megasquirt

1.3, 1.6, 1.8, 1.8 16V, G60

Moderátoři: vwCharlie, areka

Uživatelský avatar
lister
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 4934
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Gross Maispitz

Re: megasquirt

Příspěvek od lister »

hlavy z GX hoď do šrotu (hliník je dobře placenej) a kup si hlavu z digifanta s lištou, vstřikama a hlavně velkejma ventilama.
lister ví hodně o MegaSquirtu a nebojí se zeptat.

Golf MK1 16V ITB COP MegaSquirt2 189HP Quaife Tramont TY2
'92 Corrado MoonlightBlue 9A říznutý ABF, 2x výfuková vačka a MegaSquirt2..

Uživatelský avatar
Majsha
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 2885
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Vyškov

Re: megasquirt

Příspěvek od Majsha »

lister píše:hlavy z GX hoď do šrotu (hliník je dobře placenej) a kup si hlavu z digifanta s lištou, vstřikama a hlavně velkejma ventilama.

Lister vi co mluvi. Je to sikovny chlapec :good: Kdybych byl holka chtel bych s nim chodit :mrgreen:

mike057
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 298
Registrován: 08.05.2010 12:05
Bydliště: Praha

Re: megasquirt

Příspěvek od mike057 »

:D okkdyz uz sme u toho srotu zkouseli ste nekdy udat hlavu? :D nemozne... hmmm a co rovnou neakej 16v ?

Uživatelský avatar
areka
VWjunior
VWjunior
Příspěvky: 1960
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Vrchlabí - Jilemnice

Re: megasquirt

Příspěvek od areka »

Pokud z té hlavy vyčistíš vše co je z FE, tak nemůžeš mít problém. A věř, že když přijdeš na způsob jak to dělat, tak to ani nedá tolik práce. :mrgreen: Dělám v oboru, tak vím o čem mluvím. :wink:

Uživatelský avatar
Petřík
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 3894
Registrován: 22.04.2008 20:21
Bydliště: LoW Ride City

Re: megasquirt

Příspěvek od Petřík »

jednu gx hlavu mam doma =D
GTI16v / OEM+ / VWgroup ♥

Uživatelský avatar
Marosh16v
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 4753
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Krnov/Bratislava

Re: megasquirt

Příspěvek od Marosh16v »

dejte závod, kdo to rozmontuje dřív :-D

Uživatelský avatar
Majsha
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 2885
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Vyškov

Re: megasquirt

Příspěvek od Majsha »

Lister nechces si udelat o vikendu vylet do Vyskova za mnou, dame sraz v garazi a hodime rec trosku.

Uživatelský avatar
lister
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 4934
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Gross Maispitz

Re: megasquirt

Příspěvek od lister »

ani ne, napadl sníh takže jsem dojezdil, stejně mám jinej program..
co tě trápí, nejdou ti vyndat ventilový sedla ??
lister ví hodně o MegaSquirtu a nebojí se zeptat.

Golf MK1 16V ITB COP MegaSquirt2 189HP Quaife Tramont TY2
'92 Corrado MoonlightBlue 9A říznutý ABF, 2x výfuková vačka a MegaSquirt2..

Uživatelský avatar
Majsha
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 2885
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Vyškov

Re: megasquirt

Příspěvek od Majsha »

lister píše:ani ne, napadl sníh takže jsem dojezdil, stejně mám jinej program..
co tě trápí, nejdou ti vyndat ventilový sedla ??
Ale houby :D Nejsem srotak 8)

MonsterGolf
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 286
Registrován: 12.01.2011 22:28

Re: megasquirt

Příspěvek od MonsterGolf »

Digifant motor mám doma :)

Přemek280
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 3
Registrován: 16.02.2012 15:00
Kontaktovat uživatele:

Re: megasquirt

Příspěvek od Přemek280 »

Ahoj,

při výběru MegaSquirtu záleží hlavně na třech věcech:

1) Kolik máš volného času a zda jsi ochoten se "sebevzdělávat"
2) Kolik máš volných prostředků
3) Co od přestavby očekáváš

Nejdůležitější věcí je určitě zápal pro věc - není to vůbec jednoduché, veškerá dokumentace je v AJ, která může dělat problémy i dobře mluvícím. Veškerá zástavba a kompletování stavebnice řídící jednotky také není jednoduchá záležitost. Nějakou přeloženou dokumentaci se postupně snažím nacpat na http://www.fmsystem.cz/forum" onclick="window.open(this.href);return false; - ale jde to velmi pomalu.

Sám u svého auta se pokouším o přestavbu karburace na MegaSquirt 3 s expanzní kartou a jako nejlepší možnost mi vyšla výměna hlavy a sání - naštěstí existuje i vstříkovací verze mého motoru, jinak bych musel veškerý "hardware" úplně předělat...

Ohledně výběru typu MegaSquirt jde o to, co vše a jak chceš megasquirtem řídit: Pokud Ti stačí pouze vstřikování paliva, které nemusí být sekvenční, kup MS 1. Pokud chceš mít vícecívkové zapalování a sekvenční vstřikování až do počtu osmi válců, kup megasquirt 3 s rozšiřující kartou (expander). Pokud Ti nevadí trávit večery nad letováním a jsi schopen se něco učit, kup stavebnici, který je levnější. Pokud ne, kup zkompletovaný megasquirt a nebo si ho nech od někoho sletovat...

Každopádně, ať se rozhodneš pro jakýkoliv megasquirt, je to vždy běh na delší trať. Ten může někoho bavit, ale někoho také ne...

Přemek


mike057 píše:ahoj lidi tak sem se rozhodl poridit si megasquirt.... mate s tim nekdo neake zkusenosti? moje idea je nahradit tim mechanickou stikacku u gx. nicmene tu mam i starej motor z porsche 914 kod W kterej chci dat do moji T2b... tam bych to taky rad pouzil... uvital bych do budoucna moznost preplnovani atd... poradi nekdo do ceho zainvestovat? jakou verzi vybrat atd????

Uživatelský avatar
lister
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 4934
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Gross Maispitz

Re: megasquirt

Příspěvek od lister »

Přemek280 píše: Ohledně výběru typu MegaSquirt jde o to, co vše a jak chceš megasquirtem řídit: Pokud Ti stačí pouze vstřikování paliva, které nemusí být sekvenční, kup MS 1. Pokud chceš mít vícecívkové zapalování a sekvenční vstřikování až do počtu osmi válců, kup megasquirt 3 s rozšiřující kartou (expander).
je to sice už nějakej pátek starý téma, ale mi tak ho vytáhnu na světlo..

MS1 má 2 kanály pro vstřik, každej cca 15 ampér, takže zvládne 2válec sekvenčně nebo až V12 skupinově, může mít až 6 výstupů zapalování, takže 6válec sekvenční zapalování, nebo 12válec "wasted spark" (jedna cívka zapaluje 2 válce naráz, jeden má stlačenou směs a druhej střídá výfuk/sání)
MS2 umí přesně to samý, navíc se dají úpravou procesoru získat další 2 kanály pro vstřik, což ve spolupráci s přídavnou kartou http://www.jbperf.com/quad_ign_inj/index.html" onclick="window.open(this.href);return false; umožní vstřikovat sekvenčně 4 válec
MS3 je to samý co předchozí tj. 2 kanály vstřik, 6 zapalování, teoreticky by se dal použít jbperf, ale to bych kecal..
MS3 s expanderem je jak už bylo napsáno 8 + 8

jinak podle velmi důvěryhodného zdroje je potencionální nárust výkonu díky sekvenčnímu vstřikování až 1%, přesněji zdroj uvádí 3-4koně u 500 koňovýho motoru v rukou profi tunera po spoustě hodin na brzdě :wink:
je to tím, že s rostoucíma otáčkama se čas kdy je otevřenej sací ventil zkracuje, zatímco délka otevření vstřiku se prodlužuje, takže je nemožné se "trefit" do otevřenýho ventilu.
existuje pár motorů který sekvenční vstřik potřebují např. starý motory se dvěma sacími kanály pro 4 válce - škoda 100, starej mini, MG..
lister ví hodně o MegaSquirtu a nebojí se zeptat.

Golf MK1 16V ITB COP MegaSquirt2 189HP Quaife Tramont TY2
'92 Corrado MoonlightBlue 9A říznutý ABF, 2x výfuková vačka a MegaSquirt2..

johan765
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 37
Registrován: 06.04.2013 20:45

Re: megasquirt

Příspěvek od johan765 »

Nazdar klubáci, ako vidím táto téma je stále aktuálna a preto (možno blbé otázky ale predsa sa opýtam :D )mám pár otázok.... chcel by som ho použiť na motor 1,8 16V KR v prvom rade ako náhradu mechanickeho vstreku... samozrejme by som bol rád keby vstrekuje každý vstrek samostatne a zapaľovanie nemám absolútne predstavu ako sa rieši pri megasquirt... ak by tu bol niekto ochotný mi poradiť čo to všetko obnáša a či to má vôbec zmysel riešiť bol by som mu vďačný.. Vopred Ďakujem :)

Uživatelský avatar
lister
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 4934
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Gross Maispitz

Re: megasquirt

Příspěvek od lister »

jako náhradu k-jetroniku vřele doporučuju, o tom co to obnáší si můžeš udělat přehled v mým topicu (odkaz v podpisu).

případný dotazy budeme přednostně řešit tady, dík.
lister ví hodně o MegaSquirtu a nebojí se zeptat.

Golf MK1 16V ITB COP MegaSquirt2 189HP Quaife Tramont TY2
'92 Corrado MoonlightBlue 9A říznutý ABF, 2x výfuková vačka a MegaSquirt2..

Uživatelský avatar
lister
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 4934
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Gross Maispitz

Re: megasquirt

Příspěvek od lister »

jinak pro sekvenční vstřik u 4 válce potřebuješ minimálně MS2 + 4 kanálovej board od jbperf.com + snímání otáčeka polohy kliky + snímání polohy vačky.

u zapalování je víc možností:
1. snímat otáčky z rozdělovače a z MS ovládat indukčku
2. snímat otáčky z rozdělovače a z MS ovládat spínací jednotku TSZ-H, která následně ovládá cívku (stejně jako v sériovým autě)
3. zapalování z fordu (edis), ř.j. edis snímá otáčky z kliky, posílá signál do MS, z MS dostává požadovanej předstih, edis pak přímo ovládá indukčku
4. snímat otáčky z kliky přímo do MS a přímo z MS ovládat 1, 2 nebo 4 indukčky
5 snímat otáčky z kliky + polohu vačky přímo do MS a pak sekvenčně ovládat 4 indukčky.
možná by se našli i další varianty..
lister ví hodně o MegaSquirtu a nebojí se zeptat.

Golf MK1 16V ITB COP MegaSquirt2 189HP Quaife Tramont TY2
'92 Corrado MoonlightBlue 9A říznutý ABF, 2x výfuková vačka a MegaSquirt2..

Odpovědět

Zpět na „Motory - benzin“