Tlak motorového oleje
- remarque
- Jezdec
- Příspěvky: 264
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Šumperk
Tlak motorového oleje
Ahoj,
jaký má být maximálně tlak motorového oleje?
Měřil jsem u zahřátého motoru na místě snímače tlaku na hlavě válců a na volnoběh cca 4,5-5barů. Na místě snímače u olejového filtru dokonce 5,5baru a po případání otáček až kolem 7barů.
jaký má být maximálně tlak motorového oleje?
Měřil jsem u zahřátého motoru na místě snímače tlaku na hlavě válců a na volnoběh cca 4,5-5barů. Na místě snímače u olejového filtru dokonce 5,5baru a po případání otáček až kolem 7barů.
- maresl
- Řidič
- Příspěvky: 169
- Registrován: 06.10.2015 08:54
- Bydliště: JH
Re: Tlak motorového oleje
Maximalni jsem nikde nenasel, udavaj jen to minimum 2 bary pri 2000ot a zahratym motoru.
Myslim, ze to mas vic nez dobry, jaky lejes olej?
Ja 10w40, novy cerpadlo, loziska(ojka, klika) a volnobeh 1,5baru a pri 2000ot 2,5baru.
Ztraci se mi tlak na vacce no..
Odesláno z mého LG-D320 pomocí Tapatalk
Myslim, ze to mas vic nez dobry, jaky lejes olej?
Ja 10w40, novy cerpadlo, loziska(ojka, klika) a volnobeh 1,5baru a pri 2000ot 2,5baru.
Ztraci se mi tlak na vacce no..
Odesláno z mého LG-D320 pomocí Tapatalk
MK2 1.8 PF 107PS http://www.vw-club.cz/viewtopic.php?f=121&t=314401
- remarque
- Jezdec
- Příspěvky: 264
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Šumperk
Re: Tlak motorového oleje
Loni proběhla generálka motoru. Tím myslím výbrus klikovky i válců. Nové písty jsem dával z RD, vršek motoru GZ, a celé je to postavené na bloku GX,aby to sedělo s papírama.
Olej leju 10W-60 Sunoco Racing. Olejové čerpadlo zůstalo původní.
Olej leju 10W-60 Sunoco Racing. Olejové čerpadlo zůstalo původní.
- lister
- Moderátor
- Příspěvky: 4934
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Gross Maispitz
Re: Tlak motorového oleje
nějak moc vysokej tlak ne ?
to měříš mechanickým manometrem, nebo klasickým budíkem s čidlem ?
to měříš mechanickým manometrem, nebo klasickým budíkem s čidlem ?
lister ví hodně o MegaSquirtu a nebojí se zeptat.
Golf MK1 16V ITB COP MegaSquirt2 189HP Quaife Tramont TY2
'92 Corrado MoonlightBlue 9A říznutý ABF, 2x výfuková vačka a MegaSquirt2..
Golf MK1 16V ITB COP MegaSquirt2 189HP Quaife Tramont TY2
'92 Corrado MoonlightBlue 9A říznutý ABF, 2x výfuková vačka a MegaSquirt2..
- remarque
- Jezdec
- Příspěvky: 264
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Šumperk
Re: Tlak motorového oleje
Právě proto se ptám,taky se mi to zdá nějaj moc.
Měřím obyč ručkovým manometrem s rozsahem do 6barů,který mám našroubený místo tlakového čidla.
Měřím obyč ručkovým manometrem s rozsahem do 6barů,který mám našroubený místo tlakového čidla.
- lister
- Moderátor
- Příspěvky: 4934
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Gross Maispitz
Re: Tlak motorového oleje
zahřátej motor je co ? 90°C, běžící sahara ?
lister ví hodně o MegaSquirtu a nebojí se zeptat.
Golf MK1 16V ITB COP MegaSquirt2 189HP Quaife Tramont TY2
'92 Corrado MoonlightBlue 9A říznutý ABF, 2x výfuková vačka a MegaSquirt2..
Golf MK1 16V ITB COP MegaSquirt2 189HP Quaife Tramont TY2
'92 Corrado MoonlightBlue 9A říznutý ABF, 2x výfuková vačka a MegaSquirt2..
- remarque
- Jezdec
- Příspěvky: 264
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Šumperk
Re: Tlak motorového oleje
Dobrá otázka,takže dneska jsem zopakoval měření po ujetí 50km, a na volnoběh 1,9baru a při 2000ot něco kolem 5barů. Takže při prvním měření nebyl ještě ohřátý olej.
-
- Závodník
- Příspěvky: 634
- Registrován: 10.05.2012 00:58
Re: Tlak motorového oleje
dlouhodobě příliš vysoký tlak oleje nedělá dobře ložiskům klikového hřídele. Olej, obsahující pevné částečky, působí abrazivně na měkkou výstelku ložisek. Čím větší tlak, tím více.
Olej 10/60 není pro běžný příměstský provoz asi ten nejvhodnější. Zkusil bych dát klasiku, co doporučuje výrobce motoru. Určitě půjde tlak oleje dolů.
Někdy je u hodně vyběhaných (vůle, nízký tlak oleje), nebo dlouhodobě namáhaným motorů (tepelné zatížení) výhodný olej s větší viskozitou, ale u normálně provozovaného motoru v dobré kondici je 10/60 zbytečný.
Olej 10/60 není pro běžný příměstský provoz asi ten nejvhodnější. Zkusil bych dát klasiku, co doporučuje výrobce motoru. Určitě půjde tlak oleje dolů.
Někdy je u hodně vyběhaných (vůle, nízký tlak oleje), nebo dlouhodobě namáhaným motorů (tepelné zatížení) výhodný olej s větší viskozitou, ale u normálně provozovaného motoru v dobré kondici je 10/60 zbytečný.
-
- Závodník
- Příspěvky: 634
- Registrován: 10.05.2012 00:58
Re: Tlak motorového oleje
Dostal auto (za přepis). Plánoval jsem z něj vyndat celý motor 1,8 66kw, nebo alespoň komplet vstřikování KE-J a dát do golfa. Při jízdě domů po 15 km začala prosvěcovat kontrolka mazání a mírně chrastit hydroštely. Zastavilo se, oleje dostatek, teplota vody normální, žádné tlakování. Po nastartování kontrolka zhasla a od té doby normálně mazal, olej čistý, žádné úniky ničeho. Na vyzkoušení motoru před demontáží se najelo zhruba 4000 km zcela bez problémů. Při poslední jízdě, na rovině, bez vytáčení, bez větší zátěže opět stejný problém - kontrolka a ztráta tlaku.
- lister
- Moderátor
- Příspěvky: 4934
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Gross Maispitz
Re: Tlak motorového oleje
podívej se do vany..
lister ví hodně o MegaSquirtu a nebojí se zeptat.
Golf MK1 16V ITB COP MegaSquirt2 189HP Quaife Tramont TY2
'92 Corrado MoonlightBlue 9A říznutý ABF, 2x výfuková vačka a MegaSquirt2..
Golf MK1 16V ITB COP MegaSquirt2 189HP Quaife Tramont TY2
'92 Corrado MoonlightBlue 9A říznutý ABF, 2x výfuková vačka a MegaSquirt2..
-
- Závodník
- Příspěvky: 634
- Registrován: 10.05.2012 00:58
Re: Tlak motorového oleje
Asi ucpané sání, a to mne majitel tvrdil, že měnil pravidelně i s filtrem.
Vyšrouboval jsem filtr, přefiltroval olej a rozebral (ze zvědavosti občas dělám). Tolik humusu jsem neviděl už dlouho. Vyměnil jsem olej (proplachovací ze starých zásob), dal filtr, manometr k filtru a natočil motor. Tlak po startu stoupnul na 3 bar a občas krátce na 5 bar. Pak minutě začal kolísat od 1 do 3 bar. Místo čidla jsem připojil kompresor a tlakem asi 6 bar profukoval cesty. Tlak oleje zahřátého motoru na volnoběh je teď do 2 bar, ve 2000 ot 3,5 bar a stoupá k 5 bar. Motor se hodně ztišil. Vypustil jsem olej a tekly sračky. Vana musí dolů, to je jasné. Ale napadlo mne něčím motor před tím propláchnout.
Vyšrouboval jsem filtr, přefiltroval olej a rozebral (ze zvědavosti občas dělám). Tolik humusu jsem neviděl už dlouho. Vyměnil jsem olej (proplachovací ze starých zásob), dal filtr, manometr k filtru a natočil motor. Tlak po startu stoupnul na 3 bar a občas krátce na 5 bar. Pak minutě začal kolísat od 1 do 3 bar. Místo čidla jsem připojil kompresor a tlakem asi 6 bar profukoval cesty. Tlak oleje zahřátého motoru na volnoběh je teď do 2 bar, ve 2000 ot 3,5 bar a stoupá k 5 bar. Motor se hodně ztišil. Vypustil jsem olej a tekly sračky. Vana musí dolů, to je jasné. Ale napadlo mne něčím motor před tím propláchnout.
- lister
- Moderátor
- Příspěvky: 4934
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Gross Maispitz
Re: Tlak motorového oleje
profukovat mazací kanálky kompresorem u motoru na stole není problém, ale u motoru v autě ? to je na zadření..
lister ví hodně o MegaSquirtu a nebojí se zeptat.
Golf MK1 16V ITB COP MegaSquirt2 189HP Quaife Tramont TY2
'92 Corrado MoonlightBlue 9A říznutý ABF, 2x výfuková vačka a MegaSquirt2..
Golf MK1 16V ITB COP MegaSquirt2 189HP Quaife Tramont TY2
'92 Corrado MoonlightBlue 9A říznutý ABF, 2x výfuková vačka a MegaSquirt2..
-
- Závodník
- Příspěvky: 634
- Registrován: 10.05.2012 00:58
Re: Tlak motorového oleje
Nezadře se, dělám to tak léta. Mám tlakovou nádobku s víčkem. Z vrchu přes ventilek připojený kompresor, zespodu hadičku, kterou napojím na některou olejovou cestu. Nejdříve pouštím jen vzduch, potom do nádobky naleju olej a vzduchem protlačuju přes motor. Olej teče vanou ven a do nádobky leju čistý. Když měly motory ještě kliky, tak se jí při tom bez svíček točilo. Nebo i startérem, když měl motor baterii. Nakonec se dá normální olej co patři do motoru a cesty i filtr se naplní a motor ihned po natočení maže. Maže dokonce dřív než po delším stání.