Rozdělovač zapalování - rozdíly, funkce odstředivé regulace

1.3, 1.6, 1.8, 1.8 16V, G60

Moderátoři: vwCharlie, areka

Odpovědět
Uživatelský avatar
sekos
VWagenista
VWagenista
Příspěvky: 1336
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Prostějov
Kontaktovat uživatele:

Rozdělovač zapalování - rozdíly, funkce odstředivé regulace

Příspěvek od sekos »

Zdravím Vás, měl bych dotaz na zkušené, jsou nějaké rozdíly mezi rozdělovači na Golfa. Rozdíly mezi motory 1.8, 1.6, nebo mezi různými kódy motorů. Myslím že rozdělovač z 1.3 se nedá zaměnit.

Můžu nějak poznat jestli funguje odstředivá regulace tak jak má ?

Uživatelský avatar
areka
VWjunior
VWjunior
Příspěvky: 1960
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Vrchlabí - Jilemnice

Re: Rozdělovač zapalování - rozdíly, funkce odstředivé regulace

Příspěvek od areka »

Ano. 1.3 a 1.8 16V jej má v hlavě.

Zbytek v bloku kde pohání i olejové čerpadlo. Jsou s podtlakem, bez podtlaku. S pevným předstihem, s odstředivkou. Funkce je snad jasná.

Uživatelský avatar
sekos
VWagenista
VWagenista
Příspěvky: 1336
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Prostějov
Kontaktovat uživatele:

Re: Rozdělovač zapalování - rozdíly, funkce odstředivé regulace

Příspěvek od sekos »

Ano funkce je jasná, teď mi jde o to jestli jsou mezi rozdělovači pro různé kódy motoru rozdíly. Třeba RP, EZ, PN a jiné. Jestli se třeba liší v průběhu odstředivé regulace, síle pružinek, váze "kladívek".

A jestli je nějaký způsob jak ověřit funkčnost odstředivé regulace, za chodu motoru?

A ještě dotaz, jaký má smysl podtlaková regulace když je napojená přímo na podtlak motoru, po nastartování je tam podtlak který se nemění, nemá šanci nic regulovat pokud nic nereguluje podtlak. Favority, škodovky mají podtlak na karburátoru, nevím jestli pod klapkou prvního nebo druhého stupně.

Uživatelský avatar
lister
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 4934
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Gross Maispitz

Re: Rozdělovač zapalování - rozdíly, funkce odstředivé regulace

Příspěvek od lister »

ověřit funkčnost odstředivý regulace se dá třeba pomocí stroboskopu...

podtlak se samozřejmě mění, jestli se ti podtlak nemění, tak ho musíš měřit někde blíž k sání a ne až za jednosměrným ventilem k posilovači brzd :wink:

jinak tlak v sání je spolehlivej ukazatel zatížení motoru, spousta systémů vstřikování využívá jen tlak v sání a otáčky, váha vzduchu není potřeba.
lister ví hodně o MegaSquirtu a nebojí se zeptat.

Golf MK1 16V ITB COP MegaSquirt2 189HP Quaife Tramont TY2
'92 Corrado MoonlightBlue 9A říznutý ABF, 2x výfuková vačka a MegaSquirt2..

Uživatelský avatar
sekos
VWagenista
VWagenista
Příspěvky: 1336
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Prostějov
Kontaktovat uživatele:

Re: Rozdělovač zapalování - rozdíly, funkce odstředivé regulace

Příspěvek od sekos »

Ahoj díky za reakci.

Rozdělovač mám napojený tak jak byl od koupě, (ale jestli je to originál nevím) na vývodě od té černé tvrdé hadice podtlaku brzdy, z toho jde ještě podtlak do karburátoru, přes jednocestný ventily žlutočerný váleček. Takže tam kde je to teď je to špatně?

Jinak rozdělovače jsou všechny stejné? nezáleží na kódu motoru a obsahu 1.6. - 1.8.

Uživatelský avatar
areka
VWjunior
VWjunior
Příspěvky: 1960
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Vrchlabí - Jilemnice

Re: Rozdělovač zapalování - rozdíly, funkce odstředivé regulace

Příspěvek od areka »

Záleží na řízení motoru, protože třeba Digifanty měly všechny elektronikou regulaci předstihu, ale třeba Digijet 1,3 měl zase odstředivku i podtlak.

Obecně všechny karburace i mechanické vstřiky (kromě 16V) budou mít podtlak i odstředivku. Elektronické zapalování u PB, PF, 1P již odstředivku ani podtlak mít nebude. GX, EV má podtlak i odstředivku.

Uživatelský avatar
sekos
VWagenista
VWagenista
Příspěvky: 1336
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Prostějov
Kontaktovat uživatele:

Re: Rozdělovač zapalování - rozdíly, funkce odstředivé regulace

Příspěvek od sekos »

Ahoj díky, právě proč mě to zajímá jestli jsou nebo nejsou mezi nimi rozdíly. Před lety jsem měnil celý rozdělovač kvůli poškození, na vrakovišti jsem sehnal jiný, ale nevymontoval tak nevím z jakého motoru přesně byl.
No a asi od té doby zkrátka výkon motoru není ono, hned jsem si toho nevšiml, protože jsem to netestoval. Ale když to vezmu na stejné trase dříve bez problému 160 teď sotva se vyšplhám na 140, tak zkrátka jestli ten rozdělovač je co tam má být nebo třeba nefunguje odstředivka.

Jsem se mylně domníval udělá se motor kroužky, hlava a bude to zas jak dříve a ono nic.

Uživatelský avatar
areka
VWjunior
VWjunior
Příspěvky: 1960
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Vrchlabí - Jilemnice

Re: Rozdělovač zapalování - rozdíly, funkce odstředivé regulace

Příspěvek od areka »

Mezi rozdělovačema s podtlakem a odstředivkou nebudou rozdíly. Spíš bych se přikláněl k tomu že rozdělovač nebude fungovat správně, ale pouze za předpokladu že ostatní je v pořádku a dobře seřízené.

vintera
Závodník
Závodník
Příspěvky: 634
Registrován: 10.05.2012 00:58

Re: Rozdělovač zapalování - rozdíly, funkce odstředivé regulace

Příspěvek od vintera »

sekos píše:Ahoj díky, právě proč mě to zajímá jestli jsou nebo nejsou mezi nimi rozdíly. Před lety jsem měnil celý rozdělovač kvůli poškození, na vrakovišti jsem sehnal jiný, ale nevymontoval tak nevím z jakého motoru přesně byl.
No a asi od té doby zkrátka výkon motoru není ono, hned jsem si toho nevšiml, protože jsem to netestoval. Ale když to vezmu na stejné trase dříve bez problému 160 teď sotva se vyšplhám na 140, tak zkrátka jestli ten rozdělovač je co tam má být nebo třeba nefunguje odstředivka.

Jsem se mylně domníval udělá se motor kroužky, hlava a bude to zas jak dříve a ono nic.
když se vynechá to nejdůležitější, písty a výbrus, nemůže to být nikdy ono.

Uživatelský avatar
sekos
VWagenista
VWagenista
Příspěvky: 1336
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Prostějov
Kontaktovat uživatele:

Re: Rozdělovač zapalování - rozdíly, funkce odstředivé regulace

Příspěvek od sekos »

Ano to je pravda, výbrus se nedělal. Nasadily se jen výbrusové kroužky a udělala hlava. Zajedu teď ještě změřit kompresi a zjistit jestli funguje odstředivka.

Odpovědět

Zpět na „Motory - benzin“