1.8i 8V 66kw GX K-Jetronic

1.3, 1.6, 1.8, 1.8 16V, G60

Moderátoři: vwCharlie, areka

Uživatelský avatar
lister
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 4934
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Gross Maispitz

Re: 1.8i 8V 66kw GX K-Jetronic

Příspěvek od lister »

http://uloz.to/1496540/vw-scirocco-a-ca ... manual.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
strana 191 vpravo dole, snad to najdeš..
lister ví hodně o MegaSquirtu a nebojí se zeptat.

Golf MK1 16V ITB COP MegaSquirt2 189HP Quaife Tramont TY2
'92 Corrado MoonlightBlue 9A říznutý ABF, 2x výfuková vačka a MegaSquirt2..

Uživatelský avatar
maresl
Řidič
Řidič
Příspěvky: 169
Registrován: 06.10.2015 08:54
Bydliště: JH

Re: 1.8i 8V 66kw GX K-Jetronic

Příspěvek od maresl »

lister píše:http://uloz.to/1496540/vw-scirocco-a-ca ... manual.pdf
strana 191 vpravo dole, snad to najdeš..

Tak je teda na 100% kaput, při běhu motoru odpojim jedu, zapojim jedu, žádná změna.
Na pinech jsem vůbec nic nenaměřil, jak při studeném tak i teplém motoru, i něco kolem 60 jsem měřil.
Inu investice opět 800cca..

dále rozhodl jsem se přetěsnit sání, tenkrát jsem ho zapomněl koupit a nechtělo se čekat..
tak si tak rozebírám a černé kapky na novým vzduchovým filtru.
12358287_1160794330616204_1987585166_n.jpg
12358261_1160794277282876_1391785599_n.jpg
12233262_1160794453949525_1210596379_n.jpg
nemůže téct rozdělovač paliva?? :O mokro bylo až skoro ke škrtící klapce.
Tu také vyčistím.
změřím tlak benálu..

Na předstih se musí počkat..

Uživatelský avatar
remarque
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 264
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Šumperk

Re: 1.8i 8V 66kw GX K-Jetronic

Příspěvek od remarque »

To spíš bude olej. Nemáš přelito? Ono pokud se ti to uchlastávalo,tak taky můžeš mít olej naředěnej benzínem a mohlo ho tam tím pádem výrazně přibýt.

Uživatelský avatar
maresl
Řidič
Řidič
Příspěvky: 169
Registrován: 06.10.2015 08:54
Bydliště: JH

Re: 1.8i 8V 66kw GX K-Jetronic

Příspěvek od maresl »

remarque píše:To spíš bude olej. Nemáš přelito? Ono pokud se ti to uchlastávalo,tak taky můžeš mít olej naředěnej benzínem a mohlo ho tam tím pádem výrazně přibýt.

jo sorry, je to olej.. podle měrky je ho tam akorát..

Uživatelský avatar
maresl
Řidič
Řidič
Příspěvky: 169
Registrován: 06.10.2015 08:54
Bydliště: JH

Re: 1.8i 8V 66kw GX K-Jetronic

Příspěvek od maresl »

Tak klapka vyndaná, sání sundané,teď už jen čistit. Co jsem četl na fóru tak takhle zajetelená klapka je otřesný případ (kolísání otáček, škubání při řazení, hlcení při prudkém sešlápnutí plynu) To vše mě zatím provází (doufám, že pouze zatím!)
Ještě jednou jsem zkoušel proměřit snímač teploty a buala momentálně 0.7 - 0.9 ohm, ale ukazuje to jak chce, podle manuálu co postnul lister je max. 0.5 tak snad nové?? :O


Přidávám foto.
12346744_1160871053941865_2072134592_n.jpg
12351210_1160871143941856_1356139255_n.jpg
12358117_1160870717275232_75090192_n.jpg
12348302_1160870663941904_458461121_n.jpg
12355240_1160870580608579_17508165_n.jpg
EDIT: napadla mě taková prasárna kterou jsem četl na nějakou Peugeot foru, a to zadělat vstup odvětrání do sání a hadici z odvětrání co se vede k váze vzduchu vyvézt pod auto.. :drinks:

EDIT2: nekde jsem cetl, ze se muze stracet komprese pod pistem diky krouzkum, tim by se pak tlacil ven olej, ale komprese ma byt 9, kompresi mam +-9 na vsech valcich..

EDIT3: pri tom vsem kouknu na lamdu, pravdepobne ji necham nekde otestovat..

Uživatelský avatar
remarque
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 264
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Šumperk

Re: 1.8i 8V 66kw GX K-Jetronic

Příspěvek od remarque »

Komprese +-9? Předpokládám,že mluvíš o tlacích, takže +-9barů. To není bůhví co, nicméně hranici opotřebení uvadějí u GX 7,5 baru. Vyvedení hadice pod auto se dá udělat,ale neřeší to příčinu.

Pokud hodnota čidla kolísá při konstantní teplotě, je na vyhození. Ono se k tomu dá přistopit i trochu vědečtějí, pokud máš k dispozici osciloskop, nejlépe paměťový, lze sledovat průběh úbytku napětí v čase při zahřívací fázi motoru.

Uživatelský avatar
lister
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 4934
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Gross Maispitz

Re: 1.8i 8V 66kw GX K-Jetronic

Příspěvek od lister »

tak ten motor má evidentně nejlepší léta za sebou, tlakuje do klikový skříně a vzduch unikající odvětráním bloku vyhazuje olej do sání.
hadice pod auto je dobrý řešení pokud ti nevadí olej nakapanej pod autem :wink:, takže určitě to chce nějakej oil catch tank, neřeší to příčinu, ale je to levnější než GO.

remarque: vědecký metody jsou pro vědce a složitý problémy, my se tady bavíme o blbým teplotním spínači, kterej musí splnit jen dvě podmínky aby byl funkční a to aby byl sepnutej pod 15°C a rozepnutej nad 47°C, na to satčí zkoušečka, metr drátu a teploměr..
lister ví hodně o MegaSquirtu a nebojí se zeptat.

Golf MK1 16V ITB COP MegaSquirt2 189HP Quaife Tramont TY2
'92 Corrado MoonlightBlue 9A říznutý ABF, 2x výfuková vačka a MegaSquirt2..

Uživatelský avatar
maresl
Řidič
Řidič
Příspěvky: 169
Registrován: 06.10.2015 08:54
Bydliště: JH

Re: 1.8i 8V 66kw GX K-Jetronic

Příspěvek od maresl »

Omlouvám se, dělal jsem program na snižování hlav a od té doby se nemůžu zbavit pojmu komprese :D

Jinak ano tlak ve válcích..

Zde na fóru jsem našel odkaz kolik by mělo gx mít:
tlak ve valci.PNG
U sebe jsem naměřil:
1. 9,5-
2. 9,5+
3. 9 rovných
4. 9 rovných

Tak to by mělo být OK, jinak mám křuplou měrku oleje, ale mělo by tam být oleje tak akorát.
!!! Momentálně problém pod víkem ventilů jak je ten plast tak se mi tam klepe.. mohla by to být třeba taky příčina... ale beztak odvětrání svedu pod auto, dám tam nádobku abych věděl kolik se odvětralo :rofl:

škrtící klapka vyčištěna, sání zítra vypálím.

S tím tlakováním do skříně bych spíše nesouhlasil.. při běhu po otevření víka žádný kouř nic a tlaky normal.

Uživatelský avatar
remarque
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 264
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Šumperk

Re: 1.8i 8V 66kw GX K-Jetronic

Příspěvek od remarque »

V té tabulce je napsaná komprese nikoliv tlaky ve válcích. Proč ještě nemáš staženou příručkou Jak na to? Tam je to napsaný.
Můj starej motor ( taky GX ) měl tlaky 10,5 - 11 barů a když jsem povolil víčko oleje,tak si ho to mělo tendenci přísát. Takto jde velmi zhruba poznat,jak je na tom motor resp. pístní kroužky. Pokud je v motoru spíše přetlak,tak je to pravděpodobně na GO.

Uživatelský avatar
maresl
Řidič
Řidič
Příspěvky: 169
Registrován: 06.10.2015 08:54
Bydliště: JH

Re: 1.8i 8V 66kw GX K-Jetronic

Příspěvek od maresl »

remarque píše:V té tabulce je napsaná komprese nikoliv tlaky ve válcích. Proč ještě nemáš staženou příručkou Jak na to? Tam je to napsaný.
Můj starej motor ( taky GX ) měl tlaky 10,5 - 11 barů a když jsem povolil víčko oleje,tak si ho to mělo tendenci přísát. Takto jde velmi zhruba poznat,jak je na tom motor resp. pístní kroužky. Pokud je v motoru spíše přetlak,tak je to pravděpodobně na GO.
Jaj.. co vsechno to obnasi a na kolik me to vyjde?? Koupit pouze krouzky asi nebude to prave orechove coz?

Uživatelský avatar
remarque
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 264
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Šumperk

Re: 1.8i 8V 66kw GX K-Jetronic

Příspěvek od remarque »

Teoreticky se dají vyměnit i pouze kroužky,ale je potřeba přeměřit ovalitu a průměr válce jestli je to v toleranci. Ale nevím jak často se tento stav v reálu vyskytuje (kroužky obroušený, válec v pořádku).
Letos jsem dělal generálku, přebroušení klikovky, nová ložiska, výbrus válců, nové písty (dal jsem z motoru RD, mají menší vybrání takže vyšší kompresi) a stálo to 13t. Materiál ovšem nebyl origo VW a blok motoru jsem si sám vymontoval a pak namontoval zpět. Dál musíš počítat s nějakýma guferama, olejem, těsnění pod hlavu, vanu, ventildekl. Taky by bylo dobré rovnou udělat srovnání hlavy, zabroušení ventilů.

Uživatelský avatar
maresl
Řidič
Řidič
Příspěvky: 169
Registrován: 06.10.2015 08:54
Bydliště: JH

Re: 1.8i 8V 66kw GX K-Jetronic

Příspěvek od maresl »

remarque píše:Teoreticky se dají vyměnit i pouze kroužky,ale je potřeba přeměřit ovalitu a průměr válce jestli je to v toleranci. Ale nevím jak často se tento stav v reálu vyskytuje (kroužky obroušený, válec v pořádku).
Letos jsem dělal generálku, přebroušení klikovky, nová ložiska, výbrus válců, nové písty (dal jsem z motoru RD, mají menší vybrání takže vyšší kompresi) a stálo to 13t. Materiál ovšem nebyl origo VW a blok motoru jsem si sám vymontoval a pak namontoval zpět. Dál musíš počítat s nějakýma guferama, olejem, těsnění pod hlavu, vanu, ventildekl. Taky by bylo dobré rovnou udělat srovnání hlavy, zabroušení ventilů.


Kdybych se do toho dal a valce by nebyli vydreny tak bych dal jen nove krouzky..

Uživatelský avatar
maresl
Řidič
Řidič
Příspěvky: 169
Registrován: 06.10.2015 08:54
Bydliště: JH

Re: 1.8i 8V 66kw GX K-Jetronic

Příspěvek od maresl »

Inu složeno, najeto cca něco přes 200km, chod motoru se zlepšil, méně kolísají otáčky, el. regulátor vzduchu na blatníku jsem vyřadil úplně, větrání ventildeklu svedeno pod auto, časem něco jako tank catch oil.., jde líp za plynem, cukání minimální..

Jinak jsem tak přemýšlel a celý K-jet bych nejradši vyhodil a sehnal monojeta, inu další problém. motor, když udělám vršek, odejde spodek.. nebylo by lepší sehnat celý motor RP s ok tlaky a normální spotřebovou, včetně kompletní kabeláže a řj? Kolik tak má smysl vyhazovat za takto nastrojený motor? vzal bych ho klidně bez altíku, vodní pumpy, svíček, kabelů atp... to vše mám na svém GX nové..

Další otázka, co STK, zaslechl jsem něco ve zprávách, že se to má horšit..
Prošlo by legálně hodit místo GX -> RP?? nejaká přestavba, jak na to? :O

systém vstřikování by asi nikoho nějak moc nezajímal ne?
Naposledy upravil(a) maresl dne 12.01.2016 19:22, celkem upraveno 2 x.

Uživatelský avatar
maresl
Řidič
Řidič
Příspěvky: 169
Registrován: 06.10.2015 08:54
Bydliště: JH

Re: 1.8i 8V 66kw GX K-Jetronic

Příspěvek od maresl »

Rada pro všechny.. Jak se vám začne GXko s*at, hoďte ho ze skály :D

Stav nyní: žádný čidla jsem nekupoval, uz nechci nic.investovat.. jinak ztracel se tlak paliva pres vstriky.. tak to salo falesny vzduch tudiz asi i ta spotreba :-) kazdopadne motor uz nevlastnim..

Odpovědět

Zpět na „Motory - benzin“