Nazdárek já se v tom nevyznám, ale jeden týpek z klubu a další asi mechanik tvrdí že PB nemůže fungovat bez lambdy....
A prej Krko lambdu i kat má?
Umí to někdo vysvětlit?
Jak muze fungovat PB bez lambdy?
- Laďa
- Pilot
- Příspěvky: 823
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Blansko
- lister
- Moderátor
- Příspěvky: 4934
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Gross Maispitz
taky sem zaznamenal něco v tom smaslu že jeden digifant (PF) má lambdu a druhej (PB) ne, v etce je u lambdy pro PB nepsáno "pro vozidla s dodatečně montovaným zařízením na čištění výfukových plynů" což potvrzuje tu teorii o tom, že standartně PB lambdu nemá.
a jak může fungovat motor bez lambdy, asi tak že musí přesně odměřovat množství (váhu) nasávanýho vzduchu a k tomu musí mít v ř.j. uložený data pro délku vstřiku. samozřejmě když má motor zpětnou kontrolu pomocí lambdy je to takový lepšejší.
s KRkem se to má asi tak že, se dělal jak bez lambdy a katu, tak s nima, stejně jako jiný motory s K-jetronikem, v etce se zase píše cosi o "dodatečně montovaným zařízení...." , nejspíš to bylo jako příplatková výbava pro "uvědomělý řidiče" ,nebo pro některý státy s přísnejma předpisama...
a jak může fungovat motor bez lambdy, asi tak že musí přesně odměřovat množství (váhu) nasávanýho vzduchu a k tomu musí mít v ř.j. uložený data pro délku vstřiku. samozřejmě když má motor zpětnou kontrolu pomocí lambdy je to takový lepšejší.
s KRkem se to má asi tak že, se dělal jak bez lambdy a katu, tak s nima, stejně jako jiný motory s K-jetronikem, v etce se zase píše cosi o "dodatečně montovaným zařízení...." , nejspíš to bylo jako příplatková výbava pro "uvědomělý řidiče" ,nebo pro některý státy s přísnejma předpisama...
lister ví hodně o MegaSquirtu a nebojí se zeptat.
Golf MK1 16V ITB COP MegaSquirt2 189HP Quaife Tramont TY2
'92 Corrado MoonlightBlue 9A říznutý ABF, 2x výfuková vačka a MegaSquirt2..
Golf MK1 16V ITB COP MegaSquirt2 189HP Quaife Tramont TY2
'92 Corrado MoonlightBlue 9A říznutý ABF, 2x výfuková vačka a MegaSquirt2..
- Žížal
- Pilot
- Příspěvky: 740
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Havířov
- Kontaktovat uživatele:
- Laďa
- Pilot
- Příspěvky: 823
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Blansko
- Žížal
- Pilot
- Příspěvky: 740
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Havířov
- Kontaktovat uživatele:
To je zvláštní, o tom že může být PB bez lambdy jsem slyšel, ale viděl jsem ho naživo a lambdu měl...
To nevylučuje že by byla jiná jednotka bez lambdy. Asi to tak bude protože i na doppel-u je u PB lambda x/-. Hlava by měla být stejná (má větší ventily než 66kW verze). Rozdíl ve výkonu PB/PF je 3kW a to je asi fakt jen rozdíl kat/bezkatu.
To nevylučuje že by byla jiná jednotka bez lambdy. Asi to tak bude protože i na doppel-u je u PB lambda x/-. Hlava by měla být stejná (má větší ventily než 66kW verze). Rozdíl ve výkonu PB/PF je 3kW a to je asi fakt jen rozdíl kat/bezkatu.
Golf real car, real fast
- HWTest
- Jezdec
- Příspěvky: 260
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: KV
- Kontaktovat uživatele:
Mám doma PB (druhej Golfík mé slečny), je to GTI rv 1987, je bez lambdy a katu a jede jako šlak, tj velmi dobře, i když to zatím nemám s čím srovnat, s RP to nemá cenu - nemá naprosto šanci
Můžu udělat nějaký fotky motoru toho PB, ale fakt nevím, kde by ta lambda měla být, u PF je v (druhém) díle výfuku obsahujícím kat, těsně před katem, PB má první díl výfuku jinej, delší než PF, v podstatě PB má ten delší první díl, pak následuje u PB první tlumič, PF má kratší první díl, kat a pak místo prvního tlumiče tam má jen spojovací trubku a pak už jsou jen oba zadní tlumiče, ty jsou u PB i PF stejné. PB a PF se liší tímhle a pak už jen řídící jednotkou, jinak jsou stejné.
Popsal jsem to asi dost nepřehledně, hodím sem pro názornost obrázky.
Nicméně chystám dost velkou vylepšovací akci obou Golfíků, moje RP dostane motor PF z GTI rv 1991 s lambdou a katem a druhej dostane novější PB (taky z 1991) s míň kilometrama.
Jsem zvědavej, jak pak pojedou ...
Ale zatím je to na delší lokte, jelikož kámoš zatím nemá volnou garáž ani čas a sám to (výměnu motorů) určitě nedám.
Můžu udělat nějaký fotky motoru toho PB, ale fakt nevím, kde by ta lambda měla být, u PF je v (druhém) díle výfuku obsahujícím kat, těsně před katem, PB má první díl výfuku jinej, delší než PF, v podstatě PB má ten delší první díl, pak následuje u PB první tlumič, PF má kratší první díl, kat a pak místo prvního tlumiče tam má jen spojovací trubku a pak už jsou jen oba zadní tlumiče, ty jsou u PB i PF stejné. PB a PF se liší tímhle a pak už jen řídící jednotkou, jinak jsou stejné.
Popsal jsem to asi dost nepřehledně, hodím sem pro názornost obrázky.
Nicméně chystám dost velkou vylepšovací akci obou Golfíků, moje RP dostane motor PF z GTI rv 1991 s lambdou a katem a druhej dostane novější PB (taky z 1991) s míň kilometrama.
Jsem zvědavej, jak pak pojedou ...
Ale zatím je to na delší lokte, jelikož kámoš zatím nemá volnou garáž ani čas a sám to (výměnu motorů) určitě nedám.
- Přílohy
-
- Výfuk motoru PF
- PF.gif (10.24 KiB) Zobrazeno 1132 x
-
- Výfuk motoru PB
- PB.gif (8.22 KiB) Zobrazeno 1132 x
- Žížal
- Pilot
- Příspěvky: 740
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Havířov
- Kontaktovat uživatele: