Pri protoceni motoru spadnou otacky...

1.3, 1.6, 1.8, 1.8 16V, G60

Moderátoři: vwCharlie, areka

Uživatelský avatar
Rothar
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 31
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: obec Lovčice, okr. Hradec Králové

Příspěvek od Rothar »

mno me to kolisa taky kolem 1100-900, ale mam pridreny cerpadlo, takze nedava dostatecny tlak.

Palivovy filtr jsem uz koupil, ale schanim jeste to cerpadlo - snad to pak pojede jako vino :))

Uživatelský avatar
diRk
VWjunior
VWjunior
Příspěvky: 1848
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: sever MoraVWy
Kontaktovat uživatele:

Re: Pri protoceni motoru spadnou otacky...

Příspěvek od diRk »

HWTest píše:
diRk píše:Nevim jak sem mel lip nazvat tema, ale mam drobnej problem...

Kdyz protocim motor (1.8 GTI - PF 79kW) tak jak se vraci otacky do normalu, tak se to lehce zakucka, jakoby to chtelo zdechnout... ale vrati se to do normalu... a cim vic protocim, tim je tendle "super efekt" vic znatelnej... stejne to funguje treba pri popojizdeni v kolone, lehce se rozjedu, zaslapnu spojku a zas to jakoby chce zdechnout, ale vrati se to...

Otazka zni - kde hledat problem?? Co poladit, vymenit nebo ja nevim co?? :roll:
Řeším teď ten samej nebo velmi podobnej problém.
Vyřešils to? Jak, čím to bylo?
mno, chtel sem to ted o weekendu spravit, ale auto zas funguje normalne... :evil: tak nevim... asi to dela jen nekdy.

Uživatelský avatar
Majsha
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 2885
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Vyškov

Příspěvek od Majsha »

Jak rikam zkuste vycistit ten ventil volnobehu. Me pri vyrazeni auto zdechalo a po vymyti v benzinu se vse spravilo.

Uživatelský avatar
HWTest
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 260
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: KV
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od HWTest »

Tak se zdá, že jsem to vyřešil, chtělo to poštelovat šroubek volnoběhu.
Zatím jsem měl čas jen na jednu poměrně krátkou zkušební jízdu, tak snad to bude dobrý ...
Ještě plánuju pro jistotu vyčistit volnoběžnej ventil a škrtící klapky.

Uživatelský avatar
diRk
VWjunior
VWjunior
Příspěvky: 1848
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: sever MoraVWy
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od diRk »

HWTest píše:Tak se zdá, že jsem to vyřešil, chtělo to poštelovat šroubek volnoběhu.
Zatím jsem měl čas jen na jednu poměrně krátkou zkušební jízdu, tak snad to bude dobrý ...
Ještě plánuju pro jistotu vyčistit volnoběžnej ventil a škrtící klapky.
mno ja uvidim jestli to zase zacnedelat :wink:

Uživatelský avatar
HWTest
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 260
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: KV
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od HWTest »

Tak jsem o víkendu vyčistil volnoběžnej ventil (to bylo bordelu :-) ) a škrtící klapky a volnoběh drží a nehoupe, ale problém je teď zase v tom, že volnoběžné otáčky jsou moc vysoko a nemůžu je dostat dolů.
Tak jsem si řekl, že zkusím zkontrolovat/seřídit přestih, pak volnoběžný otáčky a mám předběžně domluveno u známýho i seřízení CO.
Seřídil jsem předstih, byl hnutej malinko. Mimochodem, když mám úplně obyčejnej stroboskop, tzn bliká na 0 st., tak těch předepsanejch 6 st. tam mám, když ryska je přesně uprostřed díry (horní ovrať má jinou značku? - O) - pochopil jsem to z tý knížky správně?
Pak jsem chtěl seřídit volnoběžný otáčky, jenže i když ten šroubek zašroubuju úplně na doraz, tak se nedostanu pod 1500 otáček (má být 950+-50) při odpojeným čidle teploty chladící kapaliny. Když čidlo zapojím zpátky mám volnoběh cca 1000 (má být 800+-50) otáček.
Když odpojím napájení volnoběžnýho ventilu, dostanu se s otáčkama hodně nízko - je možný, že ventil propouští moc? Údajně je tam šroubek, kterým se to dá štelovat, jenomže stránky http://www.corrado.info" target="_blank, kde by to mělo bejt popsaný nejedou :-(
Nebo je problém v nastavení CO? Ještě jsem s ním nehejbal, ale udajně se nastavení volnoběhu a CO ovlivňujou.
Má smysl jet na nastavení CO, když mi nesedí volnoběh nebo naopak nastavením CO půjde doladit i ten volnoběh?
A poslední věc, který jsem si všiml při zkušenbních jízdách, že mi občas když dám nohu z plynu nejdou otáčky dolů, ale zůstanou viset třeba 1500-2000. Čím to může být? Že by zlobil spínač volnoběhu? Jelikož to udělá jen občas, dost blbě se to hledá :-(
Nějaké tipy, nápady, postřehy?

Uživatelský avatar
lister
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 4934
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Gross Maispitz

Příspěvek od lister »

nastavení CO a volnoběhu spolu souvisí tak úzce, že se normálně dělá na jednom místě při jednom otevření kapoty a to i s předstihem :wink:

když jsi čistil čkrtící klapky, nerozhodil sis doraz ?? jako jestli je zavřená klapka opravdu zavřená.
lister ví hodně o MegaSquirtu a nebojí se zeptat.

Golf MK1 16V ITB COP MegaSquirt2 189HP Quaife Tramont TY2
'92 Corrado MoonlightBlue 9A říznutý ABF, 2x výfuková vačka a MegaSquirt2..

Uživatelský avatar
HWTest
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 260
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: KV
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od HWTest »

lister píše:nastavení CO a volnoběhu spolu souvisí tak úzce, že se normálně dělá na jednom místě při jednom otevření kapoty a to i s předstihem :wink:

když jsi čistil čkrtící klapky, nerozhodil sis doraz ?? jako jestli je zavřená klapka opravdu zavřená.
Když to je těžký, když nemám doma měřič CO a potřebuju (aspoň trochu) seřídit volnoběh, ale díky, zajedu za tím známým

Předpokládám že ne, čistil jsem to sprayem na čištění karburátorů, pak jsem to jemně vytřel hadříkem, ničím jsem nelomcoval, klapky jsem otvíral otáčením toho mechanismu, kde je přidělaný plynový lanko, jako bych šlapal na plyn.
A co jsem koukal tak na volnoběh obě klapky dosedaly (aspoň to tak vypadalo) na ty hranky. Jde, že je to rozhozený, poznat jinak než kouknu a vypada to že sedí? Třeba, když mu na volnoběh ucpu volnoběžnej ventil (zmáčknu hadici) a on chcípne, tak by to mělo bejt OK ne?
Nebo je ještě nějakej jinej způsob, jak vyzkoušet, že klapky sedí?
Samotný odpojení elektriky volnoběžnýho ventilu asi nestačí, protože v klidové poloze je podle knížky zavřenej jen na 80%.
Což i odpovídá extremně nízkýmu vlnoběhu, když jsem to zkoušel s odpojeným volnoběžným ventilem.

Uživatelský avatar
Majsha
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 2885
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Vyškov

Příspěvek od Majsha »

No vidis :wink: Vzdycky napredrozebirej a cisti nez zbytecne kupovat filtry a tak. Zbytek uz nejak doladis.

Uživatelský avatar
HWTest
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 260
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: KV
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od HWTest »

Majsha píše:No vidis :wink: Vzdycky napredrozebirej a cisti nez zbytecne kupovat filtry a tak. Zbytek uz nejak doladis.
Tos mi teda poradil :-) s tím "nějak doladíš" mám zatím celkem problém :-(

Uživatelský avatar
lister
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 4934
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Gross Maispitz

Příspěvek od lister »

[quote="HWTest"]Třeba, když mu na volnoběh ucpu volnoběžnej ventil (zmáčknu hadici) a on chcípne, tak by to mělo bejt OK ne? [quote]

asi jo, v podstatě to znamená ,že vzduch kterej udržuje motor na volnoběh v chodu jde přes nastavovač volnoběhu ,což je v pořádku. otázkou je proč ho tam jde tolik ?
Naposledy upravil(a) lister dne 11.12.2006 19:27, celkem upraveno 1 x.
lister ví hodně o MegaSquirtu a nebojí se zeptat.

Golf MK1 16V ITB COP MegaSquirt2 189HP Quaife Tramont TY2
'92 Corrado MoonlightBlue 9A říznutý ABF, 2x výfuková vačka a MegaSquirt2..

Uživatelský avatar
Majsha
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 2885
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Vyškov

Příspěvek od Majsha »

No ale kdyz mas chudou smes tak jsou volnobezny otacky taky vyssi, takze otazka taky je jestli tam zase nejde vzduchu moc

Uživatelský avatar
HWTest
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 260
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: KV
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od HWTest »

No z obou odpovědí vyplývá, že tam jde moc vzduchu.
Když uvážím, že volnoběžnej šroubek mám zašroubovanej na doraz, zbývají dvě možnosti:
1) nedoléhají škrtící klapky
2) ventil volnoběhu propouští moc vzduchu
Teď jak spolehlivě zjistit, která možnost je správná?
Asi zkusím najít ten štelovací šroubek na volnoběžném ventilu, jen se bojím, abych ho nezmršil.
A co, jak mi občas volnoběh zůstane viset vysoko? Spínač volnoběhu?

Uživatelský avatar
Majsha
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 2885
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Vyškov

Příspěvek od Majsha »

HWTest píše:No z obou odpovědí vyplývá, že tam jde moc vzduchu.
Když uvážím, že volnoběžnej šroubek mám zašroubovanej na doraz, zbývají dvě možnosti:
1) nedoléhají škrtící klapky
2) ventil volnoběhu propouští moc vzduchu
Teď jak spolehlivě zjistit, která možnost je správná?
Asi zkusím najít ten štelovací šroubek na volnoběžném ventilu, jen se bojím, abych ho nezmršil.
A co, jak mi občas volnoběh zůstane viset vysoko? Spínač volnoběhu?
Na vv zadnej sroubek myslim neni... Jestebych prosel podtlaky a takovyhle kraviny.

Uživatelský avatar
HWTest
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 260
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: KV
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od HWTest »

Podtlak jsem zkoušel startovacím sprejem a nic ...
Ještě jsem někde četl, že pod tím šroubkem na volnoběh má být gumovej O kroužek a když zpuchří, může to taky tahat falešněj vzduch a takhle blbnout. Jenže se mi nějak nedaří ten šroubek vyndat. Vyšrouboval jsem ho, že už dál nevylejzal při dalším sroubování, chtěl ho vytáhnout, ale nešel. Mám použít větší násilí nebo je tam nějaká zrada?

Odpovědět

Zpět na „Motory - benzin“