1.8 RP vysoký volnobeh
-
- Nový člen
- Příspěvky: 14
- Registrován: 17.08.2012 08:58
1.8 RP vysoký volnobeh
čavw
mám problém, 1.8 jednobod RP, Golf GT
za tepla mám volnobeh cca. 980ot
auto ide pekne,štarty na brnk,studené-teplé,nedymí,ide to otáčok,volnobeh nekolíše,na sytič ide pekne,nedusí sa,netrhá,nestriela do výfuku nič.....spotreba v norme,kombinovaná nejakých 7l na sto
proste len potrebujem znížiť tie otáčky na volnobehu....a neviem ako,nechcem sa rýpať v zbytočných veciach...
je to môj prvý takýto typ vstrekovania a nič mi to nehovorí,doteraz som jazdil na len na K/KE/KE3, čo su mechanicke striekačky, a to funguje uplne inak....
dakujem za rady,poprípade nejaký manual k motoru...
tak som niečo našiel v fido-dido téme:
http://www.vw-club.cz/viewtopic.php?p=1918477#p1918477" onclick="window.open(this.href);return false;
mám problém, 1.8 jednobod RP, Golf GT
za tepla mám volnobeh cca. 980ot
auto ide pekne,štarty na brnk,studené-teplé,nedymí,ide to otáčok,volnobeh nekolíše,na sytič ide pekne,nedusí sa,netrhá,nestriela do výfuku nič.....spotreba v norme,kombinovaná nejakých 7l na sto
proste len potrebujem znížiť tie otáčky na volnobehu....a neviem ako,nechcem sa rýpať v zbytočných veciach...
je to môj prvý takýto typ vstrekovania a nič mi to nehovorí,doteraz som jazdil na len na K/KE/KE3, čo su mechanicke striekačky, a to funguje uplne inak....
dakujem za rady,poprípade nejaký manual k motoru...
tak som niečo našiel v fido-dido téme:
http://www.vw-club.cz/viewtopic.php?p=1918477#p1918477" onclick="window.open(this.href);return false;
- fido-dido
- VWsenior
- Příspěvky: 2000
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Fiji
- Kontaktovat uživatele:
Re: 1.8 RP vysoký volnobeh
uz to tu ctu ja sem tohle zrovna nikdy neresila ale myslim ze to budou standartni otacky volnobehu. hledal jsem to nekde ale nepodarilo se mi. u mojeho motoru kdyz uz sly otacky k 900 tak uz to neprijemne hazelo s motorem.
takze za me bych to nechal tak.
takze za me bych to nechal tak.
GOLF II r. 91 GT 1.8 RP EX GOLF II r.90 1.6 PN ************************************************
koupim "ladene"vyfukove svody na 1,8 8 Ventil ************************
koupim "ladene"vyfukove svody na 1,8 8 Ventil ************************
- lister
- Moderátor
- Příspěvky: 4932
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Gross Maispitz
Re: 1.8 RP vysoký volnobeh
haynes říká že volnoběh má být 750-950 (not adjustable), takže není nastavitelnej.
kontrolou těsnosti sání a hadic nic nezkazíš, případnej falešnej vzduch by dokázal zvednout volnoběh..
kontrolou těsnosti sání a hadic nic nezkazíš, případnej falešnej vzduch by dokázal zvednout volnoběh..
- Přílohy
-
- palivový a výfukový systém (monojet).zip
- (117.17 KiB) Staženo 181 x
lister ví hodně o MegaSquirtu a nebojí se zeptat.
Golf MK1 16V ITB COP MegaSquirt2 189HP Quaife Tramont TY2
'92 Corrado MoonlightBlue 9A říznutý ABF, 2x výfuková vačka a MegaSquirt2..
Golf MK1 16V ITB COP MegaSquirt2 189HP Quaife Tramont TY2
'92 Corrado MoonlightBlue 9A říznutý ABF, 2x výfuková vačka a MegaSquirt2..
-
- Nový člen
- Příspěvky: 14
- Registrován: 17.08.2012 08:58
Re: 1.8 RP vysoký volnobeh
takto je to za tepla...
jojojo,hadice som už kukal,ale kuknem ešte raz teda
zatial diky
lister diky za pdf
jojojo,hadice som už kukal,ale kuknem ešte raz teda
zatial diky
lister diky za pdf
- fido-dido
- VWsenior
- Příspěvky: 2000
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Fiji
- Kontaktovat uživatele:
Re: 1.8 RP vysoký volnobeh
presne takove mam i ja otacky za tepla
GOLF II r. 91 GT 1.8 RP EX GOLF II r.90 1.6 PN ************************************************
koupim "ladene"vyfukove svody na 1,8 8 Ventil ************************
koupim "ladene"vyfukove svody na 1,8 8 Ventil ************************
- pavel1993
- Jezdec
- Příspěvky: 231
- Registrován: 16.09.2012 19:59
- Bydliště: Praha 4 Háje
Re: 1.8 RP vysoký volnobeh
Mě tohle dělalo za tepla zkus odpojit štekr od sytiče když to tohle udělá mě to dělá pořád tak je na furt odpojenej
VW Golf II 1.8 66kw AT, VW Golf 3 1.9D, R.I.P VW Golf II 1.6D, Seat Toledo 1.9 TDI AFN
-
- Nový člen
- Příspěvky: 23
- Registrován: 12.12.2012 07:19
- Bydliště: olomouc
Re: 1.8 RP vysoký volnobeh
a co to postelovat plynivim lankem..mam taky rp a otacky pri volnobehu sem mel cca 1100..prvni sem taky odpijil sitic ale pak sem to posteloval plynovim lankem a mam cca 800 a v pohode..
-
- Závodník
- Příspěvky: 634
- Registrován: 10.05.2012 00:58
Re: 1.8 RP vysoký volnobeh
volnoběžné otáčky u RP vycházejí ze ŘJ, která dostane signál od spínače volnoběhu u škrtící klapky. Pokud spínač sepne, tak ŘJ dostane signál, že má udržovat volnoběžné otáčky. Otáčky udržuje vysíláním el. impulsů k malému elmotorku, nastavovači volnoběžných otáček, kterým ovládá škrtící klapku. Zpětně jsou otáčky do ŘJ posílány z impulsů zapalování.
Samotná výše volnoběžných otáček a vlastně celý proces vstřikování je přímo daný trojrozměrným datovým polem, které je nahráno v paměti ŘJ. U RP nemá mít na výši volnoběžných otáček teplota motoru vliv. Ale trochu stejně má. Z toho plyne, že ŘJ udržuje volnoběžné otáčky takové, jaké jsou nastavené přímo v její paměti. Teplotní čidlo nasávaného vzduchu by nemělo mít na výši volnoběžných otáček vliv.
Rovněž tak lanko plynu nesmí mít na volnoběh žádný vliv, protože volnoběh je sepnut spínačem na klapce. Jedině by volnoběh nebyl určen spínačem, ale chybně příliš napnutým lankem plynu, což ŘJ vyhodnotí jako pokyn k řízení vstřiku stejně jako po přidání plynu pro zvyšování otáček - jízdu např.
Koupil jsem tu foru právě automat s RP. Prodán byl s jasnou závadou na vstřikování a především volnoběhu. Buď žádnej, nebo vysokej. Vyzkoušel jsem celkem 4 ŘJ. Každá měla volnoběžné otáčky jiné a vždy vyšší, tak do 1000. Nakonec původní závada byla v krokovém motorku volnoběhu. Ale volnoběh byl nesprávně někým nastaven právě napnutým lankem, což přinášelo tu absolutní nepravidelnost. Také si s tím někdo nevěděl jinak rady, tak jedinou možností (asi dojet) bylo napnout lanko. Teď má otáčky pravidelné, Ale jsou pořád vyšší, než by musely být. Podle informací, bývá toto u RP časté. Což jak vidíme je asi pravdivé.
Samotná výše volnoběžných otáček a vlastně celý proces vstřikování je přímo daný trojrozměrným datovým polem, které je nahráno v paměti ŘJ. U RP nemá mít na výši volnoběžných otáček teplota motoru vliv. Ale trochu stejně má. Z toho plyne, že ŘJ udržuje volnoběžné otáčky takové, jaké jsou nastavené přímo v její paměti. Teplotní čidlo nasávaného vzduchu by nemělo mít na výši volnoběžných otáček vliv.
Rovněž tak lanko plynu nesmí mít na volnoběh žádný vliv, protože volnoběh je sepnut spínačem na klapce. Jedině by volnoběh nebyl určen spínačem, ale chybně příliš napnutým lankem plynu, což ŘJ vyhodnotí jako pokyn k řízení vstřiku stejně jako po přidání plynu pro zvyšování otáček - jízdu např.
Koupil jsem tu foru právě automat s RP. Prodán byl s jasnou závadou na vstřikování a především volnoběhu. Buď žádnej, nebo vysokej. Vyzkoušel jsem celkem 4 ŘJ. Každá měla volnoběžné otáčky jiné a vždy vyšší, tak do 1000. Nakonec původní závada byla v krokovém motorku volnoběhu. Ale volnoběh byl nesprávně někým nastaven právě napnutým lankem, což přinášelo tu absolutní nepravidelnost. Také si s tím někdo nevěděl jinak rady, tak jedinou možností (asi dojet) bylo napnout lanko. Teď má otáčky pravidelné, Ale jsou pořád vyšší, než by musely být. Podle informací, bývá toto u RP časté. Což jak vidíme je asi pravdivé.
- fido-dido
- VWsenior
- Příspěvky: 2000
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Fiji
- Kontaktovat uživatele:
Re: 1.8 RP vysoký volnobeh
pro mne zajimave informace. pokud to ho tolik vis o RPcku, nevis zda se zastavi privod paliva pri zarazene rychlosti a jizde z kopce a nebo motor neustale dodava palivo alespon pro volnobezne otacky?
GOLF II r. 91 GT 1.8 RP EX GOLF II r.90 1.6 PN ************************************************
koupim "ladene"vyfukove svody na 1,8 8 Ventil ************************
koupim "ladene"vyfukove svody na 1,8 8 Ventil ************************
-
- Závodník
- Příspěvky: 634
- Registrován: 10.05.2012 00:58
Re: 1.8 RP vysoký volnobeh
RP má veškeré provozní stavy dané napevno v paměti, podobně jako písnička na disku. Množství provozních stavů je určeno na základě provozních zkoušek motoru při vývoji RP.
Čidla snímaj teplotu motoru (vody), teplotu nasávaného vzduchu, to je čidlo přímo u vstřiku. Jen poznamenám, že čidlo u vstřiku je řešeno jako otevřené, a to proto, aby rychle reagovalo na změny v nasávání vzduchu.
Co dalšího řídí množství benzínu jsou otáčky motoru, jejichž okamžitý počet je snímán ze zapalování. Další věcí, která podává informace do ŘJ, je klapka vzduchu, za kterou tahá lanko plynu.
Na klapce je jednak snímač polohy té klapky, což jsou ploché, obloukové kontakty, po nichž se pohybuje jezdec a změnou polohy se mění odpor procházející těmito kontakty. Snímač sděluje ŘJ, jak je šlápnuto na plyn a co tedy řidič po autu chce a jak má v závislosti na otáčkách a teplotě dávkovat benzín.
Na klapce je dále prostý spínač (spínač volnoběhu), který se sepne tehdy, je-li klapka v poloze na volnoběh, po ubrání plynu. Celý volnoběh je řízen na základě otáček, které vysílá zapalování do ŘJ. Tedy volnoběh je určen sepnutím kontaktu na klapce po uvolnění pedálu a lanka. Benzín je ŘJ dávkován pro udržení přesně určených voln. otáček uložených v paměti ŘJ. A současně je motorkem na klapce řízeno nasávání vzduchu do motoru.
Tedy obecně vždy, jakmile skutečné voln. otáčky vysílané zapalováním do ŘJ jsou odlišné od voln. otáček uložených v paměti, tak ŘJ upravuje motorkem polohu klapky a nasávané množství vzduchu a dávku benzínu, tak aby se otáčky udržely na hodnotě uložené.
Z toho plyne, že jakmile se volnoběžné otáčky začnou zvyšovat důsledkem brzdění motorem a je stále sepnut spínač volnoběhu na klapce, tak se ŘJ snaží tyto (chybně) se zvyšující volnoběžné otáčky upravit směrem dolů na hodnotu volnoběžných otáček, kterou má uloženou v paměti, a to právě změnou dávkování benzínu, tady snížením dávky až na O (nulu).
Pokud se tedy při brzdění motorem zvýší otáčky nad hodnotu voln. otáček uloženou v paměti, tak se vstřik neotvírá a benzín nedávkuje.
Čidla snímaj teplotu motoru (vody), teplotu nasávaného vzduchu, to je čidlo přímo u vstřiku. Jen poznamenám, že čidlo u vstřiku je řešeno jako otevřené, a to proto, aby rychle reagovalo na změny v nasávání vzduchu.
Co dalšího řídí množství benzínu jsou otáčky motoru, jejichž okamžitý počet je snímán ze zapalování. Další věcí, která podává informace do ŘJ, je klapka vzduchu, za kterou tahá lanko plynu.
Na klapce je jednak snímač polohy té klapky, což jsou ploché, obloukové kontakty, po nichž se pohybuje jezdec a změnou polohy se mění odpor procházející těmito kontakty. Snímač sděluje ŘJ, jak je šlápnuto na plyn a co tedy řidič po autu chce a jak má v závislosti na otáčkách a teplotě dávkovat benzín.
Na klapce je dále prostý spínač (spínač volnoběhu), který se sepne tehdy, je-li klapka v poloze na volnoběh, po ubrání plynu. Celý volnoběh je řízen na základě otáček, které vysílá zapalování do ŘJ. Tedy volnoběh je určen sepnutím kontaktu na klapce po uvolnění pedálu a lanka. Benzín je ŘJ dávkován pro udržení přesně určených voln. otáček uložených v paměti ŘJ. A současně je motorkem na klapce řízeno nasávání vzduchu do motoru.
Tedy obecně vždy, jakmile skutečné voln. otáčky vysílané zapalováním do ŘJ jsou odlišné od voln. otáček uložených v paměti, tak ŘJ upravuje motorkem polohu klapky a nasávané množství vzduchu a dávku benzínu, tak aby se otáčky udržely na hodnotě uložené.
Z toho plyne, že jakmile se volnoběžné otáčky začnou zvyšovat důsledkem brzdění motorem a je stále sepnut spínač volnoběhu na klapce, tak se ŘJ snaží tyto (chybně) se zvyšující volnoběžné otáčky upravit směrem dolů na hodnotu volnoběžných otáček, kterou má uloženou v paměti, a to právě změnou dávkování benzínu, tady snížením dávky až na O (nulu).
Pokud se tedy při brzdění motorem zvýší otáčky nad hodnotu voln. otáček uloženou v paměti, tak se vstřik neotvírá a benzín nedávkuje.
- fido-dido
- VWsenior
- Příspěvky: 2000
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Fiji
- Kontaktovat uživatele:
Re: 1.8 RP vysoký volnobeh
diky moc za vycerpavajici odpoved. jde videt ze vis jak cely system funguje.
GOLF II r. 91 GT 1.8 RP EX GOLF II r.90 1.6 PN ************************************************
koupim "ladene"vyfukove svody na 1,8 8 Ventil ************************
koupim "ladene"vyfukove svody na 1,8 8 Ventil ************************
-
- Závodník
- Příspěvky: 634
- Registrován: 10.05.2012 00:58
Re: 1.8 RP vysoký volnobeh
Už jsem toho spíš hodně zapomněl, protože jsem se těmito "novými" věcmi zabýval těsně po roce 89, kdy na každém dvorku byl nějaký nový "autoservis", který lepil jeden bourák ze třech dovezených šrotů a poté nový majitel bezradně koukal na spleť hadiček, trubiček a štekrů, když mu to najednou chcíplo. No a po tolika letech jsem si sám pořídil už 10 kusů vw,audi s těmito západními vymoženostmi a vzpomínám, jak to má fungovat.
- fido-dido
- VWsenior
- Příspěvky: 2000
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Fiji
- Kontaktovat uživatele:
Re: 1.8 RP vysoký volnobeh
jeste bych se zeptal na jednu vec ale nechci te otravovat
obcas se mi stane u RP ze pri teplem motoru, zastavim a zniceho zacnou kolisat otacky na volnobehu. nastavovac skrtici klapky jsem vymenil a nepomohlo. je to opravdu sporadicka chyba. spatne startuje na poprve ale jiny problem ten motor nema.
dik
obcas se mi stane u RP ze pri teplem motoru, zastavim a zniceho zacnou kolisat otacky na volnobehu. nastavovac skrtici klapky jsem vymenil a nepomohlo. je to opravdu sporadicka chyba. spatne startuje na poprve ale jiny problem ten motor nema.
dik
GOLF II r. 91 GT 1.8 RP EX GOLF II r.90 1.6 PN ************************************************
koupim "ladene"vyfukove svody na 1,8 8 Ventil ************************
koupim "ladene"vyfukove svody na 1,8 8 Ventil ************************
-
- Závodník
- Příspěvky: 634
- Registrován: 10.05.2012 00:58
Re: 1.8 RP vysoký volnobeh
mám u RP to samé, někdy mu teplému mírně kolísají otáčky, vyměnil jsem dva motůrky, a oba stejně. Zatím jsem dál neřešil, protože s ním už jezdím málo. Ale po několika měsících stání, když jsem jej dával do stodoly, tak chytlo za 4 s. Veliký vliv maj teplotní snímače. Měl jsem to ve vodě nějak mimo toleranci a žralo to příšerně. Zprvu jsem myslel, že takhle automaty asi žerou. Ale nežerou, už přestal. ŘJ si myslela, že je motor pořad studený, a zase špatně chytal teplejší. Ty můžeš mít naopak, kdyby čidlo hlásilo teplý, tak ŘJ dá méně benzínu. Má to čidla dvě, jedno vedle vstřiku, co měří vzduch a jedno ve vodě. Také svíčky někdy můžou mít problém.
Odbočím, koupil jsem ladu, motor 1,7 i, tedy stříkačka. V největším mraze start na otočku, teplej ale horší. Svíčky ok. Nakonec jsem koupil jiné a naprosto v pohodě. Chodil jako vítr. Jen mě tak napadlo.
Odbočím, koupil jsem ladu, motor 1,7 i, tedy stříkačka. V největším mraze start na otočku, teplej ale horší. Svíčky ok. Nakonec jsem koupil jiné a naprosto v pohodě. Chodil jako vítr. Jen mě tak napadlo.
- fido-dido
- VWsenior
- Příspěvky: 2000
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Fiji
- Kontaktovat uživatele:
Re: 1.8 RP vysoký volnobeh
teplotni cidlo ve vode zkontroluji i v sani (promerim)
co se tyce startu tak RJ oklamu seslaply plynovy pedal potom chytne na poprve. U toho startu je zvlastni ze bez zasahu napoprv nechytne( staci jednou otocit motorem) prerusit startovani a znovu zacit startovat a chytne hned. zjevne se neco zmeni pri nepovedenem startu v RJ.
co se tyce startu tak RJ oklamu seslaply plynovy pedal potom chytne na poprve. U toho startu je zvlastni ze bez zasahu napoprv nechytne( staci jednou otocit motorem) prerusit startovani a znovu zacit startovat a chytne hned. zjevne se neco zmeni pri nepovedenem startu v RJ.
GOLF II r. 91 GT 1.8 RP EX GOLF II r.90 1.6 PN ************************************************
koupim "ladene"vyfukove svody na 1,8 8 Ventil ************************
koupim "ladene"vyfukove svody na 1,8 8 Ventil ************************