1.8i GX - poraďte s konektory

1.3, 1.6, 1.8, 1.8 16V, G60

Moderátoři: vwCharlie, areka

Uživatelský avatar
Jirka156
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 22
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Rychnov nad Kněžnou

1.8i GX - poraďte s konektory

Příspěvek od Jirka156 »

Potřebuji poradit se zapojením konektorů na motoru 1.8i typ GX K-Jet s taktovacím ventilem. A právě otázka zní: "Který konektor příjde na taktovací ventil a který na membránu?" viz foto a šipky. Jdou prohodit. Druhá věc je ta, že se motor hádá tak i tak. Nakonec jsem zpětně onen taktventil zrušil.A je relativně klid. Relativně píši schválně, páč to má asi dalších 5 much. Nemá někdo schéma nebo odkaz někam na nějaký web třeba do NDR, kde by se to dalo vyzjistit? Díky.
Přílohy
konektory.JPG
konektory.JPG (47.51 KiB) Zobrazeno 2574 x

Uživatelský avatar
Phoenix
Pilot
Pilot
Příspěvky: 774
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Phoenix »

Momentálně se peru s tím samým motorem a nikde jsem o něm moc informací bohužel nenašel. Ten můj zase na volnoběh při studeným motoru lítá od 900 otáček do 1100 a tak pořád dokola. Jak se to ohřeje, je to lepší. Ale našel jsem jeden podtlak, kterej ochutnala nějaká potvora a tak jsem s tím něco udělal - tak uvidím co a jak, zatím to vypadá dobře. Nemohl by někdo napsat k tomuhle motoru víc? Docela by se mi to taky šiklo :wink: .
PHOENIX-shoří jen proto,aby vznešený znovu povstal z popela a vzlétl vzhůru k nebesům...
http://WWW.VW-CULT.CZ

Uživatelský avatar
Jirka156
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 22
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Rychnov nad Kněžnou

Příspěvek od Jirka156 »

S tím taktventilem mi to houpalo pomalu od chcípnutí až do asi 1500ot. Nemám otáčkoměr. Dal jsem to zpět, tedy zrušil takt ventil a je po houpání. Houpne si to při studeným motoru max. když brzdím. Asi je někde díra od podtlaku mezi posilovačem brzd a sáním. Aspoň to mi dělalo u jednobodu RP.

Uživatelský avatar
Vecernicek
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 4285
Registrován: 24.02.2006 21:02
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Vecernicek »

Klucí mě se to taky houpe (za studena), přidejte na volnoběžných otáčkách.

Jinak obě dvě končí ve žluté bužírce a ta žlutá vede do řj. a ta černá z podtlaků nebo co to je za krabičku vede do kabiny řidiče.

Schéma zapojení pohledejte třeba, někde tady bylo, vše o GX a na co jste se báli zeptat, ael nenašel jsem to

Obrázek

Uživatelský avatar
lister
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 4934
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Gross Maispitz

Příspěvek od lister »

večerníček : ach jo :wink:
lister ví hodně o MegaSquirtu a nebojí se zeptat.

Golf MK1 16V ITB COP MegaSquirt2 189HP Quaife Tramont TY2
'92 Corrado MoonlightBlue 9A říznutý ABF, 2x výfuková vačka a MegaSquirt2..

Uživatelský avatar
Phoenix
Pilot
Pilot
Příspěvky: 774
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Phoenix »

Tak jsem to byl dneska projet a povedlo se mi tím opraveným prokousnutým podtlakem motor malinko ustálit - občas si sice ještě houpne, ale už je to znatelně lepší. Ještě zkusím přidat na volnoběhu, to by mohlo taky pomoct.
PHOENIX-shoří jen proto,aby vznešený znovu povstal z popela a vzlétl vzhůru k nebesům...
http://WWW.VW-CULT.CZ

Uživatelský avatar
Jirka156
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 22
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Rychnov nad Kněžnou

To Večerníček

Příspěvek od Jirka156 »

Ty máš bohužel pro nás ale KE Jetronic. Já mám K Jetronic s lambdou a katem. Rok 87-88. Plus taktventil a membránu a o ty mi jde. To asi měl na mysli lister. Pokud vám to houpe, nechte si na analyzátoru nebo paltestu zjistit stav směsi a nastavení náporového kotouče v "žábě". Zvýšení otáček ti přinese možná ustálení, ale taky navýšení spotřeby. Mně to houpe max. když je motor studený a brzdím. Po zastavení o.k. Mám někde faleš mezi podtlakem posilovače brzd a sáním. Jo ale hlavně když mám zrušený taktventil.
Přílohy
P8280443.JPG
P8280443.JPG (50.64 KiB) Zobrazeno 2501 x

Uživatelský avatar
lister
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 4934
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Gross Maispitz

Příspěvek od lister »

ono to zvýšení volnoběhu nemusí být úplně mimo mísu, totiž tyhle 1.8 socky :wink: nemají, na rozdíl od GTI ,plynulou regulaci volnoběhu, ale ventil kterej pustí do motoru víc vzduchu, pokud otáčky klesnou pod 750, při překročení 1050 otáček ventil zavírá.
neříkám že zvýšení volnoběhu vyřeší kolísání volnoběhu u všech motorů, ale pokud je to kolísání doprovázený cvakáním toho ventilu, stojí to za pokus..
lister ví hodně o MegaSquirtu a nebojí se zeptat.

Golf MK1 16V ITB COP MegaSquirt2 189HP Quaife Tramont TY2
'92 Corrado MoonlightBlue 9A říznutý ABF, 2x výfuková vačka a MegaSquirt2..

Uživatelský avatar
Jirka156
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 22
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Rychnov nad Kněžnou

To lister

Příspěvek od Jirka156 »

Ale to nemyslíš ten taktventil, ale ten regulátor volnoběhu na pravém Persnu ne? Ten zvyšuje volnoběh např. když spadnou otáčky tím, že zapneš mnoho spotřebičů jako je výhřev zadního okna. Já stále mluvím o taktventilu, který tady mám snad jen já jak jsem pochopil a ještě Chochin. Prosím o upřesnění pojmů a dojmů. A pokud vám cvaká v taktventilu, tak ho zrušte. Jako já resp.servis. Prý to nemá na chod vliv.

Uživatelský avatar
Jirka156
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 22
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Rychnov nad Kněžnou

lister

Příspěvek od Jirka156 »

Myslíš tohle.
Přílohy
Rozbočka ze žáby.JPG
Rozbočka ze žáby.JPG (40.72 KiB) Zobrazeno 2494 x

Uživatelský avatar
lister
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 4934
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Gross Maispitz

Příspěvek od lister »

jo přesně ten myslím, je dobře vidět na tý večerníčkový fotce.

Jirka156 : cvakání taktventilu by snad mělo být normální, kdyby necvakal, tak tam nemusí být.
sem myslel , že to budeš chtít dát do původního stavu...
lister ví hodně o MegaSquirtu a nebojí se zeptat.

Golf MK1 16V ITB COP MegaSquirt2 189HP Quaife Tramont TY2
'92 Corrado MoonlightBlue 9A říznutý ABF, 2x výfuková vačka a MegaSquirt2..

Uživatelský avatar
Vecernicek
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 4285
Registrován: 24.02.2006 21:02
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Vecernicek »

Mě ale cvaká jiná krabička ta vedle co je přišroubovaná k rozdělovači. :cry: když to teda hafo spadne ty otáčky.

GX je snad Ke-jetronic, tak nevím co se do mě opíráš s K-Jetem :roll: :wink:

lister: Nemůžu to najít, nevíte kam se to podělo? :oops:

Uživatelský avatar
lister
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 4934
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Gross Maispitz

Příspěvek od lister »

Vecernicek píše:Mě ale cvaká jiná krabička ta vedle co je přišroubovaná k rozdělovači. :cry: když to teda hafo spadne ty otáčky.
jestli myslíš tu šedou co je přišroubovaná na rozdělovači paliva u KE-jetu, tak ta by cvakat neměla...
Vecernicek píše: GX je snad Ke-jetronic, tak nevím co se do mě opíráš s K-Jetem :roll: :wink: :
GX je asi jedinej motor kterej se dělal s K i KE-jetronikem, je to divný ale je to tak..

Vecernicek píše: lister: Nemůžu to najít, nevíte kam se to podělo? :oops:

co nemůžeš najít ? léky ?? sme si už zvykli ,že si je občas zapomeneš vzít :D
lister ví hodně o MegaSquirtu a nebojí se zeptat.

Golf MK1 16V ITB COP MegaSquirt2 189HP Quaife Tramont TY2
'92 Corrado MoonlightBlue 9A říznutý ABF, 2x výfuková vačka a MegaSquirt2..

Uživatelský avatar
Jirka156
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 22
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Rychnov nad Kněžnou

To Večerníček

Příspěvek od Jirka156 »

Přesně jak píše lister. GX tedy 1.8i byl s K jetem, KE Jetem a pak ještě třeba ten K Jet byl "vylepšen" a dochucen taktventilem.

Uživatelský avatar
Vecernicek
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 4285
Registrován: 24.02.2006 21:02
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Vecernicek »

A jak to mám vědět, jsem to nějak závratně nestudoval.

lister: njn ale cvaká a vůbec nevím co to po mě chce. Po cvaknutí se ale ty otáčky stabilizují.

K-Jet? Hmm... fakt, wolfsburg = Zababova továrna...

Ne to téma vše o GX na co jste se báli zeptat :wink:

Odpovědět

Zpět na „Motory - benzin“