problemy so sitiom 1,6 EZ
- Runcajz
- Závodník
- Příspěvky: 544
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: S L O V E N S K O - Malacky
problemy so sitiom 1,6 EZ
Nazdar. Mám 1,6 EZ motor. Môj problem je v sitiči.Vetko sa na prví pohlad správa normálne. Ráno prídem, natartujem, nechám zohria motor asi 5min a sitič vypne. Ale keď výdem von z garáe pribline okolo 90ky a 100km/h po takej minúte a dvoch pustí sa zas sitič. U som skúal asi vetko a priznávam, e u som v koncoch. Myslel som e je to najskôr čidlo. Vymenil som a nič sa nezmenilo.(čidlo na karburátore). Prepojil som klapku na vzduch. filtry aby nasával teplý vzduch stále a nič. Skontroloval a vyčistil prívod vody, vymenil podtlakové hadičky, nastavil expanzný element a stále nič...Typ karburátora je 2e3. Ak by ste mi vedeli niekto poradi vopred ďakujem.
PS: Pri peknom počasí,to je nad 10°C sa sitič nepúa.
PS: Pri peknom počasí,to je nad 10°C sa sitič nepúa.
- lister
- Moderátor
- Příspěvky: 4934
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Gross Maispitz
lister ví hodně o MegaSquirtu a nebojí se zeptat.
Golf MK1 16V ITB COP MegaSquirt2 189HP Quaife Tramont TY2
'92 Corrado MoonlightBlue 9A říznutý ABF, 2x výfuková vačka a MegaSquirt2..
Golf MK1 16V ITB COP MegaSquirt2 189HP Quaife Tramont TY2
'92 Corrado MoonlightBlue 9A říznutý ABF, 2x výfuková vačka a MegaSquirt2..
- vwCharlie
- Moderátor
- Příspěvky: 7792
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: OSTRAVA!!!
nevím jestli ti to pomůže,ale na tuto věc je těžké poradit.Na tom karburátoru je dost věcí,které by měly nějak fungovat.
V prvé řadě bych zkusil jestli dobře protéká voda od místa připojení hadice na kovovou trubku (Je to ta klikatá z pravé strany motoru) až po vývod ze sacího potrubí.Zjistíš to,jestli se všechny hadice zahřívají stejně,případně odpojením a fouknutím do jedné z nich.
Pak bych zkontroloval temoventil.Je uchycen dvěma šroubky zepředu karburátoru a protéká jim voda do sytiče.Když ho vyndáš a zaleješ v hrnku vařící vodou,musí z něho povylézt tyčinka (cca o 3mm),která posouvá škrtící klapku.Jestliže se tak nestane,tak je špatný.
Dále je tam černý plastový podtlakový ventil (bývá na něm napsané pierburg) a je z pravé strany víka karburátoru.Když odpojíš jednu hadičku a dáš si ji do pusy a potáhneš do sebe,tak by se měla ta tyčinka,která posouvá sytičovou klapku vtáhnout trochu dovnitř.Když foukneš opačně (do ventilu) Tak ho nesmíš profouknout.Jinak je špatný.
To je asi vše,co bych mohl poradit,s tím,že počítám,že máš dobře zapojené podtlakové hadičky a na nic jiného jsi nešahal.
V prvé řadě bych zkusil jestli dobře protéká voda od místa připojení hadice na kovovou trubku (Je to ta klikatá z pravé strany motoru) až po vývod ze sacího potrubí.Zjistíš to,jestli se všechny hadice zahřívají stejně,případně odpojením a fouknutím do jedné z nich.
Pak bych zkontroloval temoventil.Je uchycen dvěma šroubky zepředu karburátoru a protéká jim voda do sytiče.Když ho vyndáš a zaleješ v hrnku vařící vodou,musí z něho povylézt tyčinka (cca o 3mm),která posouvá škrtící klapku.Jestliže se tak nestane,tak je špatný.
Dále je tam černý plastový podtlakový ventil (bývá na něm napsané pierburg) a je z pravé strany víka karburátoru.Když odpojíš jednu hadičku a dáš si ji do pusy a potáhneš do sebe,tak by se měla ta tyčinka,která posouvá sytičovou klapku vtáhnout trochu dovnitř.Když foukneš opačně (do ventilu) Tak ho nesmíš profouknout.Jinak je špatný.
To je asi vše,co bych mohl poradit,s tím,že počítám,že máš dobře zapojené podtlakové hadičky a na nic jiného jsi nešahal.
- Runcajz
- Závodník
- Příspěvky: 544
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: S L O V E N S K O - Malacky
Ten termoventil som mal patný.Kúpil som to celé nejaké do...ale to u som sa s tým zmieril.Take ventil som vymenil a vod tečie na 1.Aj ho vysúva a dokonca som aj nastavil klapku aby sa skôr vipínal sitič(tá na termoventilu)Tam problém nie je.Hadičky som zapojil presne podla schémy.Take tam to tie nebude.Skúal som to manuálne a podla vetkého ho nechce vypnú tá membrána zo zadu z ktorej trčí tá tička čo sa nastavuje volnobeh.Tú membránu vysúva podtlak z nejakého ventilu čo to rozdeluje.A jednú vec neviem pochopi prečo ho stále tlačí von???Take najskôr to bude elektrika.A od toho nemám iadne schémy a netuím čo kde a kedy má da povel aby sa to pustilo-vyplo alebo nepustilo.
- Runcajz
- Závodník
- Příspěvky: 544
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: S L O V E N S K O - Malacky
- vwCharlie
- Moderátor
- Příspěvky: 7792
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: OSTRAVA!!!
ten váleček je tam na nic,to je jenom taková ozdoba podle mě.Podívej se ještě jenom tak ze srandy na pojistku od karbecu,je to tuším číslo 17.Jinak když ten podtlakový nastavovač volnoběhu pořád tlačí na tu klapku,tak bude chyba v něm,v profukujících hadičkách nebo v tom elktroventilu,do kterého vede ta hadička,na kterou ukazuješ.Kéž by to bylo tím,co jsem ti napsal,jinak už nevím,pak jedině ta elektrika,nic víc už tam pak není.Nebo jen pak snad rozdělat,všechny trysky a vzdušníky profouknout a projet stříkačkou s benzínem
- Runcajz
- Závodník
- Příspěvky: 544
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: S L O V E N S K O - Malacky
No ono to netlačí stále,len keď idem okolo tej 90-100km a vonku je chladnejie počasie.Tak pod 10°C.Keď stojím na mieste tak po chvíli pekne otáčky klesnú na volnobeh.Ale zas keď sa rozbehnem a idem tak dlhie ako 2minúty tak sa zas spustí...Hadičky sú úplne nové a ventil pekne vypína-zapína.Bojím sa e to je nejakým čidlom,len neviem akým...Na karburátori z predu je jedno tepelné čidlo.Ale to som u vymenil.Myslel som si e sa karbec velmi podchlaďuje a tak som otvoril klapku na nasávanie teplého vzduchu.Je stále dokorán otvorená.Take tu končia moje schopnosti a hladám pomoc.Ináč keď je vonku teplo tak sa sitič vôbec nepúa.
- fido-dido
- VWsenior
- Příspěvky: 2000
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Fiji
- Kontaktovat uživatele:
- Runcajz
- Závodník
- Příspěvky: 544
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: S L O V E N S K O - Malacky
Skúsim to preveri,ale ten som menil.Je pravda e som tam nedal úplne nový.Skúsim ho da ete raz dolu a premaza.Ale mne sa zdá e aj s tým som skúal u veličo.Je tam mechanizmus ktorí sa dá mastavova aby sa skôr vypol sitič.No a po prestavení som zistil,e mechanicky je sitič vypnutý ale elektronicky ventil neprepol podtlak do membrány volnobehu a stále hučí na 3000ot.Take neviem odkiaž idú tie impulzy do elektroventilu ktorí to má určite na svedomí...
- Runcajz
- Závodník
- Příspěvky: 544
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: S L O V E N S K O - Malacky
NO,dnes som to vetko pozrel dôkladne a mechanicky to mám v poho.Problém mám v elektrike.Niet o tom pochyby.Chcel by som sa vás opýta či náhodou niekto nemá elektrickú schému zapojenia motora 1,6 EZ 55kw.Prikladám obrázok a k nemu aj otázku na čo to tam je.Z elektriky tam u je iba čidlo na karbeci,to mám nové a čidlo na chladiči...Čo je zle???
- Přílohy
-
- vssf.JPG (81.93 KiB) Zobrazeno 904 x
- vwCharlie
- Moderátor
- Příspěvky: 7792
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: OSTRAVA!!!
nevím jakto,že tam máš tři čidla,myslím si,že by tam měly být jenom dvě,ale nejsem si jist,je možné,že máš nějaký novější model a jedno je tam navíc.Ty dvě,co jsou tam klasicky,tak jedno je na ukazování teploty a druhé pro teplý start.A už jsme tady snad probrali vše,co by mohlo na to mít ještě vliv.Jinak jít po té elektrice.A na tu pojistku už ses díval co jsem psal?