1.8 16v PL nová el. první start po výměně motoru a generálce

1.3, 1.6, 1.8, 1.8 16V, G60

Moderátoři: vwCharlie, areka

Macek16V
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 21
Registrován: 05.12.2013 21:04

Re: 1.8 16v PL nová el. první start po výměně motoru a generálce

Příspěvek od Macek16V »

Ten Regulák je danej na přívodovou hadici tak si myslim že by neměl dělat bordel ten druhej regulak (originál) co do něj vedou z rozdělovače hadice (dvě) je tam vůbec na co ? mám ho taky zapojenej jak má být akorád že mám ten manuální regulák s manometrem danej na přívodu abych věděl kolik de do rozdělovače tlak ...

vintera
Závodník
Závodník
Příspěvky: 634
Registrován: 10.05.2012 00:58

Re: 1.8 16v PL nová el. první start po výměně motoru a generálce

Příspěvek od vintera »

přesně jak píše lister, origo regulátor systémového tlaku odpouští benzín zpět do nádrže. Ten má svoji regulaci navrchu. Nechal bych jen origo zapojení jak má být, a zbytek vyhodil, motor zprovoznil a pak by se vidělo, co s tím tuningem, ( za mě vyhodit do kopřiv). kdybych tady uměl malovat, tak ti zapojení nakreslím. Ale vždy platí, jak lister píše, vrchní hadice od origo regulátoru syst. tlaku zpět k nádrži.

Ten origo regulátor je tam proto, za prvé, aby přesně udržoval tlak benzínu v systému elhydraulický regulátor + rozdělovač paliva na konstantním, daném tlaku. U KE-J jsou oba tlaky jak systémový, tak regulační stejné. A za druhé, ten origo regulátor je tam proto, že ho tam dal výrobce, nějaký BOSCH, se myslím jmenuje. A dal tam jenom jeden.

Uživatelský avatar
lister
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 4934
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Gross Maispitz

Re: 1.8 16v PL nová el. první start po výměně motoru a generálce

Příspěvek od lister »

kopřivy - souhlas,
bosch to udělal dobře a není třeba to "vylepšovat" - souhlas

jen drobná oprava, oba tlaky nejsou stejný, proto se ten druhej nazývá "diferenční", ten je ve spodních komorách, plní se z hlavního okruhu přes restriktor a přes Elektro-Hydraulickej Regulátor se upouští do nádrže (nebo je to naopak ?), rovnováha mezi průřezem restriktoru a E-HR určuje jak moc se oba tlaky liší.

BTW má smysl to ještě řešit ? vzhledem k tomu že panáček neváhal rozebrat rozdělovač (předpokládám že do posledního šroubku), tak už bude asi vymalováno :wink:
lister ví hodně o MegaSquirtu a nebojí se zeptat.

Golf MK1 16V ITB COP MegaSquirt2 189HP Quaife Tramont TY2
'92 Corrado MoonlightBlue 9A říznutý ABF, 2x výfuková vačka a MegaSquirt2..

Macek16V
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 21
Registrován: 05.12.2013 21:04

Re: 1.8 16v PL nová el. první start po výměně motoru a generálce

Příspěvek od Macek16V »

Do šroubku jsem ho nerozebral :baseball: a dal jsem ho zase do kupi jenom jsem chtěl vidět jestli není uvnitř zasranej a profoukl jsem ho a dal zpět :smoke: a odpojil jsem ten podle vás tuningovej přitom není na něm nic tuningoviho (obyč regulák s manometrem ) ja si ho tam dal kvuli tomu abych viděl kolik tam žene čerpadlo tlak protože není origo ale závodní a taky od bosche a za origo se mi fakt nechtělo dávat tolik chechtáku když tohle závodní taky od ( BOSCHE) stojí a dost mín a ještě davá mnohem víc litru za minutu a větší tlak samozřejmě .. :fool:

vintera
Závodník
Závodník
Příspěvky: 634
Registrován: 10.05.2012 00:58

Re: 1.8 16v PL nová el. první start po výměně motoru a generálce

Příspěvek od vintera »

do systému patří origo a musí být přesně nastavenej (uvedu, že má na vrchu seřizování - zatím nedrbat do něj) To, co určuje množství a tlak benzínu z nádrže, je vysokotlaké čerpadlo, ne nějaký "závodní" regulátor s manometrem. Čerpadlo napájí regulátor systémového tlaku (ten origo) a zároveň napájí rozdělovač. Z rozdělovače se vrací benzín zpět k regulátoru systémového tlaku. Z regulátoru se benzín vrchem vrací k nádrži. Toď obecné zapojení u KE-J.

Jinak, také obecně, K, i KE-J jsou citlivá na laborace s tlakem. Je nutno dodržet vše origo, včetně tlaku v systému, který jde do rozdělovače i elhydr. regulátoru.
jsem se vyjádřil, že u KE -J jsou oba tlaky stejné, jak systémový, tak řídící. Řídícím tlakem je myšlen tlak paliva působící na na řídící pístek shora, který působí proti tlaku vytvořeném raménkem klapky vzduchu. Trochu špatně jsem se asi vyjádřil. Ano jsou stejné, protože jsou napájené stejným tlakem, což neplatí u K-J. U tohoto systému, čistě mechanickéko, jsou napájeny odděleně s různým tlakem a jsou od sebe odděleny škrtící tryskou.

Co vlastně řídí dávkování benzínu ke vstřikům jsou změny tlaku ve spodních komorách vůči tlaku v horních, právě přepouštěním benzínu elhydr. regulátorem a pístkem, čímž dochází k průhybu membrány a otvírání, či přivírání průtoku benzínu z horní komory ke vstřikům.
Uvnitř je samozřejmě udržován konstantní tlakový rozdíl mezi horní a spodní komorou, a to na hodnotě 0,2 b, diferenčními ventily. Dalším prvkem při vyrovnání tlaku v komorách je pružinka tlačící zespodu na membránu, která nakonec vždy uzavře průtok v horní komoře.
Podobný systém s membránou používá i záchodový splachovač armaturky Myjava k napouštění a uzavírání vody natékající do nádrže.
Ale teorie tady asi nepomůže a případná diskuze o ní asi také ne.

Tak napiš, jaký máš naměřený tlak benzínu z čerpadla se zapojeným origo regulátorem.

Macek16V
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 21
Registrován: 05.12.2013 21:04

Re: 1.8 16v PL nová el. první start po výměně motoru a generálce

Příspěvek od Macek16V »

Tak dnes jsem odebral ten druhej regulák s manometrem a dal zpět rozdělovač (profouknutej vzduchem) a konečně de benoch z reguláku do vstřiků .. :potlesk:

Macek16V
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 21
Registrován: 05.12.2013 21:04

Re: 1.8 16v PL nová el. první start po výměně motoru a generálce

Příspěvek od Macek16V »

oprava z rozdělovače de benzín do vstřiku..

Macek16V
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 21
Registrován: 05.12.2013 21:04

Re: 1.8 16v PL nová el. první start po výměně motoru a generálce

Příspěvek od Macek16V »

jo a čerpadlo dává 6baru

Uživatelský avatar
areka
VWjunior
VWjunior
Příspěvky: 1960
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Vrchlabí - Jilemnice

Re: 1.8 16v PL nová el. první start po výměně motoru a generálce

Příspěvek od areka »

Tak ten tuningovej je nakonec lepší, ale na poličce v regálu. :laugh:

vintera
Závodník
Závodník
Příspěvky: 634
Registrován: 10.05.2012 00:58

Re: 1.8 16v PL nová el. první start po výměně motoru a generálce

Příspěvek od vintera »

Ok, pokrok směrem k origo řešení. Regulátor tlaku v systému udržuje 5,4 bar. Tak startuj.

vintera
Závodník
Závodník
Příspěvky: 634
Registrován: 10.05.2012 00:58

Re: 1.8 16v PL nová el. první start po výměně motoru a generálce

Příspěvek od vintera »

Macku, tak napiš, jak ti to jezdí!

Macek16V
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 21
Registrován: 05.12.2013 21:04

Re: 1.8 16v PL nová el. první start po výměně motoru a generálce

Příspěvek od Macek16V »

Ještě nejezdí akorád mám trápení když otočím klíčkem dva vstřiky prsknou benzín a při točení všechny 4 blejou benzín ...

Uživatelský avatar
lister
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 4934
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Gross Maispitz

Re: 1.8 16v PL nová el. první start po výměně motoru a generálce

Příspěvek od lister »

Macek16V píše:když otočím klíčkem dva vstřiky prsknou benzín.
v tom bych neviděl problém, jestli to je jen malé množství a dál vstřiky těsní..
Macek16V píše: při točení všechny 4 blejou benzín ...
to by mohl být problém, ale taky nemusí být, záleží na konstalaci..
pokud máš zaslepený díry po vstřikách v sání a nasávanej vzduch jde přes klapku váhy, tak je logický že vstřiky vystřikujou.
pokud je přizvednutá klapka, pak je úplně jedno jestli je systém sání utěsněnej a vstřiky vstřikujou.
pokud jsi to rozmr**l při "čištění", tak se může dít cokoliv.
lister ví hodně o MegaSquirtu a nebojí se zeptat.

Golf MK1 16V ITB COP MegaSquirt2 189HP Quaife Tramont TY2
'92 Corrado MoonlightBlue 9A říznutý ABF, 2x výfuková vačka a MegaSquirt2..

vintera
Závodník
Závodník
Příspěvky: 634
Registrován: 10.05.2012 00:58

Re: 1.8 16v PL nová el. první start po výměně motoru a generálce

Příspěvek od vintera »

K-J a KE-J systém je kontinuálním vstřikováním, takže jakmile se motor točí, je zapnuté zapalování na start, tak z trysek jde benzín. Na rozdíl např od Mono -J, které vstřikuje přerušovaně.
Otázkou je, jestli motor naskočí. Jestli ne, tak se uleje.
trysky musí dobře rozprašovat, proto musí mít i správný vstupní tlak, těmi úpravami a různými montáž-demontáž pracemi nemusí být tlak v systému správný. Je potřeba změřit tlak v systému. Jestli nebyly trysky porcovány, a na suchu, tak snad nebudou všechny špatné.
jinak myslím úspěch, benzín už teče, teď aby netek moc. Tuhle si psal, že tlak v systému si naměřil 6, to by bylo moc, jestli tak je pořád.

Macek16V
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 21
Registrován: 05.12.2013 21:04

Re: 1.8 16v PL nová el. první start po výměně motoru a generálce

Příspěvek od Macek16V »

Ze vstřiků teče benzín vůbec to nerozprašuje .. aby toho nebylo málo odešlo mi čerpadlo ale naštěstí už mám na cestě nový ;-) a sehnal jsem jinej rozdělovač paliva kterej při demontáži fungoval a koupil jsem jeden novej vstřik na zkoušku takže to vyskouším až v pondělí .. Jo a ty vstřiky mám vyndaný ze sání a mám je daný do flašek abych věděl jak to stříka (podle knížky jak na to ) 6baru to tlačí čerpadlo a bylo mi řečeno že ten origo regulák si ten tlak upravuje ...

Odpovědět

Zpět na „Motory - benzin“