GX KE-Jet 1.8 66 Kw nejde nastartovat

1.3, 1.6, 1.8, 1.8 16V, G60

Moderátoři: vwCharlie, areka

m15n20y
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 11
Registrován: 26.11.2013 16:10
Bydliště: Hradec Králové

GX KE-Jet 1.8 66 Kw nejde nastartovat

Příspěvek od m15n20y »

Zdravím, mám problém se svým mk2 1.8 GL 1986, motor - GX KE-Jet. Nějakou dobu se mi zdálo, že má motor špatný chod a přisoudil jsem to bohatosti směsi. Tak jsem vzal imbus a zkousel jsem bohatost na zahřátém motoru upravit, což se celkem povedlo a motor najednou přestal na volnoběh kolísat a měl celkově měkčí chod, pak jsem nastavil volnoběžné otáčky cca na 950 ot/min. S takto nastaveným motorem jsem jel na bezínu a cestou jsem přišel na to že při přesáhnutí 3000 ot/min motor vypadával, což znamenalo že jsem nastavil asi moc bohatou směs. Po natankovaní na bezíně jsem auto nemohl nastartovat, naštěstí jsem sebou měl 3mm imbus, tak jsem na vzdouvací klapce ubral na bohatosti o cca jednu a půl otáčky na bohatosti a horko těžko jsem nastartoval a doslova jsem se dokodrcal domů. Doma jsem se snažil nastavit to jak to bylo a najednou jsem si všiml syčení zpoza sání, takže jsem zjistil že mi utíká podtlak trhlinou v hadici vedoucí k ventilu zvyšovače volnoběžných otáček,

Obrázek

Obrázek

hadici jsem opravil za chodu a motoru se zase změnil chod. Pak jsem nastavil bohatost směsi tak aby měl motor nejlepší chod, snížil jsem otáčky volnoběhu na 950 ot/min a nechal jsem trochu vychladnout motor, pak jsem zkusil nastartovat a vše bylo v pořádku, hned po této opravě jsem se vydal do Hradce králové (od mého bydliště cca 36 Km) a po přibližně 45 minutách jsem jel zpět, auto jsem zaparkoval a po 2 hodinách už jsem nenastartoval. Po každém pokusu o nastartování se jen párkrát převalil motor a chcípnul, tak jsem zkoušel přidat i ubrat na bohatosti, ale docílil jsem jen toho že motor běžel cca 4-6 vteřin na 450 - 700 ot/min a při sebemenčím přidání plynu okamžitě zdechl :cry: ... Zrovna teď nabíjím baterku kterou jsem vytřískal při zoufalém ladění bohatosti, tak doufám, že se zatím, než se dobije najde nějaký dobrotivec a zdělí mi že jsem úplný idiot a že je v tom jen nějaká prkotina :)

Díky za rady.
Golf MK II GL 1986, motor GX 1.8 66 Kw KE-Jet

Uživatelský avatar
areka
VWjunior
VWjunior
Příspěvky: 1960
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Vrchlabí - Jilemnice

Re: GX KE-Jet 1.8 66 Kw nejde nastartovat

Příspěvek od areka »

Základní problém a ponaučení pro tebe je nemrd.t se do šroubku bohatosti směsi, pokud systému nerozumíš. Nikdy se ten šroubek nerozšteluje sám od sebe, ale od uživatele. Pročti si vše co je tady na foru o seřizování KE- Jetu popsáno, sežeň si multimetr. Již jedna čtvrtina pootočení onoho imbusu má velký vliv na bohatost. :wink:

m15n20y
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 11
Registrován: 26.11.2013 16:10
Bydliště: Hradec Králové

Re: GX KE-Jet 1.8 66 Kw nejde nastartovat

Příspěvek od m15n20y »

O seřizování Ke-Jetu jsem tu pročetl vše ještě před tím než jsem napsal příspěvek, ovšem podle toho co se tady i v příručce píše, musí při seřizování běžet motor, toho já ale nemohu docílit, leda že bych někoho posadil do auta aby mi točil startérem a já bych zatím šteloval dle hodnot na multimetru...
Golf MK II GL 1986, motor GX 1.8 66 Kw KE-Jet

Uživatelský avatar
Vecernicek
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 4285
Registrován: 24.02.2006 21:02
Kontaktovat uživatele:

Re: GX KE-Jet 1.8 66 Kw nejde nastartovat

Příspěvek od Vecernicek »

GX :tit: nejde nastartovat :999: :old: jupííí! další vrak co skončí do šrotu :drinks: :good:

Uživatelský avatar
areka
VWjunior
VWjunior
Příspěvky: 1960
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Vrchlabí - Jilemnice

Re: GX KE-Jet 1.8 66 Kw nejde nastartovat

Příspěvek od areka »

Prosím tě nech toho, to že jsi sám neschopný ještě neznamená že tento systém vstřikování je špatný. :wink:

m15n20y
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 11
Registrován: 26.11.2013 16:10
Bydliště: Hradec Králové

Re: GX KE-Jet 1.8 66 Kw nejde nastartovat

Příspěvek od m15n20y »

tento systém vstřikování je naprosto výborný pokud je správě nastavený :)
Golf MK II GL 1986, motor GX 1.8 66 Kw KE-Jet

vintera
Závodník
Závodník
Příspěvky: 634
Registrován: 10.05.2012 00:58

Re: GX KE-Jet 1.8 66 Kw nejde nastartovat

Příspěvek od vintera »

startovat při tom nemusíš abys dostal tlak benzínu. Stačí vyndat relé čerpadla a na uvolněný kontakt v desce co napájí čerpadlo připojit kablík. Na konec kablíku dej pojistku v takovém plastovém držáčku, prodává se za pár kč v.autokelly. Na druhý vývod pojistky opět kus kablíku a ten se vždy na pás sekund připojí k + polu baterky. A máš tlak benzínu bez startování a něco už se dá zkoušet.

Když motor vůbec nejde nahodit, nebo nejde do obrátek a zdechne, znamená, že se mu nedostává benzínu anebo vzduchu. Je dost možné, že se nezvedá klapka snímače průtoku, nebo je uplně kleslá. Musí být ve správné výchozí poloze. Je to celé moc citlivé zařízení a šťourání nesnáší. Jak jsi s tím kroutil sem a tam a nedej bůh i nějak moc tlačil, tak se něco mohlo klapce přihodit.

Když se sundá deklík, dostaneš se ke klapce. Natlačí se benzín do systému. Opatrně vyzkouší jestli klapka chodí nahoru a dolů, nějak nevázne. Ale opatrně, hodně opatrně. Měla by při zvedání klapky být zpočátku cítit malinká vůle, než se ramínko opře o pístek co reguluje benzín. Obrazně jako mrtvý chod pedálu spojky nebo brzdy. Jak se pocítí odpor, tak už raménko klapky působí na pístek. Odpor by měl být stálý až nahoru. Zahýbe se klapkou nahoru dolů a nesmí nikde drhnout.

Pro start musí mít klapka určitou polohu. Klapka je v takovém trychtýři, který v dolní poloze klapky přechází ve svislý válec. A v tomto přechodu se nachází klapka. V literatuře se uvádělo, že vrchní rovina klapky měřená naproti ramínku, za které drží, se má nacházet 1,9 mm pod rovinou, kde přechází trychtýř do svislého válce. TJ, asi 2mm pod hrankou trychtýře. Některé klapky měly štelovací šroubek, jinak se muselo přihýbat. Nesmí se nic poškodit, je to skutečně citlivé zařízení, do něj se většinou zasahuje až naposled všeho zkoušení.

Poté, co je klapka ve správné klidové poloze, tak se musí vyzkoušet její mrtvý chod, tj. vůle, kterou má než se opře o pístek. To je právě to, co jsi asi zmrvil tím imbusem. Takže tím samým imbusem nastavit mrtvý chod klapky, než se opře o pístek. Na konci ramínka, co se již opírá o pístek se uvádí vůle od 0,3 mm do nějakých 2. Nastavil bych nejmenší. Jak to chytne, je vyhráno.

Po takovém základním úkonu již se musí doštelovat za pomocí měření. Ale nevím, čím budeš měřit bohatost, tj. CO. Obecně se CO šteluje bez vlivu odvětrání motoru, protože páry unikající z motoru přidávají CO, a pak se směs naměří bohatá, ale ve skutečnosti je spalovaná směs chudší, hlavně u dost vychozených motorů, nebo hodně uchlastaných, protože část paliva se naváže na olej a poté se vypařuje a odchází do výfuku.

Dá se to i bez měření CO, ale není to ono. Škoda, žes do toho tak moc brutálně zasáhnul, problém si původně mohl mít úplně jinde, zapalování, předstih. Měly se nejprve vyloučit veškeré jiné možné závady a pak teprv do oprávněných rukou imbus. Teď to bude mít každý o to složitější.
KE-Jčka nejsou špatná, jen to nejsou staré karburátory, a proto přímo nesnášej šroubovák a imbus.

Jestli mohu radit, spoj se v okolí s někým, kdo to dělá, jinak se budeš jen a jen trápit. Stejně, ve dvou se dělá všechno líp!

m15n20y
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 11
Registrován: 26.11.2013 16:10
Bydliště: Hradec Králové

Re: GX KE-Jet 1.8 66 Kw nejde nastartovat

Příspěvek od m15n20y »

Tak se mi dnes podařilo nastartovat, nastavil jsem vzdouvací klapku podle toho co napsal vintera a motor chytl. Ale ještě nemám vyhráno, motor chytl jen díky pátému vstřiku a bylo znát že se mu nechce, ale po přidání plynu se nakonec otáčky přehouply až přes 3000 ot/min a pak motor držel i volnoběh. Jenže po chcípnutí a druhém pokusu o nastartování už nevstřikoval pátý vstřikovač a motor už se mi nepodařilo nastartovat. Tak asi musím počkat až motor vychladne a znovu nastartovat zase přes pátý vstřik a pak hned nastavit bohatost že? ...
Golf MK II GL 1986, motor GX 1.8 66 Kw KE-Jet

Uživatelský avatar
lister
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 4932
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Gross Maispitz

Re: GX KE-Jet 1.8 66 Kw nejde nastartovat

Příspěvek od lister »

proč čekat až to vychladne, vidíš že je to evidentně chudý, tak tomu přidej aby to chytlo...

btw : žádnej další zalešnej vzduch to nesaje ? elektrický kontakty jsou OK ? řídící proud jsi měřil ?
lister ví hodně o MegaSquirtu a nebojí se zeptat.

Golf MK1 16V ITB COP MegaSquirt2 189HP Quaife Tramont TY2
'92 Corrado MoonlightBlue 9A říznutý ABF, 2x výfuková vačka a MegaSquirt2..

vintera
Závodník
Závodník
Příspěvky: 634
Registrován: 10.05.2012 00:58

Re: GX KE-Jet 1.8 66 Kw nejde nastartovat

Příspěvek od vintera »

Bez měření řídícího proudu pro elhydr. regulátor se obtížně bohatost nastavuje.
Trochu blbě jsem popsal základní nastavování klapky. Napravím to.

Vůle mezi ramínkem a řídícím pístkem se měří mezi vrchní rovinou klapky a hranou trychtýře, kde přechází v krátkou válcovou část.
Měří se v místě kde je raménko, ne naproti raménku, jak jsem blbě napsal. Se omlouvám.
Měří se tedy na té straně klapky, kde je štelovací šroubek bohatosti. Vrchní rovina klapky v základní poloze je tedy pod hrankou trychtýře 1,9 mm. Blbě se to měří. Míry jsou +, - tak nějak.

Když se potom nastavuje bohatost a kroutí imbusem, tak opatrně, žádný tlak na šroubek. Asi to máš úplně rozštelované, proto je třeba i zkontrolovat vůli klapky. Od 0,3 do 2mm, měřeno opět na stejném místě, jako je základní nastavení. Takže klapka by měla jít ze základní polohy volným chodem, než je cítit, že dosedá na pístek, max ke hraně trychtýře. Tím by ses měl dostat do nějaké rozumné základní tolerance bohatosti a tu pak doladit. Stačí, aby chvilinku motor běžel, nebo aspoň startér a je natlakováno, pak ihned kontrola vůle klapky. Ale pro přesné nastavení se bez měření proudu do rozdělovače asi neobejdeš. Tohle je takové polní štelování.

Klapka nesmí nikde zadrhávat, když se moc do ní šťouralo za chodu motoru, může nastat problém. Jakmile klapka dosedne na pístek, a začne jej zvedat, je cítit stejnoměrný mírný odpor, dolů tlačí klapku pístek. Po nastavení vůle zahýbej klapkou opatrně několikrát nahoru dolů, opatrně na krajní polohy. Je to všechno moc citlivé zařízení. Potom zkus nastartovat. Jakmile nechytá, je asi třeba malinko přidat bohatost. Zarazilo mě, že jsi asi jezdil delší dobu s tou děravou hadičkou, jenom jestli nějaká další podobná vzduchová závada ještě někde není.

Zkontroluj štekry připojení reulátoru, snímače klapky. Otázka je, jestli nebyl předtím problém jinde, třeba v zapalování, nebo benzínu. Bohatostí se kroutí vždy až naposled, hold si začal od konce.
Podle mě ale stejně musíš měřit proud, je to nejednodušší.

m15n20y
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 11
Registrován: 26.11.2013 16:10
Bydliště: Hradec Králové

Re: GX KE-Jet 1.8 66 Kw nejde nastartovat

Příspěvek od m15n20y »

Vůli mezi ramínkem a řídícím pístkem jsem nastavil správně, na klapce je totiž nalepená samolepka se schémátkem nastavení základní polohy. Chod klapky je perfektní, nikde nezadrhává a jde hladce do obou krajních poloh jen s mírným odporem. Kromě prasklé hadičky se kterou jsem jezdil cca měsíc, tam podle mě jiný problém nebyl, jenže na hadičku jsem přišel až po to co jsem se vrtal v bohatosti. Ale jak říkám, dnes se mi motor podařilo natočit, takže už snad bude stačit jen jemné doštelování podle proudu.
Díky moc za návod, bez vašeho příspěvku bych asi základní klidovou polohu hledal hodně dlouho :)
Golf MK II GL 1986, motor GX 1.8 66 Kw KE-Jet

vintera
Závodník
Závodník
Příspěvky: 634
Registrován: 10.05.2012 00:58

Re: GX KE-Jet 1.8 66 Kw nejde nastartovat

Příspěvek od vintera »

No, v zásadě sis poradil sám, ale je třeba nastavovat zároveň jak bohatost, tak volnoběh. Motor musí být zahřátej. Hodně zdaru.

m15n20y
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 11
Registrován: 26.11.2013 16:10
Bydliště: Hradec Králové

Re: GX KE-Jet 1.8 66 Kw nejde nastartovat

Příspěvek od m15n20y »

Tak jsem docílil toho že nastartuji, motor jde do otáček a pokaždé když dosáhne cca na 2000 ot/min , cvakne relé a motor chcípne :( Už to pomalu přestávám chápat, včera mi motor běžel dokud jsem ho nezastavil klíčkem a dnes zase tohle :(
Golf MK II GL 1986, motor GX 1.8 66 Kw KE-Jet

vintera
Závodník
Závodník
Příspěvky: 634
Registrován: 10.05.2012 00:58

Re: GX KE-Jet 1.8 66 Kw nejde nastartovat

Příspěvek od vintera »

Cvakne relé čerpadla?

m15n20y
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 11
Registrován: 26.11.2013 16:10
Bydliště: Hradec Králové

Re: GX KE-Jet 1.8 66 Kw nejde nastartovat

Příspěvek od m15n20y »

Napadlo mě jestli to není relé čerpadla, tak jsem ho vyndal a čerpadlo jsem zapojil natvrdo, ovšem to bohužel nepomohlo, po nastartování opět klaplo nějaké relé a motor chcípl...
Golf MK II GL 1986, motor GX 1.8 66 Kw KE-Jet

Odpovědět

Zpět na „Motory - benzin“