GX KE-Jet 1.8 66 Kw nejde nastartovat

1.3, 1.6, 1.8, 1.8 16V, G60

Moderátoři: vwCharlie, areka

vintera
Závodník
Závodník
Příspěvky: 634
Registrován: 10.05.2012 00:58

Re: GX KE-Jet 1.8 66 Kw nejde nastartovat

Příspěvek od vintera »

něco vyhodit jen proto, že to , ne nejde, ale neumím opravit, jsem kdysi dělal dost často. Jak ale přibývají léta, tak všeho vyhozeného dnes lituji. Před zhruba 40 lety jsem "z mladické nerozvážnosti" dal do šrotu dvě krásně zachovalé pojízdné Jawy pérák jen proto, že jsem neuměl zapojit skřínku na nádrži a nedobíjely. A ještě toho hodně následovalo, o čem jsem si myslel, že je na vyhození. Ale jednoho dne se ve mně něco zlomilo a nutí mne k tomu dělat pravý opak. Právě tento týden jsem sehnal několik dalších motorů a jedno celé auto, samozřejmě nemocné.
A kovošrot mám hned za plotem, tak není cesta daleká. A lidi, tam je pokladů! Ještě že existují tací, co rádi něco vyhodí.

Uživatelský avatar
Vecernicek
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 4285
Registrován: 24.02.2006 21:02
Kontaktovat uživatele:

Re: GX KE-Jet 1.8 66 Kw nejde nastartovat

Příspěvek od Vecernicek »

No tak s tou Jawou věřím, že to zabolí. Ale pokud se budeme bavit o tady o tomhle typu motoru, tak to bylo navrhnuto a nastaveno ve fabrice. Dali to dohromady, nastavili a fungovalo to, jakmile se to rozbije tak to už nikdo nevyladí a i když si s tím vyhraješ, tak se ti stářím součástek bude houpat volnoběh. Rozladíš želvu, lambda má taky něco za sebou, na počítač řídící jednotku nenapojíš a už to jde jenom z kopce. Vyplatí se ti mTDI nebo 16V s elektronickým řízením. Ale KE-Jetronic je prostě ztráta času, život je krátkej na to aby jsi to nastudoval a zprovoznil. Přirovnal bych to k zababově lokomotivě.

vintera
Závodník
Závodník
Příspěvky: 634
Registrován: 10.05.2012 00:58

Re: GX KE-Jet 1.8 66 Kw nejde nastartovat

Příspěvek od vintera »

rozumím argumentům proč normální člověk vyhodí například porouchaný KE-J. Taky občas něco vyhodím, když zjistím, že je to objektivně nepoužitelné. Jsou ale situace, kdy spíše platí heslo "neříkej - to nejde, říkej - to neumím". A jak něco neumím, tak to zkouším tak dlouho, až se to naučím. Někdo by řekl ztráta času, energie, někdy i peněz, ale pro mne je to naopak uspokojení z dobrého výsledku. Všechno nejde hned opravit, ale právě tím se člověk postupně učí věci dělat správně.
Většinou se každý děsí okamžiku, kdy se mu na autě něco rozbije, ale já rozbitá auta právě hledám. Ne na kšeft, ale pro vlastní uspokojení. Dva rozebrané KE-J se mi teď podařilo skvěle zprovoznit, třetí už tak ne, a je to přesně o tom, jak píšeš - staré součástky nejdou dobře sladit. Proto sháním díly (nejlépe nové) kde se dá. Za ta léta vím, že lidé mají doma kupy dílů, ani neví na co, jen se musí počkat na příležitost. Kdysi jsem objížděl jen burzy, dnes volím spíše internet.
K tomu mTDI se snad dostanu také, sbírám zatím motory a převodovky.

Uživatelský avatar
Vecernicek
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 4285
Registrován: 24.02.2006 21:02
Kontaktovat uživatele:

Re: GX KE-Jet 1.8 66 Kw nejde nastartovat

Příspěvek od Vecernicek »

kdyby jsi ten čas a energii investoval do nečeho smysluplnějšího...

vintera
Závodník
Závodník
Příspěvky: 634
Registrován: 10.05.2012 00:58

Re: GX KE-Jet 1.8 66 Kw nejde nastartovat

Příspěvek od vintera »

asi jo, ale je takové pořekadlo, "někdo má rád holky, jiný zase vdolky".
Má se to asi takhle, ten běžný, všední život, kdy se každý denně snažíme (pracuji 7 dní v týdnu) o ten "chléb náš vezdejší" někdy přináší uspokojení, jindy zklamání i stres. Něčím se musíme odreagovat. Někdo chodí do hospody, někdo sbírá známky, někdo chová včely, jiný hraje divadlo, či ryje zahrádku. U každého z nich se dá říci, že by mohli dělat smysluplnější věci. U mne je to malé hospodářství, rybník, 20 aut, 10 motorek, 5 traktorů a 3 vnuci.
Každý vidíme naplnění života jinak a je to tak dobře.

Uživatelský avatar
Vecernicek
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 4285
Registrován: 24.02.2006 21:02
Kontaktovat uživatele:

Re: GX KE-Jet 1.8 66 Kw nejde nastartovat

Příspěvek od Vecernicek »

aha to mě nenapadlo, že pro tebe aktivní odpočinek hledat jehlu v kupce 32 let starýho sena. Ale jisto jistě by se našli i lepší věci přitom by ta práce byla stejná. Co třeba udělat věrnou elektrárnu a čerpat pomocí jí vodu z rybníka na skalku a ze skalky aby stékala do přírodního bitopu? vytvořit nějakou sochu? Vyčistit rybník? Víš... uděláš auto, z pohledu úřední osoby to je mrdka za kterou máš úředníkovi platit. Autu steří gumičky, přestane jezdit, bude stát v garáži a hnít a příjde syn tvého vnuka, otevře vrata od stodoly a uvidí starej rzí sežranej vrak auta, ze kterýho chčije olej, nejede, nikdo to nikdy nespraví a i kdyby tak stejně nesežene pohoné hmoty protože nafta a benzín se přestali vyrábět v roce 2025. Tak a teď ruku na srdce, nebylo by lepší kdyby ten syn toho vnuka přišel, otevřel stodolu a tam stála nějaká luxusní socha? Nebo něco jiného hodnotného, co neohlodá zub času a bude to most přes generaci? Co kolem rybníka udělat kamenný skanzen, arboretum, nemyslím obyč kýčovitou zahradu, ale nějakou stezku? Les? Něco na co budeš hrdý a bude z toho mít užitek i tvá rodina?

"Víš synu děda, tvuj praděda, byl takovej bručoun co ležel věčně pod nějakým pitomým autem který nikdy nejezdilo!"

nebo

"Tohle ti odkázal tvůj praděda, protože měl možnost změnit část světa v něco co nadlouho změní tuto zem k lepšímu a teď ti ji daroval!"

vintera
Závodník
Závodník
Příspěvky: 634
Registrován: 10.05.2012 00:58

Re: GX KE-Jet 1.8 66 Kw nejde nastartovat

Příspěvek od vintera »

Máš úplně pravdu, také o tom tak přemýšlím, auto je naprosto pomíjivá, spotřební věc, zvláště v případě zcela tuctových kusů. A že by někdy měly nějakou hodnotu, to si nemyslím. Mám sice jednoho veterána v originálním stavu, ale i ten jednou asi podlehne zubu času.
Proto se mi letos už konečně podařilo (byl dlouho mráz) z rybníka vyvezl přes 1000 m3 usazenin, zbudovat pěkné molo, nasadit několik set kusů ryb, které chodím krmit. Ale tímto rybník přišel o rákosí a divoké kachny přišli o každoroční hnízdění. Tak nevím, co je lepší. Snad se někdy vrátí.
A skanzen (kamenný) již opravdu máme, a to bez nadsázky, ona totiž skoro celá vesnice je kamenným skanzenem, kde se zastavil čas a jsou pouze dvě novější stavby, jedna z padesátých, druhá z devadesátých let. Ostatní jsou 150 a více let staré.
Právě tomu našemu skanzenu se věnuji intenzivně od začátku devadesátých let, přičemž není zasahováno do původních konstrukcí, provedení ani materiálu. Mezi kameny staveb s námi ale stále bydlí žáby, minulý týden vylezly pod schody na sluníčko i užovky. Za okny nám zimují netopýři, v létě zase hnízdí sýkorky, na půdě někdy i sova. Když opravíme zdivo a utěsníme špalety, tak naše spolubydlící bychom připravili o domov.
Arboretum s tekoucí vodou máme také (provedení Boubín), ale na druhou stranu je plné života (objevil jsem i čolka - pšššt!). V plánu mám letos asi 350 m nového plotu kolem a pěkný altánek, jaký tam kdysi stál, kde mě snad jednou usadí až neudržím šroubovák v ruce.
Jen sochat nic neumím, žádná z múz mně nepolíbila, proto šteluju Jetronik.

Uživatelský avatar
Vecernicek
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 4285
Registrován: 24.02.2006 21:02
Kontaktovat uživatele:

Re: GX KE-Jet 1.8 66 Kw nejde nastartovat

Příspěvek od Vecernicek »

Dobře, tak když už všechno máš, tak jeď do Pelhřimova do krematoria, podívat se do čeho jdeš a vysochej si nějakou bambitku a bež odstřelit Kalouska a Sralbotku, Makrelu a Macarona. Díky.

Odpovědět

Zpět na „Motory - benzin“