1.8 GU, MFA, ABS podtlaky

1.3, 1.6, 1.8, 1.8 16V, G60

Moderátoři: vwCharlie, areka

Odpovědět
Tomaskocz
Pilot
Pilot
Příspěvky: 856
Registrován: 25.12.2008 16:48
Bydliště: Krnov/Brno

1.8 GU, MFA, ABS podtlaky

Příspěvek od Tomaskocz »

Ahoj.

MFA mi ukazuje divnou spotřebu (cca 2l/100), a podtlak v MFA rozšířeném módu 0. Zkontroloval všechny podtlaky a vyměnil jsem hadičky. Zkoušel jsem hadičky různě mačkat a sledovat ukazatel podtlaku v MFA a když jsem hadičku rukou přiškrtil, podtlak to ukazovalo. Pokud jsem vyndal hadici ze sání (naznačená na obrázku), MFA zahlásilo velký podtlak (tuším 180). Mohl by mi prosím někdo zodpovědět čísla na obrázku? Chtěl bych tomu trošku porozumět.

Děkuji :-)
Přílohy
110716_153439.jpg
VW GOLF IV 1.6 16V AZD

Uživatelský avatar
areka
VWjunior
VWjunior
Příspěvky: 1960
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Vrchlabí - Jilemnice

Re: 1.8 GU, MFA, ABS podtlaky

Příspěvek od areka »

1-rozdělovač podtlak to je jasný
2-nevidím
3-zásobník podtlaku
4-to je zpětný ventil
5-to je zpětný ventil
6-vedení dozadu k rozvodovce na zadní nápravě k přemostění volnoběžky
7-další zásobník podtlaku, mělo by to vézt dopředu před baterku pod plechem je další zásobník podtlaku pro přemostění volnoběžky v syncru

Pokud se ti po rozpojení v místě zelené tečky podaří vytvořit dostatečný podtlak ve směru zelené šipky, tak zaprvé se tam musí díky zpětnému ventilu číslo 5 udržet a při zapnutém klíčku a zařazení zpátečky musí dojít k přemostění volnoběžky a auto musí hrabat i na zpátečku jako 4WD, nebo po zvednutí jednoho zadního kola musí dojít k zablokování na obě strany otočení kolem.
Přílohy
110716_153439iii.jpg

Tomaskocz
Pilot
Pilot
Příspěvky: 856
Registrován: 25.12.2008 16:48
Bydliště: Krnov/Brno

Re: 1.8 GU, MFA, ABS podtlaky

Příspěvek od Tomaskocz »

1. Co ovládá, proč tam je?
2. Je tam myslím taky zpětný ventil, jako na 4, 5. A tam, kde jsem nakreslil modrou 'T', tak tam je šroub (asi kvůli utěsnění). Napadlo mne tu slepou cestu vyhodit ven i s tím ventilem, který vede do té slepé cesty. Zkrátka zapojit to bez té 2. Hledal jsem na internetu nějaké fotky zapojení u motoru GU, ale nic jsem toho nenašel, kde by šlo něco vidět.
3. Co si mám pod pojmem zásobník podtlaku představit?
4.5. Zpětný ventil tedy propouští tlak pouze jedním směrem? Na internetu jsem četl, že to je Heater control.
Volnoběžku jsem pochopil. Vyzkouším.

Co by mohlo být důvodem, proč MFA ukazuje špatně spotřebu 2l/100km, aktuální podtlak při nastartovaném motoru 1(mBar - jednotkou si nejsem jist) a pokud přiškrtím hadici od sání MFA začne ukazovat větší podtlak?

Děkuji.
VW GOLF IV 1.6 16V AZD

Uživatelský avatar
areka
VWjunior
VWjunior
Příspěvky: 1960
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Vrchlabí - Jilemnice

Re: 1.8 GU, MFA, ABS podtlaky

Příspěvek od areka »

1- v závislosti na podtlaku od klapky přestavuje předstih, tedy bod zážehu.
2- líp to prosím tě vyfoť.
3- rezervoár kde se vytvoří podtlak do zásoby a v případě potřeby se odtamtud použije.
4,5- ano propouští pouze jedním směrem, ale nepovím ti jestli máš správně ventil orientovaný.

Na poslední otázku neumím odpovědět.

Tomaskocz
Pilot
Pilot
Příspěvky: 856
Registrován: 25.12.2008 16:48
Bydliště: Krnov/Brno

Re: 1.8 GU, MFA, ABS podtlaky

Příspěvek od Tomaskocz »

4,5 Ten žlutý (046905291A) by měl být orientovaný správně podle schémat na internetu. Ten modrý (433862117) je snad dobře, ale nikde na internetu jsem nenašel, jak má správně být (a jestli tam má být modrý). Jinak oba dva ty ventily jsou propustné ve směru barev toho ventilu od černé k žluté(modré). Když jsem systém rozpojil tam, kde si zakreslil zelenou šipku, tak jednak MFA začalo ukazovat +- správně, klesly otáčky motoru a z větve 6,7 fouklo, takže tam podtlak(tlak) byl a držel se tam.
VW GOLF IV 1.6 16V AZD

Odpovědět

Zpět na „Motory - benzin“