1.8 16v PL nová el. první start po výměně motoru a generálce

1.3, 1.6, 1.8, 1.8 16V, G60

Moderátoři: vwCharlie, areka

vintera
Závodník
Závodník
Příspěvky: 634
Registrován: 10.05.2012 00:58

Re: 1.8 16v PL nová el. první start po výměně motoru a generálce

Příspěvek od vintera »

lister má pravdu, proměř to jak radí.

Elhydr. regulátor je ale konstruovaný tak, že pokud nedostává z ŘJ el impuls, tak pomocí permanentních magnetů udržuje nějaký daný průtok paliva, aby v případě výpadku ellektriky auto nějak dojelo. Uvnitř regulátoru jsou permanentní magnety a elektromagnety, které průchodem proudu o různé velikosti ze ŘJ natáčejí kotvu (něco jako hřídelka elektromotůrku). Na té kotvě je planžeta a ta otvírá, nebo naopak zavírá průtok benzínu do rozdělovače a tím mění řídící tlak. Benzín do vstřiků ale nejde, pokud je bržděno motorem, ŘJ vysílá impulsy a planžeta se natáčí opačným směrem. Trápil jsem se jednou s tím, že nešel benzín a ze ŘJ proud byl. Po výměně všeho jsem rozporcoval i regulátor a uvnitř byl zcela ucpanej, zalepenej, protože se majiteli válel rozebranej motor kdesi ve chlívě.

Uživatelský avatar
lister
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 4934
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Gross Maispitz

Re: 1.8 16v PL nová el. první start po výměně motoru a generálce

Příspěvek od lister »

kolik ta pumpa dává litrů za minutu ?
nemyslím si že by to sériovej regulátor nezvládl, minimálně bych to v první fázi zkusil udělat normálně, když to nepomůže tak vymejšlet hovadiny.

gumová hadice se začne plnit benzínem od rozdělovače, tlak roste, hadice se nafukuje, při dosažení tlaku cca. 3,5bar se otevře tryska, benzín jde do vání, tlak v hadici klesá, hadice splaskne, ventil se zavře, vstřikování končí, hadice se znovu plní a tak pořád dokola... nemyslím, to vím
lister ví hodně o MegaSquirtu a nebojí se zeptat.

Golf MK1 16V ITB COP MegaSquirt2 189HP Quaife Tramont TY2
'92 Corrado MoonlightBlue 9A říznutý ABF, 2x výfuková vačka a MegaSquirt2..

Macek16V
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 21
Registrován: 05.12.2013 21:04

Re: 1.8 16v PL nová el. první start po výměně motoru a generálce

Příspěvek od Macek16V »

- maximální tlak: 6bar;
- vypínací tlak: 8bar;
- maximální průtok: 225l/h;
- průtok: 3.25l/min @ 3 bar

karhos
Řidič
Řidič
Příspěvky: 153
Registrován: 04.05.2011 19:11
Bydliště: kraslice

Re: 1.8 16v PL nová el. první start po výměně motoru a generálce

Příspěvek od karhos »

je to bráno tak že lepší koupit za 1500 regulák než dokurvit rozdělovač za tisíce a k hadicím dělám ve firmě kde se ty hadice vyrábí a jsou používaný až na 225bar takže 4bar je fakt nenafounou :-)

vintera
Závodník
Závodník
Příspěvky: 634
Registrován: 10.05.2012 00:58

Re: 1.8 16v PL nová el. první start po výměně motoru a generálce

Příspěvek od vintera »

systém K, KE - Jetronik je vstřikování kontinuální, to znamená, že benzín jde ke vstřikovačům trvale a bez přerušování. Přerušované vstřikování má naopak třeba nízkotlaké Mono- Jetronik.

Proto, pokud je vše na benzínových cestách v pořádku, musí nějaký benzín z rozdělovače ke vstřikům vycházet. Z regulátoru systémového tlaku jde benzín do vrchních komor a zároveň do elhydr. regulátoru ovládaném ŘJ. Z tohoto elhydr. regulátoru je benzín přepouštěn do spodních komor, kde rozdílným tlakem působí ze spodu na membrány a tím snížuje nebo zvyšuje průtok benzínu v horních komorách, ze kterých je napájen rozdělovač s hadicema ke vstřikům. Ještě je tam řídící pístek, ovládaný klapkou vzduchu.

Ale co dokáže uzavřít průtok benzínu do rozdělovače ke vstřikům jsou membrány. Jiný možný uzávěr v cestě benzínu od regulátoru systémového tlaku do hadice vstřiku v systému není.

Aby mohly membrány benzín uzavřít, musí se pod ně dostat tlak z elhydr. regulátoru, který naplno otevře průtok benzínu do spodních komor. Aby se naplno otevřel průtok, musí se v elhydr. regulátoru pohnout kotva s planžetou, která průtok, a tím řídící tlak, do spodních komor zvětšuje.
Aby se kotva mohla takto pohnout, otevřít průtok a tím zvýšit tlak benzínu působící ze spodu na membrány a tím zcela uzavřít benzín ke vstřikům nad membránou, tak musí elektromagnety protékat určitý proud a to s obrácenou polaritou. A to určuje ŘJ.

Představit si to můžeme jako rotor motůrku, na jehož podélnou osu je kolmo připevněný pásek plechu. Rotor se neotáčí dokola, ale pouze natáčí ze základní polohy na jednu, nebo druhou stranu. Planžeta se buď vzdaluje, nebo přibližuje k trysce s benzínem, a tím otvírá, nebo uzavírá průtok z trysky. Tato situace, kdy do elektromagnetů jde určitý proud, který naplno otevře průtok a tím uzavře benzín ke vstřikům, nastane při brždění motorem a při překročení max otáček motoru. A to je věc ŘJ.
Nebo je i možné, že do elhydr. regulátoru a rozdělovače z regulátoru systémového tlaku vůbec nejde benzín.

V první řadě proměřit co vychází ze ŘJ. Je to to nejjednodušší a nejlevnější řešení, než cokoliv jiného. A pak samo i tlak benzínu z regulátoru systémového tlaku.

djniki
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 38
Registrován: 09.05.2009 08:33
Bydliště: Kraslice

Re: 1.8 16v PL nová el. první start po výměně motoru a generálce

Příspěvek od djniki »

areka píše:Pořiď si ampermetr a podle obrázku si vyrob propojku (věřím, že spoustě členů při pohledu na obrázek se bude dělat špatně, nicméně funguje) a to co je v červeným kroužku zapoj do štekru co jsi odpojil z EHT a to co je v modrým kroužku napoj na EHT. Popřípadě si to zjednoduš a přestřihni jeden z drátů co vede k EHT a na něj připoj ampermetr. Po zapnutí klíčku by na EHT mělo být krátkodobě 90 - 110 mA a mělo by to klesat.

Asi by bylo pro začátek dobré vrátit původní regulátor tlaku paliva a nebo ten manuální nastavit na rozmezí 5,2 - 5,6 bar.
Proud mu tam teče 9,7mA po zapnutí klíčku.
Passa B5 1.9 TDI 85kw
Golf IV 1.4 16V 55kw

Uživatelský avatar
areka
VWjunior
VWjunior
Příspěvky: 1960
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Vrchlabí - Jilemnice

Re: 1.8 16v PL nová el. první start po výměně motoru a generálce

Příspěvek od areka »

Než se ohřeje lambda tak to zůstává kolem 9.7 - 9.9 mA. A na to by měl motor naskočit.

Jedině už tlak paliva - regulátor.

Uživatelský avatar
lister
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 4934
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Gross Maispitz

Re: 1.8 16v PL nová el. první start po výměně motoru a generálce

Příspěvek od lister »

já už teda do ke-jetu nějakej pátek nedělám, ale co si pamatuju tak 10mA je tak pro nouzovej dojezd teplýho motoru.
u studenýho motoru (nebo při odpojeným čidle) by podle bently manuálu mělo být 80-100mA, po zastarování by proud měl vyskočit až ke 150mA a postupně klesnout...

no ale je vidět pokrok, řídící jednotka ukostřená :wink:
lister ví hodně o MegaSquirtu a nebojí se zeptat.

Golf MK1 16V ITB COP MegaSquirt2 189HP Quaife Tramont TY2
'92 Corrado MoonlightBlue 9A říznutý ABF, 2x výfuková vačka a MegaSquirt2..

Uživatelský avatar
areka
VWjunior
VWjunior
Příspěvky: 1960
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Vrchlabí - Jilemnice

Re: 1.8 16v PL nová el. první start po výměně motoru a generálce

Příspěvek od areka »

Ano to máš pravdu.

Pokud je lambda odpojená (vadná) tak mi vždy měřák ukázal rozmezí od 9,6 - 9,9 mA na teplým motoru. Tak se lze domnívat, že po elektrické stánce by motor měl (mohl) naskočit.

Uživatelský avatar
lister
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 4934
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Gross Maispitz

Re: 1.8 16v PL nová el. první start po výměně motoru a generálce

Příspěvek od lister »

mohl, pokud se podaří dostat do rozdělovače benzín.

ale stejně bych spíš chtěl vidět těch 80-100mA, vzhledem k tomu že motor nestartuje a je studenej...
lister ví hodně o MegaSquirtu a nebojí se zeptat.

Golf MK1 16V ITB COP MegaSquirt2 189HP Quaife Tramont TY2
'92 Corrado MoonlightBlue 9A říznutý ABF, 2x výfuková vačka a MegaSquirt2..

Macek16V
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 21
Registrován: 05.12.2013 21:04

Re: 1.8 16v PL nová el. první start po výměně motoru a generálce

Příspěvek od Macek16V »

Do rozdělovače de benzín dneska jsem ten rozdělovač rozpulil a nic špinavého jsem nenašel akorad jsem to černý tesnění co tam je nesundaval abych ho neposral ... A zkoušel jsem profouknout ty mini dirky co vedou ke vstřikům pusou a ani prd teda jestli maj jid profouknout nebo nějakým tlakem ?

vintera
Závodník
Závodník
Příspěvky: 634
Registrován: 10.05.2012 00:58

Re: 1.8 16v PL nová el. první start po výměně motoru a generálce

Příspěvek od vintera »

benzím musí jít i bez ŘJ. Uvnitř elhydr. regulátoru je planžeta v základním poloze držená permanentními elmagnety a pružinkou (šroubek) v takové poloze, že pouští zhruba tolik tlaku pod membrány, aby výsledné množství benzínu ke vstřikům odpovídalo přibližně stechiometrickému poměru 1 výsledné směsi se vzduchem a motor nějak šel.

Špatně by startoval,pokud nemá 5.vstřik, špatné přechody, špatná akcelerace, snížený výkon, ale musí nějaký benzín jít, musí se točit. Vždy je součástí regulace ještě čistě mechanická část a tou je pístek nadzvedávaný vzduchovou klapkou. Kdyby membrány byly děravé,netěsné, pružinka pod nimi v háji, tak valí benzín ven plným proudem. Je třeba zkontrolovat, jestli je správně propojen regulátor systémového tlaku na rozdělovač. Určitě dát origo, zkontrolovat tlak, myslím, že byl 4,8bar. Tady bych viděl problém, špatně připojený regulátor. Chtělo by to nákres, jak je na motoru nyní propojena cesta benzínu. Z obrázků to není poznat. V zásadě není možné, aby benzín z rozdělovače nějaký nešel. Z principu není možné.
Teď tu čtu něco o porcování rozdělovače, dírky z rozdělovače ke vstřikům musí být průchodné, profouknout vzduchem.

Macek16V
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 21
Registrován: 05.12.2013 21:04

Re: 1.8 16v PL nová el. první start po výměně motoru a generálce

Příspěvek od Macek16V »

no tak ty dirky nejsou průchozí co jsem skoušel mojí nevymáchanou hubou tak zítra vezmu vzduch a prostřelim to vzduchem protože se mi zdálo aby ty dirky co vedou k průtokáčím a následně k hadicím nešli profouknot pusou ..

Macek16V
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 21
Registrován: 05.12.2013 21:04

Re: 1.8 16v PL nová el. první start po výměně motoru a generálce

Příspěvek od Macek16V »

Jinak hadice jsou propojeny následovně : takže přívodní hadice vede z nádrže do čerpadla který žene benzín do reguláku manuálního a z něho de benzín do rozdělovače tlak mám nastaven na 6baru .. a z airboxu mám podtlakový hadičky do obou reguláku téčkem spojeny

Uživatelský avatar
lister
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 4934
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Gross Maispitz

Re: 1.8 16v PL nová el. první start po výměně motoru a generálce

Příspěvek od lister »

seš si jistej zapojením toho regulátoru ? většinou bývá zvykem to že je regulátor na konci systému, regulovanej tlak je mezi čerpadlem a regulátorem a při překročení nastavenýho tlaku se otevře přepad a benzín se vrací druhou hadicí do nádrže.
lister ví hodně o MegaSquirtu a nebojí se zeptat.

Golf MK1 16V ITB COP MegaSquirt2 189HP Quaife Tramont TY2
'92 Corrado MoonlightBlue 9A říznutý ABF, 2x výfuková vačka a MegaSquirt2..

Odpovědět

Zpět na „Motory - benzin“