problemy so sitišom 1,6 EZ

1.3, 1.6, 1.8, 1.8 16V, G60

Moderátoři: vwCharlie, areka

Odpovědět
Uživatelský avatar
Runcajz
Závodník
Závodník
Příspěvky: 544
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: S L O V E N S K O - Malacky

problemy so sitišom 1,6 EZ

Příspěvek od Runcajz »

Nazdar. Mám 1,6 EZ motor. Môj problem je v sitiči.Všetko sa na prví pohlad správa normálne. Ráno prídem, naštartujem, nechám zohria motor asi 5min a sitič vypne. Ale keď výdem von z garáže približne okolo 90ky až 100km/h po takej minúte až dvoch pustí sa zas sitič. Už som skúšal asi všetko a priznávam, že už som v koncoch. Myslel som že je to najskôr čidlo. Vymenil som a nič sa nezmenilo.(čidlo na karburátore). Prepojil som klapku na vzduch. filtry aby nasával teplý vzduch stále a nič. Skontroloval a vyčistil prívod vody, vymenil podtlakové hadičky, nastavil expanzný element a stále nič...Typ karburátora je 2e3. Ak by ste mi vedeli niekto poradi vopred ďakujem.
PS: Pri peknom počasí,to je nad 10°C sa sitič nepúša.

Uživatelský avatar
lister
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 4934
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Gross Maispitz

Příspěvek od lister »

http://icelord.net/vw/doc/1081-04a.pdf

třeba ti to pomůže, jinak nemůžu sloužit
lister ví hodně o MegaSquirtu a nebojí se zeptat.

Golf MK1 16V ITB COP MegaSquirt2 189HP Quaife Tramont TY2
'92 Corrado MoonlightBlue 9A říznutý ABF, 2x výfuková vačka a MegaSquirt2..

Uživatelský avatar
vwCharlie
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 7792
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: OSTRAVA!!!

Příspěvek od vwCharlie »

nevím jestli ti to pomůže,ale na tuto věc je těžké poradit.Na tom karburátoru je dost věcí,které by měly nějak fungovat.
V prvé řadě bych zkusil jestli dobře protéká voda od místa připojení hadice na kovovou trubku (Je to ta klikatá z pravé strany motoru) až po vývod ze sacího potrubí.Zjistíš to,jestli se všechny hadice zahřívají stejně,případně odpojením a fouknutím do jedné z nich.
Pak bych zkontroloval temoventil.Je uchycen dvěma šroubky zepředu karburátoru a protéká jim voda do sytiče.Když ho vyndáš a zaleješ v hrnku vařící vodou,musí z něho povylézt tyčinka (cca o 3mm),která posouvá škrtící klapku.Jestliže se tak nestane,tak je špatný.
Dále je tam černý plastový podtlakový ventil (bývá na něm napsané pierburg) a je z pravé strany víka karburátoru.Když odpojíš jednu hadičku a dáš si ji do pusy a potáhneš do sebe,tak by se měla ta tyčinka,která posouvá sytičovou klapku vtáhnout trochu dovnitř.Když foukneš opačně (do ventilu) Tak ho nesmíš profouknout.Jinak je špatný.
To je asi vše,co bych mohl poradit,s tím,že počítám,že máš dobře zapojené podtlakové hadičky a na nic jiného jsi nešahal.

Uživatelský avatar
vwCharlie
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 7792
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: OSTRAVA!!!

Příspěvek od vwCharlie »

tady je ten termoventil
Přílohy
termoventil
termoventil
termoventil.JPG (88.53 KiB) Zobrazeno 1086 x

Uživatelský avatar
vwCharlie
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 7792
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: OSTRAVA!!!

Příspěvek od vwCharlie »

a tady správné zapojení hadiček.Jinak ten podtlakový ventil,který je tady vidět,není ten,který jsem popisoval (ten je zepředu)
Přílohy
hadičky.JPG
hadičky.JPG (86.04 KiB) Zobrazeno 1085 x

Uživatelský avatar
Runcajz
Závodník
Závodník
Příspěvky: 544
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: S L O V E N S K O - Malacky

Příspěvek od Runcajz »

Ten termoventil som mal špatný.Kúpil som to celé nejaké do...ale to už som sa s tým zmieril.Takže ventil som vymenil a vod tečie na 1.Aj ho vysúva a dokonca som aj nastavil klapku aby sa skôr vipínal sitič(tá na termoventilu)Tam problém nie je.Hadičky som zapojil presne podla schémy.Takže tam to tiež nebude.Skúšal som to manuálne a podla všetkého ho nechce vypnú tá membrána zo zadu z ktorej trčí tá tička čo sa nastavuje volnobeh.Tú membránu vysúva podtlak z nejakého ventilu čo to rozdeluje.A jednú vec neviem pochopi prečo ho stále tlačí von???Takže najskôr to bude elektrika.A od toho nemám žiadne schémy a netuším čo kde a kedy má da povel aby sa to pustilo-vyplo alebo nepustilo.

Uživatelský avatar
Runcajz
Závodník
Závodník
Příspěvky: 544
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: S L O V E N S K O - Malacky

Příspěvek od Runcajz »

no pozeral som na to zapojenie hadičiek a je tam jedna vec čo tam ja nemám.Je to čierna válcova súčiastka na tej hadičke čo ide z tej membrány na volnobeh do toho elek.ventila.Čo je to?
Přílohy
hadi_kyhj.JPG
hadi_kyhj.JPG (87.1 KiB) Zobrazeno 1064 x

Uživatelský avatar
vwCharlie
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 7792
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: OSTRAVA!!!

Příspěvek od vwCharlie »

ten váleček je tam na nic,to je jenom taková ozdoba podle mě.Podívej se ještě jenom tak ze srandy na pojistku od karbecu,je to tuším číslo 17.Jinak když ten podtlakový nastavovač volnoběhu pořád tlačí na tu klapku,tak bude chyba v něm,v profukujících hadičkách nebo v tom elktroventilu,do kterého vede ta hadička,na kterou ukazuješ.Kéž by to bylo tím,co jsem ti napsal,jinak už nevím,pak jedině ta elektrika,nic víc už tam pak není.Nebo jen pak snad rozdělat,všechny trysky a vzdušníky profouknout a projet stříkačkou s benzínem

Uživatelský avatar
Runcajz
Závodník
Závodník
Příspěvky: 544
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: S L O V E N S K O - Malacky

Příspěvek od Runcajz »

No ono to netlačí stále,len keď idem okolo tej 90-100km a vonku je chladnejšie počasie.Tak pod 10°C.Keď stojím na mieste tak po chvíli pekne otáčky klesnú na volnobeh.Ale zas keď sa rozbehnem a idem tak dlhšie ako 2minúty tak sa zas spustí...Hadičky sú úplne nové a ventil pekne vypína-zapína.Bojím sa že to je nejakým čidlom,len neviem akým...Na karburátori z predu je jedno tepelné čidlo.Ale to som už vymenil.Myslel som si že sa karbec velmi podchlaďuje a tak som otvoril klapku na nasávanie teplého vzduchu.Je stále dokorán otvorená.Takže tu končia moje schopnosti a hladám pomoc.Ináč keď je vonku teplo tak sa sitič vôbec nepúša.

Uživatelský avatar
Curda
Pilot
Pilot
Příspěvky: 852
Registrován: 24.02.2006 21:02

Příspěvek od Curda »

Mam úplně stejnej problém a jsem z toho úplně hotovej.. Taky už jsem zkoušel všechno a dělá mi to pořád.. :cry:

Uživatelský avatar
fido-dido
VWsenior
VWsenior
Příspěvky: 2000
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Fiji
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od fido-dido »

vwCharlie píše:tady je ten termoventil
ahoj

bavil jsem se s bohdanem co dela scirocca a ten rika ze problem bude v tom to dile. je tam nejaka oska ktera se zacne casem zadirat. reseni je tento dil vymenit.

vic asi nepomuzu
Přílohy
termoventil
termoventil
Schránka01.jpg (40.37 KiB) Zobrazeno 1039 x

Uživatelský avatar
Runcajz
Závodník
Závodník
Příspěvky: 544
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: S L O V E N S K O - Malacky

Příspěvek od Runcajz »

Skúsim to preveri,ale ten som menil.Je pravda že som tam nedal úplne nový.Skúsim ho da ešte raz dolu a premaza.Ale mne sa zdá že aj s tým som skúšal už všeličo.Je tam mechanizmus ktorí sa dá mastavova aby sa skôr vypol sitič.No a po prestavení som zistil,že mechanicky je sitič vypnutý ale elektronicky ventil neprepol podtlak do membrány volnobehu a stále hučí na 3000ot.Takže neviem odkiaž idú tie impulzy do elektroventilu ktorí to má určite na svedomí...

Uživatelský avatar
Runcajz
Závodník
Závodník
Příspěvky: 544
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: S L O V E N S K O - Malacky

Příspěvek od Runcajz »

NO,dnes som to všetko pozrel dôkladne a mechanicky to mám v poho.Problém mám v elektrike.Niet o tom pochyby.Chcel by som sa vás opýta či náhodou niekto nemá elektrickú schému zapojenia motora 1,6 EZ 55kw.Prikladám obrázok a k nemu aj otázku na čo to tam je.Z elektriky tam už je iba čidlo na karbeci,to mám nové a čidlo na chladiči...Čo je zle???
Přílohy
vssf.JPG
vssf.JPG (81.93 KiB) Zobrazeno 901 x

Uživatelský avatar
vwCharlie
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 7792
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: OSTRAVA!!!

Příspěvek od vwCharlie »

nevím jakto,že tam máš tři čidla,myslím si,že by tam měly být jenom dvě,ale nejsem si jist,je možné,že máš nějaký novější model a jedno je tam navíc.Ty dvě,co jsou tam klasicky,tak jedno je na ukazování teploty a druhé pro teplý start.A už jsme tady snad probrali vše,co by mohlo na to mít ještě vliv.Jinak jít po té elektrice.A na tu pojistku už ses díval co jsem psal?

Uživatelský avatar
Runcajz
Závodník
Závodník
Příspěvky: 544
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: S L O V E N S K O - Malacky

Příspěvek od Runcajz »

Ano, poistky sú v poriadku. No tie čidla mi nejdú do hlavy.Tá elektrická schéma by sa nenašla?

Odpovědět

Zpět na „Motory - benzin“