Nejlepší Golf všech dob

Co se děje kolem VW.

Moderátoři: LukaSHek, Moderátoři

Uživatelský avatar
bechy
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 2545
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Nejlepší Golf všech dob

Příspěvek od bechy »

Volkswagen odhaluje své nejdůležitější tajemství pro tento rok: nový Golf. Nejprodávanější vůz v Evropě, jehož se vyrobilo více než 26 milionů exemplářů, je po všech stránkách lepší než jeho předchůdce. "Šestá generace Golfu naprosto změní měřítka kvality a komfortu ve své třídě, protože zákazníkovi za jeho peníze nabídne více užitné hodnoty než kdykoli předtím," říká Prof. Dr. Martin Winterkorn, předseda představenstva Volkswagen AG. Uvedení na evropský trh čeká nový Golf v říjnu tohoto roku, následovat bude uvedení v Africe, Asii, Austrálii a Severní Americe. Na český trh bude nový Golf uveden v lednu příštího roku, cena zatím nebyla stanovena.

Síla inovací - Golf zpřístupňuje pokrok lidem
Čistý a efektní design nového Golfu ukazuje celé značce Volkswagen cestu do budoucnosti. Jeho akustické vlastnosti a celkový komfort pak boří hranice mezi třídami. Inovativní motory a převodovky snižují spotřebu až o 28 procent. Všechny pohonné jednotky zároveň splňují limity budoucí emisní normy EU-5. Asistenční systémy jako "automatická kontrola vzdálenosti" ACC, "adaptivní povozek" DCC a "automatický parkovací asistent" přinášejí na palubu Golfu další špičkové technologie. O maximální úroveň bezpečí se starají také nové sériové doplňky: ESP s vylepšenou odezvou v celém rychlostním spektru, nadále optimalizované ochranné destrukční zóny, sedm airbagů včetně kolenních, speciální hlavové opěrky působící proti hyperextenzi krční páteře, detektor zapnutí bezpečnostních pásů na zadních sedadlech a automatická světla pro denní svícení.

Vnější design - nová forma preciznosti
Vysoká hodnota nového Golfu se dokonale odráží na jeho stylovém designu. Všechny zásadní partie karoserie byly změněny: "Klíčové komponenty nového Golfu jsme odlili v nových, precizních formách," vysvětluje Walter de Silva. Italský šéf designu německého koncernu zdůrazňuje: "Golf je vůz, který se stal globální ikonou, proto musí být jeho architektura a ztvárnění naprosto jasné a unikátní." Šestý Golf se může pochlubit zároveň jak sportovním, tak elegantním vzezřením, a to v mnohem větší míře, než kterýkoli z jeho předchůdců. "Nový Golf je výraznější a více třídimenzionální než minulá generace. Je to zásluha jeho precizně definovaných linií a hran, rozšířených ploch a kontrastujících prohlubní." Klaus Bischoff, šéf designu značky Volkswagen k tomu dodává: "Každý detail je nekompromisně mířen k tomu, aby zvýšil hodnotu vozu jako celku." Zejména při přímém srovnání páté a šesté generace Golfu je zřejmé, jak moc se nový Golf změnil. Tým pod vedením de Silvy a Bischoffa usiloval o vykrystalizování "základní DNA" celé modelové řady, kterou pak poslal na výlet do budoucnosti. Charakteristické prvky tak zahrnují čistě provedenou přední masku první generace Golfu a C-sloupek, který byl dotažen k dokonalosti u čtvrté generace. Střecha u nového modelu spočívá - stejně jako u nového Scirocca - na dominantních "ramenech". Díky nápadné boční linii nazvané "character line", která se jako napnutý sval táhne od předních světlometů až k zadním světlům, získal nový Golf z bočního pohledu plnější a nižší vzhled. Všechny povrchy karoserie působí u nového Golfu uvolněněji a sportovněji. Vpředu mezi světlomety si nový vůz propůjčil vodorovně orientovanou mřížku chladiče z první generace Golfu - mřížka sama o sobě je vyvedena v černé lesklé barvě a její linie korespondují s liniemi nárazníku. Pod nárazníkem se nachází otvor pro vstup vzduchu, který je také proveden v černé barvě s chromovanými rámečky okolo mlhových světel. Také zadní části vozu dominují horizontální linie. Široká zadní světla jsou díky svému unikátnímu designu jasně identifikovatelná i v noci. Díky krystalicky čisté lince pro odbočovací světla vzbuzují dojem podobnosti s Touaregem. Celkově se díky souhře všech designových prvků nový Golf jeví znatelně širší, nižší a luxusnější.

Interiér - pohlcující rozdíly mezi třídami
Vysoká užitná hodnotu vozu vyzařuje také z jeho nově navrženého interiéru, jehož doplňky a rafinované povrchy zcela mění pravidla platná v této třídě, a to jak co se dotyku, tak vzhledu týká. Vzhled použitých materiálů a různé detaily, jako například chromované obroučky sdružených přístrojů převzaté z Passatu CC, zanechávají ve člověku dojem, že se nachází ve voze z vyššího segmentu. Nadále byly vylepšeny i ergonomické vlastnosti interiéru vozu - například všechny důležité ovladače jsou lépe dostupné. Týká se to mimo jiné ovladačů nové automatické klimatizace Climatronic (poprvé představena v Passatu CC) nebo ovladačů elektrického stahování oken, které jsou nově umístěny více vpředu nad klikou dveří, aby k nim byl usnadněn přístup. Celým interiérem se jako červená nit táhne pro Volkswagen typická touha po preciznosti v každém detailu. Například detekce zapnutí bezpečnostních pásů na zadních sedadlech: pokud si zákazník objedná Golf se zadními postranními airbagy, pozná na multifunkčním displeji v kokpitu, jestli i cestující vzadu mají zapnuté pásy, a to samozřejmě pro každé sedadlo zvlášť. Dalším příkladem jsou kožená sedadla s novým pevnějším povrchem, čtyři praktické háčky v zavazadlovém prostoru, které zajistí, že se majiteli cestou domů nevysype nákup z tašek, ale také aerodynamicky optimalizovaná zpětná zrcátka, která se díky novému tvaru znatelně méně špiní. Zrcátka lze zároveň díky umístění jejich ovladače nad klikou dveří řidiče snadněji nastavovat.

Snížení hluku - nejtišší Golf od první generace
Nový Golf je charakteristický prvotřídními akustickými vlastnostmi. Vnější hluk redukuje speciální tlumicí vrstva na předním skle a také nově vyvinutý koncept zavírání dveří a bočních oken. Nový tvar vnějších zpětných zrcátek znatelně omezuje zvuk proudícího vzduchu, další modifikace se dotkly akustické izolace mezi motorem a prostorem pro cestující a vše završují tiché pneumatiky a nové uložení motoru.

Vznětové motory - přechod ke vstřikování common rail
Svůj lví podíl na skvělých akustických vlastnostech nového Golfu mají i poprvé použité výjimečně tiché motory TDI se vstřikováním common rail. Dvě vyrovnávací hřídele také zamezují nežádoucím vibracím. Pro nový Golf jsou v plánu motory TDI s výkony od 66 kW / 90 k až po 125 kW / 170 k. Při uvedení na trh bude Golf k dispozici se dvěma dvoulitrovými motory TDI o výkonech 81 kW / 110 k a 103 kW / 140 k, vždy s filtrem pevných částic DPF. Nové motory TDI vynikají mimořádnou úsporností. Agregát 2.0 TDI s výkonem 81 kW / 110 k je spokojen s pouhými 4,5 l nafty na 100 km (emise CO2 119 g/km), což znamená úsporu o 0,6 litru. Také silnější verze motoru 2.0 TDI se 140 koňskými silami si řekne o pouhých 4,9 l paliva na 100 km, což je o 0,6 litru méně, než u předchůdce (emise CO2 129 g/km).

Zážehové motory - úspornější, než kdykoli dříve
Při uvedení na trh bude nový Golf k dispozici také se čtyřmi zážehovými motory: 59 kW / 80 k, 75 kW / 102 k, 90 kW / 122 k a 118 kW / 160 k. Motory TSI, které začínají na výkonu 90 kW / 122 k, jsou vybaveny kompresorem a/nebo turbodmychadlem. Také benzinové agregáty jsou co se spotřeby týká, průkopnické. Optimalizovaný základní motor s 80 koňskými silami spotřebuje na sto kilometrů pouhých 6,4 l benzinu, co ž je o 0,5 litru méně než u předchozího modelu (emise CO2 149 g/km). Další motory TSI se také mohou pochlubit vzorovou úsporností: 1.4 TSI o výkonu 122 koní si v novém Golfu řekne o 6,2 litru paliva na 100 km, což je 0,1 méně než dříve (emise 144 g/km). Také nová 160koňová verze motoru 1.4 TSI dosahuje excelentní hodnoty spotřeby 6,3 litru na 100 kilometrů. Srovnáme-li tento údaj se spotřebou vysloužilého motoru FSI o výkonu 150 k, může se nové TSI pochlubit hodnotou o 1,6 litru na 100 km nižší.

DSG - dvouspojkové převodovky nahrazují konvenční automaty
S výjimkou základních motorových verzí, mohou být všechny zážehové i vznětové agregáty spojeny s dvouspojkovou převodovkou DSG. V závislosti na točivém momentu motoru se pak jedná o převodovku šesti- nebo sedmirychlostní. Výkonná a agilní převodovka DSG tak zcela nahrazuje klasický automat. Jak efektivní může být spojení technologií TSI a DSG dokumentuje průměrná spotřeba motoru 1.4 TSI se sedmirychlostním DSG, která činí 6 litrů na 100 kilometrů (emise CO2 139 g/km). Toto vysoce moderní duo nahrazuje 2.0 FSI se 150 koňskými silami a šestistupňovým automatem s průměrnou spotřebou 8,3 litru na 100 km. Úspora činí 2,3 litru na sto kilometrů - plných 28 % - tak vypadá pokrok ve své nejvyšší formě!
Přílohy
DB2008AU00842_small.jpg
DB2008AU00857_small.jpg
DB2008AU00866_small.jpg
DB2008AU00881_small.jpg
small.jpg
small.jpg (4.69 KiB) Zobrazeno 14682 x
˙˙˙ɐɯɐɥou nɹnɥzʌ ouɥɔǝsʌ ǝɾ ǝz 'ǝpɾıɹd ıɯ noqop ıupǝlsod

Uživatelský avatar
Dandi
VWjunior
VWjunior
Příspěvky: 1548
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: VW-club.cz

Re: Nejlepší Golf všech dob

Příspěvek od Dandi »

ale design se jim moc nepoved
TodayTomorrowLexus

Uživatelský avatar
bobrik
Závodník
Závodník
Příspěvky: 671
Registrován: 18.11.2007 01:46
Bydliště: Praha-Východ
Kontaktovat uživatele:

Re: Nejlepší Golf všech dob

Příspěvek od bobrik »

Mně se docela líbí,ale golf je na mně malej :wink:

Uživatelský avatar
Cyp_the_trestacz
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 3192
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Nejlepší Golf všech dob

Příspěvek od Cyp_the_trestacz »

Konečně vypadá rozumně narozdíl od pětky... Takhle totiž měla vypadat pětka a šestka pak uplně jinak a třeba až za dva roky.. Pětka byla podle mýho omyl.. Golfem IV si nasadili laťku moc vysoko a co mělo bejt tenkrát je až teď.. Ty "Touareg" světla vypadaj dobře a čumák taky.. KOnečně důstojnej nástupce 4ky... Byl by to luxus, kdyby pětka nebyla. Takhle je to s křížkem po funuse, ale přece.

ALEX-TDI
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 259
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Rychvwald
Kontaktovat uživatele:

Re: Nejlepší Golf všech dob

Příspěvek od ALEX-TDI »

Cyp_the_trestacz píše:Konečně vypadá rozumně narozdíl od pětky... Takhle totiž měla vypadat pětka a šestka pak uplně jinak a třeba až za dva roky.. Pětka byla podle mýho omyl.. Golfem IV si nasadili laťku moc vysoko a co mělo bejt tenkrát je až teď.. Ty "Touareg" světla vypadaj dobře a čumák taky.. KOnečně důstojnej nástupce 4ky... Byl by to luxus, kdyby pětka nebyla. Takhle je to s křížkem po funuse, ale přece.
Ano, ano mám tentýž názor. Ten novej se jim opravdu povedl.

jumpman01
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 34
Registrován: 29.09.2007 15:59
Bydliště: Plzeň

Re: Nejlepší Golf všech dob

Příspěvek od jumpman01 »

Je LUXUSNÍ....fakt nádhera !!!

Uživatelský avatar
ťoušek
Člen klubu
Příspěvky: 1330
Registrován: 19.12.2007 16:46
Bydliště: 4 km SZ směrem od ČABANOVA

Re: Nejlepší Golf všech dob

Příspěvek od ťoušek »

Cyp_the_trestacz píše:Konečně vypadá rozumně narozdíl od pětky... Takhle totiž měla vypadat pětka a šestka pak uplně jinak a třeba až za dva roky.. Pětka byla podle mýho omyl.. Golfem IV si nasadili laťku moc vysoko a co mělo bejt tenkrát je až teď.. Ty "Touareg" světla vypadaj dobře a čumák taky.. KOnečně důstojnej nástupce 4ky... Byl by to luxus, kdyby pětka nebyla. Takhle je to s křížkem po funuse, ale přece.
Taky 100% souhlas!!!Sem furt přemejšlel,co koupím,až dojezdím3.Ta 5 mě vůbec nepadla do oka,nehledě na to,že mám radši menší auta. 8) Toto auto je úplně dle mýho gusta!!! :wink: Už začínám šetřit!! :mrgreen:
Tady se mi líbí způsob loučení,jeden řekne ahoj a z davu se sborově ozve "jdi do pr**le"

https://www.youtube.com/watch?v=b33JAIM ... fA&index=7

Uživatelský avatar
JaSk
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 1598
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Nejlepší Golf všech dob

Příspěvek od JaSk »

Suprovej, ale to šíro je lepší :D
Potřebuješ radu s počítačem nebo mobilem? Zeptej se!

Uživatelský avatar
rombo
VWjunior
VWjunior
Příspěvky: 1947
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Olomouc
Kontaktovat uživatele:

Re: Nejlepší Golf všech dob

Příspěvek od rombo »

jo ten tridver vypada dobre ale zajima me jak bude nakonec vypadat GTIcko.. videl jsem nejakou fotku bilyho a jestli byla realna tak to bude peknej hnus proti petkovymu :oops:

Uživatelský avatar
crossic
Člen klubu
Příspěvky: 3494
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Dubí

Re: Nejlepší Golf všech dob

Příspěvek od crossic »

Mě osobně to spíš přijde jako facelift GV...tedy co se týče designu...v případě technologií se jedná o něco jiného no :)
VW CC snowflake TDi 176HP 389Nm DSG

Uživatelský avatar
kolin
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 403
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Kamenice nad Lipou

Re: Nejlepší Golf všech dob

Příspěvek od kolin »

Vypadá pškně, sem zvědavej jak to bude vypadat na živo 8O

Uživatelský avatar
buxy
Řidič
Řidič
Příspěvky: 150
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Slovakia - east
Kontaktovat uživatele:

Re: Nejlepší Golf všech dob

Příspěvek od buxy »

rombo píše:jo ten tridver vypada dobre ale zajima me jak bude nakonec vypadat GTIcko.. videl jsem nejakou fotku bilyho a jestli byla realna tak to bude peknej hnus proti petkovymu :oops:
Neviem či to bude ono, ale asi tak...
http://www.speedheads.de/galleries/0056/004680.jpg
Přílohy
VI gti.jpg
Generation GOLF !!!!

sovo
Řidič
Řidič
Příspěvky: 98
Registrován: 19.05.2008 18:06
Bydliště: Martin - Slovensko

Re: Nejlepší Golf všech dob

Příspěvek od sovo »

Mne sa to rovnako ako CROSSIC-ovy zda iba ako facelift G5,stale sa velmi podobaju aj z vonka a aj z vnutra!Dokonca sa mi zda ze niektore diely ako napr. skrinka palubovky,pred. kapota atd. su skoro rovnaké.Je krajší, ale nezda sa mi ako velký pokrok! 8)

Uživatelský avatar
-Jakub-
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 3986
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Těrlicko
Kontaktovat uživatele:

Re: Nejlepší Golf všech dob

Příspěvek od -Jakub- »

to snad né!!! :158: nechci mít starou káru :roll:

piti
Řidič
Řidič
Příspěvky: 50
Registrován: 04.11.2007 04:12
Bydliště: liberec

Re: Nejlepší Golf všech dob

Příspěvek od piti »

achjo samaaa elektrika :budo:

Odpovědět

Zpět na „Novinky & Tiskové zprávy“