Audi A3 a A3 Sportback, prémiové vozy Audi nižší střední třídy, vylepšují svůj sportovní profil řadou inovací a aktualizovaným moderním designem.
Když v roce 1996 přišla první generace Audi A3, vytvořila zcela nový segment trhu nižší střední třídy. Od té doby se prodalo celkem 2,9 milionů vozů dvou generací tohoto úspěšného kompaktního modelu. Nyní značka upevňuje postavení ve třídě řadou inovací.
Nové detaily exteriéru třídveřového A3 a pětidveřového A3 Sportback zdůrazňují sportovní profil prémiového hatchbacku. Nově tvarované jsou přední blatníky, kapota i nárazník s ještě větší maskou single-frame. Výrazný prvek připomínající tvar křídla byl integrován do předních
sdružených světlometů, kde má funkci světel pro denní svícení. S příplatkovými bi-xenonovými světlomety jsou tyto tvary ještě působivější díky světelným diodám. Nová zpětná zrcátka mají v krytech diodové ukazatele změny směru, z boku vyniknou nová kola a provedení klik. Záď s novým nárazníkem je obzvláště působivá u verze Sportback, která má uvnitř svítilen zakomponován kontrastní svítící obrys vytvořený z optického vlákna.
Interiér vozu, propracovaný do nejmenších detailů, vyvolává atmosféru sportovní elegance. Výrazným designovým prvkem je opět hliník, který neodmyslitelně patří ke značce Audi. V případě inovované řady A3/A3 Sportback je hliníkový dekor ušlechtilým doplňkem na přístrojové desce, na
středové konzole s novými ovladači a na přístrojovém štítu s černými stupnicemi a rudými ručkami. Před řidičem se nyní na informačním displeji zobrazuje optimální rychlostní stupeň pro aktuální jízdní režim - také respektováním těchto pokynů lze snížit spotřebu paliva a emise CO2.
Nabídka motorů je tak jako dosud příkladně široká. Vybírat lze z pěti zážehových (75 až 184 kW) a tří vznětových motorů (77 až 125 kW), oba motory 2.0 TDI patří k nejmodernějším jednotkám se systémem vstřikování common-rail. Výrobní program zahrnuje také verzi 1,9 TDI e se spotřebou sníženou na 4,5 l/100 km a emisemi CO2 jen 119 g/km v kombinovaném režimu.
Většina motorů je standardně dodávána se šestistupňovými manuálními převodovkami, na přání je dodávána nová sedmistupňová nebo šestistupňová dvouspojková převodovka S tronic. Pro pět motorizací - 1.8 TFSI, 2.0 TFSI, obě 2.0 TDI a standardně pro 3.2 FSI - je dodáván pohon všech kol quattro s nejnovější generací elektronicky řízené mezinápravové spojky Haldex.
Z vyšších modelových řad značky Audi se do A3/A3 Sportback dostává adaptivní systém tlumičů Audi magnetic ride.
Audi S3 Sportback nyní rozšiřuje nabídku extrémně výkonných pětidveřových hatchbacků a bude tak alternativou pro třídveřový model Audi S3. Srdcem obou vozů je motor 2.0 TFSI s nejvyšším výkonem 195 kW (265 k) a maximem točivého momentu 350 Nm. Audi S3 Sportback má standardně šestistupňovou převodovku, zrychlení z 0 na 100 km/h trvá 5,8 s a dosahuje nejvyšší rychlosti 250 km/h, která je elektronicky omezena. Specifický sportovní design exteriéru i
interiéru umocňuje špičková sériová výbava.
Základní ceny všech modelů vozů Audi v České republice jsou nyní odvozovány od aktuálního denního kurzu české koruny k euru (dle kurzovního lístku banky UniCredit Bank, devizy - prodej). Podle kurzu z 5.5.2008 cena Audi A3 začíná na 508 896 Kč a u Audi A3 Sportback na 528 465 Kč včetně DPH. K dispozici jsou i verze s možností odpočtu DPH.
Audi A3: nová dynamika zvyšuje požitek z jízdy
- bechy
- VWexpert
- Příspěvky: 2545
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Audi A3: nová dynamika zvyšuje požitek z jízdy
˙˙˙ɐɯɐɥou nɹnɥzʌ ouɥɔǝsʌ ǝɾ ǝz 'ǝpɾıɹd ıɯ noqop ıupǝlsod
- rombo
- VWjunior
- Příspěvky: 1947
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Olomouc
- Kontaktovat uživatele:
Re: Audi A3: nová dynamika zvyšuje požitek z jízdy
to tridvirko je krasny ale ten petidver uz moc ne.. ale zas ma peknou barvu .. a tech 265 kobyl bych si dal rict
- čapik
- Moderátor
- Příspěvky: 2414
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
Re: Audi A3: nová dynamika zvyšuje požitek z jízdy
jj, moje řeč, ujinejch bych 5-dvéř zkousnul, ale u té A3 je to pěknej humus. Ale ta 3-dvéř. to je nadhera!!!
My fast doesn´t like hondas * * * * *
- SpeedOfLife
- Nový člen
- Příspěvky: 1
- Registrován: 24.04.2008 10:12
- Bydliště: Kladno
- Kontaktovat uživatele:
Re: Audi A3: nová dynamika zvyšuje požitek z jízdy
Božínku, nechce mi jí někdo darovat k vánocům?
- Cyp_the_trestacz
- VWexpert
- Příspěvky: 3192
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Audi A3: nová dynamika zvyšuje požitek z jízdy
Já sem teda hotovej z toho pětidvířka
- thoomass
- Profík
- Příspěvky: 909
- Registrován: 25.09.2007 14:42
- Bydliště: Brno-venkov
- Kontaktovat uživatele:
Re: Audi A3: nová dynamika zvyšuje požitek z jízdy
Me by to bylo jedno... Jak tridvirko tak peti sou krasavci, ani za jedno bych se nezlobil...
- JaSk
- Moderátor
- Příspěvky: 1598
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Audi A3: nová dynamika zvyšuje požitek z jízdy
Fešné autíčko, obzvlášt to třídvéřové kdyby mělo barvu toho pětidvířka
Potřebuješ radu s počítačem nebo mobilem? Zeptej se!
- bobrik
- Závodník
- Příspěvky: 671
- Registrován: 18.11.2007 01:46
- Bydliště: Praha-Východ
- Kontaktovat uživatele:
Re: Audi A3: nová dynamika zvyšuje požitek z jízdy
A mě se líbí pětidvířko sbarvou pětidvířkaJaSk píše:Fešné autíčko, obzvlášt to třídvéřové kdyby mělo barvu toho pětidvířka