volnoběh 1.3 NZ
- pernicf5
- Řidič
- Příspěvky: 198
- Registrován: 07.02.2010 13:23
- Bydliště: Znojmo
- Kontaktovat uživatele:
Re: volnoběh 1.3 NZ
Co se stane pri odpojeni modryho cidla? Doslouzil mi spoj pred konektorem a mne se nedari tu mrchu nicim rozebrat Sesteloval jsem volnobeh a jak pravil Ondras, tak super, ale startuju s plynem a treba spotreba nevim nevim...
Než něco zas poseru, tak se aspoň zeptám;-)
- Majsha
- VWexpert
- Příspěvky: 2885
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Vyškov
Re: volnoběh 1.3 NZ
Modry cidlo je pro ridici jednotku a ma vliv na bohatost proto to spatny startovani a velka spotrebapernicf5 píše:Co se stane pri odpojeni modryho cidla? Doslouzil mi spoj pred konektorem a mne se nedari tu mrchu nicim rozebrat Sesteloval jsem volnobeh a jak pravil Ondras, tak super, ale startuju s plynem a treba spotreba nevim nevim...
- Golfik13
- Řidič
- Příspěvky: 65
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Heřmanův Městec
Re: volnoběh 1.3 NZ
Zdrvim všechny,
mam taky NZ-tko a mam podobny problem, pokusim se ho popsat. Dělá mi to již třetí rok, ale jen v zimě. Pokud mám připojené modré čidlo pro ŘJ a je mráz, musím startovat s plným plynem. Po pár vteřinách to chytne, jkš takš drží volnoběh, ale nesmí se přidávat plyn ani jet, musí se to nechat zahřát.
Proto mám čidlo odpojoné. Při odpojeném čidle v zimě nastartuju hned, studený 1500 ot., jet mohu hned, po krátkém ohřátí 1000 ot. jede v pohodě otáčky drží, nicméně po delší trase neudrží volnoběh a chcípe motor. V teplém stavu jde nastartovat jen s plným plynem a tak po 10-15 sek. točení. Modré čidlo mám náhradní nové a chová se to stejně. Pokud čidlo připojím na teplý běžící motor trochu poklesnou otáčky, a po přidání plynu chcípe až chcípne. Pokud to udělám pomalu otáčky stoupají ale jen do cca 3000 ot. , je to jako omezovač. Pokud připojím k teplému motoru srudené modré čidlo, okamžitě chcípne.
Doufám že to není jednotka, ale v létě to nedělá. Tky nevim jaka muže být spotřeba při odpojenym modrym čidle.
Kdyby někoho něco napadlo budu vděčný....
mam taky NZ-tko a mam podobny problem, pokusim se ho popsat. Dělá mi to již třetí rok, ale jen v zimě. Pokud mám připojené modré čidlo pro ŘJ a je mráz, musím startovat s plným plynem. Po pár vteřinách to chytne, jkš takš drží volnoběh, ale nesmí se přidávat plyn ani jet, musí se to nechat zahřát.
Proto mám čidlo odpojoné. Při odpojeném čidle v zimě nastartuju hned, studený 1500 ot., jet mohu hned, po krátkém ohřátí 1000 ot. jede v pohodě otáčky drží, nicméně po delší trase neudrží volnoběh a chcípe motor. V teplém stavu jde nastartovat jen s plným plynem a tak po 10-15 sek. točení. Modré čidlo mám náhradní nové a chová se to stejně. Pokud čidlo připojím na teplý běžící motor trochu poklesnou otáčky, a po přidání plynu chcípe až chcípne. Pokud to udělám pomalu otáčky stoupají ale jen do cca 3000 ot. , je to jako omezovač. Pokud připojím k teplému motoru srudené modré čidlo, okamžitě chcípne.
Doufám že to není jednotka, ale v létě to nedělá. Tky nevim jaka muže být spotřeba při odpojenym modrym čidle.
Kdyby někoho něco napadlo budu vděčný....
- OndrIs
- VWjunior
- Příspěvky: 1875
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Morava,
- Kontaktovat uživatele:
Re: volnoběh 1.3 NZ
Mě by zajímalo, jak jezdítě, když máte odstraněný odlučovač oleje? JA to nechal tak jak to má být, akorat jsem to nedal zpět do sání, ale nechal sem tam bandasku s filtřikem a jak se to zahřeje a přida tak se mi tam zhromažduje olej! když to nechám odstát tak se tam nejaka husta hmota usadi na dně a čistej olej zustane nahoře! Ja tohle nechápu. Mám strach, že když to znova připojím do sáni, tak mi ten olej nateče všude možně a bude to vevnitř celý zasraný nemam tam teda odvzdušneni hlavy ze saní to sem odstranil, protože jsem dával hlinikovou hlavu! Vždycky, když to je zahřaty a otevřu víko ventilu, tak to zabublá a jde slyšet jak ten olej s teče zpět do vany. Neni tohle celej problem s tím odlučovačem?
Jinak už asi rok zápasím s volnoběhem zkoušel jsem odpojit vše co se da přepojit podtlaky, nastavit bohatost, prostě ten motor je vychcanej a děla si co chce. Kouří jak tank a když se přidá hodně plynu, tak za 10 min bych naplnil z výfuku plný kýbl vodou
Jinak už asi rok zápasím s volnoběhem zkoušel jsem odpojit vše co se da přepojit podtlaky, nastavit bohatost, prostě ten motor je vychcanej a děla si co chce. Kouří jak tank a když se přidá hodně plynu, tak za 10 min bych naplnil z výfuku plný kýbl vodou
- Majsha
- VWexpert
- Příspěvky: 2885
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Vyškov
Re: volnoběh 1.3 NZ
Nechces se nekdy zastavit za mnou do VY ? Mrknem na to
- OndrIs
- VWjunior
- Příspěvky: 1875
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Morava,
- Kontaktovat uživatele:
Re: volnoběh 1.3 NZ
bojím se že bych tam nedojelMajsha píše:Nechces se nekdy zastavit za mnou do VY ? Mrknem na to
- Majsha
- VWexpert
- Příspěvky: 2885
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Vyškov
Re: volnoběh 1.3 NZ
Duvod? Ver tomu autu trosku, muj zvlada vylety 650 km v jednom tahu a taky neni zadny krasavec
- pernicf5
- Řidič
- Příspěvky: 198
- Registrován: 07.02.2010 13:23
- Bydliště: Znojmo
- Kontaktovat uživatele:
Re: volnoběh 1.3 NZ
Muzete mi pomoct? Uz pekne dlouho patram po pricine, ale bez uspechu. Po podrazeni mi auto zacne cukat. Dela to i pri sundani nohy z plynu na vsechny prevody krom 4. Cuka cely auto. Dela to jen pri sundani nohy z plynu, pak kdyz chci trosicku pridat, tak musim opatrne, aby to necuklo znovu. Ja jsem si zvyk s tim jezdit, tudiz to ani nejde poznat, pac vyrazuju a pridavam vic plynu, ale kdyz ridi holka, tak ta na to neni zvykla a ja to chci dat do poradku no...
Než něco zas poseru, tak se aspoň zeptám;-)
- Koudyan
- Jezdec
- Příspěvky: 360
- Registrován: 20.11.2007 00:40
- Bydliště: Nový Jičín
- Kontaktovat uživatele:
Re: volnoběh 1.3 NZ
Tohle jsou ty nejblbější závady, bo (jako laikovi) mi připadá, že to může být vlastně úplně čímkoliv.. celkem podobnou věc jsem řešil ještě poměrně nedávno (při prvním rozjezdu po startu na benzín bylo nutný pekelně citlivě na spojku i plyn, jinak to zdechlo)-až minulý rok se tohle cukání (hlavně za studena) ztratilo a já vlastně do dneška nevím proč..
Od doby, co auto mám (cca pět let), pravidelně měním každý rok vzduchový filtr, svíčky, co dva roky potom palivový filtr. Mám samo nové i kabely, palec s rozdělovačem, všechny podtlakové hadičky a tankuju už jenom na Shellce (mohli by snad mít kvalitní benzín). Taky do toho občas naleju nějaký ty čističe od STP..
Jakože tatík tyhle věci předtím nikdy prakticky neřešil-po předělání Golfa na LPG už jen jezdil a jezdil.. tak jsem to přičítal hlavně té upravě bohatosti směsi (zkus mrknout i na hodnotu otáček při volnoběhu), kterou bylo třeba tehdy kvůli LPG trohu rozhodit. Ale po všech těch výše popsaných výměnách jsem to (hlavně po nalití těma čističema) občas pořádně projel pěkně na benzín a postupem času problémy zmizely.
Od doby, co auto mám (cca pět let), pravidelně měním každý rok vzduchový filtr, svíčky, co dva roky potom palivový filtr. Mám samo nové i kabely, palec s rozdělovačem, všechny podtlakové hadičky a tankuju už jenom na Shellce (mohli by snad mít kvalitní benzín). Taky do toho občas naleju nějaký ty čističe od STP..
Jakože tatík tyhle věci předtím nikdy prakticky neřešil-po předělání Golfa na LPG už jen jezdil a jezdil.. tak jsem to přičítal hlavně té upravě bohatosti směsi (zkus mrknout i na hodnotu otáček při volnoběhu), kterou bylo třeba tehdy kvůli LPG trohu rozhodit. Ale po všech těch výše popsaných výměnách jsem to (hlavně po nalití těma čističema) občas pořádně projel pěkně na benzín a postupem času problémy zmizely.
Naposledy upravil(a) Koudyan dne 11.02.2017 12:28, celkem upraveno 1 x.
- pernicf5
- Řidič
- Příspěvky: 198
- Registrován: 07.02.2010 13:23
- Bydliště: Znojmo
- Kontaktovat uživatele:
Re: volnoběh 1.3 NZ
I v servise pravili, ze to muze byt cokoliv. Ja to prisuzuji tomu palci rozdelovaci, pac je trosku skrablej. Zkusim prehodit od kamose a uvidi se... Podtlaky jsou jakstac dobry, ale postupem casu je taky promenim. Ale mam odpojenou tu hadicku z hlavy na odpor par, ale koukal jsem, ze jeste nekam vede, tak aby nebyl i v tom pruser... Muze mi nekdo rict, do ceho ta hadicka vede. Ja jsem blbej na toto...
Než něco zas poseru, tak se aspoň zeptám;-)
- Majsha
- VWexpert
- Příspěvky: 2885
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Vyškov
Re: volnoběh 1.3 NZ
Tak prave jsi odhalil svuj problem. Dej doporadku ty podtlaky, vetsinou to byva rozesrany na nich.
- Koudyan
- Jezdec
- Příspěvky: 360
- Registrován: 20.11.2007 00:40
- Bydliště: Nový Jičín
- Kontaktovat uživatele:
Re: volnoběh 1.3 NZ
S tím rozdělovačem, jsem to myslel spíš tak, že není asi špatný dát tyhle věci kompletně do cajku. Všechno raději vyměnit rovnou za nové, než jen postupně zkoušet, co by kde mohlo blbnout. Až je tenhle základ hotovej, tak teprve má asi význam hledat podobný závady..
Jinak teda nevím, co myslíš tím, že podtlaky jsou "celkem" dobrý-ono přes ten textilní oplet moc neuvidíš, jestli nejsou někde ty hadičky naprasklé. Pokud jsou původní, tak budou minimálně zpuchřelé, tzn. opět kompletně vyměnit. Stojí v podstatě pár korun..
Jinak to odvětrávání klikovky už se tady řešilo x-krát (zkus pohledat, o NZ je na fóru dost témat). Tu hadici z vrchu, kluci, většinou vyvedou prostě někam pod motor a otvor, do kterého dole vede, zaslepí
Jinak teda nevím, co myslíš tím, že podtlaky jsou "celkem" dobrý-ono přes ten textilní oplet moc neuvidíš, jestli nejsou někde ty hadičky naprasklé. Pokud jsou původní, tak budou minimálně zpuchřelé, tzn. opět kompletně vyměnit. Stojí v podstatě pár korun..
Jinak to odvětrávání klikovky už se tady řešilo x-krát (zkus pohledat, o NZ je na fóru dost témat). Tu hadici z vrchu, kluci, většinou vyvedou prostě někam pod motor a otvor, do kterého dole vede, zaslepí
- Majsha
- VWexpert
- Příspěvky: 2885
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Vyškov
Re: volnoběh 1.3 NZ
Hlavne zadny odvetravani nezaslepovat!!! Jinak Ti to zahy vyhaze olej pres merku a kazdou skulinou !!!
- Koudyan
- Jezdec
- Příspěvky: 360
- Registrován: 20.11.2007 00:40
- Bydliště: Nový Jičín
- Kontaktovat uživatele:
Re: volnoběh 1.3 NZ
Jj, já nemyslel zaslepit přímo tu hadičku na odvětrávání klikovky (tu nechat prostě volně viset "do prázdna" pod motor), ale zadělat pak ten otvor v tý druhý hadici dole, do který to odvětrávání normálně vede (viz. obrázek)..Majsha píše:Hlavne zadny odvetravani nezaslepovat!!! Jinak Ti to zahy vyhaze olej pres merku a kazdou skulinou !!!
- Strapek.Lukas
- Nový člen
- Příspěvky: 49
- Registrován: 11.12.2010 16:33
- Bydliště: České Budějovice
Re: volnoběh 1.3 NZ
Zdravím, mám úplně stejný problém, po zahřátí motor po vyřazení chcípá. Vyměnil jsem palivový filtr, odizoloval kabely, nové svíčky, nový rozdělovač včetně nového víčka a palce a motor zlobí furt. Teď jsme přišli na to že to bude nejspíš benzínovým čerpadlem. Ve vzduchovym filtru se mi objevila zhruba i cm vrstva benzinu s olejem ale podtlaky jsou OK a pod autem se objevuje často olejová (nebo možná i benzinová stopa) Sháním nové starší čerpadlo a doufam že pak už to bude OK
Golf II 1.3 -> Passat B3 1.9 TD -> Passat B5.5 1.9 TDI Tiptronic