Oživení po cca 5 letech stání 1.8 66kw RP - několik problémů
- matesg2
- VWjunior
- Příspěvky: 1642
- Registrován: 05.03.2009 14:56
- Bydliště: Vyškov
Oživení po cca 5 letech stání 1.8 66kw RP - několik problémů
Čau pročetl jsem hromadu témat ale nikde nebylo vše dohromady :/
1) po zahřátí drží moc vysoké volnoběh cca 1500 otáček viz foto. Podezření mám na krokový motorek protože když ho podrzim tak se vrátí volnoběh do normálu ale po puštění se vrátí zpět na 1500 . Podtlaku jsou ok
2) moc bohatá směs střílí do výfuku, lambda je zapojena dobře, kat je novej jelikož byl off. Novou lambdu mám objednanou během víkendu vyměním a uvidíme co se stane
3) Teplota - auto se zahřeje Sahara se spustí - takže jednotka vi že se zahraje, ale na budíku ručička nevyleze výš než je na fotce. Spodní i horní hadice od chladiče jsou zahřátý a přitom auto netopí :/ co myslíte čidla to by ale nemělo vliv na topeni ? Napočítal jsem tři červený modrý a jedno ze spodu.. nebo je to zavzdusneny ??
Je možné že souvisí vše se vším?
Už jsem úplně zapomněl jaký je to opravovat auta bez diagnostiky
1) po zahřátí drží moc vysoké volnoběh cca 1500 otáček viz foto. Podezření mám na krokový motorek protože když ho podrzim tak se vrátí volnoběh do normálu ale po puštění se vrátí zpět na 1500 . Podtlaku jsou ok
2) moc bohatá směs střílí do výfuku, lambda je zapojena dobře, kat je novej jelikož byl off. Novou lambdu mám objednanou během víkendu vyměním a uvidíme co se stane
3) Teplota - auto se zahřeje Sahara se spustí - takže jednotka vi že se zahraje, ale na budíku ručička nevyleze výš než je na fotce. Spodní i horní hadice od chladiče jsou zahřátý a přitom auto netopí :/ co myslíte čidla to by ale nemělo vliv na topeni ? Napočítal jsem tři červený modrý a jedno ze spodu.. nebo je to zavzdusneny ??
Je možné že souvisí vše se vším?
Už jsem úplně zapomněl jaký je to opravovat auta bez diagnostiky
Naposledy upravil(a) matesg2 dne 27.03.2018 22:11, celkem upraveno 1 x.
- matesg2
- VWjunior
- Příspěvky: 1642
- Registrován: 05.03.2009 14:56
- Bydliště: Vyškov
Re: Oživení po cca 5 letech stání 1.8 66kr RP - několik problémů
Teď jsem zkoumal tu diagnostiku přes diodovou zkousecku tak to zítra zkusím co to bliká a nebliká a napíšu
- lister
- Moderátor
- Příspěvky: 4934
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Gross Maispitz
Re: Oživení po cca 5 letech stání 1.8 66kw RP - několik problémů
tak co jsi vyblikal ?
těch pět let tam asi nebyla pořád nabitá baterka, že jo. mono-jetronik se "učí" a přizpůsobuje , třeba až najedeš nějaký kilometry tak se to usadí.
to že jednotka ví že je motor zahřátej neznamená nic pro budík, ten má vlastní čidlo
co hadice od motoru do topení ? obě teplý ? je radiátor průchozí ? zavzdušněnej nebude, je nízko..
u G2 se teplota topení reguluje klapkou která směruje část vzduchu přes radiátor a část mimo, takže když netopí, je to nejspíš proto, že buď ta klapka pouští vzduch mimo radiátor, nebo je radiátor neprůchozí pro vzduch (myší hnízdo)
těch pět let tam asi nebyla pořád nabitá baterka, že jo. mono-jetronik se "učí" a přizpůsobuje , třeba až najedeš nějaký kilometry tak se to usadí.
to že jednotka ví že je motor zahřátej neznamená nic pro budík, ten má vlastní čidlo
co hadice od motoru do topení ? obě teplý ? je radiátor průchozí ? zavzdušněnej nebude, je nízko..
u G2 se teplota topení reguluje klapkou která směruje část vzduchu přes radiátor a část mimo, takže když netopí, je to nejspíš proto, že buď ta klapka pouští vzduch mimo radiátor, nebo je radiátor neprůchozí pro vzduch (myší hnízdo)
lister ví hodně o MegaSquirtu a nebojí se zeptat.
Golf MK1 16V ITB COP MegaSquirt2 189HP Quaife Tramont TY2
'92 Corrado MoonlightBlue 9A říznutý ABF, 2x výfuková vačka a MegaSquirt2..
Golf MK1 16V ITB COP MegaSquirt2 189HP Quaife Tramont TY2
'92 Corrado MoonlightBlue 9A říznutý ABF, 2x výfuková vačka a MegaSquirt2..
- matesg2
- VWjunior
- Příspěvky: 1642
- Registrován: 05.03.2009 14:56
- Bydliště: Vyškov
Re: Oživení po cca 5 letech stání 1.8 66kw RP - několik problémů
přiznám se, že jsem se k tomu ještě nedostal. golfa jsem si koupil pro zábavu a času na něj je teď fakt málo. snad tento týden se na to vrhnu.
jen jsem se chtěl zeptat na to, že se RP "učí" všude tu po tématech se píše že RP má pevně nastavené hodnoty podle kterých jednotka jede. jak to teda je pls?
předem dík.
jinak koupil jsem nové rozvody a všechny ty teplotní čidla takže se to znovu nastaví, nastaví se předstih a pak to vezmu někam na letiště projet (nemám to ještě na cz papírech )
jen jsem se chtěl zeptat na to, že se RP "učí" všude tu po tématech se píše že RP má pevně nastavené hodnoty podle kterých jednotka jede. jak to teda je pls?
předem dík.
jinak koupil jsem nové rozvody a všechny ty teplotní čidla takže se to znovu nastaví, nastaví se předstih a pak to vezmu někam na letiště projet (nemám to ještě na cz papírech )
- lister
- Moderátor
- Příspěvky: 4934
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Gross Maispitz
Re: Oživení po cca 5 letech stání 1.8 66kw RP - několik problémů
lidi toho nakecají, já bych spíš věřil tomu co píše bosch
https://www.ulozto.cz/!2yJzaxur/bosch-s ... tronic-pdf" onclick="window.open(this.href);return false; strana 18, ale klidně to přečti celý..
https://www.ulozto.cz/!2yJzaxur/bosch-s ... tronic-pdf" onclick="window.open(this.href);return false; strana 18, ale klidně to přečti celý..
lister ví hodně o MegaSquirtu a nebojí se zeptat.
Golf MK1 16V ITB COP MegaSquirt2 189HP Quaife Tramont TY2
'92 Corrado MoonlightBlue 9A říznutý ABF, 2x výfuková vačka a MegaSquirt2..
Golf MK1 16V ITB COP MegaSquirt2 189HP Quaife Tramont TY2
'92 Corrado MoonlightBlue 9A říznutý ABF, 2x výfuková vačka a MegaSquirt2..
- matesg2
- VWjunior
- Příspěvky: 1642
- Registrován: 05.03.2009 14:56
- Bydliště: Vyškov
Re: Oživení po cca 5 letech stání 1.8 66kw RP - několik problémů
mmm zajímavé čtení
- 11mAjA11
- Moderátor
- Příspěvky: 9064
- Registrován: 13.09.2008 15:42
- Bydliště: Small Town in North Moravia
Re: Oživení po cca 5 letech stání 1.8 66kw RP - několik problémů
Jo uci se urcite, vycisti i klapku.
A pojezdi.
Jestli se nepletu tak to je podobne jak ve trojaku motor ABS taky monojet, kdyz sem povycistoval co slo + cidla chladici kapaliny nove tak se to jizdou usadilo na sve potrebne hodnoty.
To bude v pohode.
Pripadne netesnosti kolem sani, podtlaky prokontrolovat.
A pojezdi.
Jestli se nepletu tak to je podobne jak ve trojaku motor ABS taky monojet, kdyz sem povycistoval co slo + cidla chladici kapaliny nove tak se to jizdou usadilo na sve potrebne hodnoty.
To bude v pohode.
Pripadne netesnosti kolem sani, podtlaky prokontrolovat.
- matesg2
- VWjunior
- Příspěvky: 1642
- Registrován: 05.03.2009 14:56
- Bydliště: Vyškov
Re: Oživení po cca 5 letech stání 1.8 66kw RP - několik problémů
jj chtělo by to pořádně projet, bohužel zatím bez značek se jezdí blbě najel sem s tím po výměně čidel rozvodů atd tak 3km a problém s vysokým volnoběhem po zahřátí furt přetrvává :/
včera jsem si všiml, že měrka od oleje má prdlej obal. nemůže to tím sát falešné vzduch?
když odpojím krokový motorek na klapce tak to kolísá -> skoro chcípne, vylítne na 2t a zas skoro chcípne a furt tak dokola
včera jsem si všiml, že měrka od oleje má prdlej obal. nemůže to tím sát falešné vzduch?
když odpojím krokový motorek na klapce tak to kolísá -> skoro chcípne, vylítne na 2t a zas skoro chcípne a furt tak dokola
- matesg2
- VWjunior
- Příspěvky: 1642
- Registrován: 05.03.2009 14:56
- Bydliště: Vyškov
Re: Oživení po cca 5 letech stání 1.8 66kw RP - několik problémů
nechci to zakřiknout, ale vypadá že si to sedlo s golfem najeto 9km
- matesg2
- VWjunior
- Příspěvky: 1642
- Registrován: 05.03.2009 14:56
- Bydliště: Vyškov
Re: Oživení po cca 5 letech stání 1.8 66kw RP - několik problémů
tak předčasná sláva.. opravené to není mám s golfem najeto 110km a problém furt přetrvává. za studena je volnoběh v normálu a jak se auto zahřívá tak to leze výš a výš..
když stoji auto zahřaty na slunku tak volnoběh leze do nezvratných výšin.
když sem s autem jel po okrsce tak se volnoběh držel cca kolem 1000 jak se najelo na dalnici tak se to prohřálo tak vylezl na 1500 no a jak to stalo na slunku tak 2000 - 2500
včera jsem to zkoumal a mám podezření na ten volnoběžný krokový motorek, jelikož když ho dopojím tak se nic nestane. drží v té poloze kde aktuálně byl. neměl by se vrátit do základní polohy?
jinak všechny podtlaky a nějaky hadice co jevili známky opotřebení jsou nové
dál jsem přišel na to že je v čiči ještě termostat mimo město se auto nedostane k 90 stupňům. ale to by na tento problém nemělo mít vliv ne?
když stoji auto zahřaty na slunku tak volnoběh leze do nezvratných výšin.
když sem s autem jel po okrsce tak se volnoběh držel cca kolem 1000 jak se najelo na dalnici tak se to prohřálo tak vylezl na 1500 no a jak to stalo na slunku tak 2000 - 2500
včera jsem to zkoumal a mám podezření na ten volnoběžný krokový motorek, jelikož když ho dopojím tak se nic nestane. drží v té poloze kde aktuálně byl. neměl by se vrátit do základní polohy?
jinak všechny podtlaky a nějaky hadice co jevili známky opotřebení jsou nové
dál jsem přišel na to že je v čiči ještě termostat mimo město se auto nedostane k 90 stupňům. ale to by na tento problém nemělo mít vliv ne?
-
- Závodník
- Příspěvky: 634
- Registrován: 10.05.2012 00:58
Re: Oživení po cca 5 letech stání 1.8 66kw RP - několik problémů
teplota motoru je základní řídící veličina a má podstatný vliv na chod motoru. To, že není 90 stupňů, ale třeba jen 80, to nemůže způsobit tak vysoký volnoběh.
Otáčky volnoběhu jsou dané, nejdou nastavovat. Jejich výši sama ŘJ udržuje ve své nastavené toleranci. pomocí krokového motorku.
Jeho odpojením ti otáčky létají hore dole. Aby ŘJ věděla, že má udržovat volnoběh, tak po uvolnění plynu (lanka) musí páčka klapky dosednout na spínač, který se sepne. A tím teprve ŘJ ví, že má udržovat volnoběh.
Často jsem viděl, že právě toto nefunguje správně, spínač nesepne a ŘJ neví nic o volnoběhu.
Někdo to pak řeší tím, že zkrátí lanko plynu, tím se malinko pootevře klapka aby motor za studena nechcípal. Ale z kolísáním teploty kolísá i volnoběh a to je úplně špatně.
Zkontroluj lanko plynu, nesmí držet klapku pootevřenou. Klapka musí dosednout na spínač a ten sepnout, lanko musí být volné. Krokový motůrek se možná snaží přivřít klapku, ale něco mu v tom může bránit.
Otáčky volnoběhu jsou dané, nejdou nastavovat. Jejich výši sama ŘJ udržuje ve své nastavené toleranci. pomocí krokového motorku.
Jeho odpojením ti otáčky létají hore dole. Aby ŘJ věděla, že má udržovat volnoběh, tak po uvolnění plynu (lanka) musí páčka klapky dosednout na spínač, který se sepne. A tím teprve ŘJ ví, že má udržovat volnoběh.
Často jsem viděl, že právě toto nefunguje správně, spínač nesepne a ŘJ neví nic o volnoběhu.
Někdo to pak řeší tím, že zkrátí lanko plynu, tím se malinko pootevře klapka aby motor za studena nechcípal. Ale z kolísáním teploty kolísá i volnoběh a to je úplně špatně.
Zkontroluj lanko plynu, nesmí držet klapku pootevřenou. Klapka musí dosednout na spínač a ten sepnout, lanko musí být volné. Krokový motůrek se možná snaží přivřít klapku, ale něco mu v tom může bránit.
- matesg2
- VWjunior
- Příspěvky: 1642
- Registrován: 05.03.2009 14:56
- Bydliště: Vyškov
Re: Oživení po cca 5 letech stání 1.8 66kw RP - několik problémů
Zkoumal jsem to a lanko je volný, vysoky volnoběh drží právě ten krokový motorek který drží klapku pootevrenou víc než by měl.
Koupím ho a uvidíme. Díval sem se, že stojí 450 což není tak strašná suma
Koupím ho a uvidíme. Díval sem se, že stojí 450 což není tak strašná suma
-
- Závodník
- Příspěvky: 634
- Registrován: 10.05.2012 00:58
Re: Oživení po cca 5 letech stání 1.8 66kw RP - několik problémů
pokud motorek funguje, tak jde o to, proč více nepřivře klapku a tím nesníží volnoběh. Něco musí bránit mechanicky přivření. Motorek může být takzvaně na konci dráhy, ale klapka je stále málo přivřená. Mezi klapkou a motorkem je třeba zvětšit mezeru. Vypadá to tak, že čep motorku je na konci dráhy a dál již mechanicky nemůže, ale klapka stále moc otevřená, proto je potřeba machanicky upravit vůli (0,5 mm).
Prověřil bych spínací kontakty volnoběhu. Sundat štekr a mezi dvěma spodními kontakty (jsou celkem 4 - 2 spínací a horní 2 slouží k napájení motorku ze ŘJ, přehozením +,- se točí doprava, doleva, vysunuje, zasunuje se) měřit spojitost obvodu (propípnout) při tlaku na konec spínače. Musí zapípat. Tím dostává ŘJ signál, že má regulovat právě volnoběh. Jinak to neví a volnoběh nereguluje. To je základ volnoběhu.
Vymazat vše ze ŘJ lze tak, že se ŘJ na čas odpojí (její štekr), poté opět připojí a nastartuje bez přidávání plynu a nechá takto motor normálně ohřát. Poté se zhasne motor a opět nastartuje a nadále by měla pracovat s novými parametry.
Prověřil bych spínací kontakty volnoběhu. Sundat štekr a mezi dvěma spodními kontakty (jsou celkem 4 - 2 spínací a horní 2 slouží k napájení motorku ze ŘJ, přehozením +,- se točí doprava, doleva, vysunuje, zasunuje se) měřit spojitost obvodu (propípnout) při tlaku na konec spínače. Musí zapípat. Tím dostává ŘJ signál, že má regulovat právě volnoběh. Jinak to neví a volnoběh nereguluje. To je základ volnoběhu.
Vymazat vše ze ŘJ lze tak, že se ŘJ na čas odpojí (její štekr), poté opět připojí a nastartuje bez přidávání plynu a nechá takto motor normálně ohřát. Poté se zhasne motor a opět nastartuje a nadále by měla pracovat s novými parametry.
- matesg2
- VWjunior
- Příspěvky: 1642
- Registrován: 05.03.2009 14:56
- Bydliště: Vyškov
Re: Oživení po cca 5 letech stání 1.8 66kw RP - několik problémů
Vyřešeno. Byl to ten motorek všem díky za rady