výměna hydroštelů

1.3, 1.6, 1.8, 1.8 16V, G60

Moderátoři: vwCharlie, areka

Uživatelský avatar
barbar
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 48
Registrován: 24.02.2006 21:02

výměna hydroštelů

Příspěvek od barbar »

Ahoj už mi to cvakání začíná štvát....... Chtěl bych proto vyměnit hydroštely. Jen jsem to ještě nedělal...... Je nějakej zvláštní postup jak sundat správně vačku??? A pak nandat?? Koukal jsem že se dají u nás objednat za 250 kč kus tak to hold zainvestuju.........

Uživatelský avatar
Thomas
VWagenista
VWagenista
Příspěvky: 1257
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Thomas »

Oznac si akorat polohu remenice a rozvodaku, pak odsroubuj ulozeni vacky a vacku jednoduse sundej :wink:
"If in doubt, flat out!!" - Colin McRae

Kustom Works - CNC výroba, stavby a úpravy motocyklů, úpravy závodních automobilů, výroba zakázkových dílů ocel, nerez, titan,...

anacixem
Profík
Profík
Příspěvky: 1194
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: KV

Příspěvek od anacixem »

Je to pohodovka,vačku sundat,jen si pak musíš nastavit rozvody,ale to je taky brnkačka,hlavně až vačku budeš dávat zpět tak utahuj její ložiska postupně ať ti neprasknou,je je to přeci jen hliník.A hlavně dobře ty hydra namazej at se nepřidřrou..

Uživatelský avatar
barbar
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 48
Registrován: 24.02.2006 21:02

Příspěvek od barbar »

anacixem píše:Je to pohodovka,vačku sundat,jen si pak musíš nastavit rozvody,ale to je taky brnkačka,hlavně až vačku budeš dávat zpět tak utahuj její ložiska postupně ať ti neprasknou,je je to přeci jen hliník.A hlavně dobře ty hydra namazej at se nepřidřrou..
Je to potřeba utahnout nějakym momentem a nebo podle citu.... Ještě k těm rozvodům..... Nahoře na vačce je to na pravítko čerpodlo ma rysku a kliku nastavim podle setrváku jak je tam ta ryska je to tak??? Akorad se mi zda že podle toho setrvaku to asi neni moc prasný nebo se pletu?? Zdá se mi tu díra docela velká a ta ryska musí bejt uprostřed tý díry???

Uživatelský avatar
Thomas
VWagenista
VWagenista
Příspěvky: 1257
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Thomas »

barbar píše:
anacixem píše:Je to pohodovka,vačku sundat,jen si pak musíš nastavit rozvody,ale to je taky brnkačka,hlavně až vačku budeš dávat zpět tak utahuj její ložiska postupně ať ti neprasknou,je je to přeci jen hliník.A hlavně dobře ty hydra namazej at se nepřidřrou..
Je to potřeba utahnout nějakym momentem a nebo podle citu.... Ještě k těm rozvodům..... Nahoře na vačce je to na pravítko čerpodlo ma rysku a kliku nastavim podle setrváku jak je tam ta ryska je to tak??? Akorad se mi zda že podle toho setrvaku to asi neni moc prasný nebo se pletu?? Zdá se mi tu díra docela velká a ta ryska musí bejt uprostřed tý díry???
Melo by se to utahovat momentem (nevim ted presne kolik, muzu zjistit), ale jestli mas cit tak v poho :lol: Jinak vacku nastavis podle znacky ktera je vyrazena zevnitr na remenici tak, aby znacka byla v rovine s ventilovym vikem. Setrvak nastavis naprosto presne - podivej se do ty diry v prevodovce jako sikmo od motoru a uvidis tam presne uprostred diry trojuhelnikovej nalitek (takovou spicku) co ti ukazuje na setrvak. Tak na ni presne nastavis znacku setrvaku a je to :wink:
"If in doubt, flat out!!" - Colin McRae

Kustom Works - CNC výroba, stavby a úpravy motocyklů, úpravy závodních automobilů, výroba zakázkových dílů ocel, nerez, titan,...

Uživatelský avatar
lister
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 4934
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Gross Maispitz

Příspěvek od lister »

ložiska vačky se utahujou 20Nm - tzn velmi s citem :wink:
lister ví hodně o MegaSquirtu a nebojí se zeptat.

Golf MK1 16V ITB COP MegaSquirt2 189HP Quaife Tramont TY2
'92 Corrado MoonlightBlue 9A říznutý ABF, 2x výfuková vačka a MegaSquirt2..

Uživatelský avatar
lukin2
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 291
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Brno

Příspěvek od lukin2 »

Než tam dáš ty nový hydroštely,tak je vymačkej,aby nebyly tvrdý.Nemusíš se toho bát,po startu se zas natlakují :wink:
A vačku dotahuj rovnoměrně křížem od středu do stran.

Uživatelský avatar
jarys
Profík
Profík
Příspěvky: 1105
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: melnicko
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od jarys »

lister píše:ložiska vačky se utahujou 20Nm - tzn velmi s citem :wink:
mno kdyz sem je takhle utahl tak mi prdl jeden steft na 20nm :cry: chce to fakt citovku :roll:
ND G2

zatim ještě žiju

Uživatelský avatar
lister
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 4934
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Gross Maispitz

Příspěvek od lister »

když jsem měnil vačku a řetěz ,tak sem to musel povolovat velkou golou a ty šrouby normálně křuply (prostě zvuk jak když utahuješ kola dupáním na klíč) , když jsem to vracel spátky, tak jen malou ráčnou (15cm), žádný násilí..
lister ví hodně o MegaSquirtu a nebojí se zeptat.

Golf MK1 16V ITB COP MegaSquirt2 189HP Quaife Tramont TY2
'92 Corrado MoonlightBlue 9A říznutý ABF, 2x výfuková vačka a MegaSquirt2..

Uživatelský avatar
peppa
VWjunior
VWjunior
Příspěvky: 1671
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Mělník

Příspěvek od peppa »

jarys píše:
lister píše:ložiska vačky se utahujou 20Nm - tzn velmi s citem :wink:
mno kdyz sem je takhle utahl tak mi prdl jeden steft na 20nm :cry: chce to fakt citovku :roll:
hmhmhm to jsou mi novynky :lol: ja to utahoval co to šlo a nis se nestalo :D

čeče nevíš jak jsi mi posilal to zapojeni ty škrtící klapky neseknul jsi se tam?? pač mi to nechce stříkat za studena vůbec benzín :(

Uživatelský avatar
jarys
Profík
Profík
Příspěvky: 1105
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: melnicko
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od jarys »

nevim me to ted dela pikacuxxx..tak to tam bylo zapojeny..je tady schema k-jetu 16v tak se podívej
ND G2

zatim ještě žiju

frenky
Řidič
Řidič
Příspěvky: 190
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Praha, Sušice

Příspěvek od frenky »

myslím, že se dají sehnat teď ty hydroštely kolem 100/kus, podívej se na autokelly

Uživatelský avatar
barbar
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 48
Registrován: 24.02.2006 21:02

Příspěvek od barbar »

Ještě jedna věc. Těd jsem na to koukal a musí se sundavat i řemenice z vačky?? Nebo jde sundat nějak ten trapnej plech?? Nějak jsem nepřišel jestli je dělenej..... jinak se do výměny pustím v patek....

Homeless
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 422
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Homeless »

Já bych tu řemenici sundal, je to otázka půl minuty, než kuchat plech.
Vpravo v tom zářezu vačky si jí nějakým "pravítkem" zaaretuj, sundej ten šroub rozvodovýho kola a v tom plechu je dirka skrz kterou nějakou tyčkou klepneš zezadu do toho kola a je dole :wink:
Život je jako žebřík do kurníku - krátkej a posranej...

Uživatelský avatar
barbar
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 48
Registrován: 24.02.2006 21:02

Příspěvek od barbar »

Homeless píše:Já bych tu řemenici sundal, je to otázka půl minuty, než kuchat plech.
Vpravo v tom zářezu vačky si jí nějakým "pravítkem" zaaretuj, sundej ten šroub rozvodovýho kola a v tom plechu je dirka skrz kterou nějakou tyčkou klepneš zezadu do toho kola a je dole :wink:
dík za radu

Odpovědět

Zpět na „Motory - benzin“