1,8 RP monojet a LPG

1.3, 1.6, 1.8, 1.8 16V, G60

Moderátoři: vwCharlie, areka

Odpovědět
Uživatelský avatar
machinecz
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 499
Registrován: 23.01.2009 12:28
Bydliště: Hradec Králové
Kontaktovat uživatele:

1,8 RP monojet a LPG

Příspěvek od machinecz »

Zdravím vás, poslední nadějí jetty aby zustala doma je přestavba na LPG .. Na krátký i extremě dlouhý cesty mám jiný auta a jetta smutně leží doma a nejezdí se s ní (4500 km za 4 roky) .. Měl jsem golfa , ten šel z domu a trochu jsem utekl k jiný značce ..

Máte někdo dobře postavenej plyn na RP? Jak máte řešenou bohatost - směs? kam máte přivedenej plyn a nějaký řešení zpětný klapky? Spínání teplotou reduktoru na automatiku máte někdo nebo tlačítkem? Nepřemejšleli jste o řízeným vstřiku? Nebo výměně Sání na 4bod elektronickej a sekvenční vstřikování? Předem díky, tohle tema jsem tu nenašel a myslím si že by se hodilo

Uživatelský avatar
Koudyan
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 360
Registrován: 20.11.2007 00:40
Bydliště: Nový Jičín
Kontaktovat uživatele:

Re: 1,8 RP monojet a LPG

Příspěvek od Koudyan »

Osobně mám na RP s LPG najeto cca 45 tisíc - je to klasika (takže přímo do sání) od Tartarini...hadice s plynem vede do speciálního mezikusu umístěného mezi klapkou a vstřikovací částí. Něco jako zpětná klapka je až na boku filtrboxu. Startuju vždy na benzín a na LPG se to přepíná samo po dosažení určité teploty chladící kapaliny s tím, že si ale můžu kdykoliv přepnout zase na benzín. Nadrž mám toroidní místo rezervy, takže prakticky nulová ztráta prostoru v kufru.. :wink: předtím jsem měl několik let taky G2 na plyn (od Lovtecu), ale 1.3 NZ. S tím jsem najezdil něco přes 70 tisíc.

Kdybych to měl porovnat, tak RP sice víc žere, ale mnohem líp jede (ten výkonový rozdíl prostě musí jít poznat). Taky na RP nemám problémy s volnoběhem, jako jsem pořád řešil u NZ. Což může být možná trochu jinak řešeným systémem, nebo i výrobcem LPG zařízení (polský Lovtec versus italské Tartarini). Prakticky si asi nemůžu na nic stěžovat - najezdím teď něco přes dva tisíce měsíčně z toho dvě třetiny po dálnici - pořád šlape a brzda provozu taky nejsem, protože spotřebu nějak zvlášť neřeším.. 8)

Uživatelský avatar
machinecz
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 499
Registrován: 23.01.2009 12:28
Bydliště: Hradec Králové
Kontaktovat uživatele:

Re: 1,8 RP monojet a LPG

Příspěvek od machinecz »

Koudyan píše:Osobně mám na RP s LPG najeto cca 45 tisíc - je to klasika (takže přímo do sání) od Tartarini...hadice s plynem vede do speciálního mezikusu umístěného mezi klapkou a vstřikovací částí. Něco jako zpětná klapka je až na boku filtrboxu. Startuju vždy na benzín a na LPG se to přepíná samo po dosažení určité teploty chladící kapaliny s tím, že si ale můžu kdykoliv přepnout zase na benzín. Nadrž mám toroidní místo rezervy, takže prakticky nulová ztráta prostoru v kufru.. :wink: předtím jsem měl několik let taky G2 na plyn (od Lovtecu), ale 1.3 NZ. S tím jsem najezdil něco přes 70 tisíc.

Kdybych to měl porovnat, tak RP sice víc žere, ale mnohem líp jede (ten výkonový rozdíl prostě musí jít poznat). Taky na RP nemám problémy s volnoběhem, jako jsem pořád řešil u NZ. Což může být možná trochu jinak řešeným systémem, nebo i výrobcem LPG zařízení (polský Lovtec versus italské Tartarini). Prakticky si asi nemůžu na nic stěžovat - najezdím teď něco přes dva tisíce měsíčně z toho dvě třetiny po dálnici - pořád šlape a brzda provozu taky nejsem, protože spotřebu nějak zvlášť neřeším.. 8)
Děkuju ti nevidl jsem upozornění ..
No já jsem na vážkách jestli to spíš nemám pokuchat na elektronickej 4bod a udělat sekvenci .. Nějak moc nevěřím tomu dávkování plynu .. Musím to trochu nastudovat. Takže to tartarini je klasicky řízený podtlakem a manuálním štolováním nebo má i výstup na lambdu a řeší bohatost směsy?

Uživatelský avatar
Koudyan
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 360
Registrován: 20.11.2007 00:40
Bydliště: Nový Jičín
Kontaktovat uživatele:

Re: 1,8 RP monojet a LPG

Příspěvek od Koudyan »

Nn, tohle už je určitě o něco sofistikovanější systém, než najdeš ve stodvacítkách...je to napojený na lambdu, čidlo teploty a má to svoji programovatelnou řídící jednotku. Ta pak dávkuje potřebné množství plynu prostřednictvím vlastního krokového motorku umístěného na hadici, skrze kterou jde plyn z reduktoru do sání těsně před klapku.. :wink:

Jinak sekvence je každopádně lepší, ale taky dražší - možná už zbytečnej luxus.. 8)

Odpovědět

Zpět na „Motory - benzin“