Emisna kontrola

1.3, 1.6, 1.8, 1.8 16V, G60

Moderátoři: vwCharlie, areka

Odpovědět
Uživatelský avatar
fuky8
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 37
Registrován: 21.05.2008 22:57
Bydliště: Lučenec - SLOVENSKO

Emisna kontrola

Příspěvek od fuky8 »

Nazdar páni,
vyzná sa tu niekto do čísel ohľadom emisnej? Včera som neprešiel... Dostal som do ruky protokol a 30 dňovú lehotu na reparát. Vie mi niekto poradiť kde začať?
16V KR

Ďakujem.

Obrázek

Uživatelský avatar
lister
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 4934
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Gross Maispitz

Re: Emisna kontrola

Příspěvek od lister »

jakým způsobem probíhá kontrola emisí na slovensku ? mají snahu to nějak seřídit, nebo jen změří aktuální stav a podle toho rozhodnou jestli jo nebo ne ?
lister ví hodně o MegaSquirtu a nebojí se zeptat.

Golf MK1 16V ITB COP MegaSquirt2 189HP Quaife Tramont TY2
'92 Corrado MoonlightBlue 9A říznutý ABF, 2x výfuková vačka a MegaSquirt2..

Uživatelský avatar
fuky8
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 37
Registrován: 21.05.2008 22:57
Bydliště: Lučenec - SLOVENSKO

Re: Emisna kontrola

Příspěvek od fuky8 »

Žiadna snaha niečo nastavovať. Pokúšal sa to zmerať 3x a zakaždým to bolo v červených číslach. Chlap pozrel výfuk, či nie je deravý, lebo tam bol zvýšený obsah kyslíku a toť všetko. Výfuk OK.

Uživatelský avatar
lister
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 4934
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Gross Maispitz

Re: Emisna kontrola

Příspěvek od lister »

tak si zajeď někam do servisu kde to dají na analyzér a seřídí.

je to evidentně bohatý na volnoběh, to se stáhne šroubkem na váze vzduchu.
HC jsou nespálený uhlovodíky - moc bohatý, nebo olej ve spalovacím prostoru (pístní kroužky, nebo těsnící kroužky na ventilech)
předstih má taky vliv na složení výfukových plynů...
lister ví hodně o MegaSquirtu a nebojí se zeptat.

Golf MK1 16V ITB COP MegaSquirt2 189HP Quaife Tramont TY2
'92 Corrado MoonlightBlue 9A říznutý ABF, 2x výfuková vačka a MegaSquirt2..

Uživatelský avatar
Dano_06
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 37
Registrován: 24.01.2011 12:12
Bydliště: SK

Re: Emisna kontrola

Příspěvek od Dano_06 »

opravte ma niekto ak sa mylim :) KRko nema katalyzator ani lambda sondu, takže by si mal mať v papieroch v kolonke Emisný systém: BEZKAT ale ty tam maš RKAT, čiže aj keby ti niekto nastavi bohatosť zmesi a predstih, čo by nebolo na škodu :) tak neviem či by si prešiel emisnou, lebo RKAT ma prisnejšie emisne limity ako BEZKAT , len pre porovnanie emisne limity pre Vozidlá s benzínovým motorom bez katalyzátora alebo s neriadeným katalyzátorom (BEZKAT, NKAT) (voľnob. otáčky) CO ≤ 3,5 % HC ≤ 800 ppm ,,
Vozidlá s benzínovým motorom s riadeným katalyzátorovým systémom (RKAT) (voľnob. otáčky) CO ≤ 0,5 % HC ≤ 100 ppm , (zvýš. voľnob. otáčky) CO ≤ 0,3 % Lambda 0,97 - 1,03
ex Golf II GTI 16v PL 95kW, Passat B5.5 1.9 TDI AVF 96kW
Obrázek

Uživatelský avatar
lister
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 4934
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Gross Maispitz

Re: Emisna kontrola

Příspěvek od lister »

KR se dělalo jak s K-jetem bez katu, tak s K-lambda s řízeným katem a lambdou.
nevím jestli to bylo podle roku výroby, nebo spíš podle předpisů v zemi kde se to auto prodávalo, ale šlo to i dovybavit když někdo chtěl..
lister ví hodně o MegaSquirtu a nebojí se zeptat.

Golf MK1 16V ITB COP MegaSquirt2 189HP Quaife Tramont TY2
'92 Corrado MoonlightBlue 9A říznutý ABF, 2x výfuková vačka a MegaSquirt2..

vintera
Závodník
Závodník
Příspěvky: 634
Registrován: 10.05.2012 00:58

Re: Emisna kontrola

Příspěvek od vintera »

Byl jsem na kontrole emisí (motor 1,8, 66kw, KE-J) a naměřené hodnoty CO -3 (má být 0,5) a hodnoty HC - 550 (má být do 100). Technik přinesl trojku imbus a hodnota CO bez problémů klesla na hodnotu 0,3, ale uhlovodíky klesaly tak na 500.
Ve všech otáčkách byly uhlovodíky stále kolem 500. Hodnoty lambda 1,1 - 1,3.
Motor startuje na otočku i po půl roce stání, volnoběh naprosto stabilní. Po snížení CO jde dobře do 2000 ot, ale dál ztrácí výkon a začne tarokovat (jako na 3 válce). Po překonání 3500 otáček tarokování ustává, ale nemá výkon.
Doposud auto jelo bez problémů, ale půl roku stálo. Svíčky, kabely nové, hadičky kolem sání v pořádku.
Hodnoty HC jsou dosti vysoké, ale motor ztrácí výkon, jakoby benzín spíše chyběl.

Uživatelský avatar
lister
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 4934
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Gross Maispitz

Re: Emisna kontrola

Příspěvek od lister »

HC jsou nespálené uhlovodíky.
nejnižší HC by mělo být při mírně chudší směsi lambda 1,1 při dalším ochuzování HC stoupá - dochází k výpadkům zapalování nebo směs neprohoří kompletně.
větší předstih má taky vliv na snížení HC - vyšší teplota, víc času na prohoření , vedlejší efekt je nárust NOx ale to vyřeší katalizátor.
další zdroj uhlovodíků je kromě benzínu i olej, kroužky, simerinky, odvětrání motoru...
lister ví hodně o MegaSquirtu a nebojí se zeptat.

Golf MK1 16V ITB COP MegaSquirt2 189HP Quaife Tramont TY2
'92 Corrado MoonlightBlue 9A říznutý ABF, 2x výfuková vačka a MegaSquirt2..

vintera
Závodník
Závodník
Příspěvky: 634
Registrován: 10.05.2012 00:58

Re: Emisna kontrola

Příspěvek od vintera »

Vstřikování bylo seřízené (co čínské multimetry dovolí). Výfuk je těsný, před koupí komplet nový. Před emisemi při měření vstřiků na množství a rovnoměrnost dávky byl jeden o 10% chudší. Lambda vykazovala regulaci v celém rozsahu, ustálila se kolem hodnoty 0,4 V. Motor má najeto 200t km, velmi dobrý stav, tichý, hladký chod, proto mne vysoké HC překvapily. Technik několikrát koukal na kat, klepal na něj, jestli prý uvnitř nějaký vůbec je. Podle něj už několikrát viděl vysoké HC a kat byl prázdný, nebo KO. Pro motor bez katu jsou HC ale 800.
Celý výfuk svítí novotou, tak vadný kat snad nebude. Chtěl jsem na emisích, zda-li by to nějak šlo zjistit, ale nebyl čas (ochota). "Máš to rozbitý" a konec diskuzí.

Olej motor nežere, tlaky válců stejné. Jedinou divnou věc, kterou jsem u motoru před rokem viděl, tak po dlouhém stání (cca 4 měsíce) naskočil na otočku, ale kolem výfukových otvorů hlavy se ihned začala pálit mastnota, která začala modře kouřit. Po několika min vše ustalo a dál už se neobjevil žádný kouř ani smrad.
Přisuzoval jsem to možnému úniku oleje pod víkem. Tehdy motor než se prohřál, tak zhruba 5 km vykazoval ztrátu výkonu a nepravidelnost. Potom se srovnal a žádný problém. Potrubí a hlavu jsem odmastil a nikde ani známka úniku pod víkem. Teď jsem prohlížel svody a vespod je opět vidět mastnota.
Bylo by možné, že při dlouhém stání pronikne tolik oleje přes vodítka? Odrovnalo by to KAT?

vintera
Závodník
Závodník
Příspěvky: 634
Registrován: 10.05.2012 00:58

Re: Emisna kontrola

Příspěvek od vintera »

Opravena hlava, přes dvě vodítka šel olej. Dva vstřiky s nižší dávkou a nerozprašovaly dobře. Před časem ale zkoušeny a dobrý. Tak jsem je naporcoval(tlakem asi 200 atm) a oba ventilky vykazovaly pod zvětšením rez. Po novém roce pojedu znova na měření emisí a uvidím.

Odpovědět

Zpět na „Motory - benzin“