Karburátor 2e2 nastavení, seřízení

1.3, 1.6, 1.8, 1.8 16V, G60

Moderátoři: vwCharlie, areka

Uživatelský avatar
sekos
VWagenista
VWagenista
Příspěvky: 1336
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Prostějov
Kontaktovat uživatele:

Re: Karburátor 2e2 nastavení, seřízení

Příspěvek od sekos »

U mě to snad rozdělovačem nebylo rozdělovač bez vůle, jen podtlakový regulátor baňka fungovala jinak než u jiných. Mám tam baňku se 2 "vstupy" jeden z čelní strany ten byl ulomený a zalepený něčím, ale není zaslepen z výroby a druhý ze zadní na ten to bylo zapojeno.
Teď si nepamatuji jestli při podtlaku zasunul nebo vysunul. Ale prostě fungoval naopak. I po přehození žádná změna. Jinak rozdělovač bez vůlí. A vše v něm v pořádku. No ale jestli to je rozdělovač který tam nemá co dělat tak to nevím, ale přesto si pamatuji že tahal naprosto jinak i trochu zamáčkl do sedačky a to ještě s vymláceným rozdělovačem s vůlemi.

Ale karburátor to už potřeboval, příruba pod ním už hodně špatná určitě to sálo falešný vzduch. I nějak moc seřídit nešel otáčky byly +- zima, léto pořád stejné po nastartování žádný efekt zvýšení otáček atd... vysoká spotřeba srovnání podle bráchové škodovky na samé množství paliva sem ujel mnohem méně, a to na samé trase a při ekonomické jízdě, 2litry v pet láhvi mizeli doslova před očima a to na volnoběh. Ale co musím říct i přes toto všechno startoval hodně dobře i v mrazech.

Tak jak nasadím seřídí se a zároveň se ještě sešteluje předstih. A musí lítat jak za mlada. :mrgreen:

Jen dotaz jak se jmenuje nebo jak to pojmenovat potřeboval bych slabou trubičku na jedné straně závit s navařenou matkou, něco o průměru jak ke pro podtlak na rozdělovači.

Uživatelský avatar
sekos
VWagenista
VWagenista
Příspěvky: 1336
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Prostějov
Kontaktovat uživatele:

Re: Karburátor 2e2 nastavení, seřízení

Příspěvek od sekos »

shazzer píše:Nakadah; Jo, tak takovyhle zavady se stavaj, kdyz se v tom vrtal nekdo, kdo ne uplne vi co cini a chce jezdit za kazdou cenu. Zkontrolovat predstih je urcite vhodne nejen kdyz to nejede.
sekos: Asi to moc prozivas. S temi difuzory nevim, nemel jsem je sundane a ani nevidim takovou potrebu. BTW: smir se s tim, ze nejen u 2E2 jsou nektere casti nastavene z vyroby a k nim se uz nedostanes. Pokud jde o ten vnitrni povrch kanalu a "schody": obecne samozrejme plati, ze kdekoliv proudi jakakoliv tekutina, je zahodno, aby bylo vse co nejhladsi a nejplynulejsi. Ale zvaz, ze ucelem auta je obvykle jezdit nikoliv lestit, a jestli tim dostanes o par promile vzduchu do valcu navic, ale budes se s tim babrat nekolik dni a vystavovat se riziku nejakeho poskozeni z neopatrnosti, je to tvoje volba.
shazzer díky s tím přechodem ještě uvidím jak tam dám těsnění pokud tam bude schodek tak to budu muset napravit, teď přes zimu nejezdím a využil jsem k tomu že se podívám na karburátor. A sem rád že jsem ho sundal už to potřeboval. Leštění není důležité to jen když už je venku tak sem o tom přemýšlel.

Uživatelský avatar
sekos
VWagenista
VWagenista
Příspěvky: 1336
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Prostějov
Kontaktovat uživatele:

Re: Karburátor 2e2 nastavení, seřízení

Příspěvek od sekos »

Bude mít nějaký velký vliv na zahřívání a na chod vyřazený rozpínací element a zablokování, uzavření škrtící klapky kterou by měl ten rozpínací element po zahřání uzavřít. Bohužel mi nefunguje jak má, při zahřáti vodou sice o něco vyleze, ale netlačí silou, takže nemá šanci aby přetlačil tu pružinu. po Zahřátí nad sporákem tlačí jak divý, ale taková teplota tam není.

shazzer
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 2570
Registrován: 02.10.2007 11:03

Re: Karburátor 2e2 nastavení, seřízení

Příspěvek od shazzer »

Nejlepsi by bylo sehnat si novej/jinej a vymenit ho za funkcni. Ale byly tady navody jak to cele vyhodit a nahradit jen sroubem a nastavit na pevno. Me samotnymu to momentalne taky nefunguje, volnobeh se da dohonit a nastavit jinde, ale samozrejme to neni pak ono. U me pak nelze doplnit SAS, takze jak se k tomu dostanu, vymenim to za nejaky funkcni element (BTW: ten vnitrek lze vysroubovat a je shodnej pro elementy s 10mm i 12mm pripojema.

Uživatelský avatar
sekos
VWagenista
VWagenista
Příspěvky: 1336
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Prostějov
Kontaktovat uživatele:

Re: Karburátor 2e2 nastavení, seřízení

Příspěvek od sekos »

To určitě sehnat druhý funkční, zatím provizorně to nahradím tak že tu klapku uzavřu a ta bude ovládána pouze 3polohovým ovladačem, sice jak říkáš to nebude úplně jak má být, ale bude to částečně funkční a půjdou seřídit volnoběžné otáčky. A jak seženu funkční element tak jenom přehodím a jemně se do štelují otáčky za tepla.

Jinak díval čím by se to dalo nahradit, ale asi něco podobného je v hlavicích u radiátoru přesný název kde jsem to našel je tady Wax thermostatic element, ale kde to sehnat jsem ještě nenašel.

Nevíš čím by se dala nahradit vývěva nebo čím dostatečně vyvolat podtlak a udržet. Na otestování toho 3polohového ovladače, plícema nemám šanci :D

shazzer
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 2570
Registrován: 02.10.2007 11:03

Re: Karburátor 2e2 nastavení, seřízení

Příspěvek od shazzer »

sekos píše:Nevíš čím by se dala nahradit vývěva nebo čím dostatečně vyvolat podtlak a udržet. Na otestování toho 3polohového ovladače, plícema nemám šanci :D
Ja mam na to pre-/podtlakovou rucni pumpu i s manometrem, nejak jednoduse po domacku vytvorit podtlak by se mozna dalo, ale stejne je potreba to zmerit - tohle nestalo majlant a udelalo mi to uz nenahraditelny sluzby.

Uživatelský avatar
sekos
VWagenista
VWagenista
Příspěvky: 1336
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Prostějov
Kontaktovat uživatele:

Re: Karburátor 2e2 nastavení, seřízení

Příspěvek od sekos »

Takže další problém netěsný 3polohový ovladač, sice při podtlaku se zasune, ale podle postupu v knížce po ucpání neudrží podtlak a zase se vysune. No takže sehnat druhý funkční a to asi nebude jen tak. :?

Uživatelský avatar
sekos
VWagenista
VWagenista
Příspěvky: 1336
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Prostějov
Kontaktovat uživatele:

Re: Karburátor 2e2 nastavení, seřízení

Příspěvek od sekos »

Karburátor je už složen. Ještě ale nemám úplně vše, chybí mi 3polohový ovladač můj je bohužel netěsný.

Ale jsem překvapen že to ještě vůbec jelo. Příruba zpuchřelá, zdeformovaná pochybuji že těsnila, 3polohový ovladač netěsný, rozpínací element nefunkční, 2stupeň se neotvíral, podtlak co jde od posilovače přes jednocestný ventil zapojen asi obráceně, byl zapojen tak že podtlak od posilovače nešel přes ventil. Jinak různé nečistoty atd...

Se těším jak se to tam dá a zas nastartuje strašně jsem zvědav na tu změnu. :)

Uživatelský avatar
sekos
VWagenista
VWagenista
Příspěvky: 1336
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Prostějov
Kontaktovat uživatele:

Re: Karburátor 2e2 nastavení, seřízení

Příspěvek od sekos »

Otázka pro odborníky

Po složení karburátoru sem chtěl vyzkoušet jestli se otevírá II stupeň, napadlo mě použít vysavač jako zdroj podtlaku, bohužel nic se nekonalo klapka se ani nehnula i když sem ji pomohl se otevřít tak se zase zavřela.

Jaký dává podtlak motor? Je to blbost použít na tento test vysavač? Musí být na karburátoru filterbox pro uzavření a zvětšení podtlaku? nebo se musí klapka otevírat i bez filterboxu.

shazzer
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 2570
Registrován: 02.10.2007 11:03

Re: Karburátor 2e2 nastavení, seřízení

Příspěvek od shazzer »

Nevim kolik ma vysavac, ale ty potrebujes podtlak nanejvys 300mbar (tzn. abs. tlak kolem 70kPa). Jestli spravne chapu tvoje vysvetleni, tak myslim, ze ten jednocestny ventil byl zapojeny spravne a ted to mas spatne, ale to jeste proverim. Tyto testy se delaji uplne bez filtrboxu, na funkci podtlakoveho ovladani to nema vliv. S tim druhym stupnem to je divny - mels 'seslapnutej' plyn = uplne otevrenou klapku prvniho stupne?
BTW: misto laborovani s vysavacem a nevim cim jeste se mrkni na toto http://univer.cz/pristroj-pro-vytvoreni ... 3048-id955" onclick="window.open(this.href);return false; a sezen si to nebo neco podobneho, pripadne nekde pujc.

Uživatelský avatar
sekos
VWagenista
VWagenista
Příspěvky: 1336
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Prostějov
Kontaktovat uživatele:

Re: Karburátor 2e2 nastavení, seřízení

Příspěvek od sekos »

Díky no kolik dokáže udělat ten vysavač podtlak tak to netuším.

Jinak karburátor není ještě v autě, zkoušel jsem to ještě mimo tak že jsem dal hadici pod klapku prvního stupně a kolem utěsnil. Klapku sytiče jsem otevřel a klapku prvního stupně jsem otevřel úplně na doraz. Klapka II stupně se ani nehnula. A když se ani nepootevře tak nemůže podtlak nad klapku II stupně tam je taky dírka pro podtlak II stupně.

S tím jednocestným ventilem asi máš pravdu díval jsem se na tento obrázek http://vwts.ru/images/repair/5687_28.jpg" onclick="window.open(this.href);return false; šipkou má naznačené proudění, ale ten ventil má tak jak jsem ho měl já tak je to asi v pořádku. Ale proč tam ten ventil je když stejně přes ten podtlak od posilovače nejde.

Na tu mašinku se pokusím někde pozeptat

Nakadah
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 294
Registrován: 30.10.2008 19:07
Bydliště: Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Re: Karburátor 2e2 nastavení, seřízení

Příspěvek od Nakadah »

Ja pouzil pro serizeni karburatoru podtlak z lednickoveko kompresoru :) podle podtlakoveho meraku sem z nej vytahl -0,8bar. Fungovalo to perfektne, hlavne sem si tim seridil ovladac klapky "sytice" v prvnim stupni karburatoru. Prosta na sani kompresoru se da hadicka a uz to fici :) Nak

Uživatelský avatar
sekos
VWagenista
VWagenista
Příspěvky: 1336
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Prostějov
Kontaktovat uživatele:

Re: Karburátor 2e2 nastavení, seřízení

Příspěvek od sekos »

Po delší době je karburátor v autě, jen menší problém nefungují tam 4 věci jak by měli. Rozpínací element sem ho musel skoro úplně vyšroubit aby tu klapku I stupně uzavíral. 3 polohový ovladač netěsný, ventil volnoběhu se odporoučel a sebou vzal nejspíš i elektronické relé volnoběhu. Ještě tyto věci, bohužel potřebuji jezdit takže jsem to tam musel dát takhle. Jinak auto jede volnoběh drží, startuje perfektně, jede taky dobře, jen v přechod v zahřívací fázi má problém.

Jinak výrobní díly bohužel nestojí už za nic. objednával jsem 2 příruby pod karburátor u první byly velké díry na závity a v jednom se protočil šroub, u druhé materiál perfektní zpracování taky, ale až na závity 1 ze 3 byl vyřezaný rovně druhý šel nakřivo, ale to bych ještě nehrotil no ale ten třetí ten šel šejdrem totálně. To i kdybych vrtal a řezal poslepu tak je to rovnější. A obě příruby výroba Made in Germany. Originál Pierburg to, ale nebyla. Další obohacovač částečného zatížení, prý taky šmejd.

Chtěl bych se zeptat bavil jsem se z jedním členem že tento karburátor by měl umět odpojovat volnoběh při brzdění motorem. Měl by to ovládat volnoběžný ventil a elektronické relé tohoto ventilu. Co se tak vypozorovalo tak do toho relé jdou dráty jak z kondenzátoru přerušovače tak s cívky a ventilu volnoběhu.

shazzer
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 2570
Registrován: 02.10.2007 11:03

Re: Karburátor 2e2 nastavení, seřízení

Příspěvek od shazzer »

sekos píše:Po delší době je karburátor v autě, jen menší problém nefungují tam 4 věci jak by měli. Rozpínací element sem ho musel skoro úplně vyšroubit aby tu klapku I stupně uzavíral. 3 polohový ovladač netěsný, ventil volnoběhu se odporoučel a sebou vzal nejspíš i elektronické relé volnoběhu.
Nejprve par upresneni:
  • rozpinaci element: meril si kolik se vysune pri treba 80degC oproti 20degC?
  • 3polohovy ovladac: tohle je blby, nejlepsi zkusit sehnat jinej, funkcni, kupovat novej za ty penize je nemsmysl. Premyslel jsem esli byt o neslo opravit, ale uz jen demontaz a zpetna montaz vyzaduje vyrobu pripravku a teprv pak se nejpsi ukaze, ze je vadna membrana, takze to vidim taky jako neefektivni
  • ventil volnobehu - tim myslis ten hranaty ventil s privody podtlaku pod 90deg? Na nem se toho prece nema moc co porouchat, spis bych videl problem v privodu proudu na nej (jo ale pozor - nezamenit u neho polaritu! - plus a minus jsou na nem oznacene)
  • elektronicke rele volnobehu - tim nevim co myslis, muzes to vysvetlit? Jinak ten ventil obvykle neni zapojen pres nejake rele, ale pouze pres termospinac
Ad brzdeni motorem - SAS=SchubAbSchaltung: to bylo usporadani, ktere se pouzivalo nekdy do roku 1986, pak uplne vynechalo, ale nevim proc - myslim, ze je to velice uzitecny. Funguje velmi jednoduse: RJ dostava signal z civky, tzn. vi jake jsou otacky motoru. Pri otackach vyssich nez ca.1200/min uzavre (prostrednictvim toho hranateho ventilu) castecne zavzdusneni prostoru pod membranou, cimz se 3polohovy ovladac presune z volnobezne polohy do polohy uzavrene (pistnice je uplne zalezla), takze skrtici klapka uplne uzavre kanal 1.stupne a hlavne se jeji hrana dostane pod difuzni otvor vstupu paliva, cimz do motoru nejde benzin. Ty RJ byly dve 811919096F a 811919096G. jaky je mezi nimi rozdil nevim, ale problem je ze mam doma tri kusy a dva z nich nefunguji spravne: pri zhruba 2600/min totiz opet skrtici klapku pootevrou do volnobezne polohy (viz graf). Nevim esli jde o vadu nebo umysl, ale cely SAS to pak degraduje :-(
Přílohy
Steuergerat_SAS-diagramm.jpg

Uživatelský avatar
sekos
VWagenista
VWagenista
Příspěvky: 1336
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Prostějov
Kontaktovat uživatele:

Re: Karburátor 2e2 nastavení, seřízení

Příspěvek od sekos »

Ahoj díky za odpovědi

Rozpínací element sem měřil tak že jsem ho prolil vařící vodou což v motoru není a vylezl sotva tak cca 4mm pokud vylezl víc tak šel lehce zamáčknout a rozhodně to nebylo silou 4Kg. Takže jsem ho vyšroubil co nejvíc tak aby tu klapku uzavřel, ale bohužel při pokojové teplotě tlačí už na ten mechanizmus klapky. Není to ideální, ale aspoň něco.

3polohový ovladač je špatný na 100% netěsná membrána, ale částečně ještě reaguje na podtlak. Budu shánět druhý pokud splaším a bude na tom stejně tak se ho pokusím rozdělat.

Ventil volnoběhu ano myslím ten hranatý ventil, shořela tam cívka nevím jak je to možné. Mám ještě jeden naštěstí, ale když se zapojí tak nereaguje necvaká po otočení klíčkem což předchozí cvakalo. Termoventil funguje hřeje.

Elektronické relé volnoběhu tím myslím toto 811919096 G jak jsi psal (SAS=SchubAbSchaltung), po odkrytí to nevypadá na to aby jen něco spínalo. Není tam klasická cívka, ale elektronika. Ale to víš popsal jsi to nahoře. Mám rok výroby 1985 a taky si myslím že celkem užitečná věcička.

Odpovědět

Zpět na „Motory - benzin“