčelové a komfortní.

Již samotné rozměry naznačují, že přichází SUV nového formátu. Audi Q5 je 4,63 metru dlouhé a 1,88 metru široké, ale jen 1,65 metru vysoké. Mezi svými konkurenty má tedy nejsportovnější proporce. Navíc se může pochlubit také nejnižší hodnotou součinitele odporu vzduchu ve své třídě: cx = 0,33.

Sportovní elegance a ladné tvary Audi Q5 dokonale vyjadřují charakter značky Audi. Přídi dominuje charakteristická maska chladiče Singleframe doplněná výraznými světlomety, které se na přání dodávají v bi-xenonovém provedení a s denními světlomety ze světelných diod LED.

Profil vozu utváří velká kola a elegantní linie střechy s decentními podélnými lištami pro střešní nosiče. Atleticky štíhlé linie nezapřou inspiraci sportovními modely kupé. Při pohledu zezadu prozrazuje rodinnou příbuznost s větším sourozencem Audi Q7 víko zavazadlového prostoru, které
je podobně jako přední kapota vyrobené z hliníku. Také zadní svítilny jsou k dispozici v provedení s výraznou světelnou technikou LED.

Audi Q5 se může pochlubit všestranným talentem pro sport, volný čas a rodinu. Rozvor 2,81 metru není pouze nejlepší hodnotou ve svém segmentu, ale i předpokladem pro opravdu velkorysou nabídku prostoru pro pět cestujících. Také v interiéru používá Audi Q5 typický styl značky, ale interpretuje ho svým vlastním způsobem: například přístrojová deska orientovaná na řidiče má vyšší stavbu v souladu se zvýšenou polohou jeho sedadla. Ergonomie je příkladná a zpracování - jako vždy u Audi - bez kompromisů. Stejnou samozřejmostí je i značná variabilita interiéru. Opěradla zadních sedadel mají nastavitelný sklon a jejich sklápění by sotva mohlo být pohodlnější: stačí zatáhnout za páčku v zavazadlovém prostoru a opěradla se samočinně sklopí dopředu na sedáky. Objem zavazadlového prostoru tak vzroste z 540 na 1560 litrů, přičemž pod jeho podlahou je ještě schovaný další úložný prostor. Kdo si objedná zadní lavici "plus", získá výhodu jejího podélného posuvu v rozsahu 100 mm. Pro přepravu opravdu dlouhých předmětů, jako je surfové prkno, bude v nabídce Audi sedadlo předního spolujezdce se sklopným
opěradlem.

Sériově je Audi Q5 vybaveno elektromechanickou parkovací brzdou, inteligentním čipovým klíčkem, automatickou klimatizací a displejem mezi sdruženými přístroji, na němž je mimo jiné ukazatel ideálního převodového stupně pro úspornou jízdu. Ovládací terminál MMI dodávaný ve spojení s navigačním systémem se představuje v nové generaci, jejíž grafika a ovládání velkým otočným tlačítkem je nyní ještě více intuitivní.

Audi Q5 přichází na start se třemi motory, jedním zážehovým a dvěma vznětovými TDI. Všechny agregáty mají přímé vstřikování paliva a přeplňování turbodmychadlem, takže sdílejí i další společné jmenovatele: vysoký výkon, mohutnou hnací sílu, klidný běh a působivě skromnou spotřebu paliva.

Od základu nově vyvinutý motor 2.0 TFSI sdružuje tři technicky náročné prvky - přeplňování turbodmychadlem, přímé vstřikování benzinu a inovativní systém variabilního řízení zdvihu ventilů Audi valvelift. Velký točivý moment 350 N.m je k dispozici již od 1500 min-1 a na této úrovni zůstává až do 4200 min-1. Největší výkon je vyladěn na hodnotu 155 kW (211 k). Audi Q5 2.0 TFSI zvládne sprint na 100 km/h za 7,2 sekundy a dosahuje největší rychlosti 222 km/h. V kombinovaném režimu EU spotřebuje jen 8,5 litru benzinu na 100 km.

Ze čtyř válců a dvou litrů zdvihového objemu čerpá svou sílu také motor 2.0 TDI, jemuž dodává vysokou kulturu běhu nová vstřikovací soustava common rail a stejně jako u zážehového motoru také dvojice vyrovnávacích hřídelů. Turbodiesel dosahuje úctyhodného maxima točivého momentu 350 N.m (od 1750 do 2500 min-1) a největšího výkonu 125 kW (170 k). Průměrná spotřeba jen 6,7 litru na 100 km je dokladem úspěšné strategie Audi pro zvyšování účinnosti
motorů. S dvoulitrovým TDI zrychlí Audi Q5 za 9,5 sekundy na 100 km/h, největší rychlosti činí 204 km/h.

Nejvýkonnějším motorem v nabídce je 3.0 TDI. Turbodiesel V6 dokáže mobilizovat úctyhodných 176 kW (240 k). Maximum točivého momentu 500 N.m lze využívat v širokém rozsahu otáček od 1500 do 3000 min-1. Díky suverénnímu průběhu točivého momentu zrychlí šestiválcové Audi Q5 na "stovku" za kultivované zvukové kulisy během 6,5 sekundy a poté lze pokračovat až k nejvyšší rychlosti 225 km/h. V průměru se třílitr spokojí se 7,7 litry nafty na 100 km.

Motor 2.0 TDI přenáší svoji sílu na šestistupňovou mechanickou převodovku. U motorů 3.0 TDI a 2.0 TFSI sází Audi na inovativní techniku v podobě nové sedmistupňové převodovky S tronic se dvěma spojkami. Tato špičková převodovka dokáže přeřadit během několika setin sekundy s mimořádným komfortem a vysokou účinností.

Stejně jako u nového Audi A4 došlo k posunutí přední pětiprvkové nápravy daleko dopředu, což umožnilo výrazně prodloužit rozvor a dosáhnout ideálního rozdělení hmotnosti vozu mezi nápravy. Řidič nového Audi Q5 to pozná podle neochvějné směrové stability, vysokého komfortu a působivé dynamiky.

Audi, průkopník v oblasti pohonu všech kol, vyrábí Audi Q5 výhradně se stálým pohonem všech kol, neboť to je jediné skutečně důsledné řešení pro dynamické SUV. Za normálního provozu se hnací síla rozděluje v poměru 40:60 mezi přední a zadní nápravu. Tato charakteristika s větším důrazem na zadní nápravu zvyšuje požitek z jízdy. V případě potřeby dokáže ústrojí quattro(r)
přenášet až 65 % točivého momentu na přední nebo až 85 % na zadní kola.

Také podvozek zdůrazňuje sportovní charakter Audi Q5. V konstrukci pětiprvkové přední nápravy a zadní nápravy s příčnými lichoběžníkovými rameny jsou se značným podílem zastoupeny lehké hliníkové díly. Reakce vozu na natočení volantu je bezprostřední, rozměrné brzdové kotouče zajišťují skvělé hodnoty zpomalení. Standardně se montují sedmnáctipalcová kola z lehkých slitin s pneumatikami rozměru 235/65, na přání si lze zvolit větší kola až do průměru ráfku 20 palců.

Jízda v novém na výkon orientovaném SUV od Audi je sportovně precizní, spontánní, bezpečná a současně komfortní. Jeho stabilizační systém ESP je nově vyvinutý a rozšířený o inovativní funkce, které konkurence nenabízí. Například zatížení střechy může dosahovat až 100 kilogramů, čímž se zvyšuje těžiště vozu. ESP proto rozpozná, kdy je namontován originální střešní nosič, a v mezních situacích zasahuje o něco dříve. Bez nákladu na střeše může řidič plně využívat dynamického potenciálu Audi Q5.

Audi Q5 je vozem pro jakékoli použití na jakémkoli povrchu. Poradí si s dvoutunovým přívěsem i s náročnějším terénem, v němž přijde ke slovu sériově montovaný asistent pro sjíždění prudkých svahů, který zvyšuje bezpečnost tím, že samočinně udržuje zvolenou rychlost menší než 30 km/h. Během provozu mimo zpevněnou vozovku pracuje stabilizační systém ESP i protiblokovací brzdový systém ABS podle speciálního terénního programu.

Čísla mluví sama za sebe: Audi Q5 se může pochlubit stoupavostí 31 stupňů (=60 %). Díky krátkému přednímu převisu dosahuje přední nájezdový úhel hodnoty 25 stupňů a přechodový úhel má hodnotu 17,5 stupně. Světlá výška dosahuje znamenitých 20 centimetrů, při brodění si může řidič dovolit vjet do hloubky až 50 centimetrů.

Ještě větší fascinaci z jízdy může vyvolat na přání dodávaný systém Audi drive select, kterým se volí komfortní, automatická nebo sportovní charakteristika řízení, tlumičů a hnacího ústrojí. Pomocí ovládacího systému MMI si může řidič individuálně naprogramovat vlastní, čtvrtý režim.

Součástí velkorysé standardní výbavy je mimo jiné audiosystém s osmi reproduktory, který lze na přání libovolně rozšiřovat o další prvky, jako je systém Bluetooth, přehrávač DVD, televizní přijímač, inteligentní hlasové ovládání nebo highendová zvuková aparatura od dánského specialisty Bang & Olufsen. Špičkový navigační systém pracuje s novým trojrozměrným
zobrazováním map, které jsou uložené na pevném disku s dostatečnou kapacitou také pro hudební soubory MP3.

Na přání lze výbavu vozu rozšířit o bezpočet luxusních prvků a nejmodernějších asistenčních systémů, k nimž patří například Audi parking system advanced se zpětnou kamerou (usnadňuje parkování), Audi lane assist (varuje před nechtěným opuštěním jízdního pruhu), Audi side assist (sleduje provoz ve slepých úhlech a varuje řidiče před případným nebezpečím při změně
jízdního pruhu), adaptive světlo (dynamické světlomety do zatáček) a adaptivní tempomat (udržuje bezpečný odstup od vpředu jedoucího vozu).

Pro nejnáročnější zákazníky jsou připravené další prvky výbavy ze světa vyspělých technologií: bezklíčový přístupový systém advanced key, sledování tlaku v pneumatikách, velká skleněná panoramatická střecha, třízónová automatická klimatizace, sluneční roletky pro zadní boční okna, elektrické zavírání víka zavazadlového prostoru, sklopné závěsné zařízení, samočinné zapínání a vypínání dálkových světlometů a elektrické seřizování, vyhřívání a odvětrávání předních sedadel.

Vůz Audi Q5 bude na českém trhu k dispozici koncem roku, cena zatím nebyla stanovena.
Přílohy
Q5080001_small.jpg
Q5080002_small.jpg
Q5080004_small.jpg
Q5080006_small.jpg
small.jpg
small.jpg (6.82 KiB) Zobrazeno 3623 x
˙˙˙ɐɯɐɥou nɹnɥzʌ ouɥɔǝsʌ ǝɾ ǝz 'ǝpɾıɹd ıɯ noqop ıupǝlsod

Uživatelský avatar
frostygp
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 207
Registrován: 07.08.2008 23:58
Bydliště: Olomoucký kraj (Kroměřížsko)

Re: Nové Audi Q5: sportovní a všestranné

Příspěvek od frostygp »

docela dobry,, ale předháněj se s BMV,, ale za tu cenu,, nevimm raděj VW

Uživatelský avatar
Pěnkys
Řidič
Řidič
Příspěvky: 53
Registrován: 07.10.2007 19:59
Bydliště: Praha

Re: Nové Audi Q5: sportovní a všestranné

Příspěvek od Pěnkys »

osobně se mi líbí q7,ale nějakej velkej rozdíl mezi nimi neni. Spíš bych řekl, že se předháněj s VW

Uživatelský avatar
frostygp
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 207
Registrován: 07.08.2008 23:58
Bydliště: Olomoucký kraj (Kroměřížsko)

Re: Nové Audi Q5: sportovní a všestranné

Příspěvek od frostygp »

VW :?: ,, no nevim VW nemá ani jedno takové auto,, za to X5 a X3? nevím když myslíš
Pěnkys píše:osobně se mi líbí q7,ale nějakej velkej rozdíl mezi nimi neni. Spíš bych řekl, že se předháněj s VW

Uživatelský avatar
Pěnkys
Řidič
Řidič
Příspěvky: 53
Registrován: 07.10.2007 19:59
Bydliště: Praha

Re: Nové Audi Q5: sportovní a všestranné

Příspěvek od Pěnkys »

frostygp píše:VW :?: ,, no nevim VW nemá ani jedno takové auto,, za to X5 a X3? nevím když myslíš
Pěnkys píše:osobně se mi líbí q7,ale nějakej velkej rozdíl mezi nimi neni. Spíš bych řekl, že se předháněj s VW
no jasně k tomu můžeš přidat x6, která je teda asi nejhezčí...

Uživatelský avatar
frostygp
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 207
Registrován: 07.08.2008 23:58
Bydliště: Olomoucký kraj (Kroměřížsko)

Re: Nové Audi Q5: sportovní a všestranné

Příspěvek od frostygp »

tak to je velká pravda X6, to je TANK!!užasny auto
Pěnkys píše:
frostygp píše:VW :?: ,, no nevim VW nemá ani jedno takové auto,, za to X5 a X3? nevím když myslíš
no jasně k tomu můžeš přidat x6, která je teda asi nejhezčí...

Uživatelský avatar
Pěnkys
Řidič
Řidič
Příspěvky: 53
Registrován: 07.10.2007 19:59
Bydliště: Praha

Re: Nové Audi Q5: sportovní a všestranné

Příspěvek od Pěnkys »

frostygp píše:tak to je velká pravda X6, to je TANK!!užasny auto
Pěnkys píše: no jasně k tomu můžeš přidat x6, která je teda asi nejhezčí...
jo TANK je to správný slovo. prostě robustnost nadevše. x3 a x5 se mi nikdy nelíbila a tímhle BMW v mích očích vzrostl, ale jenom majinko...

Odpovědět

Zpět na „Novinky & Tiskové zprávy“