problem - startovanie 1.8 16V (KR)
- palus
- Nový člen
- Příspěvky: 28
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Bratislava
- Kontaktovat uživatele:
problem - startovanie 1.8 16V (KR)
zdravim pani
vyskytol sa mi dost neprijemny problem s motorom (ide o gti 1.8 16V KR), jedneho dna nechcel vobec naskocit, starter tocil ale vobec ziadna snaha naskocit
kontrolovali sme uz: rozvody, sviecky, tlaky vo valcoch, snimac teploty, kabelaz, vstrekovace, obohacovac, Jetronic, palivovy filter vymenil...
Najhorsie na tom je, ze vyzera, ze je vsetko v poriadku. Vsetko co sa meralo ukazovalo hodnoty ako su uvedene v prirucke
pravdepodobne stym bude suvisiet aj to, ze kratko pred tymto problemom auto zle drzalo volnobezne otacky za studena, preto sme mysleli ze sa to tyka snimaca teploty ale ten vizera byt v poriadku
takze ak mal niekto niekedy podobny problem, bol by som moc vdacny za postrehy a rady
diky
vyskytol sa mi dost neprijemny problem s motorom (ide o gti 1.8 16V KR), jedneho dna nechcel vobec naskocit, starter tocil ale vobec ziadna snaha naskocit
kontrolovali sme uz: rozvody, sviecky, tlaky vo valcoch, snimac teploty, kabelaz, vstrekovace, obohacovac, Jetronic, palivovy filter vymenil...
Najhorsie na tom je, ze vyzera, ze je vsetko v poriadku. Vsetko co sa meralo ukazovalo hodnoty ako su uvedene v prirucke
pravdepodobne stym bude suvisiet aj to, ze kratko pred tymto problemom auto zle drzalo volnobezne otacky za studena, preto sme mysleli ze sa to tyka snimaca teploty ale ten vizera byt v poriadku
takze ak mal niekto niekedy podobny problem, bol by som moc vdacny za postrehy a rady
diky
- wolf2
- Nový člen
- Příspěvky: 6
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Piestany - SR
No a tlaky, sviecky, kable, bolo to vsetko Ok???
Co tak tlak vstrekovaneho paliva? Prerusenie sacieho traktu?? Netaha niekde vzduch?? Nehral sa niekto s rozdelovacom?? Dal si malo informacii, pokial ma iskru vzdy na spravnom valci a do valcov ide stava, tak motor musi ist!!! Ked tak daj viac informacii. Treba na to ist systematicky - ma motor kompresiu, alebo ju nemas ako zmerat??
Co tak tlak vstrekovaneho paliva? Prerusenie sacieho traktu?? Netaha niekde vzduch?? Nehral sa niekto s rozdelovacom?? Dal si malo informacii, pokial ma iskru vzdy na spravnom valci a do valcov ide stava, tak motor musi ist!!! Ked tak daj viac informacii. Treba na to ist systematicky - ma motor kompresiu, alebo ju nemas ako zmerat??
- jarys
- Profík
- Příspěvky: 1105
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: melnicko
- Kontaktovat uživatele:
- palus
- Nový člen
- Příspěvky: 28
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Bratislava
- Kontaktovat uživatele:
dik za odpovede, ale vsetky tieto veci ako ci niekde nepodsava vzduch, ci maju valce tlaky, ci hazdu sviecky iskru, ci niesu niekde presene hadice alebo kable a podobne sme uz kontorlovali
viete mi niekto vysvetlit co ma na starosti riadiace jadnotka pri K-Jetroniku? pripadne ako tam je riadene vstrekovanie?
diky moc
viete mi niekto vysvetlit co ma na starosti riadiace jadnotka pri K-Jetroniku? pripadne ako tam je riadene vstrekovanie?
diky moc
- peppa
- VWjunior
- Příspěvky: 1671
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Mělník
u něj řídi vstřikovaní vzduch, čím vic přidaš plyn tím je tam větší podtlak a víc se otevře vaha vzduchu ktera tam pouští benzínn kterou řídíci jednotku myslíš?je tam jen jedna a ta řídi jiskru, a pak je tam ještě neco maleho co je v palubovce co řídi ten zbytek jako jepalus píše:dik za odpovede, ale vsetky tieto veci ako ci niekde nepodsava vzduch, ci maju valce tlaky, ci hazdu sviecky iskru, ci niesu niekde presene hadice alebo kable a podobne sme uz kontorlovali
viete mi niekto vysvetlit co ma na starosti riadiace jadnotka pri K-Jetroniku? pripadne ako tam je riadene vstrekovanie?
diky moc
- lister
- Moderátor
- Příspěvky: 4934
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Gross Maispitz
klasickej K-jetronic ř.j. nemá, množství vstřikovanýho paliva závisí jen na zdvihu klapky váhy vzduchu.
existuje i verze K-jetronicu s lambdou a katem, ta logicky má ř.j. ,která na základě informací od lambdy mění poměr otevření/zavření ventilu kterej přepouští palivo zpět do nádrže - tím ovlivňuje tlak v systému a hlavně množství vstřikovanýho paliva.
16V KR má taky ř.j. ale ta má asi jedinej význam - ovládá ventil stabilizace volnoběhu, na startování nemá prakticky vliv.
pak má ještě jednu která je stejná jako u 16V PL ,ta má na starosti zapalování
existuje i verze K-jetronicu s lambdou a katem, ta logicky má ř.j. ,která na základě informací od lambdy mění poměr otevření/zavření ventilu kterej přepouští palivo zpět do nádrže - tím ovlivňuje tlak v systému a hlavně množství vstřikovanýho paliva.
16V KR má taky ř.j. ale ta má asi jedinej význam - ovládá ventil stabilizace volnoběhu, na startování nemá prakticky vliv.
pak má ještě jednu která je stejná jako u 16V PL ,ta má na starosti zapalování
lister ví hodně o MegaSquirtu a nebojí se zeptat.
Golf MK1 16V ITB COP MegaSquirt2 189HP Quaife Tramont TY2
'92 Corrado MoonlightBlue 9A říznutý ABF, 2x výfuková vačka a MegaSquirt2..
Golf MK1 16V ITB COP MegaSquirt2 189HP Quaife Tramont TY2
'92 Corrado MoonlightBlue 9A říznutý ABF, 2x výfuková vačka a MegaSquirt2..
- palus
- Nový člen
- Příspěvky: 28
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Bratislava
- Kontaktovat uživatele:
ja mam K-Jetronic bez lamdy (talianska verzia, bez katalizatora)
na funkciu som sa pytal preto, lebo ako som pisal uz skor, chvilku pred problemom so stratovanim, strajkoval prave volnobeh, tak ci by to nemoholo mat nejaky suvis
zajtra, alebo v priebehu tyzdna mi maju dat vediet zo servisu ci nieco vymysleli, takze som moc zvedavy
na funkciu som sa pytal preto, lebo ako som pisal uz skor, chvilku pred problemom so stratovanim, strajkoval prave volnobeh, tak ci by to nemoholo mat nejaky suvis
zajtra, alebo v priebehu tyzdna mi maju dat vediet zo servisu ci nieco vymysleli, takze som moc zvedavy
- palus
- Nový člen
- Příspěvky: 28
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Bratislava
- Kontaktovat uživatele:
takze vizera to tak, ze to fakt robi len za studena, cely vikend bolo v garazi zakurene a dnes auto naskocilo, sice prvadepodobne len na 3 valce ale naskocilo, ak je "na zime" nenaskoci vobec
ale aj tak, aj ked motor naskocil, neudrzi si vobec otacky, najprv stupnu na 1500-2000 ot/min, potom klesnu az niekde k 500 ot/min a potom skape
mate nejake napady? v com je problem?
P.S.
to vwtom: co je VSS a TČS??
dik
ale aj tak, aj ked motor naskocil, neudrzi si vobec otacky, najprv stupnu na 1500-2000 ot/min, potom klesnu az niekde k 500 ot/min a potom skape
mate nejake napady? v com je problem?
P.S.
to vwtom: co je VSS a TČS??
dik
- lister
- Moderátor
- Příspěvky: 4934
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Gross Maispitz
vwtom : to by mohla bejt příčina problému, jenže i kdyby vss nevstřikoval nic tak při delším startování by se v sání nashromáždilo dost benzínu a aspoň by to občas blaflo
palus : hází to jiskru při startování ?
palus : hází to jiskru při startování ?
lister ví hodně o MegaSquirtu a nebojí se zeptat.
Golf MK1 16V ITB COP MegaSquirt2 189HP Quaife Tramont TY2
'92 Corrado MoonlightBlue 9A říznutý ABF, 2x výfuková vačka a MegaSquirt2..
Golf MK1 16V ITB COP MegaSquirt2 189HP Quaife Tramont TY2
'92 Corrado MoonlightBlue 9A říznutý ABF, 2x výfuková vačka a MegaSquirt2..
- Vecernicek
- VWexpert
- Příspěvky: 4285
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Kontaktovat uživatele:
Ale tohle stejný mi to dělalo, a bylo to čerpadelm...
Jiskru to dávalo, vstřiky jakš takš jely, ale prostě nastartoval šel pomalu až k 2500ot/min ale pak už to šlo dolů až chcípl. Asi tak na třetí zatočení.
Kontrola:
Uvolni takovej ten šroubek u přívodu paliva do rozdělovače vstřiků jestli ti to vůbec dává benzín. Musíš točit motorem.
Jiskru to dávalo, vstřiky jakš takš jely, ale prostě nastartoval šel pomalu až k 2500ot/min ale pak už to šlo dolů až chcípl. Asi tak na třetí zatočení.
Kontrola:
Uvolni takovej ten šroubek u přívodu paliva do rozdělovače vstřiků jestli ti to vůbec dává benzín. Musíš točit motorem.
- palus
- Nový člen
- Příspěvky: 28
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Bratislava
- Kontaktovat uživatele:
vwtom: vetil studeneho startu bola prva vec co ma napadla, lenze ako hovori lister, to by aspon na chvilku naskocil, lenze tu je problem ze pri minusovych teplotach auto nenaskoci vobec (ziadna snaha nepomoze, ani na x-ty krat nenaskocil)
v ventil studeneho startu bol aj premeriavany ci donho ide stava a ukazoval spravne hodnoty (aj ked nehovorim, ze to znamena ze pracuje v poriadku)
vecernicek: mne v teple (kedze auto bolo cely vikend vo vykurenej garazi) naskoci hned, ale aj tak to dam skontrolovat
lister: iskru hadze, to sme kontrolovali tiez ako jednu z prvych veci
dnes sme sa uistili ze ak je v teple naskoci (len nedrzi volnobeh) uvidime ako to bude zajtra rano ak bude celu noc vonku
v ventil studeneho startu bol aj premeriavany ci donho ide stava a ukazoval spravne hodnoty (aj ked nehovorim, ze to znamena ze pracuje v poriadku)
vecernicek: mne v teple (kedze auto bolo cely vikend vo vykurenej garazi) naskoci hned, ale aj tak to dam skontrolovat
lister: iskru hadze, to sme kontrolovali tiez ako jednu z prvych veci
dnes sme sa uistili ze ak je v teple naskoci (len nedrzi volnobeh) uvidime ako to bude zajtra rano ak bude celu noc vonku
- lister
- Moderátor
- Příspěvky: 4934
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Gross Maispitz
když dlouho startuješ je cítit benzín, je to přechlastaný ?
změní se něco když odpojíš VSS, nebo naopak připojíš na jeden kontakt VSS kostru a na druhej ručně pustíš + při startování ?
byl bys schopnej změřit tlak mezi rozdělovačem paliva a nastavovačem tlaku - to je ta krabice přišroubovaná k hlavě, vede do ní podtlaková hadice ze sání, el. konektor a dvě benzínový hadice jedna jde ze středu rozdělovače a právě tlak v týhle hadici je potřeba měřit, druhá je vratná do nádrže
tlak při teplotě 20° cca 3,7bar při 0° 1bar
změní se něco když odpojíš VSS, nebo naopak připojíš na jeden kontakt VSS kostru a na druhej ručně pustíš + při startování ?
byl bys schopnej změřit tlak mezi rozdělovačem paliva a nastavovačem tlaku - to je ta krabice přišroubovaná k hlavě, vede do ní podtlaková hadice ze sání, el. konektor a dvě benzínový hadice jedna jde ze středu rozdělovače a právě tlak v týhle hadici je potřeba měřit, druhá je vratná do nádrže
tlak při teplotě 20° cca 3,7bar při 0° 1bar
lister ví hodně o MegaSquirtu a nebojí se zeptat.
Golf MK1 16V ITB COP MegaSquirt2 189HP Quaife Tramont TY2
'92 Corrado MoonlightBlue 9A říznutý ABF, 2x výfuková vačka a MegaSquirt2..
Golf MK1 16V ITB COP MegaSquirt2 189HP Quaife Tramont TY2
'92 Corrado MoonlightBlue 9A říznutý ABF, 2x výfuková vačka a MegaSquirt2..
- palus
- Nový člen
- Příspěvky: 28
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Bratislava
- Kontaktovat uživatele: